Itsekkin miettiny samaa... Mutta reilu 200km/suunta rajalle vähän mietityttää..
Mullakin reilu 100km suuntaansa, mut onneks pari kaveria asuu lappeenrannan suunnassa mistä noin 30km rajan taakse tankille. Kärri vaan mukaan jossa muutamat isommat pöntöt kyydissä. Kärrin jättää suomen puolelle kaverin pihaan ja ei muuta kun ramppaamaan rajan yli että saa pöntöt täyteen Kerran tai kaks jos kuukaudessa tollasen päivän reissun tekee niin säästöt on jo aikamoiset, vuotuisista säästöistä puhumattakaan. Saahan sieltä tietty muutakin halvemmalla bensan lisäksi.
" - Ammattinäkökulmasta katsottuna sillä ei ole mitään merkitystä, onko bensassa 5 prosenttia etanolia tai kymmenen prosenttia. Monelta on unohtunut, että 98-bensiinissä on 8,7 prosenttia etanolia, ja E10-bensiinissä ei koskaan päästä 10 prosenttiin. "
Ei siis ole mitään väliä kumpaa tankkaa. Molemmissa on saman verran etanolia
" - Ammattinäkökulmasta katsottuna sillä ei ole mitään merkitystä, onko bensassa 5 prosenttia etanolia tai kymmenen prosenttia. Monelta on unohtunut, että 98-bensiinissä on 8,7 prosenttia etanolia, ja E10-bensiinissä ei koskaan päästä 10 prosenttiin. "
Ei siis ole mitään väliä kumpaa tankkaa. Molemmissa on saman verran etanolia
Mutta silti E10 ei käy kaikkiin autoihin vaikka ton mukaan saman verran etanolia? ja 98 myydään kuitenkin E5 merkinnällä Aika läpinäkyvää selitystä kyllä
Eli bensa shelliltä ja oma etanoli sekaan? Uskaltaako shelliltä ostaa v-poweria jos tuo jo puhuu 8,7% pitoisuuksista? No omaani olen laittanut ainoastaan tuota v-poweria, enkä ainakaan ole huomannut oireita.
" - Ammattinäkökulmasta katsottuna sillä ei ole mitään merkitystä, onko bensassa 5 prosenttia etanolia tai kymmenen prosenttia. Monelta on unohtunut, että 98-bensiinissä on 8,7 prosenttia etanolia, ja E10-bensiinissä ei koskaan päästä 10 prosenttiin. "
Ei siis ole mitään väliä kumpaa tankkaa. Molemmissa on saman verran etanolia
Jumalauta, tänään oli E10 jostain syystä alle euron litra!!!
Tulipa muuten mieleen tuosta Saksan touhusta se, että aika helppo tuon Shellinkin on tarjota vakuutusta E10:n tankkaajille, kun voi olla aika hankala osoittaa, että mahdollisesti esiintyneet oireet olisivat nimenomaan E10:n syytä. Helposti vedotaan siihen, että polttoainejärjestelmässä oli jo vikaa ennen E10:n käyttöä. Ja normi jantterin on lähes mahdoton ainakaan järkevissä puitteissa lähteä sitä hommaa selvittämään. Vain silloin voi saada korvauksia, jos yleisesti alkaa autojen polttoainejärjestelmissä esiintyä vikoja.
"- Kokeilun aikana selvisi, että esimerkiksi liikennevaloista lähdettäessä muut autot jäivät paikalleen, kun G10-bensaa käyttänyt auto suorastaan räjähti liikkeelle, toteaa Gas Andersson, Gas-yhtiön perustaja ja pääomistaja."
Ei tartte olla mikään insinööri, ettei yhtälö ole selvillä. Alkaa vaikuttaa vahvasti siltä, että koko E10 ja hintauhkailun takana on öljynjalostajat, valtio ja autojen valmistajat yhdessä! Suomessa on Euroopan vanhin autokanta.. Tarkoituksena myydä uusia autoja ja saada kuluttajat maksamaan enemmän autoilustaan.
Comment