memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2570
    • Kirkkonummi

    Itse taidan ottaa pienen aikalisän, meni 4000 klikkausta rikki. Ei tuo hinta ole aivan metsässä, mutta kun aloin katselemaan mahdollisia vaihdokkeja, niin se oma väliraha-"raja" tuntui vain kasvavan. Kuitenkin yksityiseltä ostettaessa saa samaan hintaan hiukan paremman, eli odotetaan hetki sitä käteistarjousta. Tosin, kohta alkaa joulukuu ja se ei ole kaikkein paras automyynti-kuukausi, mutta minkäs teet. Se on tullut nyt todettua, että seuraavaksi pitäisi saada facelift-E46 automaattina, mutta ei lähdetä arvailemaan, milloin..
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • wuoma
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 519
      • Espoo

      Originally posted by Cell View Post
      Nettiauton E32 hinnat ovat ihan täyttä utopiaa suurelta osin. Tuo omasikin on aikamoisilla kilsoilla, sisältä puuttuu lederit, perä laahaa maassa ja maailman rumimmat pölärit alla. Maksaisitko itse oikeasti tuollaisen hinnan tuosta? Itse hain kohtuu samalta näyttävän ja riittävästi verrattavissa olevan vehkeen aikanaan 2000e, tuosta maksaisin ehkä 2,5ke kun ilmastointi pelaa.
      Mjoo, utopiaa näyttää olevan aika pitkälle E32/E34-osasto kokonaisuudessaan. 87-89 M30-koneiset ovat ihan samoissa hinnoissa noiden uusien kanssa ja sitten on ne pari autoliikkeen pyöreästi 6k€ E32:set. Kai sitä hintaa vaan pitää reilummin pudottaa tai sitten työntää liikkeeseen vaihdossa.

      Pölärit ovat ihan orggikset, minusta ainoat jotka tuohon kuuluvat alle. Perä tosiaan voisi olla ehkä vähän korkeammalla, nythän se on samalla tasolla keulan kanssa ja madallukset löytyvät ihan otteesta. Meinasin (ja yritinkin, vaan toinen vei nenän edestä) jo ostaa sarjan ledereitä nostamaan haluttavuutta, mutta ei maksane vaivaa - tuskin niiden hintaa + asennukseen kuluvaa vaivaa saa myydessä pois. Sisusta on tuossa nyt kuitenkin kuin 100tkm ajetussa.

      Eipä se ole ollut vielä viikkoa myynnissä joten odotellaan nyt ainakin hetki jos joku tuosta bongaisi hyvän lintan itselleen...
      M6 E63

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14575
        • Oulu

        Peltivanteet ei kuulu seiskaan.

        Alkaa kyllä olla E32:et jännissä hinnoissa... Pientä nousua havaittavissa. :think
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          Originally posted by wuoma View Post

          Pölärit ovat ihan orggikset, minusta ainoat jotka tuohon kuuluvat alle. jotenitselleen...
          E32 740i alkuperäisesti peltivanteilla ja pölykapseleilla?

          Comment

          • juho-85
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 753
            • Pirkkala

            Originally posted by zener View Post
            Peltivanteet ei kuulu seiskaan.

            Alkaa kyllä olla E32:et jännissä hinnoissa... Pientä nousua havaittavissa. :think
            Noi nettiauton hinnoittelut on kyllä jotain niin hupaisaa sinällään..
            Kun esim e32 joku laittaa hinnan ylös niin joku toinen ottaa mallia siitä ja sitten kolmas ja se lumipallo efekti on valmis.

            Pari esimerkkiä: moni nettiautoa seuraava muistaakin ja on huomannut varmasti.
            Kesällä oli monta e39 M5 myynnissä 15-17t euron hintaan. Nyt talvella milloin kyseisten autojen kysyntä on vähäisempää hinnat alkavat oikeastaan 20000 eurosta.

            Sitten toinen mikä on pistänyt nyt silmään on e36 M3
            kesällä oli paljon tarjontaa hintaluokassa 10-11000,- mutta nyt suurimman osan hinnat alkavat 12000 eurosta.

            E: Ja ne peltivanteet ei todellakaan kuulu seiskaan
            Last edited by juho-85; 24-11-2010, 22:14.
            F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
            Tilattu i4 M50

            Exät:
            e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2509
              • Länsirannikko

              Originally posted by zener View Post
              Peltivanteet ei kuulu seiskaan.

              Alkaa kyllä olla E32:et jännissä hinnoissa... Pientä nousua havaittavissa. :think
              Väkisin, se järkevä käyttöautovaihe on suurimmalla osalla jo ylitetty, eikä kasva enää puissa hyviä yksilöitä. Lisäksi hyvin pidetyissä on omistajilla helposti niin paljon rahaa kiinni, ettei yksinkertaisesti kannata myydä kovin halvalla. E34:n kanssa sama juttu, luulenpa, että viimeiset hetket järkihintaisen M5:n hankintaan alkavat olla käsillä.

              Jostain syystä kaikkien käytettyjen hinnat tuntuvat nousseen, mutta uskon, että E32 on jo hintansa aallonpohjan saavuttanut, suunta on vain ylöspäin ja E38:t alkavat yhä suuremmissa määrin olemaan saman hintaisia tai jopa edullisempia. Ihan syystä, jos multa kysytään, mutta markkinathan sen yleisen hintatason määräävät.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • wuoma
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 519
                • Espoo

                Originally posted by pmv View Post
                E32 740i alkuperäisesti peltivanteilla ja pölykapseleilla?
                Korjataanpas. En väitä siis tämän auton tulleen penarikaupasta noilla, mutta alkuperäiset BMW-kapselit ovat ja vanteet myös. Saattavat toki olla jostain vaikkapa E34:stä alunperin lähtöisin :think

                Olisihan tuo uljaampi jollain leveillä lippivanteilla, mutta ei kannata myytävään autoon ruveta ostelemaan kun nuo nykyiset talvipyörät ovat ihan toimivat.

                Kuten jo monta kertaa tässäkin ketjussa todettiin, hinnallahan nämä myydään. Pitää itku kurkussa ja savi housussa jänskättää miten alas pitää hintalappu hinata jotta kelpaa...
                M6 E63

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by wuoma View Post
                  Mjoo, utopiaa näyttää olevan aika pitkälle E32/E34-osasto kokonaisuudessaan. 87-89 M30-koneiset ovat ihan samoissa hinnoissa noiden uusien kanssa ja sitten on ne pari autoliikkeen pyöreästi 6k€ E32:set. Kai sitä hintaa vaan pitää reilummin pudottaa tai sitten työntää liikkeeseen vaihdossa.
                  Sitähän se on, että reilusti yli puolet E32:sta on tällä hetkellä myynnissä hinnalla, jolla ne ei ikinä mene kaupaksi. Sieltä ne tulee sitten ripotellen alas kunnes joku korjaa ne halvalla talteen tai vaihtaa johonkin. Poislukien tietty helmet, mutta aika erikoinen saa olla että edes harrastaja tommosesta yli 6k maksaisi.

                  Tiedossa on joo toi E32 kangassisustan kestävyys, oli itselläkin reilu 400tkm mittarissa eikä se sisusta miksikään mene vaikka oli ollut aivan helvetin ryönäsellä pidolla. Nahat rupeaa olemaan yleensä heikoissa jo tossa vaiheessa, poislukien buffalot.

                  Myyntikuvat olis kannattanu ottaa ne kesävanteet alla, jos semmoset kerran on. Pistää vaikka vaan toiselle puolelle paikalleen että saa kuvat, noi talvivanteet ei paljoa ostohaluja herätä.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • wuoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 519
                    • Espoo

                    Originally posted by Cell View Post
                    Myyntikuvat olis kannattanu ottaa ne kesävanteet alla, jos semmoset kerran on. Pistää vaikka vaan toiselle puolelle paikalleen että saa kuvat, noi talvivanteet ei paljoa ostohaluja herätä.
                    Löytyihän niistäkin pari kun tietokoneen syövereitä vähän kaivelin.
                    M6 E63

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by juho-85 View Post

                      Pari esimerkkiä: moni nettiautoa seuraava muistaakin ja on huomannut varmasti.
                      Kesällä oli monta e39 M5 myynnissä 15-17t euron hintaan. Nyt talvella milloin kyseisten autojen kysyntä on vähäisempää hinnat alkavat oikeastaan 20000 eurosta.
                      Muuhun en ota kantaa, mutta itsekkin kun noita e39 m5:sten hintoja seurasin niin ei siellä ollut kuin muutama kesän aikana mitkä oli noissa hinnoissa. Ja niissäkin oli sitten alustassa tai tekniikassa laitettavaa mihin rahaa olisi uponnut, tai sitten korkeat kilometrit. Muiden autojen hintakupla huomioiden, hinnat ovat oikealla tasolla.
                      M550d

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2570
                        • Kirkkonummi

                        Pahuksen bemari. Tuli ajettua sillä 20m (eli peruutettua ruudusta äidilleni valmiiksi). V8-purisi pehmeästi, takamus muisti kuskinpenkin nahan ja muutenkin oli tunnelma kuin kotona. Tässä on koko myyntitouhuun ja vaihdokkien hakemiseen sen verran ehtinyt kyllästymään (töissä kiire & stressiä muutenkin tarpeeksi), että ehkä pidänkin tuon bemun harrastevekottimena ja haen halvimman, uusimman ja vähiten ajetun euron mitä jollain 5-6k€:lla saa.

                        Kyllä. 2003 C5 1.8i - täältä tullaan! E46 - kohdataan sitten joskus myöhemmin..
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2509
                          • Länsirannikko

                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          Pahuksen bemari. Tuli ajettua sillä 20m (eli peruutettua ruudusta äidilleni valmiiksi). V8-purisi pehmeästi, takamus muisti kuskinpenkin nahan ja muutenkin oli tunnelma kuin kotona. Tässä on koko myyntitouhuun ja vaihdokkien hakemiseen sen verran ehtinyt kyllästymään (töissä kiire & stressiä muutenkin tarpeeksi), että ehkä pidänkin tuon bemun harrastevekottimena ja haen halvimman, uusimman ja vähiten ajetun euron mitä jollain 5-6k€:lla saa.

                          Kyllä. 2003 C5 1.8i - täältä tullaan! E46 - kohdataan sitten joskus myöhemmin..
                          Fiksu päätös, mutta varoitan, valitsemasi polku on petollinen. Mulla on oma ja tuttavienkin tontit sekä tallit kohta täynnä säästämiäni helmiä, joiden rahallisen arvon en ole katsonut kuittaavan niiden käyttö-/harrastearvoa ja pitänyt ne myymisen sijaan itse. Ikävä fakta kuitenkin on, että 740 tarjoaa paljon enemmän autoa, kuin muutaman tonnin takia on järkevää pois myydä. Kahden auton pitäminen on muutenkin antoisaa, seiskan antimia osaa arvostaa aivan eri tavalla, kun istuu vähintään puolet vuodesta patalaiskan C5:n ratissa (joka on kyllä suoralla tiellä varsin mukava kulkine ja laadullisestikin mainettaan parempi), eivätkä käyttöautoa koettelevat talviset loskakelit, kylmäkäynnistykset pakkasaamuina tai päivittäisen käytön jäljet ja hirveää laukkaa kasvava kilometrisuorite tuota tuskaa, koska kyseessä on vain Citikka.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • duuk
                            Moderator
                            • Dec 2006
                            • 10519
                            • Saaressa

                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Pahuksen bemari. Tuli ajettua sillä 20m (eli peruutettua ruudusta äidilleni valmiiksi). V8-purisi pehmeästi, takamus muisti kuskinpenkin nahan ja muutenkin oli tunnelma kuin kotona. Tässä on koko myyntitouhuun ja vaihdokkien hakemiseen sen verran ehtinyt kyllästymään (töissä kiire & stressiä muutenkin tarpeeksi), että ehkä pidänkin tuon bemun harrastevekottimena ja haen halvimman, uusimman ja vähiten ajetun euron mitä jollain 5-6k€:lla saa.

                            Kyllä. 2003 C5 1.8i - täältä tullaan! E46 - kohdataan sitten joskus myöhemmin..
                            Saahan tuolla 6te E46 316:n Lähipiirissä muutama tuollanen on niin ei paljon huolettomampaa käyttöpeliä ainakaan ole. Kaverin 316:llakin niiden family on tässä muutamassa vuodessa reilu 100tkm ajanut ja perus huoltojen lisäksi ei mitään mainittavia vikoja.

                            duke's garage:
                            Suzuki R50
                            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                            S38 S54 S62

                            instagram: _duuk

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2570
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by duuk View Post
                              Saahan tuolla 6te E46 316:n Lähipiirissä muutama tuollanen on niin ei paljon huolettomampaa käyttöpeliä ainakaan ole. Kaverin 316:llakin niiden family on tässä muutamassa vuodessa reilu 100tkm ajanut ja perus huoltojen lisäksi ei mitään mainittavia vikoja.
                              <120tkm + 2002-2004 vuosimalli + CC+AC/AAC => joku muu kuin BMW, valitettavasti. Koska uuteen ei ole varaa, niin tähdätään sitten kohtuullisen vähän ajettuun.

                              Häviää tässä joka tapauksessa, totta kai tuo 740iA menisi tonnin-pari pienemmällä hinnalla, mutta mikä ihmeen idea siinä olisi enää? Saman tien voin lahjoittaa sen. Kuitenkin jonkinlainen harrastepeli on pakko hankkia, että saa pidettyä tuon toisen parkkiruudun itsellään ilman suurempia mukinoita taloyhtiön taholta. Jos joskus tulee tilaisuus vaihtaa se avo-bemariin tai -saabiin, niin sitten toimitaan. Nyt lähden heiluttamaan käteistukkua ympäri Suomen, Rovanniemeltä Vantaalle.
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                Pahuksen bemari. Tuli ajettua sillä 20m (eli peruutettua ruudusta äidilleni valmiiksi). V8-purisi pehmeästi, takamus muisti kuskinpenkin nahan ja muutenkin oli tunnelma kuin kotona. Tässä on koko myyntitouhuun ja vaihdokkien hakemiseen sen verran ehtinyt kyllästymään (töissä kiire & stressiä muutenkin tarpeeksi), että ehkä pidänkin tuon bemun harrastevekottimena ja haen halvimman, uusimman ja vähiten ajetun euron mitä jollain 5-6k€:lla saa.

                                Kyllä. 2003 C5 1.8i - täältä tullaan! E46 - kohdataan sitten joskus myöhemmin..
                                Hehe... hupaisa tarina, näinhän se menee.

                                Itse en silti ostaisi C5:sta edes aseella uhattuna .

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X