Jos sattuu clubilaisia matkustaa Finnlinesin Finnstarilla ja kiinnostais laivaa nähdä laajenminkin (konehuone,komentosilta) niin ottaa vaan raippasti yhteyttä. Jos vaan satun töissä olee niin näyttö onnistuu.
Mitenkäs suhun pitää ottaa yhteyttä? Itse olen pari - kolme kertaa kuukaudessa Finnlinesin laivoilla. :think
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Ihan mielenkiinnosta vaan, että mitäs autoja oot vuosina 1997 ja 1998 tuonut Suomeen?
Mitenkäs suhun pitää ottaa yhteyttä? Itse olen pari - kolme kertaa kuukaudessa Finnlinesin laivoilla. :think
-97 ajettiin via balticaa saksaan ja toin moottoripyörän ajamalla ruotsin kautta. seuraava kerta oli vasta -99, kun haettiin pakettiautolla pyöriä. autoja vasta vuodesta 2000 tai 2001 ja ekat autot oli 320-325i E36 korisia
Huomasitko katsoa puheluhinnat ennen kyseisen verkon käyttämistä?
Sen verran täytyy ihmetellä Antti O:n juttuja, että mikset käytä asiantuntijan ("tulkin") apua auton hankinnassa, jos et itse osaa? Onko se 0-500 euroa ammattilaisen palveluista liikaa, jos ei itse osaa Saksaa ja tiedä paikallisia autonostokuvioita? Asiahan ei minulle kuulu, mutta ihmettelen silti ääneen.. :think
No ihan oppimisen halusta mä tota haluaisin kokeilla.
Tuli itsekkin pyörähdettyä alkuviikosta Saksassa autonhakureissulla ensimmäistä kertaa ja ihan yksin. Saksalla tuli varsin mainiosti toimeen eikä Englantiin tarvinut kertaakaan edes turvautua. Aamulla koneella Müncheniin ja sieltä myyjä haki kentältä ja suoraan hakemaan kilpiä ja sen jälkeen autoa kattomaan ja illaksi kerkesin jo Travemündeen, josta Finnlinesillä kotia. Eipä ne tuolla Münchenin kupeessakaan mitään autoa halunnut nähdä kilpiä haettaessa ja koko toimenpide on kyllä niin helppo hoitaa, kun myyjä on vielä avustamassa mukana. Punapäiset 15pv siirtokilvet tuli maksamaan vakuutus 53€, kilvetys toimenpide 44€ ja kilvet 30€.
Sen verran pitää vielä sanoa noista paluuvaihtoehdoista, että sen verran useasti tullut ajettua Tanskan ja Ruotsin kautta, että halusin kokeilla tota laivaa ja osoittautu hintansa väärtiksi! Hyvää ruokaa, hyvät hytit, nettiyhteys hyteissä, telkkareista näkyi muutaman maan telkkarikanavat mukaan lukien Suomi satelliitin kautta, laivalla oma puhelintukiasema ja tulipa koeajettua myös toi kuntosali vaikkei se nyt ehkä mikään hohdokkain ollutkaan.
Paljon maksoi auto+hyttipaikka laivalla? Yritän itse kanssa tavoittaa sellaisen myyjän joka puhuu Englantia edes vähän ja auttaa paperitöissä.
-97 ajettiin via balticaa saksaan ja toin moottoripyörän ajamalla ruotsin kautta. seuraava kerta oli vasta -99, kun haettiin pakettiautolla pyöriä. autoja vasta vuodesta 2000 tai 2001 ja ekat autot oli 320-325i E36 korisia
Joo mietinkin, että tuskin olet 1997 tai 1998 tuonut autoja Suomeen. Kun ei niitä tuonut ennen vuotta 2000 juuri kukaan yksityishenkilö. Siihen asti henkilöautojen tuonti ulkomailta oli melko vähäistä. Enimmäkseen niitä tuotiin kilpailukäyttöön tai varaosiksi esim. tekniikan- ja korinvaihtoja varten. Firmojakaan ei ollut erityisen paljon, mitkä harjoitti tätä toimintaa. Eurocars oli yksi ensimmäisistä laajemmin tuontiautoja maahantuoneista suomalaisista firmoista.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Mitenkäs suhun pitää ottaa yhteyttä? Itse olen pari - kolme kertaa kuukaudessa Finnlinesin laivoilla. :think[/QUOTE]
Nyt 13.5 menen töihin ja olen töissä viikolle 23 asti. Laivan respassa tai baarissa kun kysyy onko Jori töissä niin sieltä ne sit muhun ottavat yhtettä tai voi mulle privaakin laittaa jos on tulossa starille, lähes päivittäin tulee näillä sivuilla vierailtua töissäkin.
Paljon maksoi auto+hyttipaikka laivalla? Yritän itse kanssa tavoittaa sellaisen myyjän joka puhuu Englantia edes vähän ja auttaa paperitöissä.
Oliko alunperin 398€ 1 henkilö+auto sisähytillä eli ihan listahinta. Joutui sitten tuhkapilven takia siirtämään reissua viikolla, niin sain vajaan parin kympin lisämaksulla ikkunahytin vielä, kun muut oli jo varattu. Nyt oli ainakin laiva kyllä niin tupaten täynnä autoja etten ottaisi ainakaan sitä riskiä, että menee satamaan jonottamaan paikkoja.
No toivottavasti ei mielenkiintoinen yksilö jää ostamatta kielimuurin takia. Sulla ku kuitenkin on mielenkiintoa näihin saksalaisiin kulkineisiin, niin ei muuta ku kielikurssille harjoittelemaan Saksaa. Kyllä se siitä nopeasti kehittyy ja ihan tarpeellinen kieli etten sanoisi!
Juu olihan ne hinnat siinä hytin seinässä. Mitä nyt välttämättömiä asioita piti hoidella, niin oli pakko käyttää. Vaan sillä sanoin, että on tarvittaessa tavoitettavissa myös sen laivareissun ajan Nii ja Gotlannin kohdallahan toimi Telian verkko
Oliko alunperin 398€ 1 henkilö+auto sisähytillä eli ihan listahinta. Joutui sitten tuhkapilven takia siirtämään reissua viikolla, niin sain vajaan parin kympin lisämaksulla ikkunahytin vielä, kun muut oli jo varattu. Nyt oli ainakin laiva kyllä niin tupaten täynnä autoja etten ottaisi ainakaan sitä riskiä, että menee satamaan jonottamaan paikkoja.
No toivottavasti ei mielenkiintoinen yksilö jää ostamatta kielimuurin takia. Sulla ku kuitenkin on mielenkiintoa näihin saksalaisiin kulkineisiin, niin ei muuta ku kielikurssille harjoittelemaan Saksaa. Kyllä se siitä nopeasti kehittyy ja ihan tarpeellinen kieli etten sanoisi!
Joo, on se kielikurssi ollu harkinnassa. Oikeastaan jo kahtena syksynä meinannu kansalaisopistoon lähteä lukemaan mutta on sitten jäänyt kuitenkin.
Tarkoitus ois lähteä kesäkuun alussa tonne pyörimään, jos sieltä ei mitään jännää löydy niin varmaan tullaan sitten "kalliilla" paluulennolla takasin.
Oho, Esko on M5:n hankkinut. Onnittelut! Edellisestä ämmäläisestä omalla kohdallani onkin aikaa. Hiukan nolotti ostaa koko autoa... Miksi? No siksi, kun liikkeen myyjät piti mua varmaan jonain peräpohjolan köyhänä, joka tuli autoa ostamaan. Kuvat kertokoon puolestaan.
Tulivat ne vähän kiireessä otettua, johtuen aikataulusta, mutta viimeisessä kuvassa se tuliainen köllöttelee... Nykyään kyseisen auton voi bongata jossain päin Poria.
Joo, on se kielikurssi ollu harkinnassa. Oikeastaan jo kahtena syksynä meinannu kansalaisopistoon lähteä lukemaan mutta on sitten jäänyt kuitenkin.
Tarkoitus ois lähteä kesäkuun alussa tonne pyörimään, jos sieltä ei mitään jännää löydy niin varmaan tullaan sitten "kalliilla" paluulennolla takasin.
no tuo lentokoneella paluu nyt ei ole edes vaihtoehto. jos ei saksasta/mobilesta löydy mieleistä autoa, niin ei mistään. autohan nyt kannattaa tuoda vaikka myyntiin, jos ei muuta. saa ainakin matkakulut pois ja vähän reissufiiliksiä ja tuntumaa vapaan nopeuden bahnoista?
no tuo lentokoneella paluu nyt ei ole edes vaihtoehto. jos ei saksasta/mobilesta löydy mieleistä autoa, niin ei mistään. autohan nyt kannattaa tuoda vaikka myyntiin, jos ei muuta. saa ainakin matkakulut pois ja vähän reissufiiliksiä ja tuntumaa vapaan nopeuden bahnoista?
Joo siis ei tässä nyt niin ronkeleita olla ja katsotaanha miten käy, toivotaan ettei tarvi lentäen palata se on tavoite. Ajetaan sitten vaikka se panda Suomeen
Joo siis ei tässä nyt niin ronkeleita olla ja katsotaanha miten käy, toivotaan ettei tarvi lentäen palata se on tavoite. Ajetaan sitten vaikka se panda Suomeen
Tuot sen ykköskorisen "facelift" pandan, eli sen perinteisen laatikkomallin uudemman version. Ostan sen sulta ihan saletisti, jos et ihan Saksan rokatuinta sentään tuo. Mulle riitti yhden pandan kasaan hitsaaminen.
Comment