Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virittäjät @ Mika Salo etsii viriautoja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pepemon
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 244
    • Rauma

    Taitaa olla näemmä Fiat-miehillä kovimmat luulot laitteistaan. No, onneks Mikalla on pokkaa sanoa suoraan totuus päin naamaa

    Comment

    • QUASIMODO
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2540
      • Pirkkala

      Originally posted by Suppe View Post
      Kitoos!
      sigpic

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6602
        • Lappeenranta

        Kertokaahan nyt kuka tajus, että missä siinä fiiatissa se kakkonen nyt oli ykkösen vai kakkosen paikalla? Ilmeisesti ykkösen, mutta salon mielestä kakkosen. Ja mihinköhän on siinäkin autossa ne +400 000mk + kymmenet tuhannet eurot menneet.
        M550d

        Comment

        • e46 ci
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 583

          Paljos tuollaisesta Fiiun 1300 lähtee löylyä taitaa olla 120hv luokkaa? Muistelen lukeneeni että 850cc taisivat saad parhaillaan vajaa 100 heppaa 70-luvun alussa mutta ne oli tehtaan Abarth koneita..
          ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

          Comment

          • Riki-
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 111

            Originally posted by jumbo View Post
            Ja mihinköhän on siinäkin autossa ne +400 000mk + kymmenet tuhannet eurot menneet.
            No kai niille tarrojen firmoille nyt jotain on täytyny maksaa että saa laittaa niitten logot viiattiin?

            Comment

            • dieseljussi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 592
              • Suomi

              Originally posted by e46 ci View Post
              Paljos tuollaisesta Fiiun 1300 lähtee löylyä taitaa olla 120hv luokkaa? Muistelen lukeneeni että 850cc taisivat saad parhaillaan vajaa 100 heppaa 70-luvun alussa mutta ne oli tehtaan Abarth koneita..
              Taisi olla enemmän kuin tiukassa 100 hp kasipätkäkoneesta, ja on vieläkin. Ehkä ne hevoset olivat vähän pienempiä ennen, kun ei vielä tehonmittausta oltu standardoitu näin viimeisen päälle.

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                Kyllä se tais nyt olla vaan niin, ettei salo osannut ajaa tuota historic kampetta. Sanoihan se itsekin, ettei oo tommosella ajanut ja jotenkin vaikutti siltä, ettei jannulla ollut edes vaihdekaavio ihan muistissa. Eihän noi mitään hevosvoimapelejä ole, mutta oman henki noissakin on. Tarrat oli kyl perseestä.

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11675
                  • Kouvola

                  Originally posted by jumbo View Post
                  Kertokaahan nyt kuka tajus, että missä siinä fiiatissa se kakkonen nyt oli ykkösen vai kakkosen paikalla? Ilmeisesti ykkösen, mutta salon mielestä kakkosen. Ja mihinköhän on siinäkin autossa ne +400 000mk + kymmenet tuhannet eurot menneet.
                  Mietin kyllä tota dog leg-kaaviota mut Salo taisi näyttää, että kakkoselta kolmoselle olisi mennyt ihan normaalin kaavion mukaan. Joka tapauksessa aika koominen tapaus koko auto ja tosta vaihdelaatikon toiminnasta oli saatu koostettua aika surkuhupaisa tapahtumaketju. Olisko sitä kytkintä pitäny ehkä sitte kuitenkin käyttää?

                  Viitalan ooppeli tuntu liikkuvan edelleen ihan iloisesti mitä nyt Salo kovin arkaillen sitä perää rinnalle tarjoilikin. Samoin toi loppu oli aika koominen, kun tullaan varikolle ja jätetään vielä kumit katuun siinä omistajan edessä. Enää olisi puuttunu kommentti "Joo mä otan tän"

                  Comment

                  • Joba
                    BTCF Member
                    • Sep 2007
                    • 556

                    Originally posted by Esko View Post
                    Mietin kyllä tota dog leg-kaaviota mut Salo taisi näyttää, että kakkoselta kolmoselle olisi mennyt ihan normaalin kaavion mukaan. Joka tapauksessa aika koominen tapaus koko auto ja tosta vaihdelaatikon toiminnasta oli saatu koostettua aika surkuhupaisa tapahtumaketju. Olisko sitä kytkintä pitäny ehkä sitte kuitenkin käyttää?
                    Jos en väärin muista niin ei ole ainoa laatikko mitä Salo ei osaa käyttää/paskonut

                    Mutta Viitalan Manta on siisteimpiä ooppeleita ever.

                    Comment

                    • MikkoV
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 631
                      • Sastamala

                      Fiiatin vaihdekaavio oli muistaakseni jotain tonne päin, tai sitten oikein päin, ykkönen joka tapauksessa vitosen paikalla.

                      3 - 5 - R
                      2 - 4 - 1

                      Opeli sai ihmeen hyvät tuomiot vaikkei ihan pelannutkaan, odotin että lytätään pahemmin kuin Fiiatti siitä syystä. Omistajan esiintymistä ei onneksi arvosteltu, ihan aavistuksen on outo ympäristö useamman kameran edessä...

                      Editointi pikkasen itseä ärsytti, tekniikkaesittelyssä pätkitty ihan oudosti ja jotain teholukemia irrotettu asiayhteydestä, jokin epäoleellinen asia vuosia irtiolleista ilokaasuista napattu siihen. Ja Drifitng sm yhteydestä jätetty pois tarkennus sarjamestaruus. Eipä nuo varmaan kovin montaa häirinnyt mut...

                      Kyselin etukäteen että vienkö auton nopean ajon setupissa vai "kikkailukuosissa".

                      Semit myös taka-akselilla, takapää vähän löysemmällä ja takavakaaja irti olisi ollut suhteellisen nopeakin. Mutta halusivat mielummin kikkailusetupissa, ja näyttävämpäähän tuo kevyt luisuttelu toki olikin.
                      E70 3.0SD -08
                      .................................................. ................................
                      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                      Comment

                      • DriveFast
                        BTCF Member
                        • Apr 2010
                        • 165
                        • Turku

                        Salo antoi ensimmäisen kerran kohtalaisen suoraa palautetta jostain autosta, eli täs tapaukses Fiiatista.. "Menee vähän mihin sattuu.. ei siin kauheesti voimaa oo, aika mopon olonen" Ihme ettei turpaansa saanut,ko fiiattikuskia alkoi nähtävästi hieman vituttaa..

                        Manta on edelleen upea peli kaikinpuolin, ei siitä oikeen muuta osaa sanoa..
                        BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                        Exät:
                        BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                        BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                        Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                        Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                        Comment

                        • U. Turhapuro
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1161

                          Vaiheistossa 1.vaihde on 5.vaihteen paikalla. 2-vaihde on 1. vaihteen paikalla jne.

                          Idea tuossa on, että 1. vaihdetta käyteään hyvin harvoin ja hitaassa vauhdissa. Jos laatikko on kunnolla tehty niin 2-5 vaihteet on nopea vaihtaa ja siinä ei paljoa tarvii muuta tehdä kun kiskoa keppiä eteen ja taakse päin.

                          Näin ainakin toimii Toyotan laatikko, joka on Lampolan valmistama ja toimii hienosti.

                          Comment

                          • NV85
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 472
                            • Rovaniemi

                            Hieno on kyllä tuo Mikon Manta. Mielestäni juuri tällaisten autojen esittelylle telkkariohjelmassa on selvä tilaus olemassa ja oli ehkä parhaiten tässä ohjelmassa esitelty auto tähän asti, huolimatta tekniikka-asioiden harhaanjohtavista editoinneista.

                            Varmaanki Fiat-miehelle kävi tässä suhteessa samoin kuin Mikolle. Kysyttiin varmaan että paljonko tähän harrastukseen on mennyt rahaa, mutta saatiin se vaikuttamaan siltä kuin kaikki raha oltaisiin laitettu Fiuden tekniikkaan. Varmaan kisareissut bensoineen ja renkaineen on se juttu, joka haukkaa kuskin lompakkoon isoimman loven.
                            BMW 335i M-sport e91LCI '09
                            BMW 1502 '75
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
                            EX: BMW 330i M-sport '01

                            Comment

                            • Topi08
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 4453
                              • .

                              Ensi kausi

                              JOS!, on tulossa ensi kausi niin omasta mielestä salon sais heivata pihalle ja vaikka räikkönen tilalle!... tosin autot taitais olla huonossa kunnossa kun tulee pois radalta, jos tulee...

                              Comment

                              • EGoman
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 5102
                                • Ylivieska

                                Originally posted by Topi08 View Post
                                JOS!, on tulossa ensi kausi niin omasta mielestä salon sais heivata pihalle ja vaikka räikkönen tilalle!... tosin autot taitais olla huonossa kunnossa kun tulee pois radalta, jos tulee...
                                räikkönen onkin sanavalmiimpi kaveri
                                "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                                Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                                ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎