Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pande
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1324
    • Helsinki

    Laitetaan nyt tähän, että tietääkö jengi / onko kokemusta PA-tuonti firmasta?



    Hinta olisi ihan kohdallaan.. jotain ~1200e suomeen tuotuna.
    Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
    330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
    sigpic

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6929
      • N/A

      Melkein meni hyvin reissu. Muuten kaikki ok paitsi avis keksi pienen painauman vuokra-auton etuloksusta mitä hädin tuskin edes silmällä huomasin. Ja luulin olevani kriittinen..

      No kuiteskin, ekaksi vaativat 600€ vuokran päälle mutta sain puhuttua 300€ laskuksi. Ei ollut täyttä vakuutusta koska luulin että se koskee vain kolarointia. Kannattaako tai voiko tuosta ylipäätänsä valittaa mihkään?

      Cabi tuli mukana Hannoverista. Paperihommat meni helposti kun myyjä puhui hyvin molempia kieliä ja opasti. Ajelin Tanskan ja Ruotsin läpi ja Viikkarilla aamulaivalla Turkuun. Nyt seuraavana rekisteröintikatsastus & verotus.
      Last edited by Antti O; 08-06-2010, 14:07.

      Comment

      • killeri
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 58
        • Härmä

        Nyt on käynyt niin hassusti että olisi max. 15te laittaa auton hankintaan.
        Olen katsellut netistä seuraavia autoja:
        Audi (A3-8, TT,)
        BMW (1-5, 7, Z3-4)
        M(C, CLK, CL, SLK SL, E, S, ML),
        alfoja (159, GT),
        volvoja (C30-70, S40-80, V50-70, XC70),
        Cadillac (seville, CTS),
        Jaguar (XJ 6-R, X, S), Lexus (IS, GS, RX, LS)
        VW (passat, jetta)
        Subaru (lecasy, outback, forester)
        Toyota (MR2, RAV4)
        Porsche(928, boxster)

        Kuten huomaatte lista on pitkä ja hyvin monimuotoinen. Sekaan mahtuu myös muutamia "maastureita" kuten Hondan CR-V, Nissanin X-trail, Mitsubishin Outlander jne. mutta niitä en listaan laittanut kun ne eivät ole niin vakavasti otettavia vaihtoehtoja toisin kuin Rav4 ja ML, jotka siellä listassa ovatkin

        Ulkomailta olisi tarkoitus auto hakea, luotettavalta myyjältä ja ympäri eurooppaa (saksa, viro, ruotsi) tulivat ensimmäisen mieleen.

        Pulma on suuri, järkeä ei tarvitse auton valinnassa käyttää ja siksipä lista on piitkä. Joitain toiveita autolle kuitenkin olisi eli:
        -Mahdollisimman uusikorinen eli VW passat 2005 vr. Audi TT 1999 (vuosimallilla ei siis suurta merkitystä, auton korilla sen sijaan on).
        -Suhteessa edullinen eli vuoden- kahden päästä kun auton myyn pois niin Suomessa siitä saisi toivon mukaan lähelle sen mitä itsekin siitä maksoin.
        -Olisi tietenkin mukavaa jos auto olisi "hauska".

        Lista perustuu pitkälti siihen millaisen auton Suomesta saisi 15-18te:lla.
        Onko autonhaku enää ulkomailta ylipäätään kannattavaa?
        Pienipäästöistä kaikenlisäksi ajattelin niin verotus olisi puolellani

        Mitä arvon foorumilaiset tuumaavat?

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by killeri View Post
          Mitä arvon foorumilaiset tuumaavat?
          Minä tuumaan, että viestisi on väärässä viestiketjussa.
          E39 528iA

          Comment

          • killeri
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 58
            • Härmä

            Originally posted by TJJ View Post
            Minä tuumaan, että viestisi on väärässä viestiketjussa.
            Pystyisitkö ottamaan kantaa mihin viestiketjuun viestini soveltuvuus olisi parempi?

            Comment

            • Pande
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1324
              • Helsinki

              Kyllä tossa nyt vähän pitäis pystyä kategorioimaan autoja ja miettiä mihin käyttöön ja minkälaista pirssiä sitä haluaa. Vaikka sinulla onkin jo jotain kriiteitä, niin pitäisi vielä pystyä vähän pudottaa vaihtoehtoja pois..

              Itselläni kun meinaa olla vaikeeta jo jos on 5-sarja ja 3-sarja, sit jos joutuu miettii et ottaako bensan vai dieselin.


              Eli sinuna minä nyt puottaisin pois raa´asti mitkä ei aiheuta kunnon poltetta ja samalla mietit mihin tarpeeseen auto tulee.
              Haluatko karvalakin, vai hyvillä varusteilla, iso kone vai eko kone, haluatko mahdollisimmna uuden, vai riittääkö vanhempi kuhan on potkua ja varusteita jne..

              Sitten noita ominnaisuuksia kun peilaa hintaan muodostuu listasta edes vähän selkeempi ja yksinkertaisempi.



              Yleisesti Saksasta hakemalla saa ehkä vähän edullisemmin tai sitten ns. samaan rahaan paremmilla varusteilla verrattuna suomen tarjontaan. Toki Saksasta haku vaatii aina pientä työtä, lisäjännitystä ja järjestelemistä.
              Halvimmat Saksassa on pommeja niinkuin suomessakin.


              PS. Parhaiten saat omat pois kun ostaa vähän vanhemman.. (7- 10v vanha) Jos ostat jonkun -06 niin sen verta tämän ikäisten hinnat tulee alas vuositasolla että aika seppä saa olla jos omat saa pois 2 vuoden jälkeen ja normaalilla ajosuoritteella.


              Oma ehdotus on bmw 330 facelift, saa just tohon budjettiin ja siinä on autoa ja hauskuutta aika mukavasti! E9x tai E60 ei millään saa tohon budjettiin. Eikä muutkaan mallit ole sen "uudempi korisia" bemarilla.

              Jonkun Kian voit ostaa uuden niin sehän on aika uuskorinen ja hauskuutta voi olla se et kehtaako ajaa ilman naamaria
              Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
              330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
              sigpic

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6929
                • N/A

                Kannattaa muuten harkita sitäkin että hakisit itse auton, pääsee lomareissulle ja näkee paikanpäällä auton ennen kuin ostopäätös on tehtävä.

                Olen itse ton avon hakenut ja kyllä siitä selvisin vaikken Saksaa juurikaan puhu.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7508
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by killeri View Post
                  Nyt on käynyt niin hassusti että olisi max. 15te laittaa auton hankintaan.
                  Olen katsellut netistä seuraavia autoja:
                  Audi (A3-8, TT,)
                  BMW (1-5, 7, Z3-4)
                  M(C, CLK, CL, SLK SL, E, S, ML),
                  alfoja (159, GT),
                  volvoja (C30-70, S40-80, V50-70, XC70),
                  Cadillac (seville, CTS),
                  Jaguar (XJ 6-R, X, S), Lexus (IS, GS, RX, LS)
                  VW (passat, jetta)
                  Subaru (lecasy, outback, forester)
                  Toyota (MR2, RAV4)
                  Porsche(928, boxster)

                  Kuten huomaatte lista on pitkä ja hyvin monimuotoinen. Sekaan mahtuu myös muutamia "maastureita" kuten Hondan CR-V, Nissanin X-trail, Mitsubishin Outlander jne. mutta niitä en listaan laittanut kun ne eivät ole niin vakavasti otettavia vaihtoehtoja toisin kuin Rav4 ja ML, jotka siellä listassa ovatkin
                  ?
                  Osan noista verojen laskeminen on melkoista arpapeliä.
                  Yleisimmille malleille voi laskea verot tarkalleen...

                  Itse olen pistämässä firmaa pystyyn ja tuon autoja jatkossa avaimet käteen periaatteella... Autojen hakua Saksasta ei tarvitse välttämättä tehdä "manuaalisesti", semmoiseen tuli tehtyä softatkin...

                  Ja noista hakukuluista.
                  Itse hakemalla pääsee keskimäärin n. 1500 euron kuluhin kun autoon hommataan talvipyörät,
                  lasketaan kaikki hakukulut, hoidetaan katsastus ja sen vaatimat korjaukset.
                  Turha niitä pelkästään saksan pään kuluja on laskea kun ei se paljon auta jos auton saa pihaan,
                  siinä vaiheessa kuluista on vasta n. puolet syntynyt...

                  Ts. kun vertaat auton hintaa suomessa jo rekisterissä olevaan autoon,
                  huomioi että saksantuonti maksaa sen 1000 + talvivarustelu + katsastus (sis. mahdolliset korjaukset).
                  Last edited by MajorDrake; 09-02-2011, 09:37.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Antti O View Post
                    Kannattaa muuten harkita sitäkin että hakisit itse auton, pääsee lomareissulle ja näkee paikanpäällä auton ennen kuin ostopäätös on tehtävä.

                    Olen itse ton avon hakenut ja kyllä siitä selvisin vaikken Saksaa juurikaan puhu.
                    Juu ei ole loppupeleissä kovinkaan vaikeaa tuoda itse autoa Saksasta, kunhan on sen verran pelisilmää, että osaa tutkia sen auton jo siellä Saksassa mahdollimman hyvin, jottei tule ikäviä yllätyksiä kotipihassa. Sen verran tietotaitoa täytyy toki olla, että kykenee tarvittaessa hankkimaan itse vakuutukset ja siirtokilvet autoon Saksassa, mutta muuten kokolailla helppoa hommaa. Itse olen jo lukuisia tuonut ja aina olen englannilla pärjännyt, eikä yksikään auto ole tähän mennessä itselleni, eikä kenellekään muulle tuottanut pettymystä, joille olen siis auton tuonut.

                    Itse tosin olen tehnyt aina niin, että olen välttänyt kaikkia epämääräisiä pikkuliikkeitä ja suosinut tunnettuja/luotettavia puljuja ja merkkiliikkeitä. Toki yksityisilläkin on paljon hyviä autoja myytävänä, mutta saksan kielen taito on aikalailla must, mutta jos se luonnistuu, voi tehdä hyviäkin löytöjä, vaikka pommeja onkin runsaasti seassa. Tuollaisissa isommissa liikkeissä on myös yleensä siitä hyvä palvelu, että hoitavat vakuutus- ja siirtokilpiasiat puolestasi ilman erillistä korvausta. Autoja eivät yleensä varaile pitkiä aikoja pelkällä puheella, mutta kyllä olen aina saanut sovittua, että jos parikin päivää pitävät auton tallessa, niin tulen takuulla sitä katsomaan. Aina on sitten tullut nämä varatut autot ostettua, kun ovat toistaiseksi kaikki osoittautuneet hyviksi.

                    Comment

                    • MsG
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 420
                      • Helsinki

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Juu ei ole loppupeleissä kovinkaan vaikeaa tuoda itse autoa Saksasta, kunhan on sen verran pelisilmää, että osaa tutkia sen auton jo siellä Saksassa mahdollimman hyvin, jottei tule ikäviä yllätyksiä kotipihassa. Sen verran tietotaitoa täytyy toki olla, että kykenee tarvittaessa hankkimaan itse vakuutukset ja siirtokilvet autoon Saksassa, mutta muuten kokolailla helppoa hommaa. Itse olen jo lukuisia tuonut ja aina olen englannilla pärjännyt, eikä yksikään auto ole tähän mennessä itselleni, eikä kenellekään muulle tuottanut pettymystä, joille olen siis auton tuonut.

                      Itse tosin olen tehnyt aina niin, että olen välttänyt kaikkia epämääräisiä pikkuliikkeitä ja suosinut tunnettuja/luotettavia puljuja ja merkkiliikkeitä. Toki yksityisilläkin on paljon hyviä autoja myytävänä, mutta saksan kielen taito on aikalailla must, mutta jos se luonnistuu, voi tehdä hyviäkin löytöjä, vaikka pommeja onkin runsaasti seassa. Tuollaisissa isommissa liikkeissä on myös yleensä siitä hyvä palvelu, että hoitavat vakuutus- ja siirtokilpiasiat puolestasi ilman erillistä korvausta. Autoja eivät yleensä varaile pitkiä aikoja pelkällä puheella, mutta kyllä olen aina saanut sovittua, että jos parikin päivää pitävät auton tallessa, niin tulen takuulla sitä katsomaan. Aina on sitten tullut nämä varatut autot ostettua, kun ovat toistaiseksi kaikki osoittautuneet hyviksi.

                      Itse nyt pari autoa hakeneena ja ihan ok englantia puhuvana voin todeta, että minusta jopa "liiankin" helppoa tuo itse hakeminen on. Eli siis, että vaikka sitä joka kerta maalailee kaiken näköisiä kauhukuvia reissusta ja autoista, niin hyvin on sujunut. Ja en kyllä itse ole kokenut enkä kuullut kertaakaan sellaisesta, että myyjä ei auttaisi/hoitaisi kilpiin saamista saksan päässä.

                      Viime reissulla tuli yksi myyjistä noutamaan meidät lentokentältä haluamallani autolla ja koeajo alkoikin sitten siitä. Oli loistavaa palvelua

                      Itse olen kummatkin ostanut jobbarilta.
                      GLK 320CDI 4Matic
                      e90
                      e46
                      e36

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by MsG View Post
                        Itse nyt pari autoa hakeneena ja ihan ok englantia puhuvana voin todeta, että minusta jopa "liiankin" helppoa tuo itse hakeminen on. Eli siis, että vaikka sitä joka kerta maalailee kaiken näköisiä kauhukuvia reissusta ja autoista, niin hyvin on sujunut. Ja en kyllä itse ole kokenut enkä kuullut kertaakaan sellaisesta, että myyjä ei auttaisi/hoitaisi kilpiin saamista saksan päässä.

                        Viime reissulla tuli yksi myyjistä noutamaan meidät lentokentältä haluamallani autolla ja koeajo alkoikin sitten siitä. Oli loistavaa palvelua

                        Itse olen kummatkin ostanut jobbarilta.
                        Niin sitä olenkin aina ihmetellyt, kuinka niin herkästi maalataan niitä kauhukuvia omatoimisista autotuonneista ja kuinka kukaan ei puhu englantia jne. Lähtee vain reippain ja avoimin mielin liikenteeseen, niin tuskin tulee ongelmia. Eikä sitäkään kannata pelätä, jos oma englannin tai saksan kielen taito on vähän hakusessa, eivät ne sakemannit siitä ole moksiskaan. Ja jos itse toimii englannilla, niin ei se kauppiaskaan aina ole mikään englannin kielen opettaja, joten molemminpuolisia kommunikointiongelmia saattaa joskus esiintyä, mutta aina niistä on yli päästy. Ja itse aina otan nuo automatkat osittain lomareissuina. Näkee vähän muitakin ympyröitä ja päivän päätteeksi on uusi auto alla.

                        Comment

                        • Pande
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1324
                          • Helsinki

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Niin sitä olenkin aina ihmetellyt, kuinka niin herkästi maalataan niitä kauhukuvia omatoimisista autotuonneista ja kuinka kukaan ei puhu englantia jne. Lähtee vain reippain ja avoimin mielin liikenteeseen, niin tuskin tulee ongelmia. Eikä sitäkään kannata pelätä, jos oma englannin tai saksan kielen taito on vähän hakusessa, eivät ne sakemannit siitä ole moksiskaan. Ja jos itse toimii englannilla, niin ei se kauppiaskaan aina ole mikään englannin kielen opettaja, joten molemminpuolisia kommunikointiongelmia saattaa joskus esiintyä, mutta aina niistä on yli päästy. Ja itse aina otan nuo automatkat osittain lomareissuina. Näkee vähän muitakin ympyröitä ja päivän päätteeksi on uusi auto alla.
                          Näimpä!

                          Ja nykyisillä lentohinnoilla (ryanair, ~50e) ja lauttakustannukset (200e) ovat niin edullisia, että matkaan ei paljoa kulu pätäkkää. 2yötä jossain hostellissa ja tarvittaessa vuokra-auto. Niin kulut ei paljoa yli 500e mene, jos sitäkään kun on jo Suomessa tarrakilvet lasissa.

                          Sit jos on katsastus voimassa niin käväsee konttorilla heittämässä sen 150e tiskiin ja täts it!
                          Renkaita voi joutua ostelee, mut niin se on useesti suomiautoissakin ettei ne renkaat aina uusia ole. Ja jos ei Laakkoselta lähde talvirengas pakettia ostaa niin eipä vannerengas pakettiinkaan yli 500e saa menemään, kun käytettynä normikuntoisia katsoo.

                          Niinkuin yllä olikin niin parhaassa tapauksessa lentää aamulla Saksaan, auton tsekkaa päivällä ja tekee kaupat. Illaks ajaa satamaan.
                          Konttorilla käyntiin kun muistaa varata riittävästi aikaa (2h), niin no problem.


                          ps. Itse en kyllä yli 1000e maksais pelkästä auton roudaamisesta satamaan, ainakaan tässä vaiheessa. Yhden olen tuottanut, 2 hakenut itse saksasta ja mitään tuhatta euroo ei todellakaan ole mennyt tuottamiseen/hakemiseen. Ruotsista kun ostin niin ainoa ylimääränen kustannus normi päivä tukholmassa risteilyyn oli auton lauttamaksu mikä tais olla jotain 50-100e. (Olin muutenkin menossa rylläys risteilylle).

                          Toki jos on hyvä palkkanen kaveri niin se pari poissaoloa töistä rokottaa niin paljon + jos on ostamassa 20ke autoa niin ei se 1500e palkkio välittäjälle paljoa siinä tunnut. Ja ohan ihmisillä kiireitä..
                          Last edited by Pande; 10-02-2011, 07:34.
                          Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                          330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                          sigpic

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7508
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Pande View Post
                            Näimpä!

                            Ja nykyisillä lentohinnoilla (ryanair, ~50e) ja lauttakustannukset (200e) ovat niin edullisia, että matkaan ei paljoa kulu pätäkkää. 2yötä jossain hostellissa ja tarvittaessa vuokra-auto. Niin kulut ei paljoa yli 500e mene, jos sitäkään kun on jo Suomessa tarrakilvet lasissa.

                            Sit jos on katsastus voimassa niin käväsee konttorilla heittämässä sen 150e tiskiin ja täts it!
                            Entäs CoC-todostus jo sitä ei autosta löydy? Ja eipä noita 50 lentoja ole kovin pikaisella aikataululla, matka pitää varata joku viikko etukäteen jos tuohon hintaan meinaa päästä. Esim. juuri nyt alle 50,- jäävä seuraava lento Hahniin on 2.3.


                            Ja kun varataan matka hyvissä ajoin, rajoitetaan aika paljon sitä seutua mistä se auto pitää löytää. Ts. voihan niissä matkakuluissa pihistellä ja sitten ostaa joku keskihintainen auto. Tai maksaa matkoista enemmän (ts. varata ne vain muutaman päivän päähän siihen suuntaan mistä he edukkaimmat autot löytyy ja varata autot valmiiksi) ja saada auto selvästi halvemmalla... Tietystikkään joissain tonnien pirsseissä matkakulut on merkittävämpi tekijä kuin auton hinta, mutta jos kalliimpaa ostetaan, hintaeroa tulee äkkiä tonni jos ei toistakin...
                            Ja ne hyvät ja halvat menee sitten Saksanpäässä äkkiä, jos sellainen tulee vastaan, pitää olla valmis varaaman se auto, Sakemaanit yleensä varaa auton muutamaksi päiväksi kun sanoo että täältä kylmästä pohjosta tulee hakemaan...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • K2Ri
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1829
                              • London, UK & Germany

                              Ei tosiaankaan kannata yleistää, että auton kun auton hakee muutamalla satasella ihan mistäpäin Saksaa hyvänsä. Kyllähän se auton sijainti Saksassa varmasti vaikuttaa hyvinkin paljon tuontikustannuksiin. Jos vaikkapa jotain harvinaisempaa individualia on kiikarissa ja auto löytyisi täältä meidän tienoilta, niin eipä niillä 50eur Hahnin lennoilla juurikaan säästä aikaa/vaivaa/rahaa. Halvemmaksi ja järkevimmäksi tulee varata normilippu Müncheniin, sieltä jollain tavalla itse auton luokse ja sen jälkeen 900km kovaa ajoa Rostockiin. Kait sitä jossain vaiheessa tankatakin pitää (bensoihinkin jo menee samaa luokkaa rahaa kuin em. laivalippu?) Saman päivän aikana ei kyllä millään ehdi Münchenistä auton luo, ostaa se ja illaksi pohjosiin laivaan.
                              sigpic
                              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                              Comment

                              • Tuoppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 558
                                • Joensuu

                                Originally posted by Pande View Post
                                Näimpä!

                                Ja nykyisillä lentohinnoilla (ryanair, ~50e) ja lauttakustannukset (200e) ovat niin edullisia, että matkaan ei paljoa kulu pätäkkää. 2yötä jossain hostellissa ja tarvittaessa vuokra-auto. Niin kulut ei paljoa yli 500e mene, jos sitäkään kun on jo Suomessa tarrakilvet lasissa.

                                ps. Itse en kyllä yli 1000e maksais pelkästä auton roudaamisesta satamaan, ainakaan tässä vaiheessa. Yhden olen tuottanut, 2 hakenut itse saksasta ja mitään tuhatta euroo ei todellakaan ole mennyt tuottamiseen/hakemiseen.
                                Jos tuollaisella 500e budjetilla meinaa auton saada Saksasta -> Suomeen niin sillloin käytännössä pitää auto varata valmiiksi ja sopia tapaaminen, johonkin lentokentän lähelle. Varsinkin vanhempaa autoa hakiessa monesti joutuu kulkemaan pitkiä matkoja autojen välissä jolloin kustannukset kasvaa. Alle 1000€ on vaikea suomeen verot maksavan yritttäjän tuoda yksittäisiä autoja, jos leivässä meinaa pysyä.
                                G30 530e xDrive iPerformance -20
                                E70 X5 xDrive40d -10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎