Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amfe
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 281
    • 54500

    #46
    Voikos/kannattaako katastusasemalle valittaa kun väittivät että autossa oli väljää pallonivelessä... ja kappas auto oli korjaamolla ja uusi tukivarsi vaihettiin ja ei siellä vanhassa mitään väljää ollut... :think
    BMW 325 sedan vm 2005


    ex-BMW 330i touring vm.2002
    ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

    ex-BMW 320i coupe vm.92
    ex-BMW 316 sedan vm.91

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      #47
      Originally posted by amfe View Post
      Voikos/kannattaako katastusasemalle valittaa kun väittivät että autossa oli väljää pallonivelessä... ja kappas auto oli korjaamolla ja uusi tukivarsi vaihettiin ja ei siellä vanhassa mitään väljää ollut... :think
      Kirjallinen lausunto korjaamolta mukaan ja lapun kanssa tiskille vaan!

      Mulla on taas sarjassamme tyhmimmät kysymykset; mutta muutoskatsastan alustan + vanteet seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä - niin miten nuo käytännössä katsotaan asemalla? Tottakai alustan korkeus mitataan jne mutta miten nuo vanteet? :think

      Comment

      • amfe
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 281
        • 54500

        #48
        Originally posted by rizzo View Post
        Kirjallinen lausunto korjaamolta mukaan ja lapun kanssa tiskille vaan!

        Mulla on taas sarjassamme tyhmimmät kysymykset; mutta muutoskatsastan alustan + vanteet seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä - niin miten nuo käytännössä katsotaan asemalla? Tottakai alustan korkeus mitataan jne mutta miten nuo vanteet? :think
        Eli eikun valittamaan vaan. näinkähön ne mitään korvaa? onko kellään kokemusta / tietoa?
        BMW 325 sedan vm 2005


        ex-BMW 330i touring vm.2002
        ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

        ex-BMW 320i coupe vm.92
        ex-BMW 316 sedan vm.91

        Comment

        • amfe
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 281
          • 54500

          #49
          Originally posted by amfe View Post
          Eli eikun valittamaan vaan. näinkähön ne mitään korvaa? onko kellään kokemusta / tietoa?
          soitin tonne k1 jollekii päällikölle niin sano että ei siitä pallonivelestä voi enää sanoa että onko se väljä vai ei kun otettu pois se tukivarsi autosta.

          että korjaamon olis pitäny soittaa sillon ku on epäilleet että siinä ei ole väljää niin heille.
          BMW 325 sedan vm 2005


          ex-BMW 330i touring vm.2002
          ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

          ex-BMW 320i coupe vm.92
          ex-BMW 316 sedan vm.91

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #50
            Originally posted by amfe View Post
            soitin tonne k1 jollekii päällikölle niin sano että ei siitä pallonivelestä voi enää sanoa että onko se väljä vai ei kun otettu pois se tukivarsi autosta.

            että korjaamon olis pitäny soittaa sillon ku on epäilleet että siinä ei ole väljää niin heille.
            No tuo lausuma se nyt on ihan hevonvitunpaskaa, väljä nivel on väljä olipa se autossa tai taskussa.

            Joissakin rakenteissa välykset tuntuvat paremmin kevennettynä, joissakin kuorman alla.

            Mutta taattua on, että katsastuskelvoton nivel on väljä vaikka sen poistaisi autosta.

            Tieten jos ovat särkeneet sen irrottaesssa, niin siinäpähän todistelet.

            Vaikka kuinka olisi insinööri koulutukseltaan ja jumala ammattinsa puolesta, niin ei sitä päätä tarvitse pensaaseen laittaa, mokia voi sattua melkein kaikille
            Olli.

            Comment

            • amfe
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 281
              • 54500

              #51
              Originally posted by Rocla View Post
              No tuo lausuma se nyt on ihan hevonvitunpaskaa, väljä nivel on väljä olipa se autossa tai taskussa.

              Joissakin rakenteissa välykset tuntuvat paremmin kevennettynä, joissakin kuorman alla.

              Mutta taattua on, että katsastuskelvoton nivel on väljä vaikka sen poistaisi autosta.

              Tieten jos ovat särkeneet sen irrottaesssa, niin siinäpähän todistelet.

              Vaikka kuinka olisi insinööri koulutukseltaan ja jumala ammattinsa puolesta, niin ei sitä päätä tarvitse pensaaseen laittaa, mokia voi sattua melkein kaikille
              jep. ehjänä se on siellä korjaamolla.
              laitto just viestiä korjaaja että oli tutkinut sitä tukivartta, asennattavilla pihdeillä painaessa pallonivelessä pystyvälystä. eli se siis taiskin olla väljä..
              BMW 325 sedan vm 2005


              ex-BMW 330i touring vm.2002
              ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

              ex-BMW 320i coupe vm.92
              ex-BMW 316 sedan vm.91

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #52
                Originally posted by Rocla View Post
                No tuo lausuma se nyt on ihan hevonvitunpaskaa, väljä nivel on väljä olipa se autossa tai taskussa.

                Joissakin rakenteissa välykset tuntuvat paremmin kevennettynä, joissakin kuorman alla.

                Mutta taattua on, että katsastuskelvoton nivel on väljä vaikka sen poistaisi autosta.

                Tieten jos ovat särkeneet sen irrottaesssa, niin siinäpähän todistelet.

                Vaikka kuinka olisi insinööri koulutukseltaan ja jumala ammattinsa puolesta, niin ei sitä päätä tarvitse pensaaseen laittaa, mokia voi sattua melkein kaikille
                Kyllä vaurion irroitetustakin osasta pystyy toteamaan , mut "käsissä on eroja" (lainaten vanhaa mestaria).

                Originally posted by amfe View Post
                jep. ehjänä se on siellä korjaamolla.
                laitto just viestiä korjaaja että oli tutkinut sitä tukivartta, asennattavilla pihdeillä painaessa pallonivelessä pystyvälystä. eli se siis taiskin olla väljä..
                Palloniveltä on painettava sekä nivelpesään päin että ulos jotta voi todeta sen kunnon. Esim autoon kiinnitettynä , riippuu vehkeestä saako välyksen esiin kankeamalla tukivartta olka-akselista poispäin vai pitääkö sitä painaa papukaijapihdeillä kasaanpäin.

                BTW miksei tämä topikki ole Tekniikka-osiossa?
                Last edited by petrolhead; 09-08-2010, 18:41.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • riesa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1940
                  • Manse

                  #53
                  Kuorma-autoa leimatessa haittaako jos toinen pakoputkista loppuu lavan alle?
                  Originally posted by Homer
                  Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                  Comment

                  • shakes
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 2870
                    • Lahti

                    #54
                    Originally posted by riesa View Post
                    Kuorma-autoa leimatessa haittaako jos toinen pakoputkista loppuu lavan alle?
                    Ainakin jos autolla kuskataan vaarallisia aineita (ADR) ni ei tuu menee läpi, ei saa vuotaa vähääkää, siitä ollaa helvetin tarkkoja

                    Mut kaitpa tuo pätee ihan normaaleihinkin kuorkkeihin:think Siitä en sit tiedä kuinka tarkasti asiaan puututaan
                    E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                    E30 328i Projekti '88
                    E61 523i '08

                    EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                    Comment

                    • J-Poika
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 835
                      • There's a place in the North, far far away

                      #55
                      Originally posted by Harkins33 View Post
                      Onkos kellekkään tullu sanomista katsastuksessa etuikkunoissa olevista tummista laseista?
                      Moni prosenttiset kalvot on ollu?
                      on tullu juu... prosentteja en tiiä, aika lievät. käskivät repiä vittuun ja vissiin löytyy tietokoneelta tieto kun tällä viikolla katsastin niin inssi heti ekana aukaisi eturäppänät

                      Comment

                      • ^^henu
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 728
                        • Ylivieska

                        #56
                        Originally posted by rizzo View Post
                        Kirjallinen lausunto korjaamolta mukaan ja lapun kanssa tiskille vaan!

                        Mulla on taas sarjassamme tyhmimmät kysymykset; mutta muutoskatsastan alustan + vanteet seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä - niin miten nuo käytännössä katsotaan asemalla? Tottakai alustan korkeus mitataan jne mutta miten nuo vanteet? :think
                        Mulla se vaan kirjotti lapulle ylös rengas- ja vannekoon ja se oli siinä. Ei muistaakseni mitään suurempia tarkastuksia, kahto vaan että mahtuu pyöriin eikä raavi mihinkään.. alustan se mittas.

                        E60 535dA -05
                        E39 530i Touring M-Sport -02

                        1.3 Toyota Corolla DX -83 - Rokki Corolla

                        EX:
                        E46 330Ci -00 M-Sport
                        E36 318i sedan -91 - Tuninki "projekti"
                        E30 318i -88 - Punainen Paholainen


                        sigpic

                        Comment

                        • riesa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1940
                          • Manse

                          #57
                          Originally posted by shakes View Post
                          Ainakin jos autolla kuskataan vaarallisia aineita (ADR) ni ei tuu menee läpi, ei saa vuotaa vähääkää, siitä ollaa helvetin tarkkoja

                          Mut kaitpa tuo pätee ihan normaaleihinkin kuorkkeihin:think Siitä en sit tiedä kuinka tarkasti asiaan puututaan

                          Yksityiskäytössä ja alkoholia vaarallisempia aineita tuskin kuskataan. Täytyy käydä hakee bilhelvetistä muhvi ja sopiva putkenpätkä niin saa sen pihalle.
                          Originally posted by Homer
                          Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            #58
                            Joo, nythän mä hokasin että että eipä tuolla E36:n rek.otteessa ole mitään mainintaa noista alla pyörivistä 18" vanteista/renkaista.

                            Eikä mitään vaihtoehtoisia kumivalintoja.

                            Lukee vaan 15" kokoisista.

                            Eikös E36 vakiokokona ole myös 17" (vai onko M3 eri juttu kokonaan)? Tarviiko siis näin ollen 18" muutoskatsastaa? Vai pitääkö nuokin 17" saada paperille jos ei ole otteessa mainittu?
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Justabanana
                              BTCF Member
                              • Jul 2008
                              • 835
                              • Käpylä

                              #59
                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Joo, nythän mä hokasin että että eipä tuolla E36:n rek.otteessa ole mitään mainintaa noista alla pyörivistä 18" vanteista/renkaista.

                              Eikä mitään vaihtoehtoisia kumivalintoja.

                              Lukee vaan 15" kokoisista.

                              Eikös E36 vakiokokona ole myös 17" (vai onko M3 eri juttu kokonaan)? Tarviiko siis näin ollen 18" muutoskatsastaa? Vai pitääkö nuokin 17" saada paperille jos ei ole otteessa mainittu?
                              Tarvii muutoskatsastaa.

                              Vain ja ainoastaan siinä paperilla lukevat koot merkitsevät. Jos vanteen halkaisija poikkeaa enemmän ku tuuman siitä, mitä paperille on präntätty, ni on muutostettava.
                              Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                              Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                              Comment

                              • Spiddu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 3562
                                • Nla

                                #60
                                Kysästään nyt kun tälläinen tuli vastaan. mitä mahtavat sanoa leimalla jos edessä ja takana on eri kokoiset vanteet. (edessä 15tuumaiset takana 17)

                                ettei tule turhaa jeesustelua niin kyseessä on seisonta vanteet ja auto olisi tarkoitus ajaa talviseisontaan suoraan katsastuksesta.
                                BMW F30 330e 2017

                                Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                                e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎