Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab R.I.P

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3989
    • Suomi

    Heh, mikäs tässä on ollessa saabin omistajana.
    Etuvedosta huolimatta ja vaikka halvahkon oloinen sisusta on, kuin tupperware kipoista vuoltu ja liimattu kasaan, niin pirun hauska tuo sigun laite on silti ajaa...
    Osiakin saa vielä pitkään ja voihan Saab vielä tuostakin suosta nousta... :think
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • MYM5
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1141
      • Joensuu

      Originally posted by Ilonpilaaja View Post
      Ei muutakun ysisatasia haalimaan piha täyteen
      Kyllä! Stena maksaa romuraudasta nyt hyvin.
      Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

      Comment

      • riesa
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1940
        • Manse

        Originally posted by Juhaska View Post
        Heh, mikäs tässä on ollessa saabin omistajana.
        Etuvedosta huolimatta ja vaikka halvahkon oloinen sisusta on, kuin tupperware kipoista vuoltu ja liimattu kasaan, niin pirun hauska tuo sigun laite on silti ajaa...
        Osiakin saa vielä pitkään ja voihan Saab vielä tuostakin suosta nousta... :think
        Tuskin se enään tuosta nousee, jossei nyt jotain itämaan tietäjää satu löytymään pelastajaksi riittävän nopeasti. Mulla ei ainakaan ole kiire tosta omasta kapistuksesta eroon, onhan se sentään ollut perheessä marraskuusta 1975.
        Originally posted by Homer
        Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          1. Saab haetaan konkurssiin.
          2. Kinukit ostavat konkurssipesän pilkkahintaan.
          3. Saabia saa taas.
          4. Trollhättanista imetään kaikki jäljellä oleva osaaminen.
          5. Kinukit rikkovat oman ennätyksensä valmistamalla ensimmäisen yli 2 EuroNCAP-tähteä saavan ajoneuvon.
          6. Chinese domestic market saa nauttia Trionic-moottorinohjausta hyödyntävistä pienistä bifuel-cityautoista, käyvät sekä bensalla, että riisiviinalla - tai niiden seoksella.

          :think
          Last edited by r.w.; 11-09-2011, 22:18.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Täytyy kyllä sanoa että "hauskin" halpa etuvetoinen auto millä olen ajanut, on juurikin saab. Tarkemmin ottaen 9000 jostain -90 luvun alusta. Alusta oli tikissään ja hyvät renkaat alla niin yllättävän hyvän ajotuntuman antoikin, vaikka väärästä päästä vetääkin. Moottorina 2.3L Turbo ja automaattina, en tiedä paljonko ahtaa vakiona mutta tuo ahtoi 1bar verran hiukan ohjelmalla piristettynä ja yllättävän pirteä oli kyllä alhaalta saakka. Tehoista en hajuakaan, vakiona taitaa olla jotain 180hp:n luokkaa?

            Laatu ja varustelutaso on hyvä aikasekseen "kansan autoksi", ei saksalaisten tasolla mutta kaukana riiseistä. Ruma kun synti ja oli muutenkin niin mitäänsanomattoman näköinen, että saattoi yllättää monet kanssa-autoilijat kulkupuolellaan.

            Ja tästä alkaenhan ne saabit vasta rumentuneet onkin, mutta tuollainen 9-3 Aero sport alkaa jo näyttämään mielestäni hyvältä. Kelpaisi ulkonäön puolesta itsellenikin, muusta en sitten osaakkaan sanoa kun ei ole tullut ajettua. Taitaa etuvedon takia vaan hukkua paljon ajettavuutta, varsinkin kun koneissa tuntuu olevan hyvinkin potentiaalia.

            Comment

            • crane
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 6392
              • Ex Lappilainen, nykyään etelä

              Originally posted by Micce///M View Post
              Täytyy kyllä sanoa että "hauskin" halpa etuvetoinen auto millä olen ajanut, on juurikin saab. Tarkemmin ottaen 9000 jostain -90 luvun alusta. Alusta oli tikissään ja hyvät renkaat alla niin yllättävän hyvän ajotuntuman antoikin, vaikka väärästä päästä vetääkin. Moottorina 2.3L Turbo ja automaattina, en tiedä paljonko ahtaa vakiona mutta tuo ahtoi 1bar verran hiukan ohjelmalla piristettynä ja yllättävän pirteä oli kyllä alhaalta saakka. Tehoista en hajuakaan, vakiona taitaa olla jotain 180hp:n luokkaa?

              Laatu ja varustelutaso on hyvä aikasekseen "kansan autoksi", ei saksalaisten tasolla mutta kaukana riiseistä. Ruma kun synti ja oli muutenkin niin mitäänsanomattoman näköinen, että saattoi yllättää monet kanssa-autoilijat kulkupuolellaan.

              Ja tästä alkaenhan ne saabit vasta rumentuneet onkin, mutta tuollainen 9-3 Aero sport alkaa jo näyttämään mielestäni hyvältä. Kelpaisi ulkonäön puolesta itsellenikin, muusta en sitten osaakkaan sanoa kun ei ole tullut ajettua. Taitaa etuvedon takia vaan hukkua paljon ajettavuutta, varsinkin kun koneissa tuntuu olevan hyvinkin potentiaalia.
              Meiltä löytyy vielä moinen -95 vuodelta,mutta varustetaso on kyllä hyvä.
              Ajotietokoneet,automaattinen ilmastointi,lasikattoluukku sähkötoiminen tietysti,sähkölasit,jnejne
              Täytyy ottaa se kohta työmatka-autoks,enneku saan uuen pirssin hommattua.
              Ainut vika on,et vetää keulilta

              Comment

              • asis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1140
                • Joensuu



                Siis wtf minkä takia nuo tuotantolinjalla lojuvat autot pitää kasata loppuun, jos ne kerta kuitenkin romutetaan saman tien
                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                E36 323i touring
                Volvo V70 2.4D mk3
                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                Honda Civic 1.4 4d ES
                Chevy Caprice Classic
                ex:
                E32 730iA
                E39 528i Calypsorot metallic
                E36 325i x2

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by asis View Post
                  http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/s...styi-uudelleen

                  Siis wtf minkä takia nuo tuotantolinjalla lojuvat autot pitää kasata loppuun, jos ne kerta kuitenkin romutetaan saman tien
                  En ole enää edes pysynyt kärryillä, että onko Saab enää GM:n omistuksessa, vai Spykerin? Jotenkin tuntuu hyvin erikoiselta, että firma ajetaan ennemmin nurin, kuin myytäisiin esim. kiinalaisille.

                  Comment

                  • pmv
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 2032
                    • tornio

                    Ehkä romut on helpoin raijata pois tuolta noin. Ei auton kokoaminen ole tehty tuolla tehtaalla kovin vaikeaksi.

                    Sinänsä tämä nyt oli varsin pitkä ja toivoton taistelu. GM ei halua luopua osaamisestaan ja muusta arvokkaasta kilpailevan talouden hyväksi. Tämä voi olla meille suomalaisille vaikea käsittää, koska täällä mielellään myydään edullisesti esim. tuottoisa kupariliiketoiminta toisessa maassa toimivalle yritykselle.

                    Comment

                    • janne320d
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1342
                      • jns

                      paljon saabeilla ajaneena ja muutenkin niidenparissa pennusta asti olleena onhan tämä surullista mutta tallinperukoilta löytyy onneksi kaksitahtinen saab 92 50 luvulta,jospa tuo saisi vielä joskus uuden elämän
                      ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by pmv View Post
                        Sinänsä tämä nyt oli varsin pitkä ja toivoton taistelu. GM ei halua luopua osaamisestaan ja muusta arvokkaasta kilpailevan talouden hyväksi. Tämä voi olla meille suomalaisille vaikea käsittää, koska täällä mielellään myydään edullisesti esim. tuottoisa kupariliiketoiminta toisessa maassa toimivalle yritykselle.
                        Ei nyt voida kovinkaan kannattavasta toiminnasta puhua, jos kerran firma meni konkurssiin. Sen sijaan ihmetyttää se, että GM (jos kerran yhä edelleen omistaja) ei halua luopua Saabista, vaan mieluummin kaataa koko firman. Voitaisiin melkeinpä sanoa että GM:n omistuksesta lähtien, Saab on ollut alamäessä. Lopulta oli jo vaikea erottaa Opelia ja Saabia toisistaan.

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11720
                          • Kouvola

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Ei nyt voida kovinkaan kannattavasta toiminnasta puhua, jos kerran firma meni konkurssiin. Sen sijaan ihmetyttää se, että GM (jos kerran yhä edelleen omistaja) ei halua luopua Saabista, vaan mieluummin kaataa koko firman. Voitaisiin melkeinpä sanoa että GM:n omistuksesta lähtien, Saab on ollut alamäessä. Lopulta oli jo vaikea erottaa Opelia ja Saabia toisistaan.
                          Spyker sen Saabin omisti, nykyisin konkurssipesä. Luonnollisesti Saab käytti omistajan vaihdoksenkin jälkeen esim. GM:n suunnittelemia koneita jne. kun ne jo valmiiksi oli kerta toteutettu. Kiinalaiset olisi halunneet oikeudet näihin GM:n teknisiin ratkaisuihin ja siihen se kauppa sitten kaatuikin, kun niitä ei saatu. Täysin ymmärrettävä ratkaisu GM:ltä. Nyt tahtikeppiä heiluttaa konkurssipesä ja se tekee mitä tekee.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎