Yhdessäkään omistamassani autossa ei ole ollut mitään lämmitintä ja kaikki on lähtenyt tulille hyvin ilman ongelmia, parhaimmillaan yli -30c pakkasessa Moottoreita on ollu niin M20, M30, M50 ja M60 ja kaikki pelannu
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kuinka kovassa pakkasessa olet ajanut Bmw:llä?
Collapse
X
-
Originally posted by Peltsii View PostYhdessäkään omistamassani autossa ei ole ollut mitään lämmitintä ja kaikki on lähtenyt tulille hyvin ilman ongelmia, parhaimmillaan yli -30c pakkasessa Moottoreita on ollu niin M20, M30, M50 ja M60 ja kaikki pelannu
Oma ex.muovi nakutteli venttiileitä saman verran oli pakkasta minkä verran vaan, mutta aina lähti käyntiin. Ei tainnut mitään hirmupakkasia silloin kyl olla, ei jaksa muistaa..
Nykynen 328 lähtee ja, tosin akku sökö ja tarvii kaapeleilla starttailla. Muttei tarvi mitään lämmityksiä. Eilen -23, viikon seissy eikä lämmityksessä, kaivoin lumihangesta ja toisesta autosta kaapelit kiinni ja toimi moitteettomasti koko illan..
Comment
-
-
Onhan se sääli toki sairautta, mutta eipä tuo koneiden kylmärääkkääminen mun mielestä kuitenkaan mikään kehumisen aihe ole.
Ja juu, on ajettu BMW:llä kaikilla keleillä mitä eteen on sattunut, mutta yritän aina ennakoida seuraavaa käynnistystä, enkä jätä autoa jää(h)tymään ulos paukkupakkasiin mikäli siinä ei ole moottorin esilämmitystä. En myöskään käynnistele esilämmityksellä varustettuja autoja ilman sen esilämmityksen käyttöä. Esimerkiksi kun vuosi sitten odotettiin esikoisen syntymään lähtemistä, oli moottori pakkaskelillä yöt päivät läpi lämpiämässä.Last edited by jussi_r; 10-01-2010, 15:02.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostOnhan se sääli toki sairautta, mutta eipä tuo koneiden kylmärääkkääminen mun mielestä kuitenkaan mikään kehumisen aihe ole.
Mun päähän vaan ei oikein istu, että mitenkäs se nyt moottoria rääkkää, jos siellä on kunnon öljyt sisällä?:think TM:n mukaan teboil diamond 5w40:llä voi käynnistää turvallisesti -45c asti, joten laitoin sellaset M60:een nyt talveksi, voisin uskoa että riittänee eteläsuomen pakkasiinDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMun päähän vaan ei oikein istu, että mitenkäs se nyt moottoria rääkkää, jos siellä on kunnon öljyt sisällä?:think TM:n mukaan teboil diamond 5w40:llä voi käynnistää turvallisesti -45c asti, joten laitoin sellaset M60:een nyt talveksi, voisin uskoa että riittänee eteläsuomen pakkasiin
Toisaalta mikäs minä olen TM:ää kyseenalaistamaan. Jos kerran -45C kylmäkäynnistykset ryssän öljyillä on ok, nastarenkaat ainoat millä Suomessa uskaltaa ajaa, ja kitkarenkaille pitäisi asettaa 50km/h kattonopeus, niin niin kai se sitten on. Antaako TM tai Tebis muuten mitään takuuta lausunnoilleen?
Omakohtaisesti menen kuitenkin edelleen sillä uskomuksella, että kylmänä kalkattava kone ei taida saada riittävää voitelua, ja että lämmin öljy notkeampana voitelee heti kärkeen paremmin. Vaan eipä siinä mitään, jos joku omalleen toisin tekee. Laittakaa rohkeimmat viesteihinne vielä kuvat niistä autoista joita vetelette paukkupakkasilla kuusenperseestä kohmeessa tulille.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Taitaa olla -28 kylmin keli omalla e46:sella. Hyvin kävi ja kukkui, käyntiin laitoin kyllä säteilylämppärin päästä. Ohjaus oli "hieman" jäykkä muutaman kilsan, samoin kuin vaihteisto, niin ja puhallin vikisi jonkin verran. Pelko persiissä kyllä mentiin, koska huohotin ei ole eristettyä mallia. Toisaalta koskaan ei ole omassa ollut mitään majoneesia tai muuta töhnää öljykorkissa, sillä pätkäajoa ei juuri tule ajettua. Öljynä olleet TB Diamond 15tkm vaihtovälillä.f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostMun päähän ei oikein istu, että joku laittaa Lukoilin öljyjä Bemariinsa.
Toisaalta mikäs minä olen TM:ää kyseenalaistamaan. Jos kerran -45C kylmäkäynnistykset ryssän öljyillä on ok, nastarenkaat ainoat millä Suomessa uskaltaa ajaa, ja kitkarenkaille pitäisi asettaa 50km/h kattonopeus, niin niin kai se sitten on. Antaako TM tai Tebis muuten mitään takuuta lausunnoilleen?
Tää homma nyt TM:ssä vaan on mitattua laboratorio faktaa, ei 45v tuulipukuhemmon kirjoittamia mielipiteitä. Mitäs öljyjä herra sitten suosittelee?DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
e32 730iA ilman roikkaa 7h seisoneena -37*C ja lähti kuin palmunalta, 10min pihalla käynnin jälkeen sai takkia riisua pois.
Se jos joku oli lämmin auto.Nyt. e30 2d "316" M10b21 Turbo
ex. e30 ac schnitzer S3 m20b27TIC, 2x 325i 2d pfebo edit, 323i 2d
ex. e36 m3 3.2L 4d sedan, 316 sedan
ex. e28 524 TD
ex. e34 535i, 525ix touring, 520 m50b20TIC
ex. e39 540i 4.4 manuaali 540iA 4.4, 523i, 525tds, 540iA touring
ex. e32 750iL, 730iA
Comment
-
-
-95 tai -96 kun oli tosi kylmä talvi niin tultiin Rukalta Savonlinnan kautta Turkuun ja pakkasta oli jotain lähemmäs Neljääkymppiä lähtiessä niin -87 518i:n lämmityslaite jaksoi just pitää tuulilasin auki ja syyläri oli kokonaan tukittu pahveilla mut MoottorinLämmöt ei noussu normaaliin koko matkan aikana. Vaihteen ollessa vapaalla kun nosti kytkintä niin auto lähti liikkeelle, eli pikkusen oli öljyt kohmeessa.
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostBMW suosittelee Castrolia.
Ja merkkihuollossa Turussa koneeseen lykätään Mobilia.
Sori OT ja asiaan.
Viikon päivät sahasin käyntiin 20 - 28 C pakkasessa Lapissa, no problem. Ei se kyllä kauniisti käy tuo mosa tuossa lämpötilassa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostBMW ja muutkin merkit suosittelee juuri sitä kuraa jonka kanssa on paras diili tehty...
Ja merkkihuollossa Turussa koneeseen lykätään Mobilia.
Suomessa sen sijaan laittavat näköjään ihan sitä mitä sattuvat halvimmalla sinne huoltoon saamaan. Pk-seudulla Laakkosen hanasta tulee Shellin öljyä. Vaan tuleeko jossain Lukoilia?M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Itsellä varmaan pakkasennätys huitelee jossain -35 paikkeilla, mitä täällä nyt saattaa pahimmillaan joka talvi joskus olla. Kun 10 vuotta ajellu käytännössä joka päivä BMW:llä, niin kai se kohdilleen on osunu. Mielelläänhän tuossa pakkasessa moottorin esilämmitystä käyttää. Lähinnä siis sen takia, että takaa moottorin käynnistymisen.
Moottorin esilämmityksen käyttäminen toki suojelee moottoria, mutta harvapa moottori siksi menee rikki että se käynnistetään liika kylmillä öljyillä. Toiseen autoon ei ole moottorilämmitintä asennettu, koska sitä ei töissä saisi lämpöpaikalle. No, kovemmilla pakkasilla sitä ei sitten käynnistellä, mutta -25 menee vielä. Vähän aikaan venttiilikoneisto säksättää, mutta muutaman sekunnin kuluttua käynti tasaantuu. Aina silloin tällöin on joutunut kovillakin pakkasilla käynnistämään auton ilman esilämmitystä. Hyvin ne on käyntiin lähteneet kunhan vain akussa virtaa riittäny.
Moottorilämmittimien myyjät osaavat toki markkinoida tuotteitaan, mutta pikainen laskutoimitus osoittaa, että taloudellista hyötyä siitä ei juuri saavuta. Moottorin keston pidentäminen on mielestäni akateeminen kysymys, kun tokkopa se remontti sattuu omalle kohdalle esim. 150 tkm ajetusssa autossa. Ja yleensähän konerikkojen syy on vallan muualla.
Mobilin öljyjä olen nyttemmin käyttänyt. Joskus käyttänyt myös Teboilin öljyjä, ei niistä aiheutunut ongelmia. Castrolin öljyjä olen kokeillut, mutta niitten kanssa on ollut öljyn kulutusta jostain syystä. Viskositeetit vaan kohdilleen, 5W 40 alkeen. Nyt möivät dieseliin 0W 40:iä.
Comment
-
Comment