Kertokaahan nyt kuka tajus, että missä siinä fiiatissa se kakkonen nyt oli ykkösen vai kakkosen paikalla? Ilmeisesti ykkösen, mutta salon mielestä kakkosen. Ja mihinköhän on siinäkin autossa ne +400 000mk + kymmenet tuhannet eurot menneet.
Paljos tuollaisesta Fiiun 1300 lähtee löylyä taitaa olla 120hv luokkaa? Muistelen lukeneeni että 850cc taisivat saad parhaillaan vajaa 100 heppaa 70-luvun alussa mutta ne oli tehtaan Abarth koneita..
Paljos tuollaisesta Fiiun 1300 lähtee löylyä taitaa olla 120hv luokkaa? Muistelen lukeneeni että 850cc taisivat saad parhaillaan vajaa 100 heppaa 70-luvun alussa mutta ne oli tehtaan Abarth koneita..
Taisi olla enemmän kuin tiukassa 100 hp kasipätkäkoneesta, ja on vieläkin. Ehkä ne hevoset olivat vähän pienempiä ennen, kun ei vielä tehonmittausta oltu standardoitu näin viimeisen päälle.
Kyllä se tais nyt olla vaan niin, ettei salo osannut ajaa tuota historic kampetta. Sanoihan se itsekin, ettei oo tommosella ajanut ja jotenkin vaikutti siltä, ettei jannulla ollut edes vaihdekaavio ihan muistissa. Eihän noi mitään hevosvoimapelejä ole, mutta oman henki noissakin on. Tarrat oli kyl perseestä.
Kertokaahan nyt kuka tajus, että missä siinä fiiatissa se kakkonen nyt oli ykkösen vai kakkosen paikalla? Ilmeisesti ykkösen, mutta salon mielestä kakkosen. Ja mihinköhän on siinäkin autossa ne +400 000mk + kymmenet tuhannet eurot menneet.
Mietin kyllä tota dog leg-kaaviota mut Salo taisi näyttää, että kakkoselta kolmoselle olisi mennyt ihan normaalin kaavion mukaan. Joka tapauksessa aika koominen tapaus koko auto ja tosta vaihdelaatikon toiminnasta oli saatu koostettua aika surkuhupaisa tapahtumaketju. Olisko sitä kytkintä pitäny ehkä sitte kuitenkin käyttää?
Viitalan ooppeli tuntu liikkuvan edelleen ihan iloisesti mitä nyt Salo kovin arkaillen sitä perää rinnalle tarjoilikin. Samoin toi loppu oli aika koominen, kun tullaan varikolle ja jätetään vielä kumit katuun siinä omistajan edessä. Enää olisi puuttunu kommentti "Joo mä otan tän"
Mietin kyllä tota dog leg-kaaviota mut Salo taisi näyttää, että kakkoselta kolmoselle olisi mennyt ihan normaalin kaavion mukaan. Joka tapauksessa aika koominen tapaus koko auto ja tosta vaihdelaatikon toiminnasta oli saatu koostettua aika surkuhupaisa tapahtumaketju. Olisko sitä kytkintä pitäny ehkä sitte kuitenkin käyttää?
Jos en väärin muista niin ei ole ainoa laatikko mitä Salo ei osaa käyttää/paskonut
Mutta Viitalan Manta on siisteimpiä ooppeleita ever.
Fiiatin vaihdekaavio oli muistaakseni jotain tonne päin, tai sitten oikein päin, ykkönen joka tapauksessa vitosen paikalla.
3 - 5 - R
2 - 4 - 1
Opeli sai ihmeen hyvät tuomiot vaikkei ihan pelannutkaan, odotin että lytätään pahemmin kuin Fiiatti siitä syystä. Omistajan esiintymistä ei onneksi arvosteltu, ihan aavistuksen on outo ympäristö useamman kameran edessä...
Editointi pikkasen itseä ärsytti, tekniikkaesittelyssä pätkitty ihan oudosti ja jotain teholukemia irrotettu asiayhteydestä, jokin epäoleellinen asia vuosia irtiolleista ilokaasuista napattu siihen. Ja Drifitng sm yhteydestä jätetty pois tarkennus sarjamestaruus. Eipä nuo varmaan kovin montaa häirinnyt mut...
Kyselin etukäteen että vienkö auton nopean ajon setupissa vai "kikkailukuosissa".
Semit myös taka-akselilla, takapää vähän löysemmällä ja takavakaaja irti olisi ollut suhteellisen nopeakin. Mutta halusivat mielummin kikkailusetupissa, ja näyttävämpäähän tuo kevyt luisuttelu toki olikin.
Salo antoi ensimmäisen kerran kohtalaisen suoraa palautetta jostain autosta, eli täs tapaukses Fiiatista.. "Menee vähän mihin sattuu.. ei siin kauheesti voimaa oo, aika mopon olonen" Ihme ettei turpaansa saanut,ko fiiattikuskia alkoi nähtävästi hieman vituttaa..
Manta on edelleen upea peli kaikinpuolin, ei siitä oikeen muuta osaa sanoa..
BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Vaiheistossa 1.vaihde on 5.vaihteen paikalla. 2-vaihde on 1. vaihteen paikalla jne.
Idea tuossa on, että 1. vaihdetta käyteään hyvin harvoin ja hitaassa vauhdissa. Jos laatikko on kunnolla tehty niin 2-5 vaihteet on nopea vaihtaa ja siinä ei paljoa tarvii muuta tehdä kun kiskoa keppiä eteen ja taakse päin.
Näin ainakin toimii Toyotan laatikko, joka on Lampolan valmistama ja toimii hienosti.
Hieno on kyllä tuo Mikon Manta. Mielestäni juuri tällaisten autojen esittelylle telkkariohjelmassa on selvä tilaus olemassa ja oli ehkä parhaiten tässä ohjelmassa esitelty auto tähän asti, huolimatta tekniikka-asioiden harhaanjohtavista editoinneista.
Varmaanki Fiat-miehelle kävi tässä suhteessa samoin kuin Mikolle. Kysyttiin varmaan että paljonko tähän harrastukseen on mennyt rahaa, mutta saatiin se vaikuttamaan siltä kuin kaikki raha oltaisiin laitettu Fiuden tekniikkaan. Varmaan kisareissut bensoineen ja renkaineen on se juttu, joka haukkaa kuskin lompakkoon isoimman loven.
JOS!, on tulossa ensi kausi niin omasta mielestä salon sais heivata pihalle ja vaikka räikkönen tilalle!... tosin autot taitais olla huonossa kunnossa kun tulee pois radalta, jos tulee...
JOS!, on tulossa ensi kausi niin omasta mielestä salon sais heivata pihalle ja vaikka räikkönen tilalle!... tosin autot taitais olla huonossa kunnossa kun tulee pois radalta, jos tulee...
Comment