C5 Targa 6v manuaalilla kelpaisi kyllä talviautoksi. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Japanista
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 928 GTS View PostC5 Targa 6v manuaalilla kelpaisi kyllä talviautoksi. :think
Used Car Auctions - Japan Partner. Japan Partner is one of the leading used/damaged cars exporters that exports not only RHD cars (Right Hand Drive cars) but also a great number of LHD cars (Left Hand Drive Cars)
Used Car Auctions - Japan Partner. Japan Partner is one of the leading used/damaged cars exporters that exports not only RHD cars (Right Hand Drive cars) but also a great number of LHD cars (Left Hand Drive Cars)
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
ja sitten hyvä syy miksi siellä on tarjolla asiallisen oloisia vanhempia autoja suomalaisittain kohtuulliseen hintaan. Katsastus.
eikä mikä tahansa katsastus, vaan siellä katsastukseen liitetään kaikki mahdollinen, mistä Suomessa rokotetaan erillisten instanssien toimesta.
TÄssä tiivistetysti katsastuksen sisältö. ja katsastamattomalla autollahan ei sielläkään saa ajaa liikenteessä, eli pakollinen kuluerä:
Lakisääteiset maksut:
- Motor Vehicle Weight Tax eli painon mukaan määräytyvä vero, jolla katetaan mm. teiden kunnossapito.(sisältyy tuohon vakuutusmaksuarvioon)
- Inspection Service Charge eli kotoisasti katsastusmaksu (15000JPY)
- Motor Vehicle Liability Insurance Fee eli kotoisasti liikennevakuutus (ja sisältökin suunnilleen sama). Ja tämä siis on PAKKO OSTAA KATSASTUKSEN YHTEYDESSÄ. Kysyin asiaa, ja esim E65/E66 tyyppiselle autolle se on 210000JPY (n. 1500 e) per vuosi.
TÄssä kohtaa on siis jo melkein pari tonnia palanut rahaa. Eikä siinä vielä kaikki...
Katsastus on sisällöltään ja säädöksiltään suunnilleen vastaava kuin Suomessa, mutta erona on se, että havaitut viat korjataan, ja asiakas tietty maksaa huolto/korjauskulut. Kuinka paljon tollaseen vanhaan seiskaan/ässämeseen tms saa palamaan fyrkkaa kun konttorilla aletaan osia vaihtamaan...
Ja sitten vielä lopuksi enää dokumenttimaksu 30JPY.
ELI: jos sulla on 44tkm ajettu yli 10 vuotta vanha ässä/seiska, josta on leima loppu (ja siten myös vakuutus ummessa), niin halvemmaksi tulee raahata se lähimpään huutokauppaan ja hankkiutua siitä eroon, kuin käydä katsastamassa se. varsinkin jos konttorilla huomataan jotain vikaa.
täältä lisää lontooksi ja japaniksi: http://www.navi.go.jp/english/inspec...o/expense.htmlF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostManuaalin kanssa kannattaakin japani unohtaa, rupusempia alkaen 6500eur japanissa näyttäisi olevan automaattina, mutta melkein valikoida hiukan kalliimpia paremmassa kunnossa.
Used Car Auctions - Japan Partner. Japan Partner is one of the leading used/damaged cars exporters that exports not only RHD cars (Right Hand Drive cars) but also a great number of LHD cars (Left Hand Drive Cars)
Used Car Auctions - Japan Partner. Japan Partner is one of the leading used/damaged cars exporters that exports not only RHD cars (Right Hand Drive cars) but also a great number of LHD cars (Left Hand Drive Cars)
valuutta kurssit jo pelkästään vaikuttaa sen verran ettei voi heilahtaa
suuntaa tai toiseen
usa hintoja
ex bmw 540ia e34 1993
ex bmw e32 735i
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostTämä on hyvin tiedossa. Siksi pitää katsoa mitä EU:sta löytyy ja ostaa mielellään uutena tänne tullut auto niin on mittarit, radiot jne suoraan kohdillaan.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
eikä toi radio mikään iso ongelma ole. Vaihtaa vaan grammarin uuteen, niin mäkin olen tehnyt. Enemmän vituttaisi alkaa vaihtamaan orggis xenonumpioita ja lisäilemään sumuvaloja sun muuta USA-scheissea. E38:n kiva puoli oli umpiot, vaikka kuvio on vääräkätinen niin siellä sisällä on vipu josta kääntämällä kuvio on tasan ja se kelpaa katsurilleF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostJapanissahan on km/h mittarit, dot valot jenkeissä pääosin. Radion ongelmaa mun mielestäni liioitellaan, lähinnä kun ongelma japanissa ei ole sellainen kuin jenkkituonnissa, alue on vain matalampi. Se määrä mitä corvetessa kuuntelee radiota, onnistuu 3eur hintaisella antenninjohtoon laitettavalla modulaattorilla mikä nostaa taajuuden suomeen sopivaksi. Radion näytöllä siis voi lukea 76Mhz, mutta sieltä kuuluu tuttu sävelradio 89Mhz taajuudelta.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMielenkiinnosta, linkkiä tuollaiselle 3€ tuotteelle . Olisi yksi vanha soitin jemmassa...:think
Laita privaan uusi osoite jos toi kuus vuotta vanha "poolroad" ole enää kurantti paikka postittaa.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostMulla on noita hyllyssä muutama tusina, voin yhden laittaa sulle tulemaan jälkimarkkinointina
Laita privaan uusi osoite jos toi kuus vuotta vanha "poolroad" ole enää kurantti paikka postittaa.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Missäs tuo E31 oli, en löytänyt japan-partnerin haulla? Onko noita Z4 coupeita lainkaan vasuriohjauksella :think?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMissäs tuo E31 oli, en löytänyt japan-partnerin haulla? Onko noita Z4 coupeita lainkaan vasuriohjauksella :think?
Aika vähän noita Z4 malleja LHD ohjauksella mutta varmasti on niitäkin, esm http://www.japan-partner.com/Auto/21...-for-sale.html
Vähän skeptinen noin uusissa että saavuttaisi mitään kunto/hinta etua enää.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostTaisi olla perjantailla vasta tuo 8, hukkasin sen jo itsekin.
Aika vähän noita Z4 malleja LHD ohjauksella mutta varmasti on niitäkin, esm http://www.japan-partner.com/Auto/21...-for-sale.html
Vähän skeptinen noin uusissa että saavuttaisi mitään kunto/hinta etua enää.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment