Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka kovassa pakkasessa olet ajanut Bmw:llä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #61
    Originally posted by jussi_r View Post
    BMW suosittelee Castrolia.
    ja castrolilla kone pelastuu varmalta tuholta? Onneksi en ole ihan niin uskovainen Oli muuten aika kehnot kylmäominaisuudet castrolissa, mutta vitunko sillä väliä kun kyseessä on kuitenkin castrol.. http://tos.pp.fi/koukku/5w-40.pdf

    Kesäksi sisään menee Shell helix ultra 5w40, riittänee 15v vanhalle moottorille, veikkaisin että tuo "teboilin ryssäöljykin" on parempaa kuin se tahna jota tuo auto on uutena saanut sisuksiinsa
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Magirus
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 875
      • Keski-Suomi und Sawo

      #62
      E34 535i -89. Ei oo mitään lämmittimiä koskaa ollukkaan ja kilometrejä 460tkm. Hyvin on -30c ja risat pakkasella käyntii lähteny vaikkakin sydäntä särkee kun joutuu vanhaa rouvaa raiskata..

      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


      O: E24 osasia

      Comment

      • Erh4be
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 341
        • Helsinki

        #63
        E39 523i -98 eli M52B25 157tkm ajettu, eikä mitään lämmittimiä. Öljyinä oon ite käyttäny Castrol 5W-40 Magnatec ja ei ole ainakaan toistaiseksi mitään ongelmia ollut. Startata ei tartte yhtään pidempään kuin kesälläkään ja aina lähtee heti tulille, eikä muitakaan oireita. Kohtuu hyvä talviauto kyllä muutenkin

        Sen verran kuitenkin autoa säälin, että -25C ja sitä kylmemmästä en vedä käyntiin jos ei aivan pakko ole. Onhan tuo auto jo kymmenisen talvea Suomessa ilman minkäänlaisia lämmittimiä ollu, niin menköön näin jatkossakin kun hyvin pelittää
        E90 325i M-Sport -06
        --------------------------
        Ex: E36 325i Coupe -94
        Ex: E39 523i -98

        Comment

        • zippe78
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 528
          • laihia

          #64
          Originally posted by Peltsii View Post
          Mun päähän vaan ei oikein istu, että mitenkäs se nyt moottoria rääkkää, jos siellä on kunnon öljyt sisällä?:think TM:n mukaan teboil diamond 5w40:llä voi käynnistää turvallisesti -45c asti, joten laitoin sellaset M60:een nyt talveksi, voisin uskoa että riittänee eteläsuomen pakkasiin
          Pieni kysymys tuohon teidän keskusteluun.Eihän tuon lämmityksen tarkoitus ole pelkästään lämmittää öljyjäSen tarkoitus on lämmittää kokonaisuudessa koko konetta,kun on kyseessä eri metalli materiaaleja moottorissa.Kaikissa on vähän eri ominaisuus lämpölaajentumisen suhteessa.Esim:-35c se heitetään kylmänä käytiin ja lämpee ja mitenkä sen antaa lämmetä kierroksia pidellessä lämmöt nousee nopeesti.Alumiini on todella herkkä koville lämmön vaihteluille halkee helpolla.Moottorinlämmityksellä yritetään saada mahdollisen tasainen lämmön nousu!

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            #65
            No kyllähän yli 20c pakkasilla on vaan perseestä vääntää käyntiin tuolla hangessa. Jos ei olisi pakko niin en ajelisi minnekään. Ei sillä, kyllä se pelittää jos käyntiin saa, mutta mistään ajonautinnosta ei kyllä ole kyse. Arkkupakastin, kuten vaimo asian ilmaisee.

            Tänä talvena pari kertaa ollu jotain 27-28c kun pitänyt ajella.
            E39 ja E91

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1217
              • Kainuu

              #66
              Originally posted by Peltsii View Post
              ja castrolilla kone pelastuu varmalta tuholta? Onneksi en ole ihan niin uskovainen Oli muuten aika kehnot kylmäominaisuudet castrolissa, mutta vitunko sillä väliä kun kyseessä on kuitenkin castrol.. http://tos.pp.fi/koukku/5w-40.pdf

              Kesäksi sisään menee Shell helix ultra 5w40, riittänee 15v vanhalle moottorille, veikkaisin että tuo "teboilin ryssäöljykin" on parempaa kuin se tahna jota tuo auto on uutena saanut sisuksiinsa
              Joo sehän on oikea öljy tuo ryssä jos käynnistelee autoa jatkuvasti
              ilman lämmitystä -40 asteessa.
              Sitten jos hakee öljyltä ominaisuuksia kun moottorin lämmin ja annetaan monoa kunnolla niin Castrollit hakkaa ominaisuukissa nuo Lukoilin öljyt.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • zippe78
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 528
                • laihia

                #67
                Originally posted by makebm5 View Post
                Joo sehän on oikea öljy tuo ryssä jos käynnistelee autoa jatkuvasti
                ilman lämmitystä -40 asteessa.
                Sitten jos hakee öljyltä ominaisuuksia kun moottorin lämmin ja annetaan monoa kunnolla niin Castrollit hakkaa ominaisuukissa nuo Lukoilin öljyt.
                Niin eikös se todistettu toisessa maailmansodassa panssarivaunuissa esim.Saksalaiset tankit jäätyivät Öljyjen takia ja jäi niin sanotusti maalitauluiksi ryssän tankeille kun ne pauhas menemäänTieto world at war dokumentti-sarjasta

                Comment

                • SLONKKI
                  Newbiemmer
                  • Nov 2009
                  • 19
                  • Vaasa

                  #68
                  kylmä

                  nykyisellä vm 84 318, -32C,ilman lohkolämppäriä ekalla käyntiin, ei ongelmaa, vähän takasivulasit meinas jäätyä, muuten kaikki ok.

                  Tänä talvena ex mazdassa jäätyi -25C kytkin(ei menny alas edes kahdella jalalla painaessa), ja lämppäri ei toiminu vasta kun itse auton moottori lämpes, eikä oikee sittenkää puhaltanu lämmintä. Oli muuten viimenen ITÄ-auto.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #69
                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Joo sehän on oikea öljy tuo ryssä jos käynnistelee autoa jatkuvasti
                    ilman lämmitystä -40 asteessa.
                    Sitten jos hakee öljyltä ominaisuuksia kun moottorin lämmin ja annetaan monoa kunnolla niin Castrollit hakkaa ominaisuukissa nuo Lukoilin öljyt.
                    Voivoi.. kyseessä on kuitenkin 15vuotta vanha moottori, luulenpa että nää LUKOILIN RYSSÄÖLJYT on parempia kuin silloiset castrolin huippuöljyt
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • MarttiKK
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 1637

                      #70
                      Teboilin öljyt ovat itseasiassa varsin korkealaatuisia ja tuotantoa on ollut muistaakseni 60-luvun alusta asti. Voiteluaineet tehdään vieläkin Haminan tehtaalla eikä missään ryskielandissa.

                      TM:n testi on jo vanhahko, mutta siinäkin se hakkaa Castrolin.

                      Enemmänkin kyse on mielikuvista kuin faktatiedosta. Olen joskus Teboilin tuotteita käyttänyt, eikä koneet menneet poks. Nykyään käytän LiquiMolya.

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        #71
                        Originally posted by MarttiKK View Post
                        Enemmänkin kyse on mielikuvista kuin faktatiedosta.
                        Pitää osittain paikkansa. Monella muullakin tapaa BMW:n pito käyttö- ja harrastemielessä on mielikuvajuttu. On useimmiten ihan sama onko alla tehtaan suosittelemat premium-renkaat, vai jotkin toinen toistaan koomisemmalta kuulostavat vinkuintian pallot. Aivan samoin on hyvin usein herttisen yhdentekevää onko kulutusosina käytetty Original Teilea vai Biltema/Motonet-akselin tarvikkeita. Öljyjen tapauksessa, kun hinnatkin ovat suunnilleen samaa tasoa, niin ihmettelen kovasti miksi pitää väkisin jotain muuta kuin "sitä oikeaa" ostaa?

                        Teboilin öljyillä ajamalla kuitenkin lähetät rahaa Venäjälle, aivan kuten kiinanpaskaa ostamalla tuet länsimaisen teollisuuden karkaamista täältä pois. Minä vastustan kuitenkin jatkossakin tuon neuvostoliittolaisten vääryydellä varastaman yrityksen tuotteita.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • Stonde
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 305
                          • Vilppula

                          #72
                          Originally posted by Leka View Post
                          Helmikuu 2007, E34 535, lohkolämmitin.

                          OBC näyttää -37, taitaa lukemat loppua siihen... Töissä 5km päässä lukema lämpömittarissa -40, ei suurempia ongelmia. Alusta, noh, sanotaanko hieman jäykähkö...
                          Meillä näytti mittari kotona sillon pahimmillaan -39. Vähän kyllä pelotti sillon autoa käynnistää. Varsinkin kun autossa on tuo turhaakin turhempi säteilylämmitin. Mutta yllättävän hyvin se lähti käyntiin, mitä nyt vähän epämääräsiä ulinoita ja vikinöitä kuului pellin alta käynnistyksen jälkeen. Koko auto oli kyllä niin jäykkä että suurempaa ajonautintoa ei saanut.

                          Auto oli e36 328.

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1637

                            #73
                            Originally posted by jussi_r View Post
                            Pitää osittain paikkansa. Monella muullakin tapaa BMW:n pito käyttö- ja harrastemielessä on mielikuvajuttu. On useimmiten ihan sama onko alla tehtaan suosittelemat premium-renkaat, vai jotkin toinen toistaan koomisemmalta kuulostavat vinkuintian pallot. Aivan samoin on hyvin usein herttisen yhdentekevää onko kulutusosina käytetty Original Teilea vai Biltema/Motonet-akselin tarvikkeita. Öljyjen tapauksessa, kun hinnatkin ovat suunnilleen samaa tasoa, niin ihmettelen kovasti miksi pitää väkisin jotain muuta kuin "sitä oikeaa" ostaa?

                            Teboilin öljyillä ajamalla kuitenkin lähetät rahaa Venäjälle, aivan kuten kiinanpaskaa ostamalla tuet länsimaisen teollisuuden karkaamista täältä pois. Minä vastustan kuitenkin jatkossakin tuon neuvostoliittolaisten vääryydellä varastaman yrityksen tuotteita.
                            Taitaa Teboilin hinta kuitenkin olla 1/3 Castrolin hinnoista... Ottaen taas huomioon nykyiset öljynvaihtovälit ei sillä ole merkitystä.

                            Comment

                            • Tomba87
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 4029
                              • Imatra

                              #74
                              20.1.2010 eli viime keskiviikkona näytti 323ti:n obc -30c klo 5.00 töihin ajellessa. Lämmittiminä säteilylämmitin sekä sisälämppäri, ei ongelmia. Aikaisemmilla autoilla tullut varmaan kovemmissakin pakkasissa ajeltua mutta eipä nyt muistu mieleen..
                              Luukku auki ja risut kyytiin

                              Comment

                              • Dillinger
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 511
                                • Lappeenranta/Kotka

                                #75
                                Originally posted by Tomba87 View Post
                                20.1.2010 eli viime keskiviikkona näytti 323ti:n obc -30c klo 5.00 töihin ajellessa. Lämmittiminä säteilylämmitin sekä sisälämppäri, ei ongelmia. Aikaisemmilla autoilla tullut varmaan kovemmissakin pakkasissa ajeltua mutta eipä nyt muistu mieleen..
                                On se imatra kylmä maa

                                Bemari kyllä lähtis ku palmun alta mutta pitää ajella nyt nissanilla ja sen kanssa aina jännittää että jaksaako akku pyörittää vai ei .

                                Niin ja tosiaan noin -20 suurimmat pakkaset nyt vissii ollu.
                                sigpic

                                Jetta Mk2 -89

                                ex.E34 535i -89

                                ex.E34 525i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎