Onko tämä nyt sitten sitä uutta Bio-Diisseliä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E95/E98 kohta historiaa -> E10
Collapse
X
-
Katsokaapa autotekniikan professorin haastattelu aamun Huomenta Suomesta: http://katsomo.fi/?progId=63119
Melkonen "ööö"-mies, eikä kyllä ainakaan mussa tule yhtään enempää ainakaan luottamuksen tunnetta aineeseen tuon haastattelun jälkeen
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostKatsokaapa autotekniikan professorin haastattelu aamun Huomenta Suomesta: http://katsomo.fi/?progId=63119
Melkonen "ööö"-mies, eikä kyllä ainakaan mussa tule yhtään enempää ainakaan luottamuksen tunnetta aineeseen tuon haastattelun jälkeenAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Jotenkin tuntuu myös, että nuo autonvalmistajien varpailleen nousut ovat liioiteltuja.
Jos BMW ja MB todella ovat sitä mieltä että 10% etanoliseos pakottaa pienentämään öljynvaihtoväliä merkittävästi, niin kuinka ihmeessä esim. saab biopowerin huolto-ohjelma ei vaihdata öljyjä 5000Km välein?
Mainittu auto on kuitenkin ihan tehtaan toimesta tarkoitettua ajettavaksi max. 85% etanoliseoksella.
Meksikossa on ajettu jo useita vuosikymmeniä runsaalla etanoliseoksella ja T mallin Ford pystyy käyttämään ihan tehtaan suosituksen mukaan 100% etanolilla.
Toki Meksikon ja pohjoiseuroopan välillä on ilmastoero ja sikäläiset autot on alunperinkin tarkoitettu etanolille, mutta.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostSaavat minun puolesta myydä noihin polttoöljypommeihin vaikka tuota paistorasvajätettä. Järkevintä olisi kuitenkin luopua koko biopolttoaineista. Niiden valmistus kun ei kestä päivänvaloa ja loppupelissään taitavat "saastuttaa" enemmän kuin perinteiset polttoaineet, kun suurempi kokonaisuus huomioidaan valmistusprosessista asti.. :think
Kyllähän tuo Pekkarinen varmaa tietääki paremmi, ku moottoritekniikan tohtori siellä BMW:llä:
My BMW is using what your hybrid is saving
E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
ex E34 520i 24V -91
Originally posted by RockfordKiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.
Comment
-
-
Eiköhän tässä Etanoli-hommassa ole taustalla ihan raaka taloudellinen ajattelu. EU on vahvasti riippuvainen öljyn tuonnista ja se ei tietenkään ole oikein hyvä juttu sisämarkkinoita ajatellen. CO2-päästöjen varjolla sitten haetaan näitä ratkaisuja, missä riippuvuutta öljyvaltioista(Norja, Venäjä, Libya, Saudi-Arabia jne.) vähennettäisiin. Laskun maksun aikahan tässä kuitenkin tulisi jossain vaiheessa. Kun muutokset eivät oikein markkinaehtoisesti lähde, niin sitten yhteiskunta pyrkii ohjaamaan kehitystä.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostJotenkin tuntuu myös, että nuo autonvalmistajien varpailleen nousut ovat liioiteltuja.
Jos BMW ja MB todella ovat sitä mieltä että 10% etanoliseos pakottaa pienentämään öljynvaihtoväliä merkittävästi, niin kuinka ihmeessä esim. saab biopowerin huolto-ohjelma ei vaihdata öljyjä 5000Km välein?
Mainittu auto on kuitenkin ihan tehtaan toimesta tarkoitettua ajettavaksi max. 85% etanoliseoksella.
Meksikossa on ajettu jo useita vuosikymmeniä runsaalla etanoliseoksella ja T mallin Ford pystyy käyttämään ihan tehtaan suosituksen mukaan 100% etanolilla.
Toki Meksikon ja pohjoiseuroopan välillä on ilmastoero ja sikäläiset autot on alunperinkin tarkoitettu etanolille, mutta.
Jos sillä etanolilla ei todella olisi mitään negatiivisia vaikutuksia, niin miksi edes luoda mitään soveltuvuuslistoja, kun se kerran käy kaikkiin autoihin? Onhan bensakin jo itsessään voimakas liuotin.
Originally posted by pmv View PostEiköhän tässä Etanoli-hommassa ole taustalla ihan raaka taloudellinen ajattelu. EU on vahvasti riippuvainen öljyn tuonnista ja se ei tietenkään ole oikein hyvä juttu sisämarkkinoita ajatellen. CO2-päästöjen varjolla sitten haetaan näitä ratkaisuja, missä riippuvuutta öljyvaltioista(Norja, Venäjä, Libya, Saudi-Arabia jne.) vähennettäisiin. Laskun maksun aikahan tässä kuitenkin tulisi jossain vaiheessa. Kun muutokset eivät oikein markkinaehtoisesti lähde, niin sitten yhteiskunta pyrkii ohjaamaan kehitystä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View Posthttp://www.iltalehti.fi/autot/2011030913327582_au.shtml
Paras tieteellinen testi on minusta omakohtaiset kokemukset - Ne riittävät ainakin minulle vallan mainiosti ja koen voivani siten keskustella aiheesta sen vaatimalla vakavuudella ilman lähdeluetteloa.
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostEn minä väheksy fiilis / mutu-tuntumaltakaan heitettyjä kommentteja. En vaan anna niille juurikaan painoarvoa.
Nyt näyttää selkeästi siltä, että moottorinohjaus sekoaa enemmän tai vähemmän hyvin monissa autoissa, ts kulutus nousee niin, että etanolista on pelkkää haittaa. Nämä autot pitäisi etsiä mahdollisimman pian ja keskittyä polttamaan pirtua niissä autoissa, jotka sitä kykenevät hyödyntämään.
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostEn minä väheksy fiilis / mutu-tuntumaltakaan heitettyjä kommentteja. En vaan anna niille juurikaan painoarvoa.
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Postmahdatko olla arkandiamäen diktaattoreita vai muuten vaan vihree jeppe?
--
Mitä tekemistä etanolilla on "vihreyden" kanssa, muuten kuin mielikuvissa? Minusta nimimerkki pmv tiivisti asian parhaiten; kyse lienee enemmän politiikasta. Vihreys lienee korkeintaan pienen statistin roolissa. Tämä ei siltikään tee etanolista huonoa polttoainetta.
Ja vastaus kysymykseen: En ole vihreä jeppe, enkä käyskentele Arkadianmäellä. Enkä tunne mitään lukkarinrakkautta etanolia, bensaa, tai metanolia kohtaan
Lähinnä ihmettelen E10:stä noussutta haloota, jolle ei ole mitään perustetta. Ihmiset huutelevat täällä innoissaan oman auton kulutusmittarin lukemia ottamatta huomioon oleellisia kulutukseen vaikuttavia tekijöitä. Vastaavasti esimerkiksi autotekniikan professorin jutut, tai Bike-lehden testit (1/2011) vakioiduissa olosuhteissa voidaan sivuuttaa kuriositeettina, mikä on varsin erikoista. Ilmeisesti tästä asiasta ei tarvitse keskustella objektiivisesti, mutta ei anneta sen häiritä vaan jatketaan samaa rataa...
Comment
-
Comment