Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuokki2
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 377
    • hamina

    #76
    tonninen suoraan, itsekin sen virheen tein että ostin zx6r 636:n ensipyöräksi.. ekan viikon sillä oli kivaa mutta tottuu niin nopeasti, ja hirveitä kierroskoneita, huipputeho tais tulla 16.000rpm
    Skyline R33 GT-R v-spec
    Subaru legacy GT spec B -03
    e39 528ia
    ski-doo x600rs -07

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5148
      • Joensuu

      #77
      Tuo tonninen suoraankin on kyl 2-piippunen juttu: ihmiselle joka tajuaa sen tonnisen tehot, eikä lähe sitä heti ajaa asenteella "kahtasataa keulat pystyssä yhelllä käellä", tai ajamaan niitä autolla hangattuja mutkapätkiä polvimaassa, niin kyllähän se soveltuu ekaksi mopoksi vallan mainiosti.

      Kyl se kusiainen kuitenkin antaa kuitenkin enempi anteeks, mut taas toisaalta semmoselle kaverille jolla näyttämisen halut on kovemmat mitä taidot, niin sellaset ois hyvä saaha karsittuun jo ennen autokoulua pois. Tosin mahdoton tehtävä.

      Itehän kävin "perinteisesti" 600 (2 kautta) --> 750 (vajaat 2 kautta) --> 1000 (heinäkuu 2010 -->) ja oli minusta vallan mainio tapa tutustua tähän lajiin. 600 cc oli sellainen perusrauhallinen ja mukavan pirtsakan tuntuinen ekan kesän ajan, seiskpätkä olikin sitten jo ihan eritavalla rajupeli joka jaksoi viihdyttää vielä ihan viimesilläkin ajoilla ennen myyntiä, enkä ois varmaan myynytkään, jos ei vain ois alkanut olla niin paljon kilometrejä. Tosin pakko myöntää et kyllähän tällä kilosella on sitten hauskuuskerroin ihan eriluokkaa, mut en kyll kovin monelle kaverille kiloista suoraan suosittele...
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • suikka
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 102
        • Finland

        #78
        Originally posted by ruupanen View Post
        Tuo tonninen suoraankin on kyl 2-piippunen juttu: ihmiselle joka tajuaa sen tonnisen tehot, eikä lähe sitä heti ajaa asenteella "kahtasataa keulat pystyssä yhelllä käellä", tai ajamaan niitä autolla hangattuja mutkapätkiä polvimaassa, niin kyllähän se soveltuu ekaksi mopoksi vallan mainiosti.

        Kyl se kusiainen kuitenkin antaa kuitenkin enempi anteeks, mut taas toisaalta semmoselle kaverille jolla näyttämisen halut on kovemmat mitä taidot, niin sellaset ois hyvä saaha karsittuun jo ennen autokoulua pois. Tosin mahdoton tehtävä.

        Itehän kävin "perinteisesti" 600 (2 kautta) --> 750 (vajaat 2 kautta) --> 1000 (heinäkuu 2010 -->) ja oli minusta vallan mainio tapa tutustua tähän lajiin. 600 cc oli sellainen perusrauhallinen ja mukavan pirtsakan tuntuinen ekan kesän ajan, seiskpätkä olikin sitten jo ihan eritavalla rajupeli joka jaksoi viihdyttää vielä ihan viimesilläkin ajoilla ennen myyntiä, enkä ois varmaan myynytkään, jos ei vain ois alkanut olla niin paljon kilometrejä. Tosin pakko myöntää et kyllähän tällä kilosella on sitten hauskuuskerroin ihan eriluokkaa, mut en kyll kovin monelle kaverille kiloista suoraan suosittele...
        Höpö höpö,tyhjää rahan polttamista 600-750-+1000cc....
        Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
        Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5148
          • Joensuu

          #79
          Originally posted by suikka View Post
          Höpö höpö,tyhjää rahan polttamista 600-750-+1000cc....
          No jaa, kummastakin sain enempi myydessä mitä ostaessa, eikä kyllä itellä ainakaan ois ollut rahaa suoraan kiloseen, tai isompaan harrastusta aloittaessani keväällä 2007. Tai oiskai sitä voinut ostaa jonkun vanhan 1100 zzr tms, mut ei tämmönen pikku-ukko moisella möhköfantilla viiti ajella.

          Valintojahan nämä on ja jokainen tekee omansa.

          Ps. Ei ole montaa päivää kun joku 21wee wannabe bamberisti oli keulinut oli uuden rytkösen ympäri.

          Edit: Darwinin laki ja Newtonin fysiikan laithan kyllä korjaa tälläiset sankarit pois tuolta liikenteestä kuten tuossa(kin) tapauksessa. Yritän vain sönkätä, et kilonen sopii toisille suoraan ekaks pyöräks ja toisille ei.
          Last edited by ruupanen; 10-05-2011, 10:59.
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • dieseljussi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 592
            • Suomi

            #80
            Kusiaisella häviää tonniselle ratakierroksella noin sekunnin. Jokainen voi sitten miettiä, onko se paljon vai vähän.
            Toki tonninen on vaihteiden- ja kierrostenkäytön kannalta oleellisesti rennompi.

            Comment

            • ///J
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 569
              • Tre

              #81
              600, 750 ja 1000 giksereitä omistaneena (kaikki uudehkoja) voin sanoa että 750 on ollut ehdottomasti parhaiten omaan hanskaan sopiva. Viime kesänä "downgreidasin" 1000cc -> 750cc eikä kyllä yhtään kaduttanut. Toki 750 oli ollut jo aiemminkin eli vaihto oli ihan harkittu. Omasta mielestä toimii allround-pyöränä paremmin, sekä radalla että kadulla.
              Totuus vaan on että tonnisella ei normijätkä pysty millään hyödyntämään sitä kaikkea tehoa mitä siellä reservissä on, koska sitä on ihan naurettavan paljon. Sillä väännöllä on toki ihan mukava ajella, ei paljoa tarvitse ihmetellä mikä vaihde on sisässä niin silti mennään. Eli vähän kuin skootterilla päästelisi.

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3166
                • 47200

                #82
                Originally posted by väiski525 View Post
                no hitto, tässähä alkaa ihan kuumetta puskea jos noinkin "halvalla" pääsee vakuutuksissa tosin itsellä vasta 22 mittarissa kesäkuussa.. bonukset on muistaakseni aikalailla täydet jo kun ei ole tullu mällättyä vielä autoa "KOPKOPKOP"..

                itteä tosin enempi kiinnostaa nää supermoto vehkeet, kotarit, husset ja husabergit yms, onkos näitten vakuutuksista mitään tietoa :think 450 - 900 kuutioiset on ollu silmätikkuina nettimotossa.

                toki esim 600 kyykkykin kelpaa mainiosti, tonnista en ekaks vehkeeks kyllä hanki, henkihän siinä vaan lähtis
                Ite hommasin vasta sm570 hussen, ja on ketterä peli kaupungissa, hiekkatiellä/metässä ihan omiaan ja vääntöä omiks tarpeiks ihan riittämiin. Matka-ajoa en suosittele ollenkaan, jos haluaa lähteä ajelemaan muuten vaan kauniina kesäpäivänä ja katsella maisemia, etenkin jos matkaa kertyy vaikka ~200km --> en suosittele tuommosta peliä ellei perse ja kädet ole terästä!! Juuri laskin tossa viikonloppuna noin 90km omalla ja voin sanoa, että tunne on sama kun pitäis muutaman tunnin isoa piikkauskonetta käsissä Tämäkin info ihan vaan siks että tiedät mitä on tulossa jos jotain tämäntyylistä supermotoa meinaat hankkia. Yamahalta löytyy esim XT mikä on mukava ajella eikä mikään täristin..

                Ja vakuutukset: oma 41kw papereissa noin 600€ osa-kaskoineen päivineen 20% bonuksilla lähivakuutuksesta

                Comment

                • dieseljussi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 592
                  • Suomi

                  #83
                  Originally posted by pazq View Post
                  Yamahalta löytyy esim XT mikä on mukava ajella eikä mikään täristin..
                  Sellainenkin löytyy pihanperilä, tärinä on jostain piikkauskoneen ja tärylätkän väliltä, jos vaan onnistuu saamaan sen käyntiin (potkittava laite)
                  Tuossa tosin vuosimalli vaikuttaa hyvin paljon, oma xt on 80-luvulta.

                  Comment

                  • x-arttu-x
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 583
                    • Lieto

                    #84
                    Mä en kyllä ikinä ole tajunnut tätä "En uskalla ensipyöräksi ostaa 1000cc kyykkyä, ostan 600cc:n" -ajatusta. Kiihtyvyydessähän on alle sekunti eroa, molemmat keulii ympäri lähes yhtä helposti jne. Hintakysymys on tietenkin asia erikseen, mutta siis jos rajoitteena on tehokkuus.

                    Noh, itse olenkin tällainen pappamopoilija twinillä

                    Comment

                    • eri-ernesti
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 241
                      • Hämeenlinna / Mikkeli

                      #85
                      Originally posted by x-arttu-x View Post
                      Mä en kyllä ikinä ole tajunnut tätä "En uskalla ensipyöräksi ostaa 1000cc kyykkyä, ostan 600cc:n" -ajatusta. Kiihtyvyydessähän on alle sekunti eroa, molemmat keulii ympäri lähes yhtä helposti jne. Hintakysymys on tietenkin asia erikseen, mutta siis jos rajoitteena on tehokkuus.

                      Noh, itse olenkin tällainen pappamopoilija twinillä
                      Kiihtyvyydessä ei juu varmaan sekuntia enempää oo eroo nollasta sataan, mutta nollasta kahteen sataan on jo varmasti aika huimia eroja. Itse en missään nimessä suosittele ensipyöräksi kilokyykkyä jos vähänkään on kohmon luonne. Tietty rauhallinen kaveri voi ihan hyvin ottaa kilosen. Kaikki ketkä on molempia pyöriä ajanu tietää varmasti, että se voiman ero on todella suuri. Rata-ajot onkin sitten taas ihan oma maailmansa. Vielä jos tuohon "keulimiseen" palataan, niin eihän se kusiainen keuli lähellekkään niinkuin tuo tonninen
                      VOOORT
                      K7 gsx-r 1000 rata

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        #86
                        itsellä nyt lähinnä se tossa 600 ja tonnisen erossa että vakuutukset aika vitusti halvempi 600 mut saas nähdä, en kumminkaan ole tänä kesänä vielä mopoa hommaamassa joten on tässä aikaa miettiä ja pohdiskella.. jos ton kortin sais ajettua viel tänä kesänä nii vois sitte käydä testailee eri vehkeitä
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          #87
                          Originally posted by x-arttu-x View Post
                          Mä en kyllä ikinä ole tajunnut tätä "En uskalla ensipyöräksi ostaa 1000cc kyykkyä, ostan 600cc:n" -ajatusta. Kiihtyvyydessähän on alle sekunti eroa, molemmat keulii ympäri lähes yhtä helposti jne. Hintakysymys on tietenkin asia erikseen, mutta siis jos rajoitteena on tehokkuus.

                          Noh, itse olenkin tällainen pappamopoilija twinillä
                          Ei kyllä pysty olemaan samaa mieltä. Kyllä 600 ja 1000:n välillä erot on raakuudessa on aika paljon isommat mitä paperilla antaa ymmärtää. Jotain kusiaista pystyy aika huoletta lähettämään paikaltaan ilman pelkoa ympäri keulimisesta mut tonnisella ei pysty käyttämään läheskään koko tehoreserviä paikaltaan ennen kuin päästää +100km/h nopeuksiin.

                          Comment

                          • Tabuli
                            Newbiemmer
                            • Oct 2004
                            • 28
                            • Vaasa

                            #88
                            Originally posted by x-arttu-x View Post
                            Mä en kyllä ikinä ole tajunnut tätä "En uskalla ensipyöräksi ostaa 1000cc kyykkyä, ostan 600cc:n" -ajatusta. Kiihtyvyydessähän on alle sekunti eroa, molemmat keulii ympäri lähes yhtä helposti jne. Hintakysymys on tietenkin asia erikseen, mutta siis jos rajoitteena on tehokkuus.
                            Itsellä oli aluksi kusiainen gixxeri ja nykyään tonninen. On niillä eroa
                            Kuussatanen ei keulinu vahingossa, ei lähteny sutimaan mutkan ulostulossa ku väänsi vahingossa millin liikaa kaasua, ei "kiihtyny" enään kahensadan jälkeen... Onhan noita.
                            Mutta helpompi se oli ajaa, varsinki radalla

                            Comment

                            • DriveFast
                              BTCF Member
                              • Apr 2010
                              • 165
                              • Turku

                              #89
                              Originally posted by ruupanen View Post
                              Itehän kävin "perinteisesti" 600 (2 kautta) --> 750 (vajaat 2 kautta) --> 1000 (heinäkuu 2010 -->) ja oli minusta vallan mainio tapa tutustua tähän lajiin.
                              Itellä tuo on mennyt siten, et kevarin jälkeen pyöräksi tuli 750 Zeta(2 ajokautta) ja siitä hyppäsin sit "pienen" hypyn tuohon 1200 Ninjaan, jonka omistan yhä..

                              Pidän itteäni sen verta rauhallisena kaverina, et tuollaisen hypyn uskalsin tehdä(pyörissä kun ei juuri muuta samaa ole kuin merkki.) Eikä tässä ongelmia ole ollutkaan, pyörä kulkee sellaista nopeutta mitä kaasusta annostelee
                              Monilla ei tunnu tuota itsehillintää pyörän kanssa olevan, siinä mielessä tuollainen rauhallinen tahti pyörän tehojen kasvattamisessa on ihan suotavaa.
                              BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                              Exät:
                              BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                              BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                              Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                              Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                              Comment

                              • turbopuusti
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 823
                                • Lahti

                                #90
                                Originally posted by DriveFast View Post
                                Itellä tuo on mennyt siten, et kevarin jälkeen pyöräksi tuli 750 Zeta(2 ajokautta) ja siitä hyppäsin sit "pienen" hypyn tuohon 1200 Ninjaan, jonka omistan yhä..

                                Pidän itteäni sen verta rauhallisena kaverina, et tuollaisen hypyn uskalsin tehdä(pyörissä kun ei juuri muuta samaa ole kuin merkki.) Eikä tässä ongelmia ole ollutkaan, pyörä kulkee sellaista nopeutta mitä kaasusta annostelee
                                Monilla ei tunnu tuota itsehillintää pyörän kanssa olevan, siinä mielessä tuollainen rauhallinen tahti pyörän tehojen kasvattamisessa on ihan suotavaa.
                                Pidän myöskin itseäni suhteellisen rauhallisena ajelijana ja kovasti mietin tuota pyörän kokoa. Pieni jännäpapana housuissa ja krooninen persaukisuus avustivat päätökseen pysyä kusiaisissa. Isompi pyörä olisi tullut kalliimmaksi hankkia (en halua -80 luvun pyörää pelkästään ulkonäön takia) ja vakuutukset olisivat olleet lähemmäksi tai jopa yli tonnin. Kun lasketaan kortti, varusteet ja pyörän hankintakulut yhteen tulee tällekin kokoonpanolle reilut neljä tonnia hintaa. Vielä päälle yhtälöön ynnätään bensat, huoltokulut ja opiskelijan tulot oli pyörän valinta lapsellisen helppo. Oikeastaan vain yksi vaihtoehto
                                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎