Voikos/kannattaako katastusasemalle valittaa kun väittivät että autossa oli väljää pallonivelessä... ja kappas auto oli korjaamolla ja uusi tukivarsi vaihettiin ja ei siellä vanhassa mitään väljää ollut... :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
X
-
Originally posted by amfe View PostVoikos/kannattaako katastusasemalle valittaa kun väittivät että autossa oli väljää pallonivelessä... ja kappas auto oli korjaamolla ja uusi tukivarsi vaihettiin ja ei siellä vanhassa mitään väljää ollut... :think
Mulla on taas sarjassamme tyhmimmät kysymykset; mutta muutoskatsastan alustan + vanteet seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä - niin miten nuo käytännössä katsotaan asemalla? Tottakai alustan korkeus mitataan jne mutta miten nuo vanteet? :think
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostKirjallinen lausunto korjaamolta mukaan ja lapun kanssa tiskille vaan!
Mulla on taas sarjassamme tyhmimmät kysymykset; mutta muutoskatsastan alustan + vanteet seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä - niin miten nuo käytännössä katsotaan asemalla? Tottakai alustan korkeus mitataan jne mutta miten nuo vanteet? :thinkBMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002
ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
ex-BMW 320i coupe vm.92
ex-BMW 316 sedan vm.91
Comment
-
-
Originally posted by amfe View PostEli eikun valittamaan vaan. näinkähön ne mitään korvaa? onko kellään kokemusta / tietoa?
että korjaamon olis pitäny soittaa sillon ku on epäilleet että siinä ei ole väljää niin heille.BMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002
ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
ex-BMW 320i coupe vm.92
ex-BMW 316 sedan vm.91
Comment
-
-
Originally posted by amfe View Postsoitin tonne k1 jollekii päällikölle niin sano että ei siitä pallonivelestä voi enää sanoa että onko se väljä vai ei kun otettu pois se tukivarsi autosta.
että korjaamon olis pitäny soittaa sillon ku on epäilleet että siinä ei ole väljää niin heille.
Joissakin rakenteissa välykset tuntuvat paremmin kevennettynä, joissakin kuorman alla.
Mutta taattua on, että katsastuskelvoton nivel on väljä vaikka sen poistaisi autosta.
Tieten jos ovat särkeneet sen irrottaesssa, niin siinäpähän todistelet.
Vaikka kuinka olisi insinööri koulutukseltaan ja jumala ammattinsa puolesta, niin ei sitä päätä tarvitse pensaaseen laittaa, mokia voi sattua melkein kaikilleOlli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNo tuo lausuma se nyt on ihan hevonvitunpaskaa, väljä nivel on väljä olipa se autossa tai taskussa.
Joissakin rakenteissa välykset tuntuvat paremmin kevennettynä, joissakin kuorman alla.
Mutta taattua on, että katsastuskelvoton nivel on väljä vaikka sen poistaisi autosta.
Tieten jos ovat särkeneet sen irrottaesssa, niin siinäpähän todistelet.
Vaikka kuinka olisi insinööri koulutukseltaan ja jumala ammattinsa puolesta, niin ei sitä päätä tarvitse pensaaseen laittaa, mokia voi sattua melkein kaikille
laitto just viestiä korjaaja että oli tutkinut sitä tukivartta, asennattavilla pihdeillä painaessa pallonivelessä pystyvälystä. eli se siis taiskin olla väljä..BMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002
ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
ex-BMW 320i coupe vm.92
ex-BMW 316 sedan vm.91
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNo tuo lausuma se nyt on ihan hevonvitunpaskaa, väljä nivel on väljä olipa se autossa tai taskussa.
Joissakin rakenteissa välykset tuntuvat paremmin kevennettynä, joissakin kuorman alla.
Mutta taattua on, että katsastuskelvoton nivel on väljä vaikka sen poistaisi autosta.
Tieten jos ovat särkeneet sen irrottaesssa, niin siinäpähän todistelet.
Vaikka kuinka olisi insinööri koulutukseltaan ja jumala ammattinsa puolesta, niin ei sitä päätä tarvitse pensaaseen laittaa, mokia voi sattua melkein kaikille
Originally posted by amfe View Postjep. ehjänä se on siellä korjaamolla.
laitto just viestiä korjaaja että oli tutkinut sitä tukivartta, asennattavilla pihdeillä painaessa pallonivelessä pystyvälystä. eli se siis taiskin olla väljä..
BTW miksei tämä topikki ole Tekniikka-osiossa?Last edited by petrolhead; 09-08-2010, 18:41.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by riesa View PostKuorma-autoa leimatessa haittaako jos toinen pakoputkista loppuu lavan alle?
Mut kaitpa tuo pätee ihan normaaleihinkin kuorkkeihin:think Siitä en sit tiedä kuinka tarkasti asiaan puututaanE30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Comment
-
-
Originally posted by Harkins33 View PostOnkos kellekkään tullu sanomista katsastuksessa etuikkunoissa olevista tummista laseista?
Moni prosenttiset kalvot on ollu?
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostKirjallinen lausunto korjaamolta mukaan ja lapun kanssa tiskille vaan!
Mulla on taas sarjassamme tyhmimmät kysymykset; mutta muutoskatsastan alustan + vanteet seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä - niin miten nuo käytännössä katsotaan asemalla? Tottakai alustan korkeus mitataan jne mutta miten nuo vanteet? :think
E60 535dA -05
E39 530i Touring M-Sport -02
1.3 Toyota Corolla DX -83 - Rokki Corolla
EX:
E46 330Ci -00 M-Sport
E36 318i sedan -91 - Tuninki "projekti"
E30 318i -88 - Punainen Paholainen
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by shakes View PostAinakin jos autolla kuskataan vaarallisia aineita (ADR) ni ei tuu menee läpi, ei saa vuotaa vähääkää, siitä ollaa helvetin tarkkoja
Mut kaitpa tuo pätee ihan normaaleihinkin kuorkkeihin:think Siitä en sit tiedä kuinka tarkasti asiaan puututaan
Yksityiskäytössä ja alkoholia vaarallisempia aineita tuskin kuskataan. Täytyy käydä hakee bilhelvetistä muhvi ja sopiva putkenpätkä niin saa sen pihalle.Originally posted by HomerEi ne pulit millään seiskoilla ajele
Comment
-
-
Joo, nythän mä hokasin että että eipä tuolla E36:n rek.otteessa ole mitään mainintaa noista alla pyörivistä 18" vanteista/renkaista.
Eikä mitään vaihtoehtoisia kumivalintoja.
Lukee vaan 15" kokoisista.
Eikös E36 vakiokokona ole myös 17" (vai onko M3 eri juttu kokonaan)? Tarviiko siis näin ollen 18" muutoskatsastaa? Vai pitääkö nuokin 17" saada paperille jos ei ole otteessa mainittu?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostJoo, nythän mä hokasin että että eipä tuolla E36:n rek.otteessa ole mitään mainintaa noista alla pyörivistä 18" vanteista/renkaista.
Eikä mitään vaihtoehtoisia kumivalintoja.
Lukee vaan 15" kokoisista.
Eikös E36 vakiokokona ole myös 17" (vai onko M3 eri juttu kokonaan)? Tarviiko siis näin ollen 18" muutoskatsastaa? Vai pitääkö nuokin 17" saada paperille jos ei ole otteessa mainittu?
Vain ja ainoastaan siinä paperilla lukevat koot merkitsevät. Jos vanteen halkaisija poikkeaa enemmän ku tuuman siitä, mitä paperille on präntätty, ni on muutostettava.Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Comment
-
-
Kysästään nyt kun tälläinen tuli vastaan. mitä mahtavat sanoa leimalla jos edessä ja takana on eri kokoiset vanteet. (edessä 15tuumaiset takana 17)
ettei tule turhaa jeesustelua niin kyseessä on seisonta vanteet ja auto olisi tarkoitus ajaa talviseisontaan suoraan katsastuksesta.BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
Comment