Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka kovassa pakkasessa olet ajanut Bmw:llä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17474
    • Turku

    #16
    Milloin: Tammi- tai helmikuu 2007
    Millä: E46 330xD
    Lämmitin: Ei asennettuna mitään
    Ilma: -28
    Ajo: 66km lämpimästä tallista startti kummassakin suunnassa. Tästä syystä lämpeni aika kivasti, puhallin vain piti ääntä loppumatkasta, kenties lämpötilaeroista?

    ----

    Milloin: Tammikuu 2010
    Millä: E46 330xD
    Lämmitin: Ebersprächer
    Ilma: -23
    Ajo: 60km ajoa, lämpeni aika hitaasti, mutta edelleen käynnistyy hyvin, ilmeisesti hehkut kunnossa. Akussa (Eberistä johtuen ja iästä, orggisakku) jo väsymisen merkkejä, Eberi ei aina ole lähtenyt päälle ja pyörittänyt hitaasti.

    Nyt parhaillaan -21 ja akku latauksessa Ctekillä .
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • tuumas
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2564
      • Lapland, Finland

      #17
      Originally posted by anza(kla) View Post
      -Tänään Klo: ~5.30
      -33.1 astetta
      -Bmw 316i (E30)
      -Lämmityslaitteena bmw:n oma puhallin kun virrat kääntää (merkkiä en tiedä,mutta jostain joskus kuullu jostain IHKA:sta (?) (lohkolämmitin tosin löytyy,mutten sitä käytä juurikaan)
      -Laakista käymään. ~3 minsaa tyhjäkäyntiä että alkaa m40 yläkerrassa öljy kiertää ja auto kohti työpaikkaa.

      meinaa olla niin kuivaa toi keli ettei ikkunat ees taho enään jäätyä.:think

      ja voin sanoo että kun potkastaan tuo -33 astetta mittariin ja tuolta mereltä päin ku alkaa puhaltaa,niin siinä on lapin miehetki ihmeissään. eihä sielä pohjosessa niin tuule mitä täällä meren-rannalla. voin sanoo että ei tarvi ku 2 m/s tuulla mereltä niin pakkanen tuntuu -40 asteelta nopeesti.

      enkä mä valita,voishan täältä pois muuttaa jos ei pysty oleen.

      mä kyllä pakkasen kans pärjään.
      offtopicina on kyllä oikein tuttua tuo meren äärellä oleminen ja se pakkanen on ihan erilainen siellä kyllä... mutta silloin ko pärähtää tänne -40c niin saa olla helvetin kova tuuli ja pakkasta etelässä että tulee samanlainen helvetin jäätyminen kehiin

      Comment

      • dumle127
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 99
        • Jyväskylä

        #18
        BMW 318i Touring -00, parhaimmillaan ollut -28c pakkasta, satunnaisesti käytetty lohkolämmitintä+sisätilanlämmitintä ja hyvin on palvellut vaikka välillä oon epäillyt bemarin pakkaskestävyyttä... lasit pysyy sulana ja ekalla lähtenyt käyntiin ilman sivuääniä. Ainut miinus on et pissapoika ei toimi, mutta eipä sitä näillä pakkasilla tarviikkaan!

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #19
          Milloin: Tänään 8.1-10
          Millä: E46 330i Touring '02
          Missä: Espoo - Vantaa akseli
          Lämmitin: Nothing
          Ilma: -24ºC
          Ajo: Kylmä auto, ajoa Espoon Kivenlahdesta Vantaan Petikkoon ja takaisin, auto seisoi Vantaalla 2h kylmässä.
          Ongelmia: Ei ollut vaikka auton termostaatti ei pelitä ja öljynvaihto lähestyy, ei cold climate separaattoria eikä huohotin putkia.
          Pelottiko: Kyllä

          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • janne320d
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1342
            • jns

            #20
            e46 touring 320da

            -30 pakkasta
            säteilijä,4h lämmitys ja tuntu että ei mitään vaikutusta!
            puhallin vinkuu hieman ennen kun auto lämpiää
            automaatti hieman kankee

            yllättävän hyvin nämä näyttäis kovallakin pakkasella toimivan
            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14311
              • Oulu

              #21
              -36c... Muuten kaikki ok, mutta 5HP18 oli pakkasesta vähän ihmeissään. Ei meinannu löytyä ykköstä isompaa vaihdetta, ennenku lämpes.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Golffari
                Bimmer Rookie
                • May 2009
                • 29
                • Savonlinna

                #22
                -31, Savonlinnassa kotipihalla, -89 535iA saksanvarusteilla (mikä ihmeen lohkolämppäri???), 20 tunnin seisomisen jälkeen ekalla pyöräytyksellä tulille ja ongelmina ohjaustehostimen huutaminen ja hieman hitaat vaihdot. Oon suorastaan ylpee tuon toimimisesta, kävin kaks kavereiden autoa herättelemässä sillä reissulla käyntiin vaikka olivat piuhan päässä
                Rahalla saa ja Bemarilla pääsee.

                Nykyinen:
                Opel Corsa GSi Ecotec -90...

                Ex:
                -535iA -89
                -316 -88
                -318i -89

                Comment

                • Bemu500
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2992
                  • INvaLA

                  #23
                  Originally posted by janne320d View Post
                  e46 touring 320da

                  -30 pakkasta
                  säteilijä,4h lämmitys ja tuntu että ei mitään vaikutusta!
                  puhallin vinkuu hieman ennen kun auto lämpiää
                  automaatti hieman kankee

                  yllättävän hyvin nämä näyttäis kovallakin pakkasella toimivan
                  Säteilijästä vähän samanmoiset kokemukset. Ei todellakaan ole lohkolämppärin tai vastaavan vertainen. Itellä oli siitä kun töistä tulin(auto lämmin 30km ajon jälkeen), siihen asti kun seuraavana aamuna lähdin töihin. Ja vaikutus ei kyllä päätä hiponut. Tosin kylläkait tuollainen säteilijä öljyt lämmittää, mutta muuten siitä ei olekaan apua kun pakkasta on se reipas -30 :think Vaikka ei minulla kyllä vertailukohtia ole montaa, mutta esim. e34 518i:n(tässä siis perinteinen lohkolämmitin) kun nakkas roikkaan vajaaksi tunniksi niin lämpömittari nousi hieman ja käynnistys oli "hieman" ihmismäisempi. Ja meinaan siis sitä että kylmäkäynnistys m40 vrt m52. M52 ei eroa juurikaan huomaa, tiedä sitte onko hyvä vai huono asia :think Tuossa m40 sen nääs huomas selvästi, jopa naapuritkin
                  Last edited by Bemu500; 08-01-2010, 23:52. Reason: Lisssäää inffforrmaatiota
                  -Official member of BTCF-Sauna team-


                  e91 325i -06

                  Comment

                  • Kytölä
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 672
                    • Lohja

                    #24
                    Joskus tuli käytyä Norjassa Båtsfjordissa, autona E46 330i ja pakkasta -41astetta. Lämppärinpuhallin vikisi pari minuuttia starttauksen jälkeen, ei muita ongelmia.
                    '88 325i cabrio
                    '90 318is

                    Comment

                    • jpa88
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 144
                      • mme/jkl

                      #25
                      e32 730 -34c ilman lohkoo... paremmin ku lämppärin kanssa no problemo
                      sigpic
                      alfa 156
                      e28 520i original teile
                      ex:e32 730i "sepi"
                      e21 "315"

                      -MME connection-

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2539
                        • Kirkkonummi

                        #26
                        Joulukuu 2009, -21c. 740iA käyntiin ilman lohkolämmitintä, mutta auto oli seissyt 5pv joten kaikki oli jäässä. Ei mitään ongelmia, käyntiin heti. Tämä jäi ainoaksi kerraksi, tämän jälkeen auto meni moottorilämmitin-asennukseen, jonka jälkeen saadaan edes vähän apulämpöä. 500e lämmitykseen ei enää tunnu niin kovalta hinnalta aamuisin..
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • bmw528
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 210
                          • keskisuomi

                          #27
                          freezz

                          -25 tais nyt täällä keski-suomessa olla pahimmillaan kun isolohkon tulille löin
                          on löylyä!!!

                          Comment

                          • Meikä
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 408
                            • Kajaani

                            #28
                            joulu 09 nykyinen e39 525 tds 4 päivää 30 asteen pakkasessa porukoilla seisoneena kerralla käyntiin ja ei ongelmaa. talvi 08 edellisella e34 530 bensaautomaatilla vm 94 lähdin työpäivän jälkeen helsingin suuntaan ulkona n 35 pakkasta ikkunat ei sulanut tuulilasi lukuunottamatta koko matkalla... muuten auto pelasi normaalisti bensankulutus oli kyllä hirveä matkan aikana
                            -Official member of BTCF-Sauna Team-
                            -Official Member of BTCF-Jusauksen allasteam-

                            nyk alla: e39 525 tds -99
                            ex kulkineet:
                            e34 530 iA -94, e36 325 -92, chevrolet camaro -97, e38 735 iA -97, e39 523 iA -98,
                            e34 535 -92, porche 928 -74, e32 750 -91, Mb w124 300 CE -90, e32 730 -88, e32 730 -89
                            e32 735 -88,
                            yms mitä ei nyt tarkemmin muista

                            Comment

                            • #BMW#
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 488
                              • Espoo

                              #29
                              Täytyy myöntää, 740i on hyvää talviauto. -25 ilman lämmitystä minkään näköistä vaikeuksia käynnistää, ohjaus ja vaihteen vaihto on kyllä sitten tahmea.
                              Mutta lämpöä tulee hyttiin alle 6km ajossa, ilman lämmittely joutokäyntiä!
                              Ja jokaisen tankin keskikulutus on pysynyt alle 11.6l.
                              E38 pre 740i 4.4l Manual

                              Comment

                              • jsa014
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1651
                                • Turun Pallivaha

                                #30
                                Originally posted by #BMW# View Post
                                Täytyy myöntää, 740i on hyvää talviauto. -25 ilman lämmitystä minkään näköistä vaikeuksia käynnistää, ohjaus ja vaihteen vaihto on kyllä sitten tahmea.
                                Mutta lämpöä tulee hyttiin alle 6km ajossa, ilman lämmittely joutokäyntiä!
                                Ja jokaisen tankin keskikulutus on pysynyt alle 11.6l.
                                Ja sitten heräsin housut märkänä ja hymyillen. Tietty jos aina sen kylmästartin jälkeen ajaa 100km matka-ajoa.
                                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎