Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuronee
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 11
    • Lappeenranta

    Ratissa näyttäis vain olevan airbag? mitä kaikkea muuta ku ratti pitäis vaihtaa jos muutoskatsastaisin sen..
    Last edited by kuronee; 08-01-2014, 12:37.

    Comment

    • Gemmi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 3355
      • Espoo

      Lue ne vikakoodit, turhan kalliita osia ruveta arpoon.

      Comment

      • rgaweer
        BTCF Member
        • May 2012
        • 1670
        • Vantaa

        Kaveri sanoi ettei nelivetoa saa ajaa jarrudynossa, ja että nelivedon jarrut kokeillaan vain äkkijarrutuksella, ettei voimansiirto jne mene rikki. Onko totta? Oma ix kesti ainakin yhden katsastusreissun ihan hyvin.
        E34 x2, E12 x2, E30
        E28 520i -82 & 520iA -86
        Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          Originally posted by rgaweer View Post
          Kaveri sanoi ettei nelivetoa saa ajaa jarrudynossa, ja että nelivedon jarrut kokeillaan vain äkkijarrutuksella, ettei voimansiirto jne mene rikki. Onko totta? Oma ix kesti ainakin yhden katsastusreissun ihan hyvin.
          riippuu nelikosta, lukoista jne.

          Useimpia nelikoita voi pyörittää vastakkaisiin suuntiin jolloin ei ole ongelmaa.

          Oma Jeeppi testattiin äkkijarrutuksella, katsoi listalta että millä varusteilla auto on ja totesi ettei aja dynolle ollenkaan. Etuperässä, takaperässä ja keskellä on lukot joita ei voi kytkeä pois päältä.
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            Originally posted by rgaweer View Post
            Kaveri sanoi ettei nelivetoa saa ajaa jarrudynossa, ja että nelivedon jarrut kokeillaan vain äkkijarrutuksella, ettei voimansiirto jne mene rikki. Onko totta? Oma ix kesti ainakin yhden katsastusreissun ihan hyvin.
            Riippuu nelivedon tekniikasta, joitain saa pyöritellä maailman tappiin, toisia vähän aikaa ja osaa ei ollenkaan.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • rgaweer
              BTCF Member
              • May 2012
              • 1670
              • Vantaa

              Selvä homma! Onko tietoa mihin kategoriaan tuo sigun iX menee?
              E34 x2, E12 x2, E30
              E28 520i -82 & 520iA -86
              Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                Originally posted by rgaweer View Post
                Selvä homma! Onko tietoa mihin kategoriaan tuo sigun iX menee?
                Etupää pitäisi onnistua pyörittämällä vastakkaisiin suuntiin. Veikkaisin että takapään mittaus ei onnistu perässä ja jakolaatikossa olevan viskolukon takia. En tosin tiedä kuinka äkkiä nuo lukot "lukottaa". Itse en silti antaisi takapäätä mitata.


                Oma kysymys. 90 mallin isuzu pick-upin orkkis rengaskoko on 205/80r16.. Onko mahdollista katsastaa auto 205/80r14 renkailla. Kantavuus kyllä riittää, mutta kokoeroa on tietysti paljon..
                E: Vissiin muutoskatsastamalla saa..
                Last edited by smpovers; 08-01-2014, 21:09.
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by rgaweer View Post
                  Selvä homma! Onko tietoa mihin kategoriaan tuo sigun iX menee?
                  Meidän IX on aina vain jarrutettu että tuntuu toimivan.
                  Ei ikinä dynolla.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6169
                    • Helsinki

                    eipä mitään
                    Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 08:32.
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • mapa
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 518
                      • Turku

                      Originally posted by intfreak View Post
                      Taaksepäin suunnattu pyöreä tai neliskulmainen punainen heijastin. Minimikoot ja sijoitus määritetty. Kuitenkin uusissa autoissa vähän kaikennäköstä alkaa olemaan, kiitos tyyppihyväksynnän. Yleensä ne sisältyy takavaloihin, mutta joissakin tuningvaloissa näitä ei ole -> asennettava erikseen. Inssissä vikaa jos ei ole merkannut vaikka puuttuvat.
                      Milloin tuo minimikoko tuli voimaan? Ei ainakaan jokunen vuosi sitten ollut kokoa määritetty. (Hellan tummissa ei meinaan ole heijastuspintoja...) Ihmetteli silloin, mistä olin niin pienet heijastimet löytänyt.
                      Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                      Tig hitsausta, myös alumiini

                      Comment

                      • intfreak
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 2966
                        • Uusikaupunni

                        N62 Money Spender Club

                        Comment

                        • intfreak
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 2966
                          • Uusikaupunni

                          Originally posted by mapa View Post
                          Milloin tuo minimikoko tuli voimaan? Ei ainakaan jokunen vuosi sitten ollut kokoa määritetty. (Hellan tummissa ei meinaan ole heijastuspintoja...) Ihmetteli silloin, mistä olin niin pienet heijastimet löytänyt.
                          Varmaan joskus reilut 50 vuotta sitten, olisko neliskulmasessa pitänyt olla 10 neliösenttiä pinta-ala. En muista olisko se suoraan sanottuna kumoutunu jossain vaiheessa ja tänä päivänä suhtautuminen voi olla erilaista kun tyyppihyväksytyissä autoissa on kaikennäköstä kaarretta ja kanttia. Mutta heijastimet pitää olla
                          N62 Money Spender Club

                          Comment

                          • jones36
                            Newbiemmer
                            • Feb 2014
                            • 2
                            • mikkeli

                            katsastus

                            Mitähän mahtaa katsuri tuumata kun käyttää 320 ilman takavaimentajaa.. tilalla siis suora putki. tuleeko korjaus kehotus vai hylsy ?

                            Comment

                            • Roito
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 3921
                              • Tavastila/Kotka

                              Originally posted by jones36 View Post
                              Mitähän mahtaa katsuri tuumata kun käyttää 320 ilman takavaimentajaa.. tilalla siis suora putki. tuleeko korjaus kehotus vai hylsy ?
                              Vähintään yksi vaimentaja pitää olla jossain kohtaa putkistoa.
                              BMW E70 X5 käyttismöhkö
                              MB W639 Kummisetä

                              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Onko joku törmännyt ongelmaan moottorin muutoskatsastuksessa muutetussa moottorissa
                                Kun kansi ja alakerta on eriautoista, kannen mukaan mennään normaalisti mutta kun isku ja poraus muuttuu niin kannen päästöarvoilla ei ole merkitystä, kori ei pitäisi olla vähäpäästöinen
                                Nyt pitäisi saada moottorin pääpäästöluokka mitattua ns. Omavalmiste koneesta joka ei olekkaan omavalmiste vaan muutettu moottori

                                Vähäpäästöiseen autoon tarvii vtt laput
                                Ja ahdetussa autossa taitaa kelvata pelkkä päästömittaus ja se rinnastetaan moottorin vaihtoon
                                Mutta kyseisessä tapauksessa ei kelpaa päästömittaus eikä pitäisi korin puolesta tarvita vtt mittausta.

                                Toisin sanoen vaativat konttorilla vapaastihengittävään ei tehdasvalmisteiseen moottoriin päästölapun, eivätkä osaa sanoa mistä sellaisen saisi
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎