Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    BMW Japanista

    Huomenet,

    Tämä ei ole tarkoitettu vitsiksi, vaan kyselisin asiasta tietäviltä / kokeneilta miten tuo asia laitetaan etenemään. Eli hakusessa teinicabi, joka tälläkin hetkellä löytyy listattuna dealerilta ja on varastossa. Selvää on että FOB hinta on 3000€ paikkeilla ja rahdit hieman yli 900€ päälle vakuutuksineen.

    Ratti on normaalisti vasemmalla puolella, mutta kysymys kuuluukin mitä muutoksia autoon tarvitsee Suomessa tehdä (valot varmaankin?) ja mitä dokumentteja tarvitsen rekisteröidäkseni Japanista tuodun euroauton?

    Myyjän ainoa maksutapa on TT tai LC eli rahat tilille ja auto laivaan. Ilmeisesti tässä ei ole mitään Paypal tyyppistä (turvallista) ratkaisua...

    Joku varmaankin miettii, miksi ostaisin vanhan BMW:n Japanista. Vaikka useimmat ovatkin automaatteja, ovat ne mittarilukemaltaan ja kunnoltaan hieman eri sfääreissä kuin kotimaan tarjonta. Lisäksi hinta houkuttelee.

    Kiitos jo etukäteen
    W124 voll, markalla pidemmälle
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8089
    • Willähde

    #2
    Zoui herätys. Jos ei huomaa niin laita vaikka privaa ko. nimimerkille.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6344
      • Tampere

      #3
      Kyllä mä huomaan kaikki missä lukee japani , eli apua tarjotaan kyllä ja neuvot ovat ilmaisia.
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7494
        • Jyväshyvä

        #4
        Onko linkkejä autosivustoihin joista noita autoja voi etsiskellä sieltä jaappanista?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6344
          • Tampere

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Onko linkkejä autosivustoihin joista noita autoja voi etsiskellä sieltä jaappanista?


          Tai suoraa huutokaupasta, yleisempänä

          https://bzl.cis6200.jp/e/ (netistä voi googlata jonkun id:n tohon, vaikka B21817)

          Japanissahan ei ole ihan eurooppalainen tuo kaupankäyntitapa, eli nettiauton tai mobilen tapaista sivua ei oikein ole tarjolla. Esimerkkinä olevan tradecarview sivuston autoihin kannattaa myös suhtautua varauksella, jotkuthan ovat sieltä autonsa suomeen ostaneen ja yllätyksenä satamaan onkin saapunut eri auto kuin ilmoituksessa
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16312
            • Leppävirta

            #6
            Mikäs siinä on että nuo japanin autot on kaikki järestään niin vähän ajettuja, ainakin olevinaan? Toki joistain kuvia nähneenä ja ihan livenäkin tullut sellaista tuonti peliä pällisteltyä on tullut todettua että sisustatkin näyttäisi olevan "uuden"veroisia..

            Eikö siellä oikeasti ajeta autoilla ollenkaan ja ne vaan säilötään jossain vai onko näissäkin mittarivilunkia tavattu kuinka paljon?

            Kun niin paljon tulee vastaan vanhoja legendoja joilla ei ole ajettu edes 100tkm...
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6344
              • Tampere

              #7
              Originally posted by ka00z View Post
              Selvää on että FOB hinta on 3000€ paikkeilla ja rahdit hieman yli 900€ päälle vakuutuksineen.
              Yleisenä infona jos omatoimisesti lähtee tuomaan noin FOB 3000eur arvoista autoa. Esimerkissä topikin aloittajan mainitsema tuote.

              Auto 3000
              Rahti 950
              = 3950
              Tulli 10%
              = 4345
              ALV22%
              = 5300eur
              Oheiskuluja satamassa yms. muutamia satoja sinne tänne, jopa pankki ottaa omansa ulkomaille rahan siirrosta.

              Näiden jälkeen normaali käytäntö saksantuonnin tapaan.

              Valojen kätisyys lähes aina väärä, eli hiukan vielä varata rahaa umpioiden vaihtamiseen.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6344
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Haju69 View Post
                Mikäs siinä on että nuo japanin autot on kaikki järestään niin vähän ajettuja, ainakin olevinaan? Toki joistain kuvia nähneenä ja ihan livenäkin tullut sellaista tuonti peliä pällisteltyä on tullut todettua että sisustatkin näyttäisi olevan "uuden"veroisia..

                Eikö siellä oikeasti ajeta autoilla ollenkaan ja ne vaan säilötään jossain vai onko näissäkin mittarivilunkia tavattu kuinka paljon?

                Kun niin paljon tulee vastaan vanhoja legendoja joilla ei ole ajettu edes 100tkm...
                Toki sieltä huonojakin löytää, mutta niitä ei kannata tänne asti tuottaa. (niitä on täällä jo niin paljon valmiina )

                Käytetty auto myydään japanissa yleensä ulkomaille ennen kuin mittariin ehtii kertymään yli 150tkm, vähän ajetut yksilöt säilyvät japanissa kauemmin. Ei ole kovin harvinaista että löytyy 90luvun alusta alle 50tkm ajettuja autoja, aivan perusmallejakin.

                Paikallisen katsastuskäytännön takia ruuvattu mittari lukee yleensä auton tiedoissa, jolloin sen pystyy kohtuu hyvin väistämään.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6344
                  • Tampere

                  #9
                  Tänään kaupoilla oli esimerkiksi 8000km ajettu 528i, joka luonnollisesti kuin uusi

                  Ei ihan kerran riitä kun on saanut siistiä autoa kuolata... merkkiin ja malliin katsomatta.



                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • jouni.325
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 2860

                    #10
                    Mitä itse olen kuullut niin kaikki yli10-15v vanhat autot ovat menossa purkuun, en tiedä pitääkö paikkaansa?
                    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                    Myös projekti kertomus fasessa

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      #11
                      Itsellä tuli mieleen muutama seikka tässä vielä.

                      Kannattaa varautua siihen, että autoa ei välttämättä ole säilytetty suojassa, eli aurinko on voinut vaurioittaa maalipintaa.

                      Verhoilut ovat voineet myös ottaa nokkiinsa käpristymällä. (esim. ovipahvit, jotka omasta juuri vaihdettiin.) Samoin myös kattoverhoilu on monissa roikkunut. Niitähän ei tietenkään kuvista näe, vaan ainoastaan täällä, kun autoa noutaa.

                      Radio toimii eri taajuuksilla. (77-90)

                      Tüv hyväksyntä laput pitää hommailla, jos meinaa kilpiin saada.

                      on todennäköistä, että et saa autoa, kuin kork. 4 paikkaiseksi?
                      En tiedä miten näissä noi painot menee.
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • petea76
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 59
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Japanese used cars - Japanese used car imports direct from Japanese auctions


                        Tuolta löytyy myös kaikenlaista.
                        318iS Touring -91 oma ohjus
                        Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6344
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by McBeast View Post
                          Itsellä tuli mieleen muutama seikka tässä vielä.

                          Kannattaa varautua siihen, että autoa ei välttämättä ole säilytetty suojassa, eli aurinko on voinut vaurioittaa maalipintaa.

                          Verhoilut ovat voineet myös ottaa nokkiinsa käpristymällä. (esim. ovipahvit, jotka omasta juuri vaihdettiin.) Samoin myös kattoverhoilu on monissa roikkunut. Niitähän ei tietenkään kuvista näe, vaan ainoastaan täällä, kun autoa noutaa.

                          Radio toimii eri taajuuksilla. (77-90)

                          Tüv hyväksyntä laput pitää hommailla, jos meinaa kilpiin saada.

                          on todennäköistä, että et saa autoa, kuin kork. 4 paikkaiseksi?
                          En tiedä miten näissä noi painot menee.
                          Mainitsemasi ulkoiset vauriot voi välttää ostamalla oikean kuntoluokituksen auton ja esimerkiksi B gradella olevassa sisustassa ei verhoilut roiku ja käpristele... tämän asian tietää jo autoa japanista ostaessa.

                          Radio asia on kuten mainitsit ja tüv paperiin on hyvä varata n.160-270eur, jos auto on uudempi kuin -92.

                          Paikkaluku ei näissä ole kovin yksinkertainen asia, mutta omat eurooppalaiset tuotokset ovat saaneet paikkaluvuksi aina saman kuin penkkejäkin on.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17447
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Zoui View Post
                            Mainitsemasi ulkoiset vauriot voi välttää ostamalla oikean kuntoluokituksen auton ja esimerkiksi B gradella olevassa sisustassa ei verhoilut roiku ja käpristele... tämän asian tietää jo autoa japanista ostaessa.

                            Radio asia on kuten mainitsit ja tüv paperiin on hyvä varata n.160-270eur, jos auto on uudempi kuin -92.

                            Paikkaluku ei näissä ole kovin yksinkertainen asia, mutta omat eurooppalaiset tuotokset ovat saaneet paikkaluvuksi aina saman kuin penkkejäkin on.
                            Ilmeisesti mulla oli sitten sisusta huonompi . Mistä tuo sisustaverhoilun roikkuminen johtuu?
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              #15
                              Originally posted by Laku View Post
                              Ilmeisesti mulla oli sitten sisusta huonompi . Mistä tuo sisustaverhoilun roikkuminen johtuu?
                              Käsitykseni mukaan kuumuudesta se johtuu. Minullakin, kun auto on musta, niin verhoiluliima yksinkertaisesti sulaa?

                              Joo toki, mutta voihan niitä kolhuja tulla myös autoja laivaan lastattessa tai, jos on kova meren käynti?

                              Minun pyydettiin ottamaan yhteyttä BMW-Suomeen, tuosta paikkalukuasiasta, mutta en ole nähnyt tuon paikkaluvun sinänsä haittaavan. Onkohan auton olemassa olon aikana yhden kerran ollut viisi henkilöä kyydissä.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎