memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Originally posted by jaki View Post
    Hieman ihmetyttää taas tämä E39/60 vääntö, jossa yksi erittäin oleellinen seikka jää kokonaan huomioimatta. Seikka, joka aikoinaan ratkaisi siirtymiseni E60:een:
    Ajo-ominaisuudet.

    E60 on niin eri planeetalta verratuna vanhempaan, että noita kahta on vaikea kunnolla edes verrata toisiinsa. Niin kankea E39 on.

    Sen sijaan, jos ostaa vain varusteita tai ulkonäköä, silloinhan tilanne on eri.
    Oisit nyt vähän voinut perustellakkin näkökantaasi.

    En ole ikinä ajanut tuhdisti varusteltua E60, mutta kuulemani mukaan aktiiviohjaus ja dynamic drive tekee siitä auton. Perinteinen karvalakki taas on juurikin se kankea ja mitään sanomaton auto, kun verrataan sitä kutoskoneiseen msport e39 malliin. Jossa kuljettaja tuntee olevansa kuljettaja, ilman että luulee olevansa ääritilanteissa matkustajana.

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      Originally posted by jaki View Post
      Hieman ihmetyttää taas tämä E39/60 vääntö, jossa yksi erittäin oleellinen seikka jää kokonaan huomioimatta. Seikka, joka aikoinaan ratkaisi siirtymiseni E60:een:
      Ajo-ominaisuudet.
      Niin on, jos e39 on omaan makuun liian hyvä ajaa niin kannattaa siirtyä e60 korimalliin
      Puhun nyt ilman aktiiviohjausta varustetusta e60:stä ja tosiaan perhepiiristä löytyy tälläkinhetkellä molemmat em. autoista :think
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4048
        • Turku

        E60 vaatii nimenomaan vähintään aktiiviohjauksen, mieluiten myös dd:n että ajotuntuma/näppäryyttä voi verrata m-Sport alustaiseen e39:siin. E60 muutenkin kuvottava auto, ei ehkä ulkonäöllisesti, vaan siksi että ne on kyllä aivan paskoja, kaikki.

        Edit. Kymppi on mun mielestä silti paljon e39:dtä, mutta mulla ei olekaan rahaa laittaa autoon.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • wta
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 641
          • ------

          Puhe oli perusperteistä yms. ilman mitään btcf-viboja niin kohta rasvanäpit kertoilemassa kuinka e39:n m-sportin ajotuntuma ja palaute on parempaa jos e60:ssä ei ole active streesinkiä ja DD:tä yms.yms.
          Originally posted by enins View Post
          Mitä E39 ja E60 korimalleihin tulee, niin itse olin etsiskelemässä 3 v sitten juurikin tuota E39:ä. Rouva kuitenkin kysyi, että pitääkö meillä aina olla niin vanhan näköinen auto? Hyvin sopi budjettiin liikkeestä ostettunakin tuo E60, silmä ei silti ole muotoiluun tottunut.
          Tämä oli se mitä tarkoitin. Valtaosa ihmisistä (tämä tarkoittaa samalla laajempaa ostajakuntaa ja lyhyempiä myyntiaikoja) kun katsoo autoja tältä kantilta.

          E39 ja E60 kun on autoliikkeessä vierekkäin myynnissä niin se peruspertti ei edes lähde tuolla e39:llä koeajolle, varsinkaan jos ne ovat samoissa hintaluokissa. Kyseessä on niin vanhan näköinen korimalli, ettei se auta vaikka täällä ovat e39:n omistajat takajaloillaan meuhkaamassa, että e39 on parempi... Vaikka tuo täysin uusi 10 on tullut, niin E60:n näyttää kuitenkin vielä modernilta autolta kun taas E39 näyttää 90-luvun vanhukselta.

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Originally posted by wta View Post
            Puhe oli perusperteistä yms. ilman mitään btcf-viboja niin kohta rasvanäpit kertoilemassa kuinka e39:n m-sportin ajotuntuma ja palaute on parempaa jos e60:ssä ei ole active streesinkiä ja DD:tä yms.yms.
            Ei ei, ymmärsit nyt ihan väärin. Ei ole nyt puhe ole Pertistä, Jaanasta tai Pekka Poudasta. Vaan E60&E39 ajettavuudesta. Enkä usko että kumpikaan muuttuu oliko kädet rasvassa, tosin ratti saattaa olla liukkaampi kun ilman rasvaa ja tuskin kukaan haluaa omaa autoaan suotta liata.


            Mutta joka tapauksessa sinun kannattaa mennä E60 disainista väittelemään Hemin kanssa tuonne toiseen topicciin, niin huomaat olevasi väärässä.

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3030
              • Sjundeå

              Originally posted by wta View Post
              E39 ja E60 kun on autoliikkeessä vierekkäin myynnissä niin se peruspertti ei edes lähde tuolla e39:llä koeajolle, varsinkaan jos ne ovat samoissa hintaluokissa. Kyseessä on niin vanhan näköinen korimalli, ettei se auta vaikka täällä ovat e39:n omistajat takajaloillaan meuhkaamassa, että e39 on parempi... Vaikka tuo täysin uusi 10 on tullut, niin E60:n näyttää kuitenkin vielä modernilta autolta kun taas E39 näyttää 90-luvun vanhukselta.
              Tässäpä se tulikin. Ei mulla itsellänikään ole mitän henkilökohtaista E39:ä vastaan, oon ollut molempiin omistamiini tyytyväinen. Mutta jos keskivertoinen Seppo Statusautoilija halua sieltä liikkeen rivistä ostaa bemarin, niin kyllähän se nyt menee juurikin yllä kuvaillun mukaisesti.

              Onhan E39 mallina jo kohta täysi-ikäinen ja varmaan lähemmäs 20 vuotta vanhaa suunnittelua. Oli se kuinka hyvä auto tahansa.
              -25 Toyota Proace City Verso
              -23 Nissan Leaf

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                Originally posted by TJJ View Post
                Puhut varmaankin aktiiviohjatusta E60:stä vs. E39? Tuo oli eka kerta kun kuulen tuollaisesta erosta, olen kyllä kuullut, että E60 tuntuu isommalta ja kankeammalta.
                Ei, siihen ei todellakaan tarvita mitään AL:ää. Ero on niin selvä. rehellisesti, en tiennyt E60:n keularakenteesta mitään, kun ensimmäisen kerran kurvasin jostakin kehän autoliikkeestä lainatulla 530:llä liikenteeseen. Auto tuntui heti käännöksissä huomattavasti ketterämmältä ja nöyremmältä. Autossa ei ollut aktiiviohjausta, eikä mitään muitakaan hilavitkuttimia. Ero oli niin huikea, että piti välittömästi alkaa selvittää, miten auto voi olla niin erilainen. Syyhän on tosiaan alumiinin/muovin käyttö keulassa, jolloin massakeskittymä on siirtynyt huomattavasti taaemmas. Tokihan massaa vie pois myös "nerokas" peltipakosarja :think En muista onko konekin myös taaempana. Kirjoitin aiheesta joskus Bemaristiinkin.
                Mutta: täällä jyllää E39 uskovaiset, siinä jää Luihujärven vinkapitat toiseksi. Niin kova on uskon meuhke...
                Vielä, kun laittaa vähintään 4 bar gängpängrenkaisiin, jo tulee hyvä.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16444
                  • Leppävirta

                  E39 vs E60 paremmuuden päättelemisen sietämätön vaikeus topic..
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E32 Diamantscwharz 750iL '94

                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1860
                    • N/A

                    Originally posted by suppari View Post
                    E60 muutenkin kuvottava auto, ei ehkä ulkonäöllisesti, vaan siksi että ne on kyllä aivan paskoja, kaikki.
                    Jaa. Ehkä itselläni on sitten ollut tuuria, kun e61 on ollut bemareistani paras. Vieläkin vaimo kaipailee sen perään. Tosin ei mulla ole ihan kaikkia malleja ollut, ainoastaan e30, e36, e46, e90, e34, e39 ja e61 -korisia.
                    Nyt:
                    BMW X3 xDrive30e (g01)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    BMW 320i (e30)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      E39 vs E60 paremmuuden päättelemisen sietämätön vaikeus topic..
                      Ei kai siinä mitään vaikeaa ole: E60 on sopivilla varusteilla kaikilta osin parempi, mutta minun silmään selvästi rumempi.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        E39 vs E60 paremmuuden päättelemisen sietämätön vaikeus topic..
                        Joo, vähän poikkeaa aiheesta jo.
                        M550d

                        Comment

                        • suffeli
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 559
                          • JKL

                          Itse ostin juuri E39 530iA M-sportin. Ja maksoin kyllä kiltisti yli 10ke. Nähtävästi se oli liikaa? Oma ajatusketju oli sellainen, että diesel mallit ei kelpaa niihin liittyvien ongelmien takia. Bensakoneista V8-koneet on liian raskaita kuluiltaan. Jäljelle jäi 525i tai 530i. Noiden välillä ei käyttökustannuksissa ole isoa eroa, mutta tehoissa on. M-sport paketti oli ehdoton vaatimus. E39 530i käteishinnat on 10-12ke välillä. Tarjontaa oli vähän. Ulkomailta ei tuon hintaista oikein kannata hakea. Valitsin parhaimman mitä suomesta löytyi ja tein kaupat.

                          Jos olisin saman rahan käyttänyt E60 malliin, niin mitä olisin saanut? Uudemman korimallin, mutta karvalakkimallin ja pienellä koneella. Eihän siinä oli mitään järkeä! Kunnon E60 m-sportit maksaa n.20ke. Onko kyyti niin paljon parempaa? Epäilen. Ja ennen kaikkea, minulla ei ollut rahaa tai edes halua laittaa autoon niin paljoa.

                          Jos näitä autoa alkaa järjellä ostamaan, niin sitten kannattaa unohtaa bemarit kokonaan. Ei näissä mitään järkeä ole, mutta aina hymyilyttää kun ajamaan lähtee
                          ------
                          G31 530d

                          Comment

                          • suffeli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 559
                            • JKL

                            Ja sen verran vielä noihin hintoihin, että onkohan nämä kommentoijat edes käyneet katsomassa niitä? Jos autossa oli epäselvä historia, kaikki paikat ruosteessa, yhdet renkaat ja nekin loppu ja varusteet rikki, niin halvallahan sellaiset on myytävä. Kun noita käy katsomassa, niin aika nopeasti tajuaa, että hyvin pidetyt yksilöt hyvillä varusteilla on harvinaisia ja niistä joutuu maksamaan.

                            Jos ostat paskan auton, niin joku päivä itse olet myymässä sitä paskaa. Harvoin ne ajamalla paremmmaksi muuttuu.
                            ------
                            G31 530d

                            Comment

                            • Kanerv4
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 985
                              • Tampere

                              Originally posted by jumbo View Post
                              Joo, vähän poikkeaa aiheesta jo.
                              Pikkasen lähti juttu käsistä mutta tätä minä sillä jeesustelulla tarkoitinkin, hinta tuollaiselle jos sen myydä haluaa reaalikaavalla muutaman viikon aikana on 10ke todellakin vedenjakaka tosin nettiautoa selatessa vertailukohde josta oli kysymys osuu halvinpiin mutta kun se vaihtuvuus on niin raaka tuon kyseisen hintaesimerkin alapuolella jolloin auto tulee myyntiin ja menee luultavimminkin kaupan nopeasti sekä kivuttomasti ilman että ehtii edes nettiautosta bongattu topicciin.

                              Jolloin taas se nettiauton halvin on 11ke pyynnillä. Oikean hintaiset menevät nopeasti jolloin ylihintaiset jää. Itsellä oli pyynti 2002 mallin 530dA jolla oli menty 190tkm kaikinpuolin kunnossa oleva niin 9490 ja kolmessa päivässä meni. en edes ajatellut edellisen omistajan pyyntiä joka oli 11500e joka on järjetön raha tuollaisesta ja siltikin samat autot jotka olivat silloin ovat vieläkin siellä.

                              Niksu kehui myyneensä 523 m-sportin hintaan 9900e, Hieno asia että meni ja toivottavasti oli arvoisensa mutta et paljastanut millä itse auton ostit jolloin saadaan sinullekin miellyttävä reaalihinta?? tuskin tappiota halusit ottaa.

                              Mutta merkkinä en tarkoita nyt pelkästään bemaria tuohon hintakategoriaan. Peruspentti & pertti & liisa kuten minä pidän tuota kalliina varustelustaan huolimatta kun samaan rahaan saa vaikka mitä muuta jopa E-sarjan 211 mersun kohtuu metrein joka on valovuotta e39 edellä tähtiensodassa ja myös suomenmaassa...
                              Last edited by Kanerv4; 11-02-2013, 11:01.

                              Comment

                              • PP440
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1263
                                • Mikkeli

                                Omassakin ilmoituksessa on jo 3300 kävijää.. vain pari kaveria soittanut ja yksi käynyt paikanpäällä. Taitaa kilometrit karkottaa porukkaa...

                                No näyttää siltä että kesällä/syksyllä vaihdetaan sitten touraniin...vaikka eipähän tosta kyllä liikekkään mitään hyvitä. :think

                                Comment

                                Working...
                                X