Tuli ostettua -93 CBR 600 F ja IF:ssä vakuutukset osakaskon kanssa 500e. Oishan tuohon voinu pelkän liikennevakuutuksenkin ottaa, mutta ei ois ollut kun 100e halvempi. Koko vuoden vakuutus 20% ja 70% bonuksilla. Ei mun mielestä paha ja pääsee hommaan sisälle melko pienellä rahalla. Kun kattoo nettimotosta noita 90-luvun alun pyöriä niin saattaa saada jopa alle 2k€ todella siistin pyörän. Että ei se aina niin hirveästi sitä rahaakaan tarvitse
Pihasta löytyy myös tätä vanhempaa kalustoa edustava -89 GSX-R750 ja vakuutukset muistaakseni 415€ vuosi sisältäen osakaskon (Pohjola). Itse pyörä maksoi alle 2t€ ja poislukien viime syksyn öljypropun porsiminen, ei ole rahaa tarvinnut remonttiin laittaa parin vuoden aikana. Tietysti normaalit huolto-osat ja kuluvat on pitänyt vaihtaa. Eli kyllä aika edullisestikin voi tosiaan harrastella
Kannattaa aika tarkkaan kilpailuttaa ne vakuutukset, itellä sigun mopotin ja kasko + liikenne on vähän vajaat 800e. Liikenteen bonarit 30 ja kaskon täydet. Yhtiönä Pohjantähti. Toistaseks oon ollu ihan tyytyväinen. Yhden pyörän pahasen ovat jo korvanneetkin (samanlainen ku nykynen). Itsellä ikää kohta 24...
no hitto, tässähä alkaa ihan kuumetta puskea jos noinkin "halvalla" pääsee vakuutuksissa tosin itsellä vasta 22 mittarissa kesäkuussa.. bonukset on muistaakseni aikalailla täydet jo kun ei ole tullu mällättyä vielä autoa "KOPKOPKOP"..
itteä tosin enempi kiinnostaa nää supermoto vehkeet, kotarit, husset ja husabergit yms, onkos näitten vakuutuksista mitään tietoa :think 450 - 900 kuutioiset on ollu silmätikkuina nettimotossa.
toki esim 600 kyykkykin kelpaa mainiosti, tonnista en ekaks vehkeeks kyllä hanki, henkihän siinä vaan lähtis
no hitto, tässähä alkaa ihan kuumetta puskea jos noinkin "halvalla" pääsee vakuutuksissa tosin itsellä vasta 22 mittarissa kesäkuussa.. bonukset on muistaakseni aikalailla täydet jo kun ei ole tullu mällättyä vielä autoa "KOPKOPKOP"..
itteä tosin enempi kiinnostaa nää supermoto vehkeet, kotarit, husset ja husabergit yms, onkos näitten vakuutuksista mitään tietoa :think 450 - 900 kuutioiset on ollu silmätikkuina nettimotossa.
toki esim 600 kyykkykin kelpaa mainiosti, tonnista en ekaks vehkeeks kyllä hanki, henkihän siinä vaan lähtis
Ja noita bonuksia ei sitten siirrellä autosta prätkään edestakaisin,ei onnistu..
no hitto, tässähä alkaa ihan kuumetta puskea jos noinkin "halvalla" pääsee vakuutuksissa tosin itsellä vasta 22 mittarissa kesäkuussa.. bonukset on muistaakseni aikalailla täydet jo kun ei ole tullu mällättyä vielä autoa "KOPKOPKOP"..
itteä tosin enempi kiinnostaa nää supermoto vehkeet, kotarit, husset ja husabergit yms, onkos näitten vakuutuksista mitään tietoa :think 450 - 900 kuutioiset on ollu silmätikkuina nettimotossa.
toki esim 600 kyykkykin kelpaa mainiosti, tonnista en ekaks vehkeeks kyllä hanki, henkihän siinä vaan lähtis
Bonareistahan ei ole mitään hyötyä, jos niitä ei ole kerrytetty prätkällä. Päättivät tuossa joku vuosi sitten muttaa minultakin 70-bonarit nollaksi kun bonusvaihto auto-prätkä kiellettiin...
Husabergin vakuutus on halpa, koska jostain syystä rekisteriotteessa lukee, että laitteessa on 9 kW (yleensä varmaan lähempänä 60 heppaa ainakin niissä yli puolilitraisissa).
On jumalattoman kallis tuo lisenssi. :think Tuntuuko et saa rahalle vastinetta jos on autokortti ollut taskussa vaikkapa 7 vuotta?
Onhan se kieltämättä aika tyyris varsinkin kun aika läpihuuto-juttuna tuo koko homma menee. Mut kaikkihan nykyään maksaa..
Mutta on se sen arvoista
Ihan kyllä oli asiallinen opetus, tuli uuttakin asiaa vaikka autolla on tullu ajeltua jo 11 vuotta. Kaiken kaikkiaan en kokenu et meni rahat "hukkaan".
Onhan se kieltämättä aika tyyris varsinkin kun aika läpihuuto-juttuna tuo koko homma menee. Mut kaikkihan nykyään maksaa..
Mutta on se sen arvoista
Ihan kyllä oli asiallinen opetus, tuli uuttakin asiaa vaikka autolla on tullu ajeltua jo 11 vuotta. Kaiken kaikkiaan en kokenu et meni rahat "hukkaan".
tällä kokemuksella jos saisin päättää uudestaan niin jättäsin kortin ajamatta. ostasin kilvettömän pelin ja ajasin ympäri ratoja. 2004 sai ajeltua kortin vielä alle 400e
Itekki ruvennu miettimään tota prätkäkorttia mut varmaan vasta 2012 kesälle. Mut jos ajais kortin jo tänä kesäna valmiiks nii saiskohan jostain vuokrattua prätkää? Muutenhan se on sit sama ajaako sen kortin nyt vai vuoden päästä. Eikä muuten prätkäkuumetta helpota yhtään et tuttu hommas tälle kesälle R6sen,alkaa kuume olla jo sellasta 39 asteista Jos vaa jostain sais suht halvalla vuokralle pärrän nii varmasti ajan kortin sitte tänä kesänä.
no hitto, tässähä alkaa ihan kuumetta puskea jos noinkin "halvalla" pääsee vakuutuksissa tosin itsellä vasta 22 mittarissa kesäkuussa.. bonukset on muistaakseni aikalailla täydet jo kun ei ole tullu mällättyä vielä autoa "KOPKOPKOP"..
itteä tosin enempi kiinnostaa nää supermoto vehkeet, kotarit, husset ja husabergit yms, onkos näitten vakuutuksista mitään tietoa :think 450 - 900 kuutioiset on ollu silmätikkuina nettimotossa.
toki esim 600 kyykkykin kelpaa mainiosti, tonnista en ekaks vehkeeks kyllä hanki, henkihän siinä vaan lähtis
Jos hyvää ekaa pyörää etsit joka ei kuitenkaan heti pieneksi tehojen puolesta jää niin mulla olisi tarjolla tällainen...
toki esim 600 kyykkykin kelpaa mainiosti, tonnista en ekaks vehkeeks kyllä hanki, henkihän siinä vaan lähtis [/QUOTE]
Ei kannata lähteä vajaa tehoisella aloittelemaan harrastusta. Jos ostat eka kuussatkun, seuraavana kesänä täytyy saada jo tonninen jne.. Itellä oli eka "iso" pyörä gsx-r 1100 ahdettuna ja hauska peli olikin... 4 vuotta tällä ajelin ilman suurempia murheita. Katupyöräilykipinän hiivuttua vaihdoin Suzukilla Hussen WR250 2t-enskan.
Voin sanoa, että tämän ex pyörän jälkeen vakio tonninen/busa tuntui kun olisi kuollutta kissaa hännästä vetänyt.
Comment