memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Squamish
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 260
    • HEL

    Originally posted by Ändi View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/335/5271806

    6-7viikkoa myynnissä. Ei yhtään kyselyä/yhteydenottoa. 1962 käviää.
    3 suosikkilistausta.

    Eipä taida olla menekkiä tollasella dieselillä.

    Vaihtotarjoukset liikkeistä ovat olleet 25-28t€ välissä..
    Joten oikea myyntihinta lienee 29-31t€ välillä?
    Menee arvailuksi, mutta itselleni tulee mieleen muutama myyntiä mahd. hidastava tekijä:
    • 30ke on paljon rahaa suorassa kaupassa yksityisten välillä, mistä johtuen pieni määrä potentiaalisia ostajia
    • 35d -moottoria etsivät valitsevat todennäköisemmin 535d:n?
    • suorituskykylä etsivät valitsevat todennäköisemmin 335i:n?
    • alhaista pa-kulutusta etsivät valitsevat todennäköisemmin 20d:n?
    • autosta puuttuu idrive - itselleni se olisi plussaa, mutta arvaan että 90% käytetyn hakijoista haluaa idriven?
    Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2178
      • Kuopio

      Originally posted by Squamish View Post
      Menee arvailuksi, mutta itselleni tulee mieleen muutama myyntiä mahd. hidastava tekijä:
      • 30ke on paljon rahaa suorassa kaupassa yksityisten välillä, mistä johtuen pieni määrä potentiaalisia ostajia
      • 35d -moottoria etsivät valitsevat todennäköisemmin 535d:n?
      • suorituskykylä etsivät valitsevat todennäköisemmin 335i:n?
      • alhaista pa-kulutusta etsivät valitsevat todennäköisemmin 20d:n?
      • autosta puuttuu idrive - itselleni se olisi plussaa, mutta arvaan että 90% käytetyn hakijoista haluaa idriven?
      Suoraa kauppaa on tosiaan vaikea löytää, mutta se on tietysti huolestuttavaa jos tuossa ajassa ei ole edes vaihtotarjouksia tullut.

      Ei näy 535d-markkinoillakaan paljon humisevan. Aika hiljaista. Kyllä pienemmälle coupelle varmasti oma ostajakuntansa on. Mutta tietysti tällaisen auton ostajakunta on pieni. Koska ihmisen pitäis olla hakemassa lähes tarpeetonta autoa... eli pientä, jossain määrin taloudellista (diesel) mutta kuitenkin tehokasta ja epätaloudellista (35d vrt esim. 20d).

      iDriven puutteen näkisin itsellä kynnyskysymyksenä. 335da/ia (farkkuna) kelpais itsellekin tässä tilanteessa, mutta rajaan iDrivettömät suoraan pois laskuista. e9x-sarjan kojelauta ilman iDriveä on aika halvan ja tylsän näköinen. Toki on paljonkin sellaisia tallaajia joita iDrive ei kiinnosta, mutta sellaiset tyypit taitaa olla enemmän hakemassa luotettavaa käyttöautoa, mikä todennäköisesti on taas pienempi moottorinen ja tilavampi...

      Syksyllä itseasiassa itsekin olin coupe 335-bemmejä etsimässä ja muutamaan kyselin vaihtoakin, mutta täytyy sanoa, että harvassa on kyllä ne 335-myyjät jotka kauppaa paljon halusivat tehdä. Tosin samat menopelit näkyy olevan edelleen tarjolla noin puoli vuotta myöhemmin. Sinänsä minun onni, kun nyt kuitenkin farkkua jo tarvitsen.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E85 3.0i '05

      Comment

      • wedo
        Newbiemmer
        • Apr 2012
        • 21
        • Charleston, SC

        Nyt sain nettiin asti uudet kuvat E39, tuskin kaupat enään kuvista on kiinni.

        Hieman vain haasteellinen kun musta auto, matalalta paistava aurinko ja täysin valkoinen ympäristö. Kuvausvehkeet olivat kuitenkin astetta paremmat, ei kuitenkaan ammattivehkeet nettiauto vain pakkaa kuvia törkusen paljon.

        F10 520dA
        ex E39 540iA, E60 525iA, F30 320iA

        Comment

        • jori
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1014
          • Vantaa

          Originally posted by Squamish View Post
          Menee arvailuksi, mutta itselleni tulee mieleen muutama myyntiä mahd. hidastava tekijä:
          • 30ke on paljon rahaa suorassa kaupassa yksityisten välillä, mistä johtuen pieni määrä potentiaalisia ostajia
          • 35d -moottoria etsivät valitsevat todennäköisemmin 535d:n?
          • suorituskykylä etsivät valitsevat todennäköisemmin 335i:n?
          • alhaista pa-kulutusta etsivät valitsevat todennäköisemmin 20d:n?
          • autosta puuttuu idrive - itselleni se olisi plussaa, mutta arvaan että 90% käytetyn hakijoista haluaa idriven?
          Itsekkin olen katsellut seuraavaksi autoksi E92 335i/d tai sitten E93 325-330i/d ja tosiaan I-Drive olisi kyllä pakollisena varusteena, ilman sitä tosiaan vanhan näköinen, aivan kuin jotain puuttuisi.
          Nykyisessä E90 320dA:kin löytyy I-Drive ja varmasti se helpottaa myyntiä kunhan laitan myyntiin tässä piakkoin.
          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

          Comment

          • KimmoKoo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 206
            • Oulu / Suomussalmi

            Originally posted by wedo View Post
            Nyt sain nettiin asti uudet kuvat E39, tuskin kaupat enään kuvista on kiinni.

            Hieman vain haasteellinen kun musta auto, matalalta paistava aurinko ja täysin valkoinen ympäristö. Kuvausvehkeet olivat kuitenkin astetta paremmat, ei kuitenkaan ammattivehkeet nettiauto vain pakkaa kuvia törkusen paljon.

            http://www.nettiauto.com/bmw/540/5297706
            Muutaman kuvan olisi voinut ottaa hieman lähempää. Esimerkiksi kuvat 3, 5 ja 7 on otettu turhan kaukaa - omasta mielestäni. Muuten kyllä auto on erittäin siiisti
            E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
            E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
            Ex:
            E39 523iA -00 Touring
            E39 520i
            E38 728i
            E39 523i

            Comment

            • Ändi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1292
              • Pori

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Eiköhän se yksityisen myyntihinta ala 2:lla.
              On vaan aika iso merkitys onko pyynti 29999 vai 31999,
              jos meinaat 29xxx myydä... Voihan sitä ilmoituksessa mainita
              että hinta on tiukka.

              Vertaa sitä hintaasi tähän:
              http://www.nettiauto.com/bmw/335/5192904
              Hinnan ja varusteiden puolesta ei tuo minun kyllä näytä olevan kilpailukykyinen. Mutta pitäis nähdä mikä tuo on autojaan.

              Toi oma on kyllä sen verran hyvällä historialla, että toivoisin sen auttavan kaupanteossa, jos sellainen aika joskus eteen tulee.

              Pakkohan tuosta hinnasta on tinkiä myydessä. Veikkaan kyllä, ettei nuo muutkaan myyjät ole yhteyden ottoja paljoa saaneet. Onhan tuo minun tällähetkellä kuitenkin nettiauton halvin. Luulisi että joku edes kysyisi jos tuollaista autoa olisi ostamassa. Pelkästään jo sen takia, ettei noita ole edes paljoa myynnissä.
              sigpic
              E46 2d 330 -02
              EX.
              E36 2d 328 -97
              e92 335d -07
              330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
              Audi S4 -99 (324hp/497nm)
              Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
              Bmw 325 iA 2D -93
              Bmw 325 4d -92

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                Originally posted by Squamish View Post
                30ke on paljon rahaa suorassa kaupassa yksityisten välillä, mistä johtuen pieni määrä potentiaalisia ostajia
                Pyh, jokaiselle autolle löytyy ostaja, kun hinta on kohdallaan. Eihän tuo ole ollut myynnissä kuin vasta vajaat kaksi kuukautta. Tuollaisten ostajat ovat muutenkin harvassa = kestää.
                35d -moottoria etsivät valitsevat todennäköisemmin 535d:n?
                No, ei todellakaan. E6X on perheauto. kaksiovinen on, kun halutaan näyttää, että lapsia ei ole, eikä tule.
                suorituskykylä etsivät valitsevat todennäköisemmin 335i:n?
                Ei suorituskykyä, mutta tuollaisessa alkaa jo äänetkin vaikuttaa, koska tuollainen on jo hiukan "urheilu"auto.
                alhaista pa-kulutusta etsivät valitsevat todennäköisemmin 20d:n?
                Ei, mutta monelle kahden sylinterin vähentäminen ei ole maailmanloppu.

                autosta puuttuu idrive - itselleni se olisi plussaa, mutta arvaan että 90% käytetyn hakijoista haluaa idriven?
                Niinpä, itselle se ainakin olisi ihan ehdoton varuste.

                Hinnasta ylipäätään. En tiedä mitä tuollaiset maksavat Saksassa + verot ja hakukulut. Siitähän sen hinnan saa laskettua. Nykyäänhän myyntihinta ei montaa tonnia tuosta kaavasta voi poiketa, ylöspäin.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Ändi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1292
                  • Pori

                  Originally posted by jaki View Post

                  Hinnasta ylipäätään. En tiedä mitä tuollaiset maksavat Saksassa + verot ja hakukulut. Siitähän sen hinnan saa laskettua. Nykyäänhän myyntihinta ei montaa tonnia tuosta kaavasta voi poiketa, ylöspäin.
                  Toi on hyvä pointti. Pitää huomenna laskeskella.

                  Edit: hinnat mobilessa 16-26t€. Tullin mukaan yksi tuotu suomeen 6kk aikana. sen verot 9900€.
                  Mahti sanoo Yleinen pyyntihinta(€) 29214 , Yleinen myyntihinta(€) 27003
                  Ei ole nettiautossa kyllä ollut pyyntihinnat tollatasolla vielä.
                  Last edited by Ändi; 22-01-2013, 06:03.
                  sigpic
                  E46 2d 330 -02
                  EX.
                  E36 2d 328 -97
                  e92 335d -07
                  330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                  Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                  Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                  Bmw 325 iA 2D -93
                  Bmw 325 4d -92

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by Ändi View Post
                    Toi on hyvä pointti. Pitää huomenna laskeskella.

                    Edit: hinnat mobilessa 16-26t€. Tullin mukaan yksi tuotu suomeen 6kk aikana. sen verot 9900€.
                    Mahti sanoo Yleinen pyyntihinta(€) 29214 , Yleinen myyntihinta(€) 27003
                    Ei ole nettiautossa kyllä ollut pyyntihinnat tollatasolla vielä.
                    nyt täytyy muistaa, että jos sulla on tuo 30k€ käteisenä, niin kyllä sitä väkisinkin katsoo, että mitä saa saksasta ja mitä suomesta. Viime keväänä kun etsittiin 325d:tä, niin minimivarustetaso oli M-sport+nahat, ja niiden hinnat huiteli suomessa reilusti +25k€ ja saksasta sai jonkun tonnin halvemmalla -> saksaan siis.

                    Jos vastaavan olisi saanut samaan hintaan täältä, niin toki olisin päässyt helpommalla.

                    Jos taas sitä käteistä EI ole ja pitää saada rahoitus, niin silloinhan ollaan liikkeiden armoilla ja silloin katsotaan sitä hintapolitiikkaa taas uusien lasien läpi.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • blacase
                      Newbiemmer
                      • Jul 2004
                      • 18

                      Molemmat nää vertaillut 335:t on tuontivehkeitä ilman pyllygrillejä kuten kaikki neljä nettiauton halvinta 335 coupea. Viides ei muuten vaan herätä mitään ostamishaluja kun mainostellaan jotain 450hv hattiwatteja. Siinä se on syy miksei noiden yksilöiden kauppa käy. Noilla spekseillä autot on käytännössä aina usa/baltia importeja ilman luotettavaa huoltohistoriaa ja autot on joskus mällätty ja korjattu vähän sinne päin. Ehkä Ändin auto on poikkeus joka vahvistaa tän säännön olemalla ainoastaan hyljeksitty italian tuonti (voi silti olla hyvä yksilö!). Tuollaiset menee sitten aikanaan kaupaksi jollekin joka ei erehdyksessä ymmärrä kysyä historiasta.

                      335d&i:kin tulee varmasti pitkään olemaan haluttuja vehkeitä koska parempaa hinta/kulkusuhdetta ei moni auto tarjoa ja kevyt virittäminen on halpaa ja tehokasta. Hyvät autot tekee nopeasti kauppansa mutta sellasille kavereille jotka erehtyy ostamaan em. speksisiä autoja ei joka päivä siunaannu 30te ylimääräistä rahaa. Tough luck myyjien kannalta!

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by JS- View Post
                        Se on kyllä totta että kesällä saattaisi kysyntä olla vähän parempaa. Laitoin hintapyynnöksi 16900€ ja jotain annan periksi jos joku vaivautuu tulemaan paikan päälle tinkimään. Uskon kyllä että tuolla alkaa kauppa käydä tai ainakin alkaa niitä käteistarjouksia tulemaan.

                        Vaan ei tuo nyt jostain tonnista elämä kiinni ole niin pistää se hiukan masentamaan miten paljon saa rahaa hassattua lyhyessä ajassa asiaan jota olisi voinut miettiä hiukan järkevämminkin. Olis se tojota nuo samat kilometrit taittanu ja naapuritkin vielä morjestas.
                        Sinulla on kyllä omasta mielestä vielä etu tuossa autossa, että se on vanhemmalla konetyypillä. Eipä tuotakaaan kyllä taas moni "tavallinen" ostaja tietenkään tajua eikä ole kuulutkaan noista n47 koneen jakopään ongelmista.

                        Itse olen vähän tuollaista e91 dieseliä tässä miettinyt. Se vaan on dieselin kohdalla, että kilsat sais olla lähempänä 100tkm kuin 200tkm. On niin äkkiä sitten pitkälle yli 300tkm lasissa (tämä siis vain omalta kannalta), mutta näkyyhän tuo toki sitten hinnassakin.
                        Last edited by Antsah; 23-01-2013, 15:24.

                        Comment

                        • JS-
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 134
                          • Kuopio

                          Originally posted by Antsah View Post
                          Sinulla on kyllä omasta mielestä vielä etu tuossa autossa, että se on vanhemmalla konetyypillä. Eipä tuotakaaan kyllä taas moni "tavallinen" ostaja tietenkään tajua eikä ole kuulutkaan noista n47 koneen jakopään ongelmista.

                          Itse olen vähän tuollaista e91 dieseliä tässä miettinyt. Se vaan on dieselin kohdalla, että kilsat sais olla lähempänä 100tkm kuin 200tkm. On niin äkkiä sitten pitkälle yli 300tkm lasissa (tämä siis vain omalta kannalta)
                          Niinhän se on jos paljon tulee kilometrejä lyhyessä ajassa ja meinaa vielä että autolla olisi jälleenmyyntiarvokin... Jos hiukan vähemmän ajelee niin kustannusten kannalta kannattaa ehkä sitten harkita 200tkm pintaan ajettua jossa on isoimmat huollot ja tyyppiviat tehty alta pois.
                          A4 avant Quattro pwrD -03

                          EX: 320dA -07 "MontegoBlau" Touring

                          Comment

                          • NAL-E
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 249
                            • Kiuruvesi


                            Mitäpä mieltä olette?
                            E91 325d -07
                            Ex: E39 530daT -00

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8282
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by NAL-E View Post
                              tonni pois :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • NAL-E
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 249
                                • Kiuruvesi

                                Originally posted by peto2 View Post
                                tonni pois :think
                                Njoo, kyllä siitä lähtee, katellaan nyt eka...
                                E91 325d -07
                                Ex: E39 530daT -00

                                Comment

                                Working...
                                X