Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smeagul
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 334
    • Salo

    Originally posted by ruupanen View Post
    Mitäs maksaa kortti nykysin? Muistelen et keväällä 2001 harjotusluvilla ois piikkikortti maksanut 1800 markkaa kaikenkaikkiaan.
    Mulle teki 740 euroo kaiken kaikkiaa...
    My BMW is using what your hybrid is saving

    E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
    ex E34 520i 24V -91

    Originally posted by Rockford
    Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      Onko muilla tökkinyt tuo pyöräharrastuksen aloitus? Nyt on tainnut kuukauden olla pyörä ja kilsoja on kertynyt ehkä 500. Työmatkaa kulkenut ja jotain satunnaista lenkkiä. Jo ajatus nakupyörällä pitkän matkan ajosta puistattaa.

      Comment

      • Paabo
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 4322
        • Lapinlahti City

        Originally posted by Antti O View Post
        Onko muilla tökkinyt tuo pyöräharrastuksen aloitus? Nyt on tainnut kuukauden olla pyörä ja kilsoja on kertynyt ehkä 500. Työmatkaa kulkenut ja jotain satunnaista lenkkiä. Jo ajatus nakupyörällä pitkän matkan ajosta puistattaa.
        Itsellä pyörä on kakkos kulkuneuvo ja sillei vähäselle sen ajaminen on jäänyt.Tälle kesälle sen vajaan tuhat kilometriä ja viime kesänä reilu 6000km.Tuosta Yamahasta joku saisi edullisesti hyvän pyörän. Itsellä tuo avo kuume aika pirunmoinen....
        E39 M5

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          Originally posted by Antti O View Post
          Onko muilla tökkinyt tuo pyöräharrastuksen aloitus? Nyt on tainnut kuukauden olla pyörä ja kilsoja on kertynyt ehkä 500. Työmatkaa kulkenut ja jotain satunnaista lenkkiä. Jo ajatus nakupyörällä pitkän matkan ajosta puistattaa.
          Pari kesää olut jo vähän samanlaista Varmaan 1000km maksimissaan tullut tälle kesälle, siitäkin suurin osa emännän kanssa kakspäällä ajaen kun lähes kaikki kaverit ovat myyneet pyöränsä pois.
          Suht pienellä kulutuksella meni tuo R6 kun käytiin ajamassa 330km lenkki, missä pääasiassa mutkapätkää. 4,9L/100km

          Edit. Ja vähän sama kuin paabolla, pyörä on kakkos tai kolmos kulkuväline. Niin ei sillä myöskään meinaa keretä ajamaan.
          M550d

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            Mä en oikeastaan halua edes ajaa arkiajoja pyörällä. Käyn radalla ja joskus jonkun lenkin ajamassa. Töihin ajelen paljon mielummin ilmastoidulla kotilolla.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              Originally posted by Paabo View Post
              Itsellä pyörä on kakkos kulkuneuvo ja sillei vähäselle sen ajaminen on jäänyt.Tälle kesälle sen vajaan tuhat kilometriä ja viime kesänä reilu 6000km.Tuosta Yamahasta joku saisi edullisesti hyvän pyörän. Itsellä tuo avo kuume aika pirunmoinen....
              Joo avosta iteki tykkään kyllä enempi, tahdon vaan sen 2 paikkaisena. Siksi myin avon keväällä pois. Pyörän taas ostin sen takia kun sen muka sai halvalla.Ainakin se 90 päivää taidan pitää vakuutuksessa että bonus nousee sen pykälän.

              Viime tankin keskikulutus oli 3.91l / 100km.
              Pappamopona siis er-5 kawasaki 500cc vm 97

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5148
                • Joensuu

                Ite ajan huhtikuun puolestavälin lokakuun alkuun pelkästään mopolla, satoi tai paistoi, eli auto seisoo kyseisen auton.

                Jokapäivä vain tuntuu kivemmalta, kun vihdoinkin pyöräkin juuri sellainen kuin olen aina halunnut.

                Edes sadepäivinä ei ole ikävä autoa tullut. Kai mie vaan oon sit truu mötörösti tms

                Parille kaverille kyl käynyt, et hommanneet mopetin, mutta myyneet kesän jälkeen pois, kun ei ole napannutkaan.
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • Gemmi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 3355
                  • Espoo

                  Kuinkahan äkkiä tommoseen 600cbr:n tai fzr:ään kyllästyy?:think. tullu kaverin Z750:sellä ajettua noin 500km ja ihan kiva mopo, helppo käsitellä ja mukava ajaa muutenkin.

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5148
                    • Joensuu

                    Originally posted by Gemmi View Post
                    Kuinkahan äkkiä tommoseen 600cbr:n tai fzr:ään kyllästyy?:think. tullu kaverin Z750:sellä ajettua noin 500km ja ihan kiva mopo, helppo käsitellä ja mukava ajaa muutenkin.
                    Jotkut kesässä, toiset kahessa, ja useat ajaa montakin vuotta. Täysin kiinni henkilöstä.

                    Osta sit Honda, elä jamppua. Moisen omistin ja oli ihan susipaska. Söi öljyä vittuna, vaikka konerempattu täydellisesti, loota meni, sytty tuleen, paska ajaa, ei käynnistynyt sateen jälkeen.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      Osta sit Honda, elä jamppua. Moisen omistin ja oli ihan susipaska. Söi öljyä vittuna, vaikka konerempattu täydellisesti, loota meni, sytty tuleen, paska ajaa, ei käynnistynyt sateen jälkeen.
                      Tää koskee sitten ainoastaan tuota yamahan fzr mallia
                      M550d

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5148
                        • Joensuu

                        Originally posted by jumbo View Post
                        Tää koskee sitten ainoastaan tuota yamahan fzr mallia
                        Joo, yzf-r6 on jo paljon parempi kaikinpuolin. Tosin surullista luettavaa oli yzf-r1 foorumi, kun moista kattelin ittelleni reipas vuostakaperin. Oli aika useat pärrät leiponeet kiinni keuliessa, kun ei ollutkaan voitelu riittänyt.

                        Jamppu itelle sit joskus jos varaa takuunalaiseen peliin, tai sitten ovat saaneet tehtyyn sellaisen pelin joka kestää kikkailua, eikä siinä ole tuollaisia "pikku ongelmia" kuten yllämainitut.
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

                          Tarkennetaan sen verran että pc25 cebari olis kiikarissa, kone ainakin vaikutta suht luotettavalta mitä netistä lueskellu:think. mites noi yzf-r alkupään laitteet?, eli noi 92-96vm laitteet?(genesis vai mikä se tarkempi malli ny olikaan?). ei oo hirveesti rahaa sijottaa, mut pakko saada mopo alle. vähän vaan mietityttää noitten 600:n vääntö/väännöttömyys.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6935
                            • N/A

                            Originally posted by Gemmi View Post
                            Tarkennetaan sen verran että pc25 cebari olis kiikarissa, kone ainakin vaikutta suht luotettavalta mitä netistä lueskellu:think. mites noi yzf-r alkupään laitteet?, eli noi 92-96vm laitteet?(genesis vai mikä se tarkempi malli ny olikaan?). ei oo hirveesti rahaa sijottaa, mut pakko saada mopo alle. vähän vaan mietityttää noitten 600:n vääntö/väännöttömyys.
                            edit: ei mitään

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Originally posted by Gemmi View Post
                              Tarkennetaan sen verran että pc25 cebari olis kiikarissa, kone ainakin vaikutta suht luotettavalta mitä netistä lueskellu:think. mites noi yzf-r alkupään laitteet?, eli noi 92-96vm laitteet?(genesis vai mikä se tarkempi malli ny olikaan?). ei oo hirveesti rahaa sijottaa, mut pakko saada mopo alle. vähän vaan mietityttää noitten 600:n vääntö/väännöttömyys.
                              Luotettavia on toki, nokkaketjua sinne kannattaa harkita laittavansa. Lähes jokaisessa pitää napinaa, ei sillä että se olisi merkki rikkoontumisesta. Mutta ei ole kallista tehdä jakopäänremonttia.

                              Mutta ei tosiaan kannata viimeisiä rahoja sijoittaa vanhan pyörän hankintaan. Miettisin todella tämän vuosituhannen laitteita, -2000 luvulta olevia cbr-f tai RR mallejakin saa jo melko halvalla. Ja on kuitenkin melko kaukana tuosta pc25 mallista. Sekä todennäköisesti saa helpommin kaupaksikin. Ja ajettavuus ihan eri planeetalta.

                              Itselläni oli muutama vuosi sitten tuollainen pc31 malli, muistaakseni -97 mallinen cbr. Ajettavuus oli ihan ok, ei toki uusien tasolla. Moottori paljon miellyttävämmän tuntuinen, kuin tuoreissa kusiaisissa. Eli löytyi myös vääntöä sieltä keskialueelta jonkin verran, ei mikään tykki ollut kuitenkaan. 117hp siitä muistaakseni penkitettiin, muutoksia oli putkisto, syttypyörä vaihdettu, dynojetit ja kannelle oli tehty jotain pientä siistimistä. Eli kaiken kaikkiaan onnistunut viritys, suorituskyky lähellä sen aikasia uusia kusiaisia mutta vääntöalue paljon laajempi. Nykypäivänä alkaa vaan oleen niin vanha pyörä, että miettisin kahteen kertaan.


                              Jos rahatilanne sallisi itselläni, niin ostaisin kyllä -00 uudemman firebladen. Eli uudemmilla muoveilla ja ruiskulla. On se niin perkeleen nätti pyörä vieläkin.

                              Comment

                              • Eetu
                                Banned
                                • Oct 2008
                                • 2843

                                Huomenna ilmoittaudun 30.6 alkavalle a kurssille. Tästäkö se alamäki alkaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎