Muistan jo joskus 2004 hakiessani E34 korimallin autoa Saksasta ja ajaessani vuokra-autolla, uudella Opelilla, niin siinä yli 10 vuotta vanhassa E34 oli parempi ajettavuus kuin yhdessäkään uudessa Opelissa. Ja kaikki muukin oli parempaa kuin näissä uusissa muoviautoissa. Että näin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530dA vs. mondeo
Collapse
X
-
Originally posted by duckland View PostEi taida moni muukaan tietää mikä siinä bemussa oli oliko kuskilla jotain arpaa peliin. Ratti linkkuun ja kaasu pohjaan, niin jos edessä oli este, niin itse en uskaltanut tuota tehdä entisellä quattro audilla koska siitä ei oikein tiennyt puskeeko vai lähteekö kunnolla ruopimaan(yleensä puski). Riippui jo pelkästään pienestä kitkaerosta edessä ja takana. Bemulla(ilman X:ää) uskaltaa pyöräyttää auton kyllä tarvittaessa pienessäkin tilassa ympäri.
X bemuista ei ole niin paljoa kokemusta, että voisi tarkemmin kertoa, mutta kyllä audi puskee ja niin pirusti puskeekin. Epätoivonen ylikaasutus ja ratti ylilinkkuun mutkassa niin voi pikkasen sladia saada. Aina tuossa tarvitsi vähän taisteluhenkeä mukaan. Tosiaan pari parkkipaikkapyörimisleikkiä ja esp pois päältä ni auto haisi ihan palaneelta. Etujarrut morjesteli kun koitti leikkiä jotain lukkoa.
Terv. 6 vuotta quattroillut erinäköisillä quattroilla.
Noista lihavoiduista kohdista löytyy aika pitkälti se syy siihen puskemiseen. Suuri osa ajamistani nelikoista puskee kyllä tämänkaltaisilla yrityksillä. Ei toimikaan, niinkuin takavetosten kanssaVauhdissa linkkuun vieminen vaatii joko vasurilla sitomalla tai ennen mutkaa kaasua keventämällä kikkailua. Vanhan XR4x4-riesan tai Mitsun Evon kanssa on voinu pelleillä pelkällä kaasullakin. Bemarin x-driveä en oo päässy kokeilemaan, että uskaltais mitään sanoa.
Itse aiheeseen liittyen. Kyllä uus mondeo meikäläiselle kävis, ei siinä mitään.Tuommonen mondeoon pohjautuva S-max 2.5t oli ainakin muikean tuntunen tila-autoksi
Last edited by GameOver; 28-01-2010, 17:57.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Ajelin tuossa juuri päivän 07 skoda octavialla ja olihan siinä aivan yllätävästikki varusteita, sisustan laatukin oli aika hyvä penkit kylläkin aika huonot. aika älytön sisämelu kyllä hintaluokassa ja ohjaus todella tunnoton ja kova puskemaan lumella. ihan hienosti oli yhdistetty dsg vaihteisto dieselin kanssa mutta kone oli 2 litraseksi aika vaisu :think kyllä tuommonen kävis vaikka talven käyttöautoksi mutta ei kyllä juuri järkeä verrata bmwhen, vähän sama kuin vertais sitä bemaria johonkin huomattavasti kalliimpaan
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostAjelin tuossa juuri päivän 07 skoda octavialla ja olihan siinä aivan yllätävästikki varusteita, sisustan laatukin oli aika hyvä penkit kylläkin aika huonot. aika älytön sisämelu kyllä hintaluokassa ja ohjaus todella tunnoton ja kova puskemaan lumella. ihan hienosti oli yhdistetty dsg vaihteisto dieselin kanssa mutta kone oli 2 litraseksi aika vaisu :think kyllä tuommonen kävis vaikka talven käyttöautoksi mutta ei kyllä juuri järkeä verrata bmwhen, vähän sama kuin vertais sitä bemaria johonkin huomattavasti kalliimpaan
Oli Metroauton myyjäkin ihmeissään kun Ocusta loppujenlopuks hierottiin kauppaa, ja kerroin että olen ajanut ja testannut lähes kaikki kilpailevatkin merkit, mutta vaaka kallistuu nyt Octaviaan. Ja sekään ei vielä vastaa tuota mun vanhaa Bemaria ominaisuuksiltaan. Tosin sitten kun kerroin hänelle, että mistä vanhasta bemarista on kyse, niin myyjä totesikin, että onhan 530i M-Sport II maksanut uutena yli 70k€ kun taas nyt uusi RS Octavia maksaa 34k€, eli ei niitä ihan yks-yhteen voi verrata...F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
-
Originally posted by KJ View PostTäysin samaa mieltä! Itse siirryin työsuhdeautoilun ihanaan ja karuun maailmaan reilu vuosi sitten. Minulla oli ennen nykyistä työsuhde-Octavia RS TDI:tä käyttöautona oma vuoden 2002 E39 530i M-Sport II:nen. Kävin 30-35000€ luokasta suurinpiirtein kaikki uudet dieselit läpi, ja parhaiten omaan tumppuun sopi tuo Räsä Ocu. Näitä "tavallisia" perheautoja testaillessa totesin että helpompi niistä on valita paras mittaamalla sitä, että missä on kaikkein vähiten "*ituttavia" piirteitä. Koska yksikään niistä ei vastaa ominaisuuksiltaa ehjää 530i M-Sporttia. Lähimmäs tosiaan pääsi Ocu. Siinä eniten korpeaa karmea rengasmeteli(niinkuin kaikissa muissakin vageissa).
Oli Metroauton myyjäkin ihmeissään kun Ocusta loppujenlopuks hierottiin kauppaa, ja kerroin että olen ajanut ja testannut lähes kaikki kilpailevatkin merkit, mutta vaaka kallistuu nyt Octaviaan. Ja sekään ei vielä vastaa tuota mun vanhaa Bemaria ominaisuuksiltaan. Tosin sitten kun kerroin hänelle, että mistä vanhasta bemarista on kyse, niin myyjä totesikin, että onhan 530i M-Sport II maksanut uutena yli 70k€ kun taas nyt uusi RS Octavia maksaa 34k€, eli ei niitä ihan yks-yhteen voi verrata...
Itsekin varustellun e39 omistaneena en epäile hetkeäkään etteikö näin olisi, onhan tuollaista 500srj bmw:tä suunniteltaessa tasan ja varmasti uhrattu enemmän ajatusta ja rahaa ajonautinnon sekä mukavuuden luomiseen (mitä jo merkin perinteetkin velvoittaa) kun esim jonkun octavian mistä nyt vaan tulee sellainen mitä vagin osien ja budjetin rajoissa (hinta kilpailuvalttina jne.) saadaan kasattua. Urheilullisuutta ja ajettavuutta sitten markkinoinnilla, väreillä jne.
Eihän se rekisteriotteen vuosimallia osoittava numerosarja sitä ajomukavuutta/ominaisuuksia kerro taikka vähennä. Jos se 70ke pirssi on edes suurinpiirtein ehjä ja kunnossa niin varmasti hakkaa 30ke muutamaa vuotta tuoreemman budjettikulkineen.
On vaan ilmeisesti 30ke:n rankasti arvoaan pudottavien 08 vagien, ford jne. omistajilla kova/mahdoton paikka hyväksyä moista tosiasiaa. Sitten täytyy kiskoa jotain "perus rönttä e36 on täällä parempi kuin lambo" ym. shittiä
Itekki olen rs ocua pitänyt ihan fiksuna käyttisvaihtoehtona ja ahekera urheilullisuuspainotteinen mainonta saa välillä mielenkiinnon heräämään, varmasti fiksu peli mutta en silti pelkän vuosimallin perusteella sitä esim. kolmiysin veroiseksi absoluuttisesti kaikilta ominaisuuksiltaan laskisi, jokatapauksessa täysin eriluokan kulkineesta kyse.BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostTämä allekirjoittanut on ainakin joutunut opettelemaan läksynsä kallilla rahalla vuosien aikana. Aina on löytynyt muka korvaava tuote BMW:lle, joka on tuntunut koeajolla hyvältä ja vielä ensimmäisen omistuskuukaudenkin siedettävältä. Sen päälle silmäkin on onnistunut huijaantumaan siten, että olisi jotenkin makean näköinen peli. Tällaiseen ansaan houkutteli aikoinaan mm.uusi Passat ja Volvon S60 D5. Siinä "illuusiossa" on jaksanut itseään huijata kuukauden...ehkä kaksi, kunnes tylsyyden tunne pakotti vilkuilemaan liikenteessä ylväänä kulkevia baijerilaisia. Ja siinä vaiheessa viimeistään alkoi hälytyskellot soimaan, kun sinänsä uudehko Passat lojui pihassa pesemättömänä toista kuukautta eikä muukaan auton hoitaminen jaksanut kiinnostaa. Nämä molemmat tapaukset johtivat aika pian siihen, että maailma piti palauttaa takaisin järjestykseen. Enää en noihin ansoihin lankea!
Mondeot, Passatit, yms on niitä varten jotka suhtautuvat autoonsa kuin tarjoustalon ulkoilupukuun - käytännöllisesti. Voidaan ottaa varmuuden vuoksi esimerkiksi vielä vaikka rannekellot; Tarkkoja ja toimivia tiukuja osaavat valmistaa kaikki, myös kiinalaiset ja taiwanilaiset. Eikä sveitsiläinen laatukello hoida varsinaista kellon roolia sen kummemmin. Moni varmaan tietää että sveitsiläinen laatukello tuntuu ranteessa jokseenkin erilaiselta kuin se kiinalainen kopio. Laadun vain aistii, vaikka sitä olisi vaikea kuvata sanoin. Ja se sveitsiläinen kello tuntuu samalta vielä 10 vuoden kuluttua. Siinä on kiteytettynä se, mitä itse ajattelen Mondeon ja BMW:n vertaamisesta toisiinsa. Audia voisi pitää sitten ikäänkuin kellomaailman Seikona = melkein arvokello. Olisiko BMW sitten kellomaailman Tissot. Arvokas mutta vielä kaikkien työssäkäyvien saavutettavissa? Nyt taisi lähteä lapasesta...
ps. miten ne on osanneetkin tehdä tuon noin täydelliseksi kun painaa DSC:n pois päältä että autolla voi heittää perää muttei se silti voi lähteä vahingossa lapasesta. onko uusissa tai peräti kaikissa e60:ssä yhtä fiksusti tuo toteutettu?Last edited by msp75; 29-01-2010, 09:01.
Comment
-
-
Originally posted by msp75 View Postps. miten ne on osanneetkin tehdä tuon noin täydelliseksi kun painaa DSC:n pois päältä että autolla voi heittää perää muttei se silti voi lähteä vahingossa lapasesta. onko uusissa tai peräti kaikissa e60:ssä yhtä fiksusti tuo toteutettu?
Comment
-
-
E39 taitaa olla niitä viimeisiä autoja jotka on suunniteltu aikakaudella, jolloin RAHA ei ratkaissut ihan kaikkea. Suunnittelupuolen kavereilla oli vielä sanansijansa autossa ,seuraavissa nyrkin löi pöytään markkinointi ja talous. Sitä E39:ä ei ole tehty halvalla kustannukset päällimmäisenä mielessä. Kesällä kun ajat sataa tai melkeen kahtasataa niin mikään ei muutu, menee kun juna. Mondeosta en ole ihan varma...__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by Hasardi View PostMuistan jo joskus 2004 hakiessani E34 korimallin autoa Saksasta ja ajaessani vuokra-autolla, uudella Opelilla, niin siinä yli 10 vuotta vanhassa E34 oli parempi ajettavuus kuin yhdessäkään uudessa Opelissa. Ja kaikki muukin oli parempaa kuin näissä uusissa muoviautoissa. Että näin.Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89
Comment
-
-
Originally posted by jpeltoma View PostE39 taitaa olla niitä viimeisiä autoja jotka on suunniteltu aikakaudella, jolloin RAHA ei ratkaissut ihan kaikkea. Suunnittelupuolen kavereilla oli vielä sanansijansa autossa ,seuraavissa nyrkin löi pöytään markkinointi ja talous. Sitä E39:ä ei ole tehty halvalla kustannukset päällimmäisenä mielessä. Kesällä kun ajat sataa tai melkeen kahtasataa niin mikään ei muutu, menee kun juna. Mondeosta en ole ihan varma...
Comment
-
-
Originally posted by ART View PostTuskin on katelaskennan maailmassa tapahtunut radikaaleja muutoksia 1990-luvun ja 2010-luvun välillä. Mutta ehkä kaikki argumentit kelpaa kun haluaa perustella itselleen miksi se itselle saavutettavissa oleva 15-vuotias bemari on kaikin puolin parempi kuin "lottovoiton vaativa" uusi?
Comment
-
-
Originally posted by jpeltoma View Postmenee kun juna. Mondeosta en ole ihan varma...
Aina bemun koeajon miinussarakkeeseen kertyy suuntavakaus, uraherkkyys, tuuliherkkyys jne. joten lopetetaan se BS:n jauhaminen. Bemarin avut ovat ihan jossakin muualla kuin "junamaisuudessa".
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostNääh. Mä oon kovasti erimieltä. Eihän se tietysti niin mene, että 1990 luvulla kaikki autot oli laadukkaimmillaan, ja laatu käyrä laskenu lineaarisesti sen jälkeen aina 2010 luvulle asti. Esim. viimeisen kymmenen vuoden aikana on monista autoista löytynyt tyyppivikoja joita ei voi selittää muuten kuin katteiden parantamisella = tehdään joku asia halvemmalla kuin ennen. Esimerkiksi Mersulla laatu heikkeni yhtäkkiä monissa malleissa ja pellit olivat todella happamia. Aivan sama juttu oli Fordien kanssa. Ei se autojenvalmistus osaaminen yhtäkkiä vain häviä johonkin, vaan kyllä se lähtee siitä että halutaan tehdä enemmän autoja samalla rahalla. Materiaalikustannukset ovat helppo tie säästöihin. Jos yhdestä autossa säästetään vaikka 50€ valmistuskustannuksissa, tekee se jo 500 000 tuotanto kappaleen määrässä jo jonkinlaisen summan. Ja tuo summa kyllä kelpaa johtoryhmän taskuun, usko pois.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Originally posted by sailor View PostMondeo pessee suuntavakaudessaan kaikki bemarimallit. Ei ole pelkästään oma (E36, E46, E39,E61 jne.) kokemus vaan myös KAIKKIEN autotestien loppupäätelmä.
Aina bemun koeajon miinussarakkeeseen kertyy suuntavakaus, uraherkkyys, tuuliherkkyys jne. joten lopetetaan se BS:n jauhaminen. Bemarin avut ovat ihan jossakin muualla kuin "junamaisuudessa"." My lifestyle determines my death style "
Comment
-
Comment