Announcement
Collapse
No announcement yet.
530dA vs. mondeo
Collapse
X
-
Tämmöinen vertailu on sinällään hauskaa ja olisi kiva nähdä ehkä enemmän autolehdissä tällaisia vertailuja. Tosin itse näen yhden tärkeän eron e39 loppunajettupaalausta vaille valmis vs. mondeo vertailussa on tuo n. 10 vuoden ikäero.
Siksi pieni provo e39 loppuunajosta, että tuo on iso ero noilla kahdella. Takuunalainen auto ja ilman takuuta vanha auto. Kuinka paljon antaa arvoa sille, että ostat uuden auton ja ehkä teoriassa oletamme, että se teknisesti kestää paremmin kuin 10 vuotta vanha. Eikä tuohon tarvitse teoriaa, vaan ihan kuluvat osat on oikeasti uusia kun käytetyssä tuskin kenelläkään on kaikki kuluva uutta. Vertailussa pitäisi ottaa huomioon käyttötesti esim. 50 tkm kilometreille mukaan.
Epäilemättä e39 on parempi, mutta toisessa kupissa on uusi huoleton auto. Toinen antaa arvoa toiselle ja toinen toiselle. Rahamies molemmille. Tähän kaikki uuden 5-sarjalaisen tilanneet voi moikkailla.
Comment
-
-
Originally posted by msp75 View Posttässä topicissa alun perin on verrattu 15k€ bemaria 30k€ mondeoon!!!1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View Postnykyisin 15k€ arvoinen E39 on yhä edelleen 70k€ maksanut laatuauto
Jos 15k€ E39:iin iskee toisen mokoman finanssia kiinni ennakoivan huollon muodossa, niin väittäisin vikatiheyden putoavan aika mojovasti. Eikä se bemaristin 0.5Gm ajettua E39:iä koskevassa jutussa nyt näyttänyt alkupään autolle kovin pahalle muutenkaan. Minkä tahansa ehjän auton saa päivässä rikki vai miten se nyt meni
Comment
-
-
Hieman OT, mutta ei ole ollut sitä iloa, että olisin saanut Mondeolla ajaaLast edited by buksin-1; 14-04-2010, 10:15.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Vaimolla on reilut 160tkm ajettu Mondeo -02 ollut uudesta asti. Ei halua vaihtaa sitä mihinkään, tykkää ajella sillä, halpoja ja ongelmattomia kilometrejä on ollut. Itse ajan omalla e39:llä mielummin. Mondeo tuntuu pienemmältä ja maanläheisemmältä autolta vaikka onkin isompi, tulee vähän niin kuin e46-fiilis mieleen. Melua ja halpoja (lue myös: yksinkertaisia) rakenteita Mondeossa on. e39 on siihen nähden loistoauto, mutta kyllä Mondeon ajettavuus on kova luu mille tahansa perheautolle. Itse uskallan ainakin omalla ajotaidollani ajaa sillä liukkailla keleillä selvästi kovempaa ja huolettomammin kuin e39:llä. Kesäkelillä e39 pääsee kyllä varsin lähelle ajettavuudessa ja on täysin omassa sarjassaan melun ja mukavuuden suhteen. Molemmissa vakioalausta ja rengastus.
Uusikoppaisella Mondeolla olen ajanut vain vähän, se ei tunnu olevan ihan niin hyvin hanskassa kuin vanha, mutta on sitä hiljaisempi, jousituskin mukavuuspainotteisempi. Ajoin liikkeen esittelyautolla nimismiehenkiharoilla olevaa soratietä, jousitus ei seikoillut ja ja räminää ei kuulunut, vaikuttava suoritus. Tilaa on reilusti kaikilla osastoilla. Odotan syksyllä tulevaa Mondeon faceliftiä ja EcoBoost-moottoreita, jos saisivat parannettua myös sitä Trend-mallin järkyttävän näköistä hopeista kojetaulumuovia, jota tuossa aiemmin jo morkattiinkin.
Viimeisimmissä luetettavuustesteissä uusi Mondeo on menestynyt tosi huonosti, samoin kuin uusi Volvo V70, nähtävästi uudet dieselit on silläkin merkillä ongelmallisempia kuin bensat.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by Heku View PostMondeo on ihmiselle joka liikkuu autolla ja bmw ihmiselle joka haluaa ajaa autolla. Turhaa te noita vertailette, jokaiselle on oma ostajansa ei niitä muuten tehtäisi.
Meillä E38:n mennessä huoltoon sijaisautoksi tuli aluksi uudenkarhea E91 318iA joka oli suorastaan järkytys nastarenkaiden melun suhteen. Ei mitään moitittavaa, mutta ei myöskään herättänyt mitään suurempia tunteita. Kun selvisi, että korjaus kestää vielä viikon, vaihdettiin bemari edullisemman vuokran takia Ford Galaxyyn ja yllätyin tosi positiivisesti, kaikki tykkäsi lapset mukaan lukien. Ennakkoluulot sai kyytiä. Siinä viikon ajelun jälkeen ei olisi oikeastaan edes tehnyt mieli hakea seiskaa huollosta, sen verran hyvin tuon fordin ratin takana viihtyi, mutta loppujen lopuksi sillä vain liikuttiin paikasta toiseen, eleettömästi ilman suurempia tunteita suuntaan tai toiseen. Oma auto taas tarjoaa syitä lähteä jonnekin ihan muuten vain, ajamaan.
Tulipa seiska myytyä ja tilalle tuli E39 Touring, Galaxyt kuitenkin (vielä) kolme kertaa arvokkaampiaLast edited by Janzu; 02-02-2010, 15:42.
Comment
-
-
Niin, itse aikoinaan mondeon omistamana en voi muuta kuin toivottaa jaksamista fordin omistajille. Mulla oli tuo mondeo 1,5vuotta ja tuona aikana ei ollut muuta kuin ongelmia. Ajettavuus oli ihan hyvä, mutta pajalla seisoi aikalailla. Tuon fordi helvetin jälkeen siirryin volvoon ja noita ehti olakin muutamia, kunnes sitten sain E61 alle.
Täytyy sanoa, että on tietenkin hieman kornia verrata Fordia ja Bimmeriä. Toisaalta vertaaminen vaan kertoo sen huiman eron joka noissa kah.dessa merkissä on.
Lopuksi täytyy todeta, että onhan se oikeasti eri asia ajatko Ford Modeolla vai onko alla E61 530 xdTa...se on se ajamisen ilo:thinkF11 530 x-Drive -11
Ex. E61 530 xd -06
Comment
-
-
eilen kävin ajamassa 50tkm 07vm mondeota..Ei se kyllä rehellisesti sanottuna mitenkään säväyttänyt..ulkonäkö ihan ok ja voimaa yllättävän hyvin 2l diisseliksi.. tuntuma tiehen yllätti ja ohjaus oli hyvä.. Kaipaamaan jäin heti alkuun automaattia sillä ei tuo vaihteiden vemputtaminen mun mielestä sovi farmari diisseliin..
sisusta aivan karmea (muovia paljon) ja penkeistä ei löytynyt oikeehyvää asentoa millään. ratissa enemmän nappeja ku formuloissa..Navipaketti oli aika laimea esitys..ihan sama ku ois ollu betkerin navi mankka..
rengasmeteli kyllä häiritsi mutta luulis tottuvan kuitenkin.. En lähtis vertailemaankaan tota bemariin ovat lähtökohtaisesti niin eri tasolla kuitenkin varusteluiden yms suhteen..
Kuitenkin hyvän oloinen auto mondeo oli ja tuskin kaveri huonon ratkaisun teki kun osti sen.. kaikkihan riippuu siitä mitä autoltaan haluaa..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Mitä itse olen omistanut E39:n reilu pari vuotta niin kyllä on tuo laatuvaikutelma alkanut kariseen pikkuhiljaa, esim: tänä aamuna jäi kuskin oven ulkokahva käteen, jotain alumiinivalua? Paskaa kummiskin, ei ole aiemmissa autoissa ollun niin paljon huollettavaa/korjattavaa (M-B,VW,Mazda). ja ne ajo-ominaisuudet, en alkaisi vertaan edes vanhaan mersuun, matka ajossa bemari hakee aikas paljon vaikka on käytetty suuntauksissa pariin kertaan, jos jotain +130km/h päästellee niin tuntuu että vakautuu ajo. ja toinen mikä häiritsee on kun se on niin kankee kaupunki pyörittelyssä..Last edited by jpr-79; 18-11-2010, 13:30.
Comment
-
-
Originally posted by jpr-79 View PostMitä itse olen omistanut E39:n reilu pari vuotta niin kyllä on tuo laatuvaikutelma alkanut kariseen pikkuhiljaa, esim: tänä aamuna jäi kuskin oven ulkokahva käteen, jotain alumiinivalua? Paskaa kummiskin, ei ole aiemmissa autoissa ollun niin paljon huollettavaa/korjattavaa (M-B,VW,Mazda). ja ne ajo-ominaisuudet, en alkaisi vertaan edes vanhaan mersuun, matka ajossa bemari hakee aikas paljon vaikka on käytetty suuntauksissa pariin kertaan... ja lisäksi vielä melko kankee kaupungissa tuo bemu..Mutta noista alemmista en ole kyllä yhtään samaa mieltä! Mulla ainakin menee maantiellä kuin kiskoilla ja tosi näppärä ajella kaupungissa automaatin ansiosta. -10 vuoden Avensis häviää kyllä vertailussa 0-100!
Comment
-
-
Originally posted by jpr-79 View PostMitä itse olen omistanut E39:n reilu pari vuotta niin kyllä on tuo laatuvaikutelma alkanut kariseen pikkuhiljaa, esim: tänä aamuna jäi kuskin oven ulkokahva käteen, jotain alumiinivalua? Paskaa kummiskin, ei ole aiemmissa autoissa ollun niin paljon huollettavaa/korjattavaa (M-B,VW,Mazda). ja ne ajo-ominaisuudet, en alkaisi vertaan edes vanhaan mersuun, matka ajossa bemari hakee aikas paljon vaikka on käytetty suuntauksissa pariin kertaan, jos jotain +130km/h päästellee niin tuntuu että vakautuu ajo. ja toinen mikä häiritsee on kun se on niin kankee kaupunki pyörittelyssä..
Ja tuohon vaelteluun. Alustassa väljää, ei se pelkällä suuntauksella korjaannu. Sinne pitää uusia palikkaa. Itse vaihtelin rapialla 1.3k€lläE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment