Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 E92/90 kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Miltzu View Post
    Ongelmia on ollut paljonkin mutta ei mitään autosta itsestään johtuvaa (esim. jäin sillä raekuuron alle jonka jälkeen auto näytti siltä kun sitä olisi hakattu pesäpallomailalla... Millä tuurilla...).
    Korvaakos vakuutus moisen vahingon?

    Comment

    • jva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1419

      #32
      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      Katteet tosiaan kohdallaan!!! mulle olisi hyvitetty omasta 39 k€ ja 54 950 olis pysynyt 335 hinta...

      eli 12K€ 335 liikkeelle ja omaan autoon olis varmaan lyöty vaihdon jälkeen 4-5 tonnin siivu päälle,kauppa se on joka kannattaa!
      Niin no, kaipa se on yksi ikuisuuskysymyksiä tuo väliraha- kate problematiikka?!

      Harvemmin se myyjäosapuoli kuitenkaan kiusaa tehdäkseen "huonoja" tarjouksia tekee ja toisaalta jos katteet ei ole kohdillaan, loppuu kohta koko kaupanteko. Tosin loppuu se silläkin jos kauppoja ei saada syntymään..mutta silti pitää meidän asiakkaiden aina huomioida ja ymmärtää myös se seikka että autokauppa on bisnestä jonka on tarkoitus tuottaa voittoa. Siinä se on selitys kaikessa yksinkertaisuudessaan miksi ne hyvittää vähemmän kuin millä myyvät ulos..

      Comment

      • Miltzu
        BTCF Member
        • May 2008
        • 2476
        • Finland

        #33
        Originally posted by exodus View Post
        Korvaakos vakuutus moisen vahingon?
        Korvasi, omavastuu tosin piti maksaa eikä se sitten lopulta ollut kovinkaan kallis korjaus, niillä on aika hyvät systeemit nykyään missä ne jotenkin vetää ne lommot ulos niin että mitään maalaushommia jne ei tarttenut tehdä. Ja hemmetin hyvää jälkeä, mitään jälkiä ei löydy autosta vaikka kuinka etsisi!

        Comment

        • _artsi_
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 579
          • Pori

          #34
          Oliko joku hakenut Tampereelta 335 Kupeen tänään?
          Oli hävinnyt netistä.
          BMW 330dA e92 M-SPORT

          Comment

          • Guest's Avatar

            #35
            Originally posted by Antza View Post
            Kun oli puhetta viripotentiaalista, niin ohessa vakioahtimen kartta. Eli noita kun on kaksi, niin laskennallisesti päästään karkeasti 410-430hv paikkeille ennen kuin puhaltimet tukehtuvat.

            http://img118.imageshack.us/img118/2928/mapazf.jpg
            Ton kartan mukaan kun laskee niin 0.13m3/s joka siis maksimi virtaus per ahdin x 2 = 0.26m3/s.

            m^3/s to lb/min:
            Multiply every 0.10 m3/s by 211.8882 to get cfm. every 10 lb/min is equal to 144.7178 cfm.
            As a very general rule, turbocharged gasoline engines will generate 9.5-10.5 horsepower (as measured at the flywheel) for each lb/min of airflow

            0.26m3/s-> 550cfm -> 38lb/min -> 360-400hv haitariin noi ahtimet venyy maksimissaan.

            Comment

            • Miltzu
              BTCF Member
              • May 2008
              • 2476
              • Finland

              #36
              Virittämisestä puheenollen mulla olis myydä täysin käyttämätön JB+ Ostin keväällä eikä tullut koskaan laitettua sitä autoon, tolla kerää sakkoja ihan tarpeeksi jo nyt...

              Comment

              • Johan Dark
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 334
                • Espoo

                #37
                Originally posted by _artsi_ View Post
                Oliko joku hakenut Tampereelta 335 Kupeen tänään?
                Oli hävinnyt netistä.
                Oisko mutterikasa käynyt ostamassa?

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  #38
                  Juu...kävin tekemässä kaupat maanantai aamuna...pe haen auton ajoon
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • masiaro
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 406

                    #39
                    Originally posted by Johan Dark View Post
                    Huhtikuusta 09 asti ajellut 335 Cia. Kilsoja tullut itselleni nyt 7000km, ja autossa niitä on 22 000km. Edelliset bemarini olivat E91 325i ja E60 530d.
                    335i on ihan eri planeetalta vaikka hyviä autoja edellisetkin olivat. Ainut ongelma autossani oli kun takavalon pidike pamahti, meni takuuseen. Muuten auto toiminut erinomaisesti. Kulutuskin on kohtuullisella tasolla, suunnilleen samaa mitä oli 325i:ssa.

                    Laitappas vaikka linkillä mitä yksilöitä olet tänne Helsingin suunnalle tulossa katsomaan. Laakkosella taitaakin olla pari kappaletta myynnissä. Mitä väriä olet ajatellut? Itse olen ollut todella tyytyväinen mustaan, ja mustana varmasti ottaisin jos saisin pakasta valita. Itselläni vaalea nahkasisusta, joka sopii todella hienosti mustaan autoon.
                    Kertoisitko millainen kulutus 325issäsi oli? Joskus minusta tuntuu että autoni kuluttaa aika paljon. Ennätykseni kaupunkiajossa oli 17l/100km. Normaalisti Kehän sisäpuolella ajoa n.11l/100km.

                    Comment

                    • Antza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2143
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by primerap10gtr View Post
                      Ton kartan mukaan kun laskee niin 0.13m3/s joka siis maksimi virtaus per ahdin x 2 = 0.26m3/s.

                      m^3/s to lb/min:
                      Multiply every 0.10 m3/s by 211.8882 to get cfm. every 10 lb/min is equal to 144.7178 cfm.
                      As a very general rule, turbocharged gasoline engines will generate 9.5-10.5 horsepower (as measured at the flywheel) for each lb/min of airflow

                      0.26m3/s-> 550cfm -> 38lb/min -> 360-400hv haitariin noi ahtimet venyy maksimissaan.
                      Riippuu miten laskee. Laskin arvoista 1.2bar @ 5500rpm, 0.135m3/s mikä graafin perusteella kuvaisi maksimitehoarvoja suht mukavasti. Itsekin käytin karkeita "a very general rule" -arvioita. Tällä pääsin reiluun 40lb/min ~ reilu 400hv.

                      Tosin onhan noilla vakiopuhaltimilla kovempiakin lukemia penkitetty, mutta sitten aletaan jo olla sanotaanko mukavuusalueen ulkopuolella.
                      Current rides:
                      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                      Previous rides:
                      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                      Comment

                      • Johan Dark
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 334
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by masiaro View Post
                        Kertoisitko millainen kulutus 325issäsi oli? Joskus minusta tuntuu että autoni kuluttaa aika paljon. Ennätykseni kaupunkiajossa oli 17l/100km. Normaalisti Kehän sisäpuolella ajoa n.11l/100km.
                        Joo kyllä se minullakin kulutti. En nyt kauhean tarkasti tilastoinnut kulutuksia, mutta keskikulutus oli siellä 10,5-11,5l /100km. Kaverillani on 325i automaatilla ja keskikulutus kehän sisäpuolella on 12,5l /100km. Maantiellehän 325i meni aika pienellä kulutuksella.

                        Comment

                        • masiaro
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 406

                          #42
                          Originally posted by Johan Dark View Post
                          Joo kyllä se minullakin kulutti. En nyt kauhean tarkasti tilastoinnut kulutuksia, mutta keskikulutus oli siellä 10,5-11,5l /100km. Kaverillani on 325i automaatilla ja keskikulutus kehän sisäpuolella on 12,5l /100km. Maantiellehän 325i meni aika pienellä kulutuksella.
                          Ok. Mielestäni on vaan kummallista koska edellinen E60 520i kuutosella koneella keskikulutus kaupungis oli yleensä alle 10l/100km, vaikka esitteessä tämän auton kaupunkiajossa keskilukema on suunnilleen sama kuin 325CiA:n eli n.12l/100km. Tämä automaatti näköjään syö aika paljon.

                          Maantiellä 120km/h kone syö n.10l/100km joka on mielestäni aivan liikaa moottoritienopeuksilla. 520i syö paljon vähemmän, jotai 7,5l/100km.

                          Ja sori OT

                          Comment

                          • jyrbba69
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2394
                            • Kouvola

                            #43
                            Originally posted by Johan Dark View Post
                            Joo kyllä se minullakin kulutti. En nyt kauhean tarkasti tilastoinnut kulutuksia, mutta keskikulutus oli siellä 10,5-11,5l /100km. Kaverillani on 325i automaatilla ja keskikulutus kehän sisäpuolella on 12,5l /100km. Maantiellehän 325i meni aika pienellä kulutuksella.
                            Mun M3 vie 11,5 95% kaupunkipörräyksellä ja tossa on mukana ratapäiviäkin :think Toi on noin 2kk keskiarvo.
                            2015 AMG GTS
                            -----------------------------

                            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                            [email protected]

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              #44
                              Aika kovia kulutuksia olette saaneet aikaiseksi

                              Mulla 335i manuaali vei uutena (poikkeuksellisen kylmä jakso talvella) kaupungissa pätkäajossa ja suurella kylmäkäynnistysmäärällä noin 12/100, sittemmin meni otollisemmissa keleissä jo reilusti alle kympikin kaupunkipyörittelyssä, parhaimmillaan noin 9l/100km.
                              Maantiellä jos malttoi rauhassa ajella kulutus oli hiukan päälle 8l, mutta useimmiten litra- puolitoista enemmän.

                              Siinä mielessä 335i oli outo peli että kaupunkipyörittelyssä sillä pääsi yllättävän pienellä ja vastaavasti maantiellä se vei yllättävän paljon..kyseessä kun kuitenkin on suht modernia tekniikkaa sisältävä moottori.

                              Comment

                              • Miltzu
                                BTCF Member
                                • May 2008
                                • 2476
                                • Finland

                                #45
                                Originally posted by jva View Post
                                Siinä mielessä 335i oli outo peli että kaupunkipyörittelyssä sillä pääsi yllättävän pienellä ja vastaavasti maantiellä se vei yllättävän paljon..kyseessä kun kuitenkin on suht modernia tekniikkaa sisältävä moottori.
                                Mä en ole kulutuksia koskaan mitannut itse vaan nämä perustuvat ajotietokoneen kulutusmittauksiin - mulla on ollut täysin vastakkaiset kokemukset kun sulla, ja mullakin on 335i! Kaupungissa (Tampereen keskustassa, paljon liikennevaloja jne) kulutus on näyttänyt parhaimmillaan 17,5! Maantiellä taas rauhallisessa ajossa on päästy alle 8. Mulla siis automaatti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎