Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka kovassa pakkasessa olet ajanut Bmw:llä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    Tälle talvelle -36 astetta, töissä joutui laittamaan ilman lämmitystä käyntiin -30, oli unohtunut webaston laittaminen, niin ja käy dieselillä.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Scattman
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 466
      • 00500

      -30.5 näytti eilen X1:n mittari, hyvin toemi.
      On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

      Comment

      • Eetu
        Banned
        • Oct 2008
        • 2843

        Eilen näytti aamulla -35 kun töihin lähdin. Autona E34 525i M50B25

        Comment

        • -challenger-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 2148
          • L a h t i

          Juu ihan sama mitä ohjekirja sanoo mutta en kyllä tajua miksei moottoria pitäis lämmittää hieman ennen ajoonlähtöä varsinkin tälläsillä paukkupakkasilla. Hajoaa vaan koneet turhaan kun esim jossei lämmityksessä auto ole ollut ja öljy ei kierrä koneessa. Ja tuo ohjekirjan mukainen pykälä varmaankin tarkoittaa kesäkelillä ettei sitä tarvitse lämmitellä jne..

          Comment

          • Hemppe
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 134
            • Kiiminki

            tälle talvelle mittari näyttäny käynnistäessä -40.5 ja ajaessa -41,5 viime talvena -45 astetta ja kyllähän tuo on e46 320d on tähän asti pelannu ja vielä on tarennutkin vaikkei webastoa olekkaan
            Bmw e31 850CiA OrangeBeaty
            Honda CR-V

            Ex:/

            Bmw e91 320d touring m-sport
            volvo s60 D5
            Skoda suberb 2.0 tdi
            Bmw e46 320d touring
            Bmw e46 320d sedan
            Bmw e36 325 Ci cabriolet m-sport
            Bmw e36 325 td
            Bmw e36 316i

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              Originally posted by -challenger- View Post
              Juu ihan sama mitä ohjekirja sanoo mutta en kyllä tajua miksei moottoria pitäis lämmittää hieman ennen ajoonlähtöä varsinkin tälläsillä paukkupakkasilla. Hajoaa vaan koneet turhaan kun esim jossei lämmityksessä auto ole ollut ja öljy ei kierrä koneessa. Ja tuo ohjekirjan mukainen pykälä varmaankin tarkoittaa kesäkelillä ettei sitä tarvitse lämmitellä jne..
              Tottakai on aina piuhan päässä kun vaan mahdollista, en vaan jätä tuota majoneesi-kirnua itekseen parkkiin hörskämään kun se ei pysy edes käynnissä yli -20C pakkasilla kylmänä muutenkaan... korkeintaan ikkunoiden raappaamisen ajaksi.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14236
                • Oulu

                Eiköhän ne nihkeet öljyt kierrä huonommin jos annat vaan tyhjäkäynnillä hyrskyttää paikallaan. Itse annan käydä sen aikaa, että otan roikan pois ja putsaan lumia jos on. Mutta pyrin kyllä lähtemään ajamaan piakkoin...
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8231
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by mijuko View Post
                  Tottakai on aina piuhan päässä kun vaan mahdollista, en vaan jätä tuota majoneesi-kirnua itekseen parkkiin hörskämään kun se ei pysy edes käynnissä yli -20C pakkasilla kylmänä muutenkaan... korkeintaan ikkunoiden raappaamisen ajaksi.
                  olisko jotain vikaa jossei käy tyhjäkäyntiä pakkasilla

                  itse aiheeseen, tälle talvelle -33 on kovin viime talvena oli kovin -36 .. ei vaikeuksia..

                  aamu alkaa siitä että käydään laittamas auto käyntiin ja pistorasiakelloon lisää aikaa.. sitten kuselle ja hammaspyykilla ja ~vartin päästä lähtö
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • puerco
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 1135
                    • Espoo

                    -33,5c maanantaina, ei ollut ongelmia. Kesti lähdöstä vaan hieman pidempää lämmetä.
                    MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                    https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                    https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                    IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                    Comment

                    • -challenger-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 2148
                      • L a h t i

                      Originally posted by zener View Post
                      Eiköhän ne nihkeet öljyt kierrä huonommin jos annat vaan tyhjäkäynnillä hyrskyttää paikallaan. Itse annan käydä sen aikaa, että otan roikan pois ja putsaan lumia jos on. Mutta pyrin kyllä lähtemään ajamaan piakkoin...
                      Njoono ajossa kumminkin rasitus moninkertaistuu tyhjäkäyntiin verrattuna.. Ja jossei sillon ole voitelu kohdalleen niin ei hyvä.
                      Itellä aina kyllä johronpäästä lähtee ellei tosissaan joku paniikki iske..

                      Comment

                      • mijuko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 951
                        • ۩□□۩

                        Originally posted by peto2 View Post
                        olisko jotain vikaa jossei käy tyhjäkäyntiä pakkasilla
                        Vanoksen tiivisteet... lämmetessä kierrokset notkahtaa ja kovemmilla pakkasilla aiheuttaa sammumisen.

                        Uudet tiivisteet on takakontissa, mutta ei ne siellä auta.
                        Last edited by mijuko; 19-02-2011, 19:20.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14236
                          • Oulu

                          Voi poistaa.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • ilu
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 79
                            • Lapinlahti

                            Kylmää on pidelly, -36,5 c näytti coupen mittari torstai iltana.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎