Tulipa testattua lauantaina Tuusulassa myynnissäolevaa sedän- mallia. Aika mukava peli, tehoakin löytyy ku vähän potkii.. Polttelis pikkasen cabrio manuaalilaatikolla. Vielä ku sais punaset nahat, navin, ulkoväri vois olla jopa joku hillitty hopea tai harmaa, niin siinähän olis ihan passeli kesäauto. Karalan ohjelmoinnilla sais sen 360/520 tai vastaavaa, niin ehkä tommosella kerkiäis.. munhan piti siis siirtyä takasin porsasleiriin mutta tässä sitä taas ollaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 E92/90 kokemuksia
Collapse
X
-
Minkäslaisia talvivanteita alkuperäisiä tai muita teillä on e92:ssa ja missä koossa ja millä et:llä? Tarvis alkaa pikkuhiljaa katseleen vanne/rengassarjaa talveksi, kun saksalainen jätti ne itselleen. Yksi vaihtoehto on, että kiepautan alkuperäsille 19" M225 vanteille talvirenkaat. Mutta ehkä 17 tai 18 olisi parempi talvikooksi?Mercedes-AMG C63 T-Modell.
EX:F80 M3 Mineral Weiss
EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3
Comment
-
-
Ok. Olen varmaankin päätymässä 225 40 18".Mercedes-AMG C63 T-Modell.
EX:F80 M3 Mineral Weiss
EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostOnko tosiaan näin että 335i ei ole vaihdettavaa bensan suodatinta ollenkaan? Kävin tulpat hakemassa ja varaosatiskillä sanoivat ettei olisi.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postvaraosatiskillä? :think miksi pitäisi noin tuoreeseen autoon yleensäkin vaihtaa bensansuodatin?BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostEikö niitä yleensä 100 thkm paikkeilla vaihdeta?
on tuossa suodatin. samassa paketissa on paineensäätäjä ja hinta jossain 200e luokassa.
Comment
-
-
Nyt on todella kova kuume vaihtaa bensavehkeeseen vaikka kilsoja tulee aika rajusti vuodessa. No ehkä auton ostossa voi joskus jättää järjen kotiin. Tämän nykyisen ostin noin 10kk sitten ja emäntä kyllä vähän yski kun rupesin vaihtoa alustavasti puhumaan. Nyt alla siis E91 330Da 2009 ja 50tkm rullattuna.
Vuotuiset kilometrit jättää ikävä kyllä M-sarjan vielä kauppaan. Lähimmäksi pääsee varmaan tällä 335:lla joka sopinee käyttöautoksi jollain tavoin?
Osui silmiin tämä yksilö: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/...335/2009/Espoo
Onko tuosta kellään mitään hajua? Jos ei hajua, niin kommentitkin ovat tervetulleita.
En ehtinyt tänään tuota katsomaan. Minkä kokoinen takaluukku tuossa on noin käytännössä? Suurin kuljetettava on oma pelikassi, jossa veskan kamat sisällä. Sopinee kuitenkin kyytiin jotenkin?
Onkohan tuossa yksilössä 6 vai 7-portainen loota? Tietääkö sitä muuten kuin koeajamalla?E91 330Da
Comment
-
-
Täytyypä tähänkin keskusteluun hieman osallistua kun tuli vaihdettua Z4MC noin kuukausi sitten E93 335i:een. Päätös oli aika vaikea kun kyseessä on kuitenkin niin erilaiset autot. Omalla kohdalla sopiva yksilö löytyi Laakkoselta (tehtiin kaupat samana päivänä kun yksilö tuli vaihdossa sisään). Hakusessa tosiaan oli avomalli 35i koneella ja mielellään DKG-laatikolla. Nämä kaikki ehdot siis täyttyivät... Ja tästähän se rakentaminen sitten taas alkoikin...
Originally posted by jokke35 View PostOnkohan tuossa yksilössä 6 vai 7-portainen loota? Tietääkö sitä muuten kuin koeajamalla?--
th
Comment
-
-
Kysytään nyt täältä, kun aikaisempi postaus meni vähän "väärään" paikkaan.
Eli tarkoitus olisi hankkia 335i coupe (vm.2006-2008) talouden ns. kakkos/harraste autoksi ja piristää sitä hieman. Kysymyksiä ja ajatuksia on paljon, mutta aloitetaan ihan perusteista:
Manuaali vai automaatti
Molemmissa on varmasti hyviä ja huonoja puolia, mutta auto ei jäisi ihan vakioksi, joten manuaalin kytkimen kesto ja tomaatin kesto yleensä mietityttää. Kytkin on "halpa" ja helppo vaihtaa, mutta tomaatti ei, jos siihen jotain vikaa tulee. Kysymys siis kuuluu paljonko manuaalin kytkin vakiona kestää vääntöä ja paljonko tomaatti kestää? Aluksi autoon olisi tarkoitus tehdä maltillinen piristys eli downpipe, (mahdollisesti katin korvausputket) ja loppuosa, vv-suodatin ja ohjelma. Näillä muutoksilla päästäneen sinne 360-370hv ja 500-550nm tietämille. Onko 335d ja 335i malleissa sama 6-vaihteinen tomaatti? Mistä tietää onko vaihteisto jo 7-vaihteinen?
Takaveto vai neliveto
Takavedoissa on tarjontaa huomattavasti enemmän ja hankintahinnat halvempia, mutta talvella 4-veto olisi mukava, koska auto tuli ympärivuotiseen käyttöön. Onko takavetoisessa mallissa vakiona minkäänlaista lukkoa? Joku sähköinen taitaa olla, mutta ajaako se asiansa kuinka hyvin? Onko tuosta 4-vedon kestosta mitään tietoa? Uskoisin sen olevan kestävä, mutta onko ongelmia esiintynyt? 4-vetojärjestelmä ei taida muuta huoltoa vaatia kuin öljyjenvaihtoa sillon tällöin.
Alustasarja:
Auto jonka aion hankkia olisi M-sport paketeilla (sisä ja ulko). Minkälainen tuo vakio M-sport alusta on vai täytyykö se heti päivittää esim. KW coiloveriin? Minkä merkkisiä alustasarjoja porukka on autoihinsa ruuvaillut?
Vanteet:
Kesävanteiksi olen ajatellut jotain 19" esim. BBS RS GT tms. tyylistä vannetta eteen 8,5" ja taakse 9,5" leveänä. Vanteissa ei varmaan tule mitään ongelmia kunhan et on sopiva? Onko 20" vanne jo vähän liian isonnäköinen ko. pirssissä?
Ylläpito/huolto:
Autot joita olen katsellut ovat noin 70-90tkm ajettuja, joten onko jotakin isoja huoltoja tiedossa noilla kilometreillä? Onko huoltojen sisällössä jotakin eroja manuaali vs. tomaatti tai takaveto vs. neliveto?
Tässä nyt alkuun jotakin mieleen tullutta tiedon kaipuuta.
Kiitos!
Comment
-
-
Originally posted by jokke35 View PostVuotuiset kilometrit jättää ikävä kyllä M-sarjan vielä kauppaan. Lähimmäksi pääsee varmaan tällä 335:lla joka sopinee käyttöautoksi jollain tavoin?
En ehtinyt tänään tuota katsomaan. Minkä kokoinen takaluukku tuossa on noin käytännössä? Suurin kuljetettava on oma pelikassi, jossa veskan kamat sisällä. Sopinee kuitenkin kyytiin jotenkin?
Originally posted by Jukikyy View PostKysytään nyt täältä, kun aikaisempi postaus meni vähän "väärään" paikkaan.
Takaveto vai neliveto
Takavedoissa on tarjontaa huomattavasti enemmän ja hankintahinnat halvempia, mutta talvella 4-veto olisi mukava, koska auto tuli ympärivuotiseen käyttöön.
Vanteet:
Kesävanteiksi olen ajatellut jotain 19" esim. BBS RS GT tms. tyylistä vannetta eteen 8,5" ja taakse 9,5" leveänä. Vanteissa ei varmaan tule mitään ongelmia kunhan et on sopiva? Onko 20" vanne jo vähän liian isonnäköinen ko. pirssissä?) mutta sen osaan ainakin sanoa, että takavetokin pysyy ihan kivasti hanskassa talvella. En oo nelivedolla ajanut eli en osaa sanoa kuinka paljon parempi se vielä olisi mutta ainakaan mulla ei ole ollut takavedon kanssa mitään ongelmia talvellakaan.
Nuo 8,5" ja 9,5" vanteet 19" mahtuu ihan hyvin. Mun mielestä oikealla vanteella ei ole kakskymppinenkään liian iso mut sehän on tietysti ihan makuasia. Muistelisin että jenkeissä yhdellä kaverilla oli 20" Breytonit eikä ne mitenkään hölmöiltä näyttäneet. Itsellä on kuitenkin 19".
Comment
-
-
Originally posted by jokke35 View PostNyt on todella kova kuume vaihtaa bensavehkeeseen vaikka kilsoja tulee aika rajusti vuodessa. No ehkä auton ostossa voi joskus jättää järjen kotiin. Tämän nykyisen ostin noin 10kk sitten ja emäntä kyllä vähän yski kun rupesin vaihtoa alustavasti puhumaan. Nyt alla siis E91 330Da 2009 ja 50tkm rullattuna.
Vuotuiset kilometrit jättää ikävä kyllä M-sarjan vielä kauppaan. Lähimmäksi pääsee varmaan tällä 335:lla joka sopinee käyttöautoksi jollain tavoin?
Osui silmiin tämä yksilö: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/...335/2009/Espoo
Onko tuosta kellään mitään hajua? Jos ei hajua, niin kommentitkin ovat tervetulleita.
Onkohan tuossa yksilössä 6 vai 7-portainen loota? Tietääkö sitä muuten kuin koeajamalla?
Tuo laakkosen yksilö taitaa olla 2008 mallia, jos sillä merkitystä. ( valokatkaisin ja mukitelineet )
Comment
-
-
Originally posted by Jukikyy View PostManuaali vai automaatti
Takaveto vai neliveto
Alustasarja
Vanteet
Takaveto vs neliveto on sekin tietysti makuasia. Molemmat ovat varmasti hyviä. Itse en kuitenkaan edes harkitsisi nelivetoa. Syy on ehkä lähinnä tunnepohjainen - BMW:n kuuluu olla takavetoinen. Minulla on ollut sekä nelivetoisia autoja (Audi) että takavetoisia. Kaikki niistä ovat olleet ympärivuotisessa käytössä. Kaikki nykyaikaiset takavedot jotka ovat minulla talvikäytössä olleet (Mersu, BMW, 3 x Porsche) ovat olleet hyvin ongelmattomia talviautoja. Ainakaan vetotapa ei ole aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia. 335i:ssa(kin) minulla oli talvirenkaina ns "nopean ajon kitkat", joita moni karsastaa oletetun huonon pidon takia, mutta jopa niillä takavetoinen 335i oli ongelmaton talviauto. Nelivetoa en siis näe käytännön syistä tarpeelliseksi.
335:sessa on vakiona M-Sport alusta. Riippuu tietenkin käyttötarpeesta miten se soveltuu itse kullekin. Minusta tuo M-Sport alusta oli yksi parhaista millä olen koskaan ajanut. Se on suhteellinen jämäkkä, muttei lainkaan pintakova..loistavasti ovat onnistuneet yhdistämään tarvittavan mukavuuden urheilullisiin ominaisuuksiin. Erinomainen alusta siis. Ulkonäöllisesti joku voi kaivata pientä madallusta, mutta sen voinee hoitaa vaikka laadukkailla jousilla, koko alustaa vaihtamatta. Autoon, jolla on tarkoitus ajaa ympärivuoden ja jokapäiväisiä ajoja, on M-Sport alusta melkoisen hyvä valinta.
Vanteista sanoisin sen verran, että kannattaa leveyksien ja ET-lukujen puolesta pyrkiä pitäytymään aika tarkasti BMW:n ilmoittamissa kokoluokissa. 335i on sekarengastuksella (takana leveämpi/ edessä kapeampi) melkoisen uraherkkä ja se ominaisuus todennäköisesti vain pahenee, jos poikkeaa kovasti vanteen leveydestä ja ET-luvusta. Minua tuo uraherkkyys ei sinänsä haitannut, mutta sen olemassaolo on hyvä tiedostaa, koska varsinkin hieman syvempiin uriin 335i saattoi vetäistä aika rajusti ja yllättäenkin. 19" on vielä hyvä ja pienellä madalluksella näyttääkin oikein hyvältä. 20":sta en enää laittaisi, mielestäni se menee jo ulkonäöllisesti liian isoksi. Tosin makuasia tämänkin, mutta omaani laittaisin 19":set.
Renkaista sanon sen minkä moni varmasti vahvistaa: Jos autossa on RunFlatit, niin tee niistä verkonpainot ja osta tavalliset renkaat tilalle. RF:t eivät vaan toimi kunnolla/ auto muuttui ajettavuudeltaan todella paljon edukseen kun vaihdoin ensiasennus RF-Potenzat samanlaisiin ei-RF Potenzoihin.
Kaikkiaan 335i coupe oli yksi parhaista autoista mitä minulla on koskaan ollut..sen puolesta uskallan hyvillä mielin suositella sellaisen hankkimista kenelle tahansa! Hieno auto sekä ominaisuuksiltaan, että ulkonäöltään millä moottorilla tahansa, mutta 335i-moottori kyllä kruunaa loistavan kokonaisuuden. Ilman sitä moottoria auto on kuitenkin hieman "vajaa".
Comment
-
Comment