Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA vs. mondeo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • msp75
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 123
    • Heinola

    530dA vs. mondeo

    meni perjantaina perästä ilmajousi paskaksi ja sain viikonlopun ajaksi sijaisautoksi uuden esittelyauton Ford Mondeo 1.8TDI aj.26tkm

    omassa autossa ( E39 ) mittarissa 293tkm ja en koko viikonlopun ajeluissa löytänyt fordista mitään muuta positiivista omaan autoon verrattuna kuin pienemmän polttoaineen kulutuksen!!! kuka helvetti menee ja maksaa tuollaisesta "autosta" 30 tonnii? ja eikö mondeo ole kuitenkin valtaväestön autoista sieltä parhaasta päästä?

    miinuksia omaan autoon verrattuna löytyy hirveä määrä mutta laitetaan nyt tähän muutama:

    -joku hullu on keksinyt että etupyörien pitää vetää ja takarenkaat pitävät vain perää irti maasta???

    -kohina, matka-ajossa meinaa tulla hulluksi kun tuntuu että ois joku ikkuna auki

    -ohjaus, ei mitään tuntua mutta silti ei tarpeeksi vaivaton parkkipaikalla

    -webasto toimii jos auto ei ole käynnissä muttei jos se on, eli ku on -20 pakkasta ei kannata käynnistää autoa jos meinaa ettei tule hytissä kylmä kone ei jaksa yksin lämmetä/pysyä lämpimänä

    -pienellä 200km suuntaansa matkalla väsyy, kyllästyy ja tulee itsetuhoisia ajatuksia

    -esim. kaupan pihassa tulee olo: eikai kukaan tuttu näe

    ps. "plussaa" yksinkertaiset penkinsäädöt ( eteen,taakse ja selkänoja )
    Last edited by msp75; 25-01-2010, 07:57.
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2292
    • Uusimaa

    #2
    Siinä oli provokaatiota - mutta ehkä juuri sopivasti. Nimittäin täsmälleen samanmoisia ajatuksia heräsi itselläni pari vuotta sitten, kun menin "kokeiluhengessä" ostamaan samalla konseptilla veistetyn Passatin uudemman farkkumallin. Sillä ajelinkin kokonaista kaksi kuukautta, koska vehjes oli niin täydellisen tylsä ja kyllästyttävä joka suhteessa. Laatukin oli juuri sellainen, että selkeästi oli jouduttu hakemaan vähän joka paikassa keskinkertisia komromisseja. Siis lähinnä materiaalien suhteen. Ja väittävät, että uusi Mondeo olisi vielä aavistuksen heikompi laadullisesti? En halua edes enempää kuvitella mistä on kysymys... Noh, kyse on siitä että enemmistö meistä ei ole kiinnostunut asioista, jotka on toteutettu keskimäräistä korkeammalla laatutasolla. Tarkoitan ennenkaikkea viimeistelyn ja loppuun asti tekemisen tasoa. Eikä sillä designillakaan ole kaikille suurta merkitystä. Siksi on olemassa Fordeja, Volkkareita ja esim Ikea.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3446
      • Janakkala

      #3
      Hattua nostan ja annan täydet 10 pistettä ja papukaija merkin kyseiselle autoliikkeelle mikäli ILMAISEKSI ovat sinulle kyseisen sijaisauton antaneen vain sillä perusteella, että vanhasta 300000km ajetusta autostasi on hajonnut ilmajousi. Kerrassaan loistavaa palvelua kyseiseltä autoliikkeeltä.
      Toinen vaihtoehtohan olisi ollut lähteä kävelemällä sieltä autoliikkeestä, että älä nyt hyvä mies tuommoisesta asiasta täällä valita ole tyytyväinen siihen kun sait auton viikonlopuksi käyttöösi.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • msp75
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 123
        • Heinola

        #4
        Originally posted by Spetke View Post
        Hattua nostan ja annan täydet 10 pistettä ja papukaija merkin kyseiselle autoliikkeelle mikäli ILMAISEKSI ovat sinulle kyseisen sijaisauton antaneen vain sillä perusteella, että vanhasta 300000km ajetusta autostasi on hajonnut ilmajousi. Kerrassaan loistavaa palvelua kyseiseltä autoliikkeeltä.
        Toinen vaihtoehtohan olisi ollut lähteä kävelemällä sieltä autoliikkeestä, että älä nyt hyvä mies tuommoisesta asiasta täällä valita ole tyytyväinen siihen kun sait auton viikonlopuksi käyttöösi.
        sijaisauto ei ollut ilmainen mutta edullinen 40€

        jutussani pointti on se että olen ERITTÄIN tyytyväinen omaan vanhaan paljon ajettuun autooni!!!

        Comment

        • ART
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 305

          #5
          Se on hienoa että olet tyytyväinen omaan ajokkiisi.

          Originally posted by msp75 View Post
          -esim. kaupan pihassa tulee olo: eikai kukaan tuttu näe
          Vaikka en Mondeota sen isommin arvossa pidäkään, niin tuskin sen vähempi hävettäisi E39:nkään ratissa; ne tututkaan tuskin "ymmärtää hyvän päälle", eli niiden silmissä se uusi Fordi varmaankin on tyyriimmän näköinen...

          Comment

          • msp75
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 123
            • Heinola

            #6
            Originally posted by ART View Post
            Se on hienoa että olet tyytyväinen omaan ajokkiisi.



            Vaikka en Mondeota sen isommin arvossa pidäkään, niin tuskin sen vähempi hävettäisi E39:nkään ratissa; ne tututkaan tuskin "ymmärtää hyvän päälle", eli niiden silmissä se uusi Fordi varmaankin on tyyriimmän näköinen...
            siinä olet oikeassa, sukulaiset kehuivat auton ulkonäköä viikonloppuna. mielestäni yhdellä sanalla ulkonäkö on: kauhea

            Comment

            • aaltm75
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 89

              #7
              ..............
              Last edited by aaltm75; 25-01-2010, 11:02.

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7335
                • Oulu

                #8
                Ite ajoin syksyn työkomennuksella 3kk 2009 Mondeo 2.0TDCI Wagon Aut Titanium X:llä ja ihmeen hyvä auto se minusta oli voimalinjaa lukuunottamatta. Ajettavuus oli etuvedoksi hyvä, eikä metelikään haitannut maantiellä. Sisustan laatukin ihan OK, ei kolinoita eikä nitinöitä. Penkitkin ihan jees. Moottorissa oli vain hillitön viive tehonsaannin suhteen ja automaatti luisti kylmänä liikaa sekä nosti kulutusta aika järkyttävästi (jos vertaa speksejäkin vastaavaan manuaaliin).
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8971
                  • Kellokoski

                  #9
                  Originally posted by msp75 View Post
                  -kohina, matka-ajossa meinaa tulla hulluksi kun tuntuu että ois joku ikkuna auki
                  E39 ratista on paha vaihtaa enää mihinkään meluisaan normiautoon.Se vaan on niin hiljainen. Tosin kalliiksi tulee kun siihen hiljaisuuteen on tottunut. Vaihtoehdot on vähissä kun seuraavaa autoa katselee :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1637

                    #10
                    Kävin aikoinaan koeajamassa uutta Mondeota ja pidin siitä. HInta olisi vain mennyt yli 40Keur, mikä on liikaa Mondeosta ja Fordista ylipäätään.

                    Itse olen nyt E39/E61 mallit omistaneena harkinnut vakavasti merkin vaihtoa, ei vaan tämä laatu/hinta/ mene yksiin.

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3822
                      • California

                      #11
                      Fordit on mun mielestä noista etuvetoritsoista ehkä laadukkaimpia ajaa. Ulkonäkö ja ruostuminen on ikäviä puolia mutta muuten päteviä käyttiksiä.
                      4-5-vuotta vanhoina ne ei enää edes maksakaan mitään.
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • sailor
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 369
                        • Jyväskylä

                        #12
                        200 tkm ajettu edellisen mallin mondeo farkku pesee ohjaustuntumallaan 5-0 sekä E39 sedanin h&r:n jousilla + m-sport iskareilla sekä M3 sedanin konin sport alustalla + uretaanipuslat + muut kilkkeet. Onpa ne ryssinyt pahasti uudemman mallin ;-)

                        Tuo hiljaisuus homma on kyllä totta. Vaikea vaihtaa meluisampaan kun kerran on tottunut hiljaiseen.

                        "webasto toimii jos auto ei ole käynnissä muttei jos se on, eli ku on -20 pakkasta ei kannata käynnistää autoa jos meinaa ettei tule hytissä kylmä kone ei jaksa yksin lämmetä/pysyä lämpimänä"

                        Wanhassa mallissa on eberi, joka tehdasasetuksella käynnistyy aina alle +5 asteessa. Se on blokattu pois ja tilalle kellokytkin, josta saa napin painalluksella lämpöä. Itse lämmityslaite riittää -34 asteen pakkasessa pitämään auton kuumana ilman eberiä, mikäli ajaa yli 100 mittarinopeutta. Kun laskee alle 100km/h niin moottorin lämmöt tippuu normaalista pari pykälää. Eberiä käytettäessä vastaava raja lienee jossakin -50 asteen tuolla puolen.

                        Onko noissa kellokytkin vai onko lisälämmitin joku ajotietokoneen kautta ohjelmoitava tekele?
                        Last edited by sailor; 25-01-2010, 12:08.

                        Comment

                        • msp75
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 123
                          • Heinola

                          #13
                          Originally posted by sailor View Post
                          200 tkm ajettu edellisen mallin mondeo farkku pesee ohjaustuntumallaan 5-0 sekä E39 sedanin h&r:n jousilla + m-sport iskareilla sekä M3 sedanin konin sport alustalla + uretaanipuslat + muut kilkkeet. Onpa ne ryssinyt pahasti uudemman mallin ;-)

                          Tuo hiljaisuus homma on kyllä totta. Vaikea vaihtaa meluisampaan kun kerran on tottunut hiljaiseen.

                          "webasto toimii jos auto ei ole käynnissä muttei jos se on, eli ku on -20 pakkasta ei kannata käynnistää autoa jos meinaa ettei tule hytissä kylmä kone ei jaksa yksin lämmetä/pysyä lämpimänä"

                          Wanhassa mallissa on eberi, joka tehdasasetuksella käynnistyy aina alle +5 asteessa. Se on blokattu pois ja tilalle kellokytkin, josta saa napin painalluksella lämpöä. Itse lämmityslaite riittää -34 asteen pakkasessa pitämään auton kuumana ilman eberiä, mikäli ajaa yli 100 mittarinopeutta. Kun laskee alle 100km/h niin moottorin lämmöt tippuu normaalista pari pykälää. Eberiä käytettäessä vastaava raja lienee jossakin -50 asteen tuolla puolen.

                          Onko noissa kellokytkin vai onko lisälämmitin joku ajotietokoneen kautta ohjelmoitava tekele?
                          ajotietokoneenkautta

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1637

                            #14
                            Originally posted by sailor View Post
                            200 tkm ajettu edellisen mallin mondeo farkku pesee ohjaustuntumallaan 5-0 sekä E39 sedanin h&r:n jousilla + m-sport iskareilla sekä M3 sedanin konin sport alustalla + uretaanipuslat + muut kilkkeet. Onpa ne ryssinyt pahasti uudemman mallin ;-)

                            Tuo hiljaisuus homma on kyllä totta. Vaikea vaihtaa meluisampaan kun kerran on tottunut hiljaiseen.
                            Sama eli Mondeon ohjaustuntuma hakkaa myös E61:n ohjaustuntuman varsinkin kun mennään moottoritiellä suoraan?!

                            Uusi Mondeo oli ainakin oman korvan mukaan yhtä hiljainen kuin E61 ja ylipäätään hiljainen, mitä ei voi mitenkään sanoa aiemmista Mondeoista.

                            Comment

                            • Bemu500
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 2992
                              • INvaLA

                              #15
                              Itellä oli joskus pari vuotta sitte pari viikkoa -07 1.8 bensa Mondeo vakuutusyhtiöltä kun meni e34 lunariin ja kyllähän se melkonen ripulikiikku oli. Ainoa hyvä puoli oli varusteet ja lämpeävä tuulilasi. Sisusta oli kovilla pakkasilla niin perhanan hepposen tuntonen ettei välistä nappeja ilenny painella. Oven kahva kans veny ja paukku kun ovea nyki kiinni. Tosin enpä tiedä millaisella käytöllä nuo vuokra-autot sitte on, mutta tuollakin yksilöllä oli vaan 15tkm mittarissa ettei ainakaan kilometrejä voi syyttää. Ajontuntuma oli ihan kohtuullinen, mutta se muovinen ruori

                              Tuo lämpeävä tuulilasi oli kyllä pirun kätevä pikkupakkasilla. Onkos muuten bemareihin saanut moista varustetta? :think
                              -Official member of BTCF-Sauna team-


                              e91 325i -06

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎