memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuoppo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 558
    • Joensuu

    Oma E36 meni lopulta kaupaksi viime kuun lopulla. 3kk kesti ennenkuin kolmas soittaja ja ensimmäinen katsoja haki auton pois. Näyttäisi ettei teineillä ole rahaa näin lama-aikana, koska hinnasta ei ainakaan luulisi olleen kiinni. Vielä viime keväänä autosta olisi maksettu 1/3 enemmän mutta eipä tullut myytyä

    Toisena murheenkryyninä on mönkijä, joka joutaisi myydä pois. Ihmisten vaan tuntuu olevan vaikea käsittää, että 400km ajettu 2 vuotta vanha mönkkäri ei ole sama asia, kun 2 vuotta ja 10tkm ajettu vaikka samanmerkkisiä olisivatkin ...
    G30 530e xDrive iPerformance -20
    E70 X5 xDrive40d -10

    Comment

    • Kanerv4
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 985
      • Tampere

      njuu, itse en edes yritä myydä sain meinaan juuri vaihdossa suomen rumimman m3:Sen ei siitä ainakaan talvella saa kaupan kun olen pikkasen kyselly, joku on sitten mennyt laittamaan siihen sellaiset hienot fast and furious puskurit että voi heimo, no ei se nyt niin ruma ole mutta onpahan talvi aikaa muutella alkuperäiseksi, tosin eipä siinä ole kuin etu,takapuskuri ja ne cromi enkelit laittaa roskiin.

      Comment

      • nikke.h
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 244
        • Lahti

        Ei se näköjään niin vaikeeta ollu kuin aattelin toi bemarin myynti. Eilen tuli kaveri oulusta asti hakemaan auton ja makso sen mitä pyysinkin. Vajaan kuukauden kerkes olemaan myynnissä. Tällä viikolla alko selvästi olemaan enemmän kiinnostuneita ja pari muutakin potentiaalista ostaja ehdokasta ilmaantui. kyse oli siis tästä autosta.

        http://www.nettiauto.com/bmw/530/2935885

        Comment

        • Eemeli
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1605
          • pk-seutu

          ^No ei voi Oulun kaveria syyttää auton viemisestä, hyvän näköinen peli.

          Comment

          • nikke.h
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 244
            • Lahti

            Originally posted by Eemeli View Post
            ^No ei voi Oulun kaveria syyttää auton viemisestä, hyvän näköinen peli.
            Olihan se oikeesti helkkarin siistissä kunnossa. Vaikeeta tulee olee löytää yhtä siisti E34:nen.

            Comment

            • JoniB
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 551
              • Lappeenranta

              Originally posted by nikke.h View Post
              Olihan se oikeesti helkkarin siistissä kunnossa. Vaikeeta tulee olee löytää yhtä siisti E34:nen.
              Noh, kohti uusia haasteita.
              Olihan se vaan pirun komia ilmestys.
              Nyt vaan S-koneista e34:sta alle

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                Originally posted by Rockford View Post
                ...niin no, meitsin ostajaehdokkaat yleensä tietäen, en ihmettelisi hetkeäkään Tosin, eipä yksityisten kesken tarvitse jännitellä, kun perävalo-takuu on päivän sana.
                Käsittämätöntä säätämistä kaikkien vellihousujen kanssa "nykyään".

                Luvataan sitä sun tätä; "tuun huomenna, soitan huomenna, laitan mailia vielä tänään yms yms" eikä edes kysytä tarkempaa osoitetta taikka aikaa jolloin voisi tulla. Pitäskö noita ostaja-ehdokkaita ottaa todesta?

                Loppujen lopuksi Rockford on täysin oikeassa (perkeleen hyvää tekstiä Rockfordilta aiemmilla sivuilla)

                Comment

                • nikke.h
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 244
                  • Lahti

                  Originally posted by JoniB View Post
                  Noh, kohti uusia haasteita.
                  Olihan se vaan pirun komia ilmestys.
                  Nyt vaan S-koneista e34:sta alle
                  Joo semmonenhan se ois tarkotus ettii seuraavaks menopeliks. Mitä sitä suotta hyvää korimallia vaihtamaan

                  Comment

                  • Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 574
                    • pk

                    Kakkosautoksi olen katsomassa 2000-luvun alkupuolen 330d, 530d malleja. Ei ihme jos on vaikeaa myydä bemareita yksityisenä kun pyynnit ovat autoliikkeitä kovempia.
                    Hinnoittelu on jotain aivan järkyttävää. Esimerkkinä 2001 rekisteröidystä saksantuonti 330d pyydetään samaa mitä autoliike pyytää 2004 faceliftatusta 330d, samoilla kilometreillä.

                    Ei tarvitse kahta kertaa miettiä ostanko yksityiseltä vai autoliikkeeltä harrastekäyttiksen.
                    G30 540i
                    F32 435d

                    Comment

                    • Quatzal
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 373

                      Autoverotuksen aiheuttamaa ja etenkin ennen verouudistuksia helkkarin kalliilla ostettujen autojen omistajat yrittävät minimoida tappioitaan keinotekoisesti ylläpitämällä täysin järjesvastaista hintatasoa.
                      Kyllähän se sattuu varakkaammankin lompakkoon, kun bemu pudottaa ensimmäisen vuoden aikana hintaansa uuden volkkarin verran.

                      Toinen vääristymä syntyy, kun bemarin hintaan ei tunnu vaikuttavan, kuin merkki ja malli. Kunnolla ja varusteilla ei tunnu olevan mitään vaikutusta niihin karvalakkimallien hintoihin vrt. täysin ladattu yksilö. Hilux valot ja lintulauta takakontinkannessa ei varsinaisesti ainakaan NOSTA auton arvoa.

                      Corollassa se vasta vääristynyt hintakehitys onkin. Legendaarinen maine toppahousujen keskuudessa pitää huolen, että hinnat pysyvät taivaissa kunnes paalaus tai eläkematka Afrikkaan kutsuu. Onhan se rolla kestävä auto, mutta luonnetta siinä on yhtäpaljon, kuin rasvattomalla maidolla.

                      Comment

                      • sauli
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 51
                        • Lahti

                        Originally posted by Quatzal View Post
                        Autoverotuksen aiheuttamaa ja etenkin ennen verouudistuksia helkkarin kalliilla ostettujen autojen omistajat yrittävät minimoida tappioitaan keinotekoisesti ylläpitämällä täysin järjesvastaista hintatasoa.
                        Kyllähän se sattuu varakkaammankin lompakkoon, kun bemu pudottaa ensimmäisen vuoden aikana hintaansa uuden volkkarin verran.

                        Toinen vääristymä syntyy, kun bemarin hintaan ei tunnu vaikuttavan, kuin merkki ja malli. Kunnolla ja varusteilla ei tunnu olevan mitään vaikutusta niihin karvalakkimallien hintoihin vrt. täysin ladattu yksilö. Hilux valot ja lintulauta takakontinkannessa ei varsinaisesti ainakaan NOSTA auton arvoa.

                        Corollassa se vasta vääristynyt hintakehitys onkin. Legendaarinen maine toppahousujen keskuudessa pitää huolen, että hinnat pysyvät taivaissa kunnes paalaus tai eläkematka Afrikkaan kutsuu. Onhan se rolla kestävä auto, mutta luonnetta siinä on yhtäpaljon, kuin rasvattomalla maidolla.
                        Mutta onhan se totta että tehtaalta tilatuista 10 000 euron varusteista ei voi 2-4 vuotta vanhan auton hintaan laittaa enää edes puolta. Varusteethan on niitä mitkä eniten sitä arvoaan menettää.

                        Ainakaan itse auton ostajana en paljoa arvoa anna lämmitetylle ohjauspyörälle tai takapenkin tupakansytyttimelle. Taitaa olla se ilmastointi ainoa varuste mistä voi vähän hintaa nostaa. Vrt. siis karvalakkiin.

                        Puhumattakaan vanhemmista autoista, joissa oli varusteita tai ei, lopullinen myyntihinta on lähes sama karvalakki vs. hyvin varusteltu.

                        rasvaton maito...

                        Comment

                        • SaQwa
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2009
                          • 545
                          • kempa

                          Juu,eipä tuo oman E21 myyminenkää helppoa oo.
                          Auto kuitenki suht alkuperäsessä kuosissa niin sisältä kuin ulkoa. Sisälläkään muuta oo ku penkinpäälliset ylimäärästä. Eikä noita nyt älyttömästi oo alkuperäsenä myynnissä,leimattuna ja suht ruosteettomana.
                          Ja autohan on 316 ja rekkari on ANU-316
                          Kuvia: http://www.minunauto.com/auto/18307

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 574
                            • pk

                            Autoverotuksen aiheuttamaa ja etenkin ennen verouudistuksia helkkarin kalliilla ostettujen autojen omistajat yrittävät minimoida tappioitaan keinotekoisesti ylläpitämällä täysin järjesvastaista hintatasoa.
                            Kyllähän se sattuu varakkaammankin lompakkoon, kun bemu pudottaa ensimmäisen vuoden aikana hintaansa uuden volkkarin verran.
                            Tämä on totta. En vain ainakaan viitsi edes lähteä kiusaamaan toista tinkimällä hinnasta 40%. Silloin saa lukea täällä avautumisia runkkuostajista.

                            Toinen vääristymä syntyy, kun bemarin hintaan ei tunnu vaikuttavan, kuin merkki ja malli. Kunnolla ja varusteilla ei tunnu olevan mitään vaikutusta niihin karvalakkimallien hintoihin vrt. täysin ladattu yksilö. Hilux valot ja lintulauta takakontinkannessa ei varsinaisesti ainakaan NOSTA auton arvoa.
                            Eipä tämä koske vain bemaria vaan kaikkia autoja. Ensimmäisen uuden auton kun ostin, ruksin varusteita. Vuoden päästä vaihtaessa toiseen uuteen sain huomata että hyvityshyöty varusteista oli 0€. Tämän takia seuraaviin jätin lähes kaiken ruksimatta.

                            Se mihin varusteet kuitenkin vaikuttavat, on haluttavuus. Jos on valittavana kaksi kunnossa olevaa yksilöä, toinen karvalakki ja toinen varusteilla - ei ole vaikea arvata kumpi menee kaupaksi ensin.
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            • jussi_r
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1655
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Jacques View Post
                              Tämä on totta. En vain ainakaan viitsi edes lähteä kiusaamaan toista tinkimällä hinnasta 40%. Silloin saa lukea täällä avautumisia runkkuostajista.
                              Mun mielestä asia on niin, että (omia) rahojaan kun tarjoaa, niin jokainen tarjous on kunnioituksen arvoinen. Enemmänkin ärsyttää kun pummataan "viimeistä hintaa" uskaltamatta tehdä vastatarjousta tai tarjotaan jotain roinaa vaihdossa.

                              Originally posted by Jacques View Post
                              Eipä tämä koske vain bemaria vaan kaikkia autoja. Ensimmäisen uuden auton kun ostin, ruksin varusteita. Vuoden päästä vaihtaessa toiseen uuteen sain huomata että hyvityshyöty varusteista oli 0€. Tämän takia seuraaviin jätin lähes kaiken ruksimatta.

                              Se mihin varusteet kuitenkin vaikuttavat, on haluttavuus. Jos on valittavana kaksi kunnossa olevaa yksilöä, toinen karvalakki ja toinen varusteilla - ei ole vaikea arvata kumpi menee kaupaksi ensin.
                              Karvalakilla ajelemalla nyt kiusaa lähinnä itseään, ja hyvin varustellusta saa kyllä tänäpäivänä ihan eri hinnan kuin siitä perusmallista. Myyntiaika vaan saattaa olla hieman pidempi. Mä sain just tuossa vajaat 3kk sitten huippuvarustellusta E46 330dT:stä tuplat siitä mitä nettiauton halvimmat maksoivat. Eikä nyt puhuta mistään laskennallisesta hinnasta hyvityksen muodossa, vaan ihan kylmästä käteisestä.
                              M3 Cabrio Individual
                              530d GT xDrive
                              GL420 CDI
                              ZX-12R

                              Comment

                              • KJ
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 695
                                • Järvenpää

                                Originally posted by SaQwa View Post
                                Juu,eipä tuo oman E21 myyminenkää helppoa oo.
                                Auto kuitenki suht alkuperäsessä kuosissa niin sisältä kuin ulkoa. Sisälläkään muuta oo ku penkinpäälliset ylimäärästä. Eikä noita nyt älyttömästi oo alkuperäsenä myynnissä,leimattuna ja suht ruosteettomana.
                                Ja autohan on 316 ja rekkari on ANU-316
                                Kuvia: http://www.minunauto.com/auto/18307
                                Myyntiä helpottavia tekijöitä olisi, jos nakkaisit noilla susirumilla pöläreillä ensin vesilintua, ja vaikka siistisit (Hio ja maalaa) peltivanteet, koska ne on sellasenaan noin 100 kertaa hienommat kuin mitkään pölärit E21:n alla. Sitten kun vesilinnut on tapettu pöläreillä, niin alat nakkelemaan muita lintuja noilla aivan järkyttävillä punaisilla liekkimatoilla, ja käyt ostamassa alkuperäiset, tai ainakin siistit mustat kumimatot. Ja vielä lopuksi sama prosessi penkinpäällisille. Tuollaiset punamustat penkinpäälliset aiheuttaa myös suuremman oksennusrefleksin kuin alkuperäisellä kankaalla oleva penkki, jossa on kulumaa ja rispaantumaa. :think Nämä muutokset ei paljoa maksa, ja autostasi tulee huomattavasti alkuperäishenkisempi ja arvokkuus nousee takuulla!
                                F30 330e -17 Alpinweiss 3
                                E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

                                Comment

                                Working...
                                X