Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka kovassa pakkasessa olet ajanut Bmw:llä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #46
    Yhdessäkään omistamassani autossa ei ole ollut mitään lämmitintä ja kaikki on lähtenyt tulille hyvin ilman ongelmia, parhaimmillaan yli -30c pakkasessa Moottoreita on ollu niin M20, M30, M50 ja M60 ja kaikki pelannu
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • CarlosM
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 4292
      • Kouvola

      #47
      Originally posted by Peltsii View Post
      Yhdessäkään omistamassani autossa ei ole ollut mitään lämmitintä ja kaikki on lähtenyt tulille hyvin ilman ongelmia, parhaimmillaan yli -30c pakkasessa Moottoreita on ollu niin M20, M30, M50 ja M60 ja kaikki pelannu
      Kyllähän toimivan ja täysin kunnossa olevan bensakoneen kuuluukin lähtee melkeinpä pakkasessa kun pakkasessa.
      Oma ex.muovi nakutteli venttiileitä saman verran oli pakkasta minkä verran vaan, mutta aina lähti käyntiin. Ei tainnut mitään hirmupakkasia silloin kyl olla, ei jaksa muistaa..
      Nykynen 328 lähtee ja, tosin akku sökö ja tarvii kaapeleilla starttailla. Muttei tarvi mitään lämmityksiä. Eilen -23, viikon seissy eikä lämmityksessä, kaivoin lumihangesta ja toisesta autosta kaapelit kiinni ja toimi moitteettomasti koko illan..

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15213
        • Ajamisen Iloa

        #48
        M3 S50B32 lähti erittäin nätisti käyntiin aina ilman lämppäreitä, parhaimmillaan 25-30 pakkasta.
        Samoin sitä edellinen 325 M50B25 vuodesta toiseen.
        Melko räminäinenhän tuo E36 on pakkasilla.

        Zetalla kylmin ilma millä ajettu ehkä siinä +-0 tietämissä.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • jussi_r
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1655
          • Nurmijärvi

          #49
          Onhan se sääli toki sairautta, mutta eipä tuo koneiden kylmärääkkääminen mun mielestä kuitenkaan mikään kehumisen aihe ole.

          Ja juu, on ajettu BMW:llä kaikilla keleillä mitä eteen on sattunut, mutta yritän aina ennakoida seuraavaa käynnistystä, enkä jätä autoa jää(h)tymään ulos paukkupakkasiin mikäli siinä ei ole moottorin esilämmitystä. En myöskään käynnistele esilämmityksellä varustettuja autoja ilman sen esilämmityksen käyttöä. Esimerkiksi kun vuosi sitten odotettiin esikoisen syntymään lähtemistä, oli moottori pakkaskelillä yöt päivät läpi lämpiämässä.
          Last edited by jussi_r; 10-01-2010, 14:02.
          M3 Cabrio Individual
          530d GT xDrive
          GL420 CDI
          ZX-12R

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #50
            Originally posted by jussi_r View Post
            Onhan se sääli toki sairautta, mutta eipä tuo koneiden kylmärääkkääminen mun mielestä kuitenkaan mikään kehumisen aihe ole.

            Mun päähän vaan ei oikein istu, että mitenkäs se nyt moottoria rääkkää, jos siellä on kunnon öljyt sisällä?:think TM:n mukaan teboil diamond 5w40:llä voi käynnistää turvallisesti -45c asti, joten laitoin sellaset M60:een nyt talveksi, voisin uskoa että riittänee eteläsuomen pakkasiin
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • jussi_r
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1655
              • Nurmijärvi

              #51
              Originally posted by Peltsii View Post
              Mun päähän vaan ei oikein istu, että mitenkäs se nyt moottoria rääkkää, jos siellä on kunnon öljyt sisällä?:think TM:n mukaan teboil diamond 5w40:llä voi käynnistää turvallisesti -45c asti, joten laitoin sellaset M60:een nyt talveksi, voisin uskoa että riittänee eteläsuomen pakkasiin
              Mun päähän ei oikein istu, että joku laittaa Lukoilin öljyjä Bemariinsa.

              Toisaalta mikäs minä olen TM:ää kyseenalaistamaan. Jos kerran -45C kylmäkäynnistykset ryssän öljyillä on ok, nastarenkaat ainoat millä Suomessa uskaltaa ajaa, ja kitkarenkaille pitäisi asettaa 50km/h kattonopeus, niin niin kai se sitten on. Antaako TM tai Tebis muuten mitään takuuta lausunnoilleen?

              Omakohtaisesti menen kuitenkin edelleen sillä uskomuksella, että kylmänä kalkattava kone ei taida saada riittävää voitelua, ja että lämmin öljy notkeampana voitelee heti kärkeen paremmin. Vaan eipä siinä mitään, jos joku omalleen toisin tekee. Laittakaa rohkeimmat viesteihinne vielä kuvat niistä autoista joita vetelette paukkupakkasilla kuusenperseestä kohmeessa tulille.
              M3 Cabrio Individual
              530d GT xDrive
              GL420 CDI
              ZX-12R

              Comment

              • maukka86
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 488
                • Pirkanmaa

                #52
                Taitaa olla -28 kylmin keli omalla e46:sella. Hyvin kävi ja kukkui, käyntiin laitoin kyllä säteilylämppärin päästä. Ohjaus oli "hieman" jäykkä muutaman kilsan, samoin kuin vaihteisto, niin ja puhallin vikisi jonkin verran. Pelko persiissä kyllä mentiin, koska huohotin ei ole eristettyä mallia. Toisaalta koskaan ei ole omassa ollut mitään majoneesia tai muuta töhnää öljykorkissa, sillä pätkäajoa ei juuri tule ajettua. Öljynä olleet TB Diamond 15tkm vaihtovälillä.
                f22 220i

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  #53
                  Originally posted by jussi_r View Post
                  Mun päähän ei oikein istu, että joku laittaa Lukoilin öljyjä Bemariinsa.

                  Toisaalta mikäs minä olen TM:ää kyseenalaistamaan. Jos kerran -45C kylmäkäynnistykset ryssän öljyillä on ok, nastarenkaat ainoat millä Suomessa uskaltaa ajaa, ja kitkarenkaille pitäisi asettaa 50km/h kattonopeus, niin niin kai se sitten on. Antaako TM tai Tebis muuten mitään takuuta lausunnoilleen?

                  Tää homma nyt TM:ssä vaan on mitattua laboratorio faktaa, ei 45v tuulipukuhemmon kirjoittamia mielipiteitä. Mitäs öljyjä herra sitten suosittelee?
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • jussi_r
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1655
                    • Nurmijärvi

                    #54
                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Mitäs öljyjä herra sitten suosittelee?
                    BMW suosittelee Castrolia.
                    M3 Cabrio Individual
                    530d GT xDrive
                    GL420 CDI
                    ZX-12R

                    Comment

                    • Nyrbba
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 763
                      • Espoo

                      #55
                      e32 730iA ilman roikkaa 7h seisoneena -37*C ja lähti kuin palmunalta, 10min pihalla käynnin jälkeen sai takkia riisua pois.
                      Se jos joku oli lämmin auto.
                      Nyt. e30 2d "316" M10b21 Turbo

                      ex. e30 ac schnitzer S3 m20b27TIC, 2x 325i 2d pfebo edit, 323i 2d
                      ex. e36 m3 3.2L 4d sedan, 316 sedan
                      ex. e28 524 TD
                      ex. e34 535i, 525ix touring, 520 m50b20TIC
                      ex. e39 540i 4.4 manuaali 540iA 4.4, 523i, 525tds, 540iA touring
                      ex. e32 750iL, 730iA

                      Comment

                      • villek
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2004
                        • 106
                        • loimaa

                        #56
                        -95 tai -96 kun oli tosi kylmä talvi niin tultiin Rukalta Savonlinnan kautta Turkuun ja pakkasta oli jotain lähemmäs Neljääkymppiä lähtiessä niin -87 518i:n lämmityslaite jaksoi just pitää tuulilasin auki ja syyläri oli kokonaan tukittu pahveilla mut MoottorinLämmöt ei noussu normaaliin koko matkan aikana. Vaihteen ollessa vapaalla kun nosti kytkintä niin auto lähti liikkeelle, eli pikkusen oli öljyt kohmeessa.

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5386
                          • S:t Karins

                          #57
                          Originally posted by jussi_r View Post
                          BMW suosittelee Castrolia.
                          BMW ja muutkin merkit suosittelee juuri sitä kuraa jonka kanssa on paras diili tehty...
                          Ja merkkihuollossa Turussa koneeseen lykätään Mobilia.

                          Sori OT ja asiaan.

                          Viikon päivät sahasin käyntiin 20 - 28 C pakkasessa Lapissa, no problem. Ei se kyllä kauniisti käy tuo mosa tuossa lämpötilassa.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • jussi_r
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1655
                            • Nurmijärvi

                            #58
                            Originally posted by kt0510 View Post
                            BMW ja muutkin merkit suosittelee juuri sitä kuraa jonka kanssa on paras diili tehty...
                            Ja merkkihuollossa Turussa koneeseen lykätään Mobilia.
                            Pitää paikkansa. BMW:llä kuitenkin on ollut jo pidemmän aikaa jotain vispilänkauppaa Castrolin kanssa, ja ainakaan minä en ole nähnyt saksalaisissa merkkihuolloissa muuta tarjolla. En tosin ole kovin laajalti asiaa selvittänyt, mutta jotenkin vaikuttavat sakemannien merkkiliikkeet uskollisemmilta BMW:n linjaukselle näissä öljyasioissa.

                            Suomessa sen sijaan laittavat näköjään ihan sitä mitä sattuvat halvimmalla sinne huoltoon saamaan. Pk-seudulla Laakkosen hanasta tulee Shellin öljyä. Vaan tuleeko jossain Lukoilia?
                            M3 Cabrio Individual
                            530d GT xDrive
                            GL420 CDI
                            ZX-12R

                            Comment

                            • pmv
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2032
                              • tornio

                              #59
                              Itsellä varmaan pakkasennätys huitelee jossain -35 paikkeilla, mitä täällä nyt saattaa pahimmillaan joka talvi joskus olla. Kun 10 vuotta ajellu käytännössä joka päivä BMW:llä, niin kai se kohdilleen on osunu. Mielelläänhän tuossa pakkasessa moottorin esilämmitystä käyttää. Lähinnä siis sen takia, että takaa moottorin käynnistymisen.

                              Moottorin esilämmityksen käyttäminen toki suojelee moottoria, mutta harvapa moottori siksi menee rikki että se käynnistetään liika kylmillä öljyillä. Toiseen autoon ei ole moottorilämmitintä asennettu, koska sitä ei töissä saisi lämpöpaikalle. No, kovemmilla pakkasilla sitä ei sitten käynnistellä, mutta -25 menee vielä. Vähän aikaan venttiilikoneisto säksättää, mutta muutaman sekunnin kuluttua käynti tasaantuu. Aina silloin tällöin on joutunut kovillakin pakkasilla käynnistämään auton ilman esilämmitystä. Hyvin ne on käyntiin lähteneet kunhan vain akussa virtaa riittäny.

                              Moottorilämmittimien myyjät osaavat toki markkinoida tuotteitaan, mutta pikainen laskutoimitus osoittaa, että taloudellista hyötyä siitä ei juuri saavuta. Moottorin keston pidentäminen on mielestäni akateeminen kysymys, kun tokkopa se remontti sattuu omalle kohdalle esim. 150 tkm ajetusssa autossa. Ja yleensähän konerikkojen syy on vallan muualla.

                              Mobilin öljyjä olen nyttemmin käyttänyt. Joskus käyttänyt myös Teboilin öljyjä, ei niistä aiheutunut ongelmia. Castrolin öljyjä olen kokeillut, mutta niitten kanssa on ollut öljyn kulutusta jostain syystä. Viskositeetit vaan kohdilleen, 5W 40 alkeen. Nyt möivät dieseliin 0W 40:iä.

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #60
                                Helmikuu 2007, E34 535, lohkolämmitin.

                                OBC näyttää -37, taitaa lukemat loppua siihen... Töissä 5km päässä lukema lämpömittarissa -40, ei suurempia ongelmia. Alusta, noh, sanotaanko hieman jäykähkö...
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎