Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zoooooml
    replied
    Näinhän se on, kun soitin konttorille ja kysäisin ajanvarauksen yhteydessä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Kyllä pitäisi saada
    Juu, kilvet ja liikennevakuutushan pysyy vaikka ajokielto tulee.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by Zoooooml View Post
    Saako ajokieltoon määrätyn auton ajaa uusintanäytölle ihan vaan ajanvarauksella vai tarviiko jotain peliliikkeitä? :think

    Katkes perjantaina volkkarista jarruputki dynolla
    Kyllä pitäisi saada

    Leave a comment:


  • Zoooooml
    replied
    Saako ajokieltoon määrätyn auton ajaa uusintanäytölle ihan vaan ajanvarauksella vai tarviiko jotain peliliikkeitä? :think

    Katkes perjantaina volkkarista jarruputki dynolla

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Kiitos tästä tiedosta. Mutta silti outoa että jos on esim jos niissä H&R:n lätyissä on TUV ja ei ole lailliset silti.
    Eikai se outoa ole, meillä laki kieltää kaikki lätyt paitsi jos osavalmistaja tai ajoneuvovalmistaja sellaiset on hyväksynyt ja tyypittänyt. Miksi näin, ei tietoa. Vois ehkä liittyä lainsäätäjän mielestä akseliston muuttamiseen. Kyllähän tuv hyväksyntä löytyy nykyään kärjistetysti jokaisesta aftermarket osasta.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Se on Porschen oma ja Porschen vanteisiin tarkoitettu ja näin ollen eriasia. Tuv hyväksyntä löytyy myös vaikkapa h&r speissereiden kyljestä eikä se tee niistä yhtään laillisempaa. Kuten sanoin, laki ei oo muuttunu. Ne vanteet joihin tehtaalta saa speiserin esim rh, ja ne autot joihin tehtaalta saa speiserit, esim porsche, ovat ok. Eli ajoneuvovalmistajan ja vannevamistajan niihin tarkoitetut lätyt on ok. Ei niin että rh vanteessa on h&r 40mm tuv hyväksytty leepu.
    Kiitos tästä tiedosta. Mutta silti outoa että jos on esim jos niissä H&R:n lätyissä on TUV ja ei ole lailliset silti.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Ainakin TUV lappu spacereita on Porsche vanteissa ja tähän mennässä oon nähnyt että suomessa saa niillä leiman
    Se on Porschen oma ja Porschen vanteisiin tarkoitettu ja näin ollen eriasia. Tuv hyväksyntä löytyy myös vaikkapa h&r speissereiden kyljestä eikä se tee niistä yhtään laillisempaa. Kuten sanoin, laki ei oo muuttunu. Vaikka siskon kaiman marsun auto hyväksyttiin leimalla speissereiden kanssa niin se ei tee siitä laillista. Ne vanteet joihin tehtaalta saa speiserin esim rh, ja ne autot joihin tehtaalta saa speiserit, esim porsche, ovat ok. Eli ajoneuvovalmistajan ja vannevamistajan niihin tarkoitetut lätyt on ok. Ei niin että rh vanteessa on h&r 40mm tuv hyväksytty leepu.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Laki on sama edelleen
    Niin on, konttorikohtainen soveltaminen on erilaista. Minun toyota on viime vuonna katsastettu 25mm spacereilla

    Porchella on paria eri kokoa jotka on lailllisesti hyväksyttyjä.
    Toinen lähes 20mm leepu.

    Ps. Onko soviterengas valmistajan hyväksymä

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Niillä lapuilla ei toistaiseksi ole mitään virkaa Suomessa.
    Ainakin TUV lappu spacereita on Porsche vanteissa ja tähän mennässä oon nähnyt että suomessa saa niillä leiman

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Niitä speiseitä saa myös tuw lapuilla...
    Niillä lapuilla ei toistaiseksi ole mitään virkaa Suomessa.

    Leave a comment:


  • msalojaa
    replied
    Originally posted by Jabbe View Post
    Miulla ollu aina lätyt kiinni eessä ja takana, eikä oo koskaa mitää sanomista tullu. Varmaan vähän konttorikohtaista.
    Mulla sama kokemus, mutta tosiaan vähän tuurista kiinni veikkaan.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Niitä speiseitä saa myös tuw lapuilla...
    Meinasitko, että spacereita saa siis TÜV:n tarkastuslappujen kera? Ne eivät ainakaan ennen auttaneet varsinaisesti mitään, koska laki ei aiemmin ole Suomessa raidevälinleventäjiä hyväksynyt.

    Poikkeuksena on ollut ainakin aiemmin sellaiset vanteet, jotka vaativat spacerit, jotta ne voidaan ylipäätään kiinnittää mihinkään autoon. Kaverilla oli joskus sellaiset MK3 Golfissa ja katsastuksessa kovasti inssiä tuntui kiinnostavan vanteiden paperit, että meni läpi.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Niitä speiseitä saa myös tuw lapuilla...

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Mitäs spacereista tuumataan nykyään katsastuksessa (aiemmat postaukset asiaan oli viime vuodelta)? En ole perehtynyt uusimpiin muuttuneisiin säädöksiin mutta aikanaan ne taisi olla kielletty ellei ole hyväksyntälappuja juuri kyseiseen automalliin tms...
    Laki on sama edelleen

    Leave a comment:


  • Jabbe
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Mitäs spacereista tuumataan nykyään katsastuksessa (aiemmat postaukset asiaan oli viime vuodelta)? En ole perehtynyt uusimpiin muuttuneisiin säädöksiin mutta aikanaan ne taisi olla kielletty ellei ole hyväksyntälappuja juuri kyseiseen automalliin tms...
    Miulla ollu aina lätyt kiinni eessä ja takana, eikä oo koskaa mitää sanomista tullu. Varmaan vähän konttorikohtaista.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎