Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • eljas
    replied
    Spacerit?

    Mitäs spacereista tuumataan nykyään katsastuksessa (aiemmat postaukset asiaan oli viime vuodelta)? En ole perehtynyt uusimpiin muuttuneisiin säädöksiin mutta aikanaan ne taisi olla kielletty ellei ole hyväksyntälappuja juuri kyseiseen automalliin tms...

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Onko moottorin merkkivalo huomautus tai hylkäysperuste -92 (aikaa ennen OBD2:a) autossa?
    Katsastus varattuna, mutta nakutusanturi temppuilee. Ei vaikuta normaalitilanteessa mihinkään auton toiminnassa.

    Leave a comment:


  • tuoasm
    replied
    Miten näistä F10 dieseleistä mitataan k-arvo katsastuksessa? Rankasti savuava meni just 0.03 arvoille. Saiko näitä vinguttaa paikallaan?

    Leave a comment:


  • Hcet
    replied
    Hylkäys näkyisi olevan jos pitkät ei toimi.

    Arvosteluperusteet

    Leave a comment:


  • Jansu
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Pitää, mutta en osaa sanoa, meniskö huomautuksella vai suora hylky
    No se ei auta kuin riskillä kokeilla jos en saa sitä ennen osia

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Jansu View Post
    Onko kaukovalojen pakollista toimia katsastuksessa? Epäilen, että viiksi on mennyt hajalle. Pitkien vilautus toimii, mutta eivät toimi kun kytkee pitkät päälle.
    Pitää, mutta en osaa sanoa, meniskö huomautuksella vai suora hylky

    Leave a comment:


  • Jansu
    replied
    Onko kaukovalojen pakollista toimia katsastuksessa? Epäilen, että viiksi on mennyt hajalle. Pitkien vilautus toimii, mutta eivät toimi kun kytkee pitkät päälle.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Itellä ollu miedot tummennukset etusivuissa 7 vuotta eikä oo tarvinnu repiä pois vaikka käytän leimalla millon missäki mutta 35% taitaa olla liian tumma joka konttorilla

    Leave a comment:


  • Jööö
    replied
    Uudellamaalla paikkaa missä autot menny läpi ilman huomatutksia jos etulaseissa kalvot? (35%)

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ääh en nyt muista tarkalleen miten oli. Mut ton 20% saa kasvattaa tehoa ilman että tarvii jarruja yms. päivitellä. Eli käytännössä koska ahtaminen lisää 30% tehoa vähintään, luki lapuissa mitä luki. Niin joutuu päivittään jarrut semmosiin jotka vastaa kasvaneita tehoja. Itse max tehon määrä mitä saa olla menee sit tehopainosuhteen mukaan. 20% sääntö on vaan mitä saa tehdä ilman muutoksia jarruihin/alustaan.

    Voimassahan tuo ei vissiin oo vieläkään

    Leave a comment:


  • Krizto
    replied
    Joko nämä trafi määräykset on tullut voimaan?
    mitä ne meinaa kuin alkuperäisen moottorii saa kasvattaa tehoa 20%, mutta ahtimen asennus heti 30%? Löysin tämä teksti is kotisivuilta.

    Alkuperäiseen moottoriin verrattuna ajoneuvon moottorin tehoa saa kasvattaa enintään 20 prosenttia tai ajoneuvon moottorin vaihtaa enintään 20 prosenttia tehokkaammaksi, vaikka ajoneuvoa ei muuteta vertailuajoneuvoa vastaavaksi.


    Jos moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta esitettävä tehonmittaustodistus; ahtimen asentamisen katsotaan lisäävän tehoa vähintään 30 prosenttia

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Katsastuksessa homma on ihan kiinni siitä kuka katsastaa ja missä. Osa saa leimattua melkein mitä tahansa.
    Sanoisin että osa katsureista käyttää järkeä. Vaikka huomaisi ne lätyt siellä niin ei mainitse mitään, koska tietää että ne laitetaan sinne katsastuksen jälkeen jälleen eikä niistä ole löysiä renkaanpultteja enempää vaaraa liikenteessä. Minusta hyvä katsastusmies tsekkaa turvavarusteet ja nivelien löysät hyvin ja teknisesti. Puuttuminen karvanoppiin taustapeilissä tai navigaattorin imukuppitelineeseen on turhanpäiväistä. Vaikka lain mukaan kuuluukin katsurin ammatin piiriin.

    Suomenojan katsastusasemalla meinasi hylätä 5 vuotta sitten mun bemarin etuiskarin suojahaitarin halkeamasta .
    Sanoin että voin ottaa sen kokonaan pois jos haluaa, auto on tuon jälkeen katsastettu 4 kertaa ilman huomautuksia muualla, jopa Issakaisella joka on tarkka ja jämpti katsuri, mutta todella mukava kun oppii tuntemaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by inno.o View Post
    Riippuu varmasti paikasta ja katsurista. Omien kokemuksien mukaan ei ongelmia, vaikka ovat varmasti huomanneet.
    Katsastuksessa homma on ihan kiinni siitä kuka katsastaa ja missä. Osa saa leimattua melkein mitä tahansa.

    Leave a comment:


  • inno.o
    replied
    Originally posted by Jupi View Post
    Minkäslaisia kokemuksia porukalla on spacereista katsastuksessa? Valittavatko katsastusinssit herkästi, kun eikös nuo laittomia tieliikennekäytössä ole?
    Riippuu varmasti paikasta ja katsurista. Omien kokemuksien mukaan ei ongelmia, vaikka ovat varmasti huomanneet.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by Jupi View Post
    Minkäslaisia kokemuksia porukalla on spacereista katsastuksessa? Valittavatko katsastusinssit herkästi, kun eikös nuo laittomia tieliikennekäytössä ole?
    Jos katsastusmies ne huomaa, niin hylkyhän siitä tulee. On toki mahdollista muutoskatsastaa jos löytyy laput, että lätyt on kyseiseen autoon tarkoitetut ja ovat ns hyväksytyt. Helpoimmalla pääset kun otat pois.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎