Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA vs. mondeo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 998
    • 29100/310053

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Niinpä. Ja 90% suomalaisista taitaa käsittää asian niin että jos autossa ei ole katsastusinsinöörin mielestä huomautettavaa niin se on ehjä
    Suomalaiset eivät nyt ylipäätäänkään osaa vaatia rahoilleen vastinetta, itse menen ko. toimitukseen aina mukaan hallin puolelle ja auton alle mätipuolta hämmästelemään. Tarvittaessa haetaan sitten vielä toinen katsastusmies välyksiä metsästämään. Se jälkitarkastuksen tyypillinen 17-24€ on aika pieni korvaus nosturin käytöstä ja vianhausta :think

    Olen pikkasen eri mieltä E39:n suoraan kulkemisesta tai kulkemattomuudesta suhteessa ajokilometreihin, toki jos apurungon puslat ovat aivan loppu auto tahtoo huojua ja mennä kuin käärme, mutta enemmän kulkuun vaikuttavat renkaat, niiden olkakulma ja tasapaino. Sitten pitäisi muistaa sekin että kaikki E39:t eivät ole hammastangolla Varsinkin alkuperäiset sporttialustojen komponentit ovat kulutuskestoltaan melkoisen hyviä

    Mondeo on edelleenkin tilava auto, muita hyviä puolia siinä on tilat ja ja... aika peltinen fiilis jää, skodillacissakin on enempi luksusta sisämateriaaleissa ja sielukkaammat moottorit
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • jpr-79
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 59
      • Saloinen

      Tuo oma oli juuri katsastettu huomautuksetta. Silti etutukivarsien pallonivelet oli melko finaalissa ja takana narinaheloissa väljää. No nyt on kaikki uutta niin kelpaa päästellä. Varsinkin siihen vaelteluun moottoritiellä/kaistaa vaihdettaessa vaikuttaa selvästi väljät narinahelat.[/QUOTE]

      Miten muuten huomasit narinahelojen väljyyden? Mulla kitisi niin pirusti että vaihdoin sen takia, en kyllä tuntenut väljyyttä vaikka kuin vääntelin ja kääntelin..

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8971
        • Kellokoski

        Originally posted by jpr-79 View Post
        Miten muuten huomasit narinahelojen väljyyden? Mulla kitisi niin pirusti että vaihdoin sen takia, en kyllä tuntenut väljyyttä vaikka kuin vääntelin ja kääntelin..
        Korjaamolla isolla rekkarilla vääntää oikeaan suuntaan niin välys tulee ilmi.
        Eli napaa pitää vääntää ulospäin tms. Tuo ei narissut ja ei se välys mikään suuren suuri ollut mutta huomasi kyllä epämääräisenä käytöksenä ajossa.

        Nuo etutukivarsien nivelet oli kyllä sangen mielenkiintoinen tapaus. Alkoi napsumaan/narisemaan vasta kunnolla lämmettyään ja nosturilla väännellessä ei välyksiä juuri näkynyt. Loppuhan ne oli kun irti sai. Samoin apusimpukan hela oli ihan finito, se nyt löydettiin heti kun tutkittiin alustaa.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎