Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka kovassa pakkasessa olet ajanut Bmw:llä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarno
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 645
    • Äänekoski

    #76
    Parhaimmillaan kun aamulla ajellu töihin niin oli -42 astetta tosin siitä on kolme talvea aikaa.Sillon vielä asuin kerrostalossa ni autoa ei saanu ku 2 tunniks kerrallaan lämpöseks ja e39 melko surkea säteilylämmitin lämmitti moottoria mutta hyvin lähti käyntiin.
    e30 325i cabrio
    Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

    Comment

    • Scattman
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 466
      • 00500

      #77
      Jaa, -30 alkaa olee kovimpia pakkasia missä oon ajanu. Ei täälä etelässä kovempia pakkasia olekkaa... :P
      On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #78
        Originally posted by jussi_r View Post
        Öljyjen tapauksessa, kun hinnatkin ovat suunnilleen samaa tasoa, niin ihmettelen kovasti miksi pitää väkisin jotain muuta kuin "sitä oikeaa" ostaa?
        En koe että hinnat ovat samaa tasoa, jos 4l teboilia maksaa ~26€ ja 4l castrolia maksaa ~35-40€. Öljyä kun menee moottoriin se vajaa 8litraa, tekee se jo mukavan hintaeron, enkä näe mitään syytä maksaa sitä castrol lisää, varsinkaan näin talvikäytössä kun tuo teboil yksinkertaisesti on noissa laboratorio testeissä osoittautunut PAREMMAKSI kuin castrol
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #79
          Originally posted by Scattman View Post
          Jaa, -30 alkaa olee kovimpia pakkasia missä oon ajanu. Ei täälä etelässä kovempia pakkasia olekkaa... :P
          -28ºC oli tossa la. aamu 06, hyi helvetti että oli kylmää..
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Kirstian
            Newbiemmer
            • Dec 2009
            • 4
            • Helsinki

            #80
            e46 325 -01.Sunnuntai aamuyöstä inkoosta Helsinkiin. Inkoo -22c kone käyntiin hyvin. Matkalla -26c ja Helsingissä -22c. Parkkiin kun sain kone moikkas konepellin alta savulla ja olihanse öljyt taas oksentanu pakosarjanpäälle. heh. Nyt paineventtiilin vaihtoon ja huohotin putkia tarkistamaan.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              #81
              -29 kelissä on tullut työmatkaa taitettua tuolla E46 325i faceliftilla. Esilämmitystä 3h säteilylämmittimellä+defa termiitillä ja ihan mukava on aamulla katoksesta lähteä.
              Toistaiseksi ei ole huohotin jäätynyt kop kop. Löytyy kyllä "Cold climate version" jos se jotain siihen auttaa.

              Comment

              • ^T-T^
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 218
                • Veteli

                #82
                E34 M20b25 vm.88
                Noin kolme viikkoa sitten tuli yllätyslähtö perjantai iltana. Pakkasta näytti mittari ulkona karvan verran alle -32C. Ei muuta kuin autoa vain käynnistämään. Kylmästä käyntiin ensimmäisellä starttauksella vaikkakin vähän laiskasti startti pyöritti moottoria. Vähän aikaa epätasaista käynti joten jouduin pitämään kierrokset vähän alle 2000rpm, mutta yllätyin itse tuosta, että lähti kylmänä käyntiin noinkin helposti. Eipä sen jälkeen ole tullut autoa käynnistettyä kylmillä ilmoilla ilman että lohkolämmitin on lämmittänyt sen tunnin minimissään.
                Nyt:
                E39 540i Oxfordgrun
                MB Vito 112cdi '00
                EX:
                E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
                Nissan Pick-Up 2,5d
                E34 M5 Calypsorot
                BMW 325i Coupe Mauritius Blau
                BMW 525i m20b25 Luxorbeige
                E34 525td Diamantschwarz

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #83
                  e39 530d ja -37 astetta
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • Zippaaja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 1140
                    • Pieksämäki

                    #84
                    -28 astetta taitaa olla oma henkilökohtainen ennätys. Kyllä se vielä käyntiin hörähti ilman lämmitystäkin. Ja lämpesi jopa yllättävän nopeasti. Eikä välillekkään jättänyt.

                    Kovin paljon enemmän en haluaisi kyllä enään kokeilla, ainakaan kylmäkäynnistyksenä. Pahaa tekee ja kyynel valuu pitkin poskea, kääntäessä avainta.
                    Kovvoo hommoo

                    Comment

                    • Hapa
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 613
                      • Rukan takana

                      #85
                      e30 320 touring. Talvi 2002-2003 muistaakseni oli tammi-helmikuun vaihteen tienoilla. Auto pari tuntia roikassa,kajaanissa -35 astetta pakkasta ja määränpäänä ämmänsaari eli 110 kilometriä pohjoiseen päin kajaanista. Perille pääsin niin pakkasta tasan -40, lasit pysyi sulana ja autossa tarkeni ihan hyvin. Kytkyttimen toiminta oli tosia aika nihkeää.
                      Muistaakseni noin pari viikkoa tästä eteenpäin suht kovien pakkasten jatkuessa autosta porsikin tuo kytkimen pääsylinteri. (Tämän talven pakkasennätys kajaanin pikku-ghetossa -39 celssiusta)

                      Comment

                      • Zuuzo
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 441
                        • Etelä-Savo, Pieksämäki

                        #86
                        ei oo paljoa tänä talvena tarvinnu pakkasesta autoa starttailla, lämmin talli mihin e39 touring mahtuu niukasti, kyllähän tuo on hyvin lähteny käyntiin liki -30 asteen lukemista silloin kun on kaupungissa seisonu parkissa pitempään

                        Comment

                        • Krynx
                          BTCF Member
                          • Sep 2006
                          • 908
                          • á la Temmes

                          #87
                          -32ºC nykyisellä 320d touringilla tälle talvea ja muutama vuosi sitten e30 -35ºC
                          E39 525d -00
                          E39 523i-96
                          E30 316 -86

                          Comment

                          • osilpi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 486
                            • Espoo

                            #88
                            E28 520iA -83 ja 2 vrk seisonut. -32 ja ei lähtenyt ei sitten millään. Startti kyllä pyöritti iloisesti, mutta ei elettäkään käynnistymisen suuntaan. Apuvirta ei muuttanut tilannetta (annoin sitten apuvirtaa kaverille, joka taas hinasi mun auton sähkötolpalle...). Hinattiin sähkötolpalle ja 15min tolpassa riitti, jolloin lähti käyntiin.
                            Vilpoinen kyllä tuli noilla pakkasilla.

                            Tuo nykyinen E34 humppaa tyhjäkäyntiä -15 ja alle minuutin pari. Lähtee kyllä reilusta -20 vaivattomasti käyntiin ilman lämmitystä. Kylmemmässä ei ole tullut sitä käynnisteltyä.
                            E34 525i 12v 1990
                            Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                            ex-BMW:t
                            E28 520iA 1983
                            E28 520iA 1985

                            Comment

                            • GameOver
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3026
                              • Sjundeå

                              #89
                              Muutama vuosi sitten meinas jännittää entisen -88 525iA:n kanssa. Lähti -30'c pakkasilta ilman lämmityksiä käyntiin, mutta pikkasen pisti mietityttämään pitkän ja kapean kannen puolesta (iki"luotettava" M20) kun käyntilämpösen koneen kanssa ajeli -30'C pakkasilla moottoritietä pitkin noin 100km/h. Perkele, että tuli hankalasti selitettyä.

                              Tällä viikolla Mersu loikki -25'C pakkasilta käyntiin ilman tolppaa. Niin ikään automaatti haki kylmänä pikkasen vaihdetta, mutta muuten pelitti. Yhden kerran sammu risteykseen, kun ilmamassamittarin jousilautanen jääti kiinni, mutta lukkosulalla siitäkin selvittiin.
                              -22 Lexus ES300h
                              -08 Subaru Impreza

                              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                              Comment

                              • jopas
                                Newbiemmer
                                • Aug 2008
                                • 5

                                #90
                                -28 Celsiusta e34 520i m20 ilman mitään lämmityksiä kuin palmun alta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎