Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Eipä ole Michelinin Pilot Roadit ikinä lipsuneet..
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • 1502
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 238
      • Ylöjärvi

      Originally posted by Tenox View Post
      Eipä ole Michelinin Pilot Roadit ikinä lipsuneet..
      Eipä ole ei, ja kestää todella hyvin. 10tonni omilla ajettu ja etunen ei uutta häpeä ja takana puolet jäljellä Itellä siis road 2 2ct

      Tos aikasemmin joku Z6sia kehui, itellä taas päinvastasia kokemuksia, yhtään kovemmalla käytöllä pinta irtoaa kämmenen kokosina paloina

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        Heitetäänpä kysymys vaikkei kukaan tätä varmaan talvella luekaan eikä suoranaisesti liity ees moottoripyöriin

        Eli tuossa alkais mönkijäprokkis oleen pikkuhiljaa testikunnossa (Kiinanmönkijään istutettiin kawasakin kone)

        Bensalinja on 10mm mutta mistä hitosta keksis letkujen väliin tulevan "yleismallin" bensahanan noin 9mm-11mm letkulähdöillä?

        7mm hana isoin mitä löydetty, tankkiinkin isonnettu lähtö tuolle 10mm letkulle niin ei nyt viittis sen hanan takia alkaa linjaa "kuristamaan.

        Nettikauppoja selattu tuloksetta tai sitten ei vaan osaa. Paikalliset motoliikkeet nostaa kädet pystyyn jne....

        Jos on vinkkejä niin heittäkää ilmoille. ajattelin että täältä mopotopikista paras kysellä.
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • sassi
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 412
          • Nivala

          Originally posted by Miku View Post
          Heitetäänpä kysymys vaikkei kukaan tätä varmaan talvella luekaan eikä suoranaisesti liity ees moottoripyöriin
          Eli tuossa alkais mönkijäprokkis oleen pikkuhiljaa testikunnossa (Kiinanmönkijään istutettiin kawasakin kone)
          Bensalinja on 10mm mutta mistä hitosta keksis letkujen väliin tulevan "yleismallin" bensahanan noin 9mm-11mm letkulähdöillä?
          7mm hana isoin mitä löydetty, tankkiinkin isonnettu lähtö tuolle 10mm letkulle niin ei nyt viittis sen hanan takia alkaa linjaa "kuristamaan.
          Nettikauppoja selattu tuloksetta tai sitten ei vaan osaa. Paikalliset motoliikkeet nostaa kädet pystyyn jne....
          Jos on vinkkejä niin heittäkää ilmoille. ajattelin että täältä mopotopikista paras kysellä.
          Pyöräilykausi ei pääty lumentuloon, päinvastoin! Nyt pitää vain vielä odotella vähän lisää lunta, ei vihti ajaa enskapiikkejä pilalle kun ei ole yhtään polannetta vielä...

          Mutta asiaan, ne yleismallin ruohonleikkurin muoviset bensahanat taitaa olla justiin noita 7mm lähdöillä olevia...
          Mutta astelepa johonkin LVI tarvikkeita myyvään kauppaan ja pyydät sieltä 10mm kuulahanan ja siihen molempiin päihin kierteellä olevat letkuliittimet.
          Eli tyyliin:


          Ja sille 2kpl kaveriksi näitä:

          Last edited by sassi; 09-12-2011, 13:13.
          --
          Sassi
          - F10 530d
          - KTM 690 Enduro
          Ex. E90 330d, E46 330d

          Comment

          • dieseljussi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 592
            • Suomi

            Taloon tuli tänään uusi tulokas: BMW G450X. Mainoksen sanoin "Ilo on ensilumi".
            Saa nähdä, miten lopputalvesta alkaa hymy hyytymään teknisten ongelmien kanssa, mutta ainakin vehje on kevyt työntää.

            Comment

            • henu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 702
              • 01520

              Tuli käytettyä sigun "manki" dynossa.
              Vielä löytyy vanhasta jerkkua. Takapyörältä 150,53hp ja 129,72 nm vääntöä. Huippinopeus dynossa 312km/h

              74tkm mittarissa eikä tarvinnu vieläkään koskea venttilleiden säätöihin eikä nokkaketjuun.
              Ford Mondeo ST220
              Suzuki GSX1300R Hayabusa

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2844
                • South Carelia

                Nostellaas kevään alun kunniaksi tätäkin ylös...

                Oliskohan kellään kokemusta KTM 690 Duke III -08 supermotosta??

                10tkm ajettu olis tulossa Busaan vaihdossa ja tarttis saada kokemuksia...

                Yleistä tietoa, vikoja jne...

                Onko näissä mitään männänvaihtoväliä niinku noissa 450cc-500cc enskamotoissa tuppaa olemaan ???
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • -dq-
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 91
                  • Naantali

                  Originally posted by nappe74 View Post
                  Onko näissä mitään männänvaihtoväliä niinku noissa 450cc-500cc enskamotoissa tuppaa olemaan ???
                  Ei varsinaisesti, oliko Motorrad vai mikä saksalainen mp-lehti kun ajoi 690 SM:llä 50 tkm kestotestin (samalla moottorilla), kone oli aukaistaessa vielä ihan ajettavassa kunnossa.

                  Comment

                  • nappe74
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 2844
                    • South Carelia

                    Originally posted by -dq- View Post
                    Ei varsinaisesti, oliko Motorrad vai mikä saksalainen mp-lehti kun ajoi 690 SM:llä 50 tkm kestotestin (samalla moottorilla), kone oli aukaistaessa vielä ihan ajettavassa kunnossa.

                    http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=6940
                    Eikö valmistajakaan ole antanut suositusta/aika tai km-rajaa männänvaihdolle??
                    G30 530e xDrive A M-Sport -20

                    ex-Bimmerit:
                    F10 525dA xDrive M-Sport -13
                    E21 316 -80
                    E91 330xdA M-Sport -06
                    E53 X5 3.0iA Sport -04
                    E91 335xiA M-Sport -08
                    E60 530iA M-Sport -06
                    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                    E91 320d -06
                    E39 530iAT M-Sport -01
                    E36 328iA -96
                    E39 528iA -96
                    E36 325i -92

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2844
                      • South Carelia

                      Originally posted by nappe74 View Post
                      Eikö valmistajakaan ole antanut suositusta/aika tai km-rajaa männänvaihdolle??
                      Itse itseäni tehostaen...

                      Soittelin KTM huoltoon Lpr Urheilu Koskimieheen ja siellä eivät ainakaan löytäneet mitään suosituksia kys. pyörän männänvaihtoon... Ihan pelkät normihuollot riittää niinkuin muissakin pyörissä...

                      Kokemuksia kys. pyörästä otetaan edelleen mielellään vastaan !!
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • sassi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 412
                        • Nivala

                        690:n LC4 moottorin kestosta olen itsekin lueskellut, mutta ilmeisesti aika huoletonna saa olla. Ulkomaan eläjät ovat ajelleet reilusti yli 50tkm ilman murheita.

                        Muutamilla on mennyt imunokan seuraajarullan laakeri (joka oli tyyppivika vanhemmassa LC4:ssa), johtuen ilmeisesti huonolaatuisesta öljystä tai liian pitkästä öljynvaihtovälistä. 2010 malliin on tehty jotain muutoksia kannen voitelun suhteen, mutta en karsastaisi noita vanhempiakaan, kunhan huollot on tehty ajallaan ja kunnollisilla öljyillä.

                        Huoltoväli on 5000km, mutta itse olen tehnyt 2500km vielä ylimääräisen öljynvaihdon, kun sitä ei tuossa moottorissa ole kuin vähän reilu 2 litraa, kustannus on olematon.
                        Ja valmistajan öljyn laatuluokituksesta kannattaa pitää kiinni, sen olen noiden kotareiden kanssa havainnut. (Edellisestä 640:stä porsi kampiakselin laakeri, edellinen omistaja oli ajellut jollakin mineraaliöljyllä)

                        Nykyisen 690 enduron (vm. 2008) ostin 4400km ajettuna, nyt 14tkm eikä ole ollut murheita.

                        Eli jos mopo on huollettu asianmukaisesti, ei 690:n moottorin kanssa ole odotettavissa murheita.
                        --
                        Sassi
                        - F10 530d
                        - KTM 690 Enduro
                        Ex. E90 330d, E46 330d

                        Comment

                        • nappe74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 2844
                          • South Carelia

                          Originally posted by sassi View Post
                          690:n LC4 moottorin kestosta olen itsekin lueskellut, mutta ilmeisesti aika huoletonna saa olla. Ulkomaan eläjät ovat ajelleet reilusti yli 50tkm ilman murheita.

                          Muutamilla on mennyt imunokan seuraajarullan laakeri (joka oli tyyppivika vanhemmassa LC4:ssa), johtuen ilmeisesti huonolaatuisesta öljystä tai liian pitkästä öljynvaihtovälistä. 2010 malliin on tehty jotain muutoksia kannen voitelun suhteen, mutta en karsastaisi noita vanhempiakaan, kunhan huollot on tehty ajallaan ja kunnollisilla öljyillä.

                          Huoltoväli on 5000km, mutta itse olen tehnyt 2500km vielä ylimääräisen öljynvaihdon, kun sitä ei tuossa moottorissa ole kuin vähän reilu 2 litraa, kustannus on olematon.
                          Ja valmistajan öljyn laatuluokituksesta kannattaa pitää kiinni, sen olen noiden kotareiden kanssa havainnut. (Edellisestä 640:stä porsi kampiakselin laakeri, edellinen omistaja oli ajellut jollakin mineraaliöljyllä)

                          Nykyisen 690 enduron (vm. 2008) ostin 4400km ajettuna, nyt 14tkm eikä ole ollut murheita.

                          Eli jos mopo on huollettu asianmukaisesti, ei 690:n moottorin kanssa ole odotettavissa murheita.
                          Kiitos kattavaista tiedoista !!
                          G30 530e xDrive A M-Sport -20

                          ex-Bimmerit:
                          F10 525dA xDrive M-Sport -13
                          E21 316 -80
                          E91 330xdA M-Sport -06
                          E53 X5 3.0iA Sport -04
                          E91 335xiA M-Sport -08
                          E60 530iA M-Sport -06
                          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                          E91 320d -06
                          E39 530iAT M-Sport -01
                          E36 328iA -96
                          E39 528iA -96
                          E36 325i -92

                          Comment

                          • Rässi66
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 68
                            • Wempäälä

                            Yhden kesän 690 Enduro R:n perässä ajaneena voin vakuuttaa että tehopuoli on ko. mopossa kunnossa. Meinaan kivee tuli kokoajan.
                            Enskapuolella yksi halutuimmista allround-mopoista.

                            Tietoa löytyy kurapyöräwikistä.

                            - - -
                            Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6151
                              • Helsinki

                              Paljonko on ajettu tuolla laitteella, millaisia huoltoja tehty jne. Tuohon vaikuttaa aika paljon kaikki........
                              Jos itse vaihtaa tai on rahaa, niin miksi ei vaihtaisi.
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • mipy
                                Newbiemmer
                                • Aug 2012
                                • 14
                                • kainuu

                                690 kotari

                                Itsellä oli 11" vuosimallin 690 enduro r uudesta 5 tkm. asti ja siinä ajassa kerkesi mennä johtosarja puhki ja suli yhdeksi möntiksi, johtuen johtojen huonosta laadusta ja heikosta eristyksestä . Samoiten ajovalon takaa oli osa johdoista hankautunut jo puhki, joten kannattaa tarkistaa johdotukset käytettyä 690 kotaria ostaessa.
                                E30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎