Huomasin että E46:sen leima menee jo ensi maanantaina umpeen, ja madallusjousien papereihin saamiseksi vaatii takapäässä vielä aika ison jumpan (ts. säädettävät tukivarret). Jos nyt vien auton katsastukseen ja alustasta tulee sanomista (kai sekin on teoriassa mahdollista että inssi ei siihen mitään huomiota kiinnitä, auto on siis ihan hyvällä maulla madallettu käyttis, ei mikään showlintta) niin onko se automaattisesti ajokielto kunnes "vika" on korjattu, vai saako tässäkin tapauksessa sen kuukauden lisäajan laittaa asia kuntoon, ja sen aikaa voi ajella normaalisti? Yritin katsella Traficomin ja katsastusputkien sivuilta, mutta en oikein suoraa vastausta löytänyt.
Edit. Ja oliko niin että jos vien konttorille sen jälkeen kun leima on jo mennyt umpeen niin sitten ei ainakaan saa tuota kuukauden jälkitarkastusaikaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
X
-
Originally posted by pazq View PostJaa meneekin avosta sitten edestä akseli vaihtoon. Kallistuksen vakaajan korva revennyt. Aika vitusta alkaa vaihtamaan tuota tommosen 2cm korvakkeen takia, mikä pysyis pikku hitsillä ja 3mm lapulla kiinni aivan satavarmasti. ei saa enää apurunkoakaan paikata näköjään ja homo kirjotti että "ei saa hitsata, vaihdettava uuteen" ei sitten lähetä muurameen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juho_ View PostMikä auto? E30?
Kuulemma korjauslupaa voi pyytää, kun on tilanne ettei uusia apurunkoja enään löydy/ole saatavilla.
Mut tää ei tosiaan perustu mihinkään löytämääni lakipykälään, vaan mitä oon kuullut.
Kannattaa kysyä - toki voi olla taas kyseessä konttori joka antaa ajokiellon jos jarrulevy on 0.1mm ohuempi mitä min.mitta kertoo, niin sit ei kannata kysyä mitään.
Ite toki tekisin niin, että korjaisin siististi, ettei välttämättä edes huomaisi et jotain on tehty ja "peittäisin jälkeni" siistimällä koko apurungon muutenkin että katsuri voisi olettaa sen olevan vaihdettu.
Jos muuten ehjä apurunko...Muutoin on konehuone jo pesty liuottimella ja pesurilla ennen koneen laittoa. Alta jäi pesemättä ainoastaan. Toinen katsuri kuka yleensä ollut, niin olis vaan sanonu et korjaa tuo. Ymmärtää kyllä että vanhoja raatoja nää on jo ja paikat väsyy. Aiheesta sanoo ja ymmärrän jos toi olis ruosteessa, muttakun ei ole missään ruostetta mitä tutkailin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pazq View PostJaa meneekin avosta sitten edestä akseli vaihtoon. Kallistuksen vakaajan korva revennyt. Aika vitusta alkaa vaihtamaan tuota tommosen 2cm korvakkeen takia, mikä pysyis pikku hitsillä ja 3mm lapulla kiinni aivan satavarmasti. ei saa enää apurunkoakaan paikata näköjään ja homo kirjotti että "ei saa hitsata, vaihdettava uuteen" ei sitten lähetä muurameen
Kuulemma korjauslupaa voi pyytää, kun on tilanne ettei uusia apurunkoja enään löydy/ole saatavilla.
Mut tää ei tosiaan perustu mihinkään löytämääni lakipykälään, vaan mitä oon kuullut.
Kannattaa kysyä - toki voi olla taas kyseessä konttori joka antaa ajokiellon jos jarrulevy on 0.1mm ohuempi mitä min.mitta kertoo, niin sit ei kannata kysyä mitään.
Ite toki tekisin niin, että korjaisin siististi, ettei välttämättä edes huomaisi et jotain on tehty ja "peittäisin jälkeni" siistimällä koko apurungon muutenkin että katsuri voisi olettaa sen olevan vaihdettu.
Jos muuten ehjä apurunko...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E39Fin View PostEikös tuonne traficomin sivuille pitänyt palata kuun loppuun mennessä se autojen tietojen tarkastus? :think
Olenko sokea vai enkö löydä tuollaista. Kuitenkin auton ostajan oikeusturvan kannalta aika tärkeää tietoa niissä rekisteritiedoissa on.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E39Fin View PostEikös tuonne traficomin sivuille pitänyt palata kuun loppuun mennessä se autojen tietojen tarkastus? :think
Olenko sokea vai enkö löydä tuollaista. Kuitenkin auton ostajan oikeusturvan kannalta aika tärkeää tietoa niissä rekisteritiedoissa on.
Leave a comment:
-
-
Eikös tuonne traficomin sivuille pitänyt palata kuun loppuun mennessä se autojen tietojen tarkastus? :think
Olenko sokea vai enkö löydä tuollaista. Kuitenkin auton ostajan oikeusturvan kannalta aika tärkeää tietoa niissä rekisteritiedoissa on.
Leave a comment:
-
-
Mites tarviiko suuntauslappuun asentajan nimen ja allekirjotuksen? Sitte vielä alle vuoden vanhoista h&r jousista katsastaja ei nähnyt peilillä takajousista merkintöjä niin käski purkaa jouset katsastajalle että näkee merkinnät jousista jos en pura niin en saa leimaa. Määräaikaiskatsastus meni sentää läpi ilman yhtään merkintää mutta jäi kesken tuon muutoskatsastus pelleilyn takia.Last edited by Samii-; 24-05-2019, 06:16.
Leave a comment:
-
-
Jaa meneekin avosta sitten edestä akseli vaihtoon. Kallistuksen vakaajan korva revennyt. Aika vitusta alkaa vaihtamaan tuota tommosen 2cm korvakkeen takia, mikä pysyis pikku hitsillä ja 3mm lapulla kiinni aivan satavarmasti. ei saa enää apurunkoakaan paikata näköjään ja homo kirjotti että "ei saa hitsata, vaihdettava uuteen" ei sitten lähetä muurameen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nullzwei View PostKuka määrää milloin loppuu arvailu?
Rekisterikilpi ei ole pakollinen varuste.Last edited by ThemeJ; 16-05-2019, 16:51.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFYJa näitä varmasti riittäisi paljon, säästäähän siinä jo monta euroa.
Originally posted by MPV View PostEi niissä pykälissä taideta puhua mitään "lähimmästä" konttorista, vaan sanotaan "siirrettäessä" paikasta a paikkaan b ja välittömästi paikkaan a/c. Pykälä 5a:
"Liikennekäytöstä poistettua ajoneuvoa, jossa rekisterikilvet ovat kiinnitettyinä, saa käyttää liikenteessä siirrettäessä ajoneuvo sille erikseen varattuna aikana katsastukseen ja välittömästi katsastuksesta paikkaan, jossa ajoneuvoa säilytetään tai ajoneuvo voidaan korjata"
Meilläkin lähin konttori on parin kilometrin päässä, mutte eiköhän valinnanvapaus mahdollista että sen ajan saa varata myös kaupungin konttorista. Suorimmalta reitiltä poikkeaminen tosin ei enää sitten ole katsastukseen siirtämistä, tai sieltä pois tuomista, joten jo reitin varrella olevaan kauppaan pysähtyminen saattaa aiheuttaa sanktioita. Varmaan tämän takia monen katsastuspaikan tai vakuutusyhtiön ohjeissa on määritelty kansan kielisesti, että tuon siirtämisen pitää tapahtua "suorinta reittiä".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostNoniin, tätä mä meinasin että joku sääntöhän on pakko olla ja kai sen voi ainoastaan määrittää järkevästi puhumalla yleisluontoisesti "lähimmästä konttorista". Se on sitten eriasia jos asuu jossain pikkupaikkakunnalla missä sinne lähimpään konttoriin on matkaa useita kymmeniä kilometrejä. Täällä meilläpäin taas on tuota valinnanvaraa kilometrinkin säteellä monesti...
"Liikennekäytöstä poistettua ajoneuvoa, jossa rekisterikilvet ovat kiinnitettyinä, saa käyttää liikenteessä siirrettäessä ajoneuvo sille erikseen varattuna aikana katsastukseen ja välittömästi katsastuksesta paikkaan, jossa ajoneuvoa säilytetään tai ajoneuvo voidaan korjata"
Meilläkin lähin konttori on parin kilometrin päässä, mutte eiköhän valinnanvapaus mahdollista että sen ajan saa varata myös kaupungin konttorista. Suorimmalta reitiltä poikkeaminen tosin ei enää sitten ole katsastukseen siirtämistä, tai sieltä pois tuomista, joten jo reitin varrella olevaan kauppaan pysähtyminen saattaa aiheuttaa sanktioita. Varmaan tämän takia monen katsastuspaikan tai vakuutusyhtiön ohjeissa on määritelty kansan kielisesti, että tuon siirtämisen pitää tapahtua "suorinta reittiä".Last edited by MPV; 16-05-2019, 11:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostNiin...pä. Entä jos haen auton Tampereelta ja ajan sen pks:lle katsastukseen liikennekäytöstä poistettuna?
Leave a comment:
-
Leave a comment: