Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Originally posted by Micce///M View Post
    Eikös nuo leiponut järjestään kaikki kiinni?
    Jaa? Mulla oli just tommonen, eikä siinä ollut minkäänlaista vikaa. Äärimmäisen hieno ja hyvä peli siihen aikaan.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • -dq-
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 91
      • Naantali

      Oliko LC:ssä oikein mitään tyyppivikaa..YPVS-malleissa oli varmaan servot jumissa.

      Semmosta täystehosta 2-tahtista mallia ei varmaan ollutkaan mikä ei ois jossain kohtaa kiinni leiponu, 16-vuotias satulaan ja sinkki kireellä kilometritolkulla, jos sieltä vielä muutama km/h irtois.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Originally posted by -dq- View Post
        Oliko LC:ssä oikein mitään tyyppivikaa..YPVS-malleissa oli varmaan servot jumissa.

        Semmosta täystehosta 2-tahtista mallia ei varmaan ollutkaan mikä ei ois jossain kohtaa kiinni leiponu, 16-vuotias satulaan ja sinkki kireellä kilometritolkulla, jos sieltä vielä muutama km/h irtois.



        6 mäntää cagivalla/kesä Pari meni oman mokan takia, 4 sitten ihan muuten vaan Apriliasta ei menny kun vaihdelaatikko kahdesti. Perkeleen rotaxin neulalaakerit, missä muovinen häkki
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • nappe74
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 2845
          • South Carelia

          Jos sitä huomenna pyöränvaihtokaupoille...
          G30 530e xDrive A M-Sport -20

          ex-Bimmerit:
          F10 525dA xDrive M-Sport -13
          E21 316 -80
          E91 330xdA M-Sport -06
          E53 X5 3.0iA Sport -04
          E91 335xiA M-Sport -08
          E60 530iA M-Sport -06
          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
          E91 320d -06
          E39 530iAT M-Sport -01
          E36 328iA -96
          E39 528iA -96
          E36 325i -92

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2845
            • South Carelia

            Originally posted by nappe74 View Post
            Jos sitä huomenna pyöränvaihtokaupoille...

            ...ja tollanen sieltä tarttui kotarin tilalle...

            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • henu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 702
              • 01520

              yoshimurat laitettu bläkkäriin.. on meteliä
              onneks on sen verran vanha kampe, ettei noi e-hyväksynnät ole tarpeen putkissa
              Ford Mondeo ST220
              Suzuki GSX1300R Hayabusa

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5150
                • Joensuu

                Originally posted by henu View Post
                yoshimurat laitettu bläkkäriin.. on meteliä
                onneks on sen verran vanha kampe, ettei noi e-hyväksynnät ole tarpeen putkissa
                Missä vm / kk tuo hyväksyntä pelleily tarkallaan menee?
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • henu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 702
                  • 01520

                  Originally posted by ruupanen View Post
                  Missä vm / kk tuo hyväksyntä pelleily tarkallaan menee?
                  muistaakseni 00-> eteenpäin.Eli ainaki vuotta 2000 ennen ei tarvitse olla e-hyväksyntää.
                  esim minulla ei ole tyypihyväksyntä merkintää tyyppikilvessä eikä rek.otteessa

                  A. Tyyppihyväksytyt moottoripyörät

                  Tyyppihyväksytyn moottoripyörän äänenvaimentimen tulee olla tyyppihyväksytty ja e-merkitty (paitsi siinä tapauksessa, jossa tarvikevaimentimen hyväksyntä on myönnetty ennen e-merkintäpakon voimaantuloa).

                  Tyyppihyväksytyssä moottoripyörässä on ns. valmistajan kilpi, johon on merkitty valvonta-arvo (dB(A)) melulle. Mittaustulos ei saa olla enempää kuin 5 dB(A) korkeampi kuin valvonta-arvo. Mittaustapa on jäljempänä kuvattu staattinen mittaus. Valvonta-arvo on pyöräkohtainen. Se on tyyppihyväksynnän yhteydessä mitattu staattisella testillä pyörästä, joka on läpäissyt ohiajomittauksen.

                  On epäselvää, mitä tapahtuu sellaisessa tilanteessa, jossa tarvikeäänenvaimennin on asianmukaisesti hyväksytty ja E-merkitty, mutta katsastuskonttorilla (tai tienvarressa) mitattu melutaso ylittää valvonta-arvon enemmän kuin 5 dB(A). Periaatteessa näin ei pitäisi tapahtua, mutta omien mittaustemme perusteella tuo 5 dB(A) toleranssi voi joutua koetukselle jo alkuperäisilläkin pakoputkilla.

                  " Muut kuin tyyppihyväksytyt moottoripyörät

                  Meluvaatimusten täyttyminen voidaan osoittaa mittaamalla. Äänenvaimentimen E-merkintää ei vaadita (toki sellainenkin kelpaa). Ensisijainen mittaustapa on ns. staattinen mittaus, joka voidaan suorittaa kaikilla katsastuskonttoreilla. Mittauksen aikana moottorin kierrosluvun on vastattava 1/2 maksimitehon kierrosluvusta, minkä jälkeen kaasu käännetään nopeasti täysin kiinni. Desibelimittari sijoitetaan 0,5 metrin päähän pakoputkesta 45 asteen kulmaan. Jos staattisen testin raja-arvo ei ylity, moottoripyörä hyväksytään muutoskatsastuksessa. Raja-arvot ovat:

                  Ennen 1.1.1992 käyttöönotetut moottoripyörät (yli 175 cc) 106 dB(A)
                  1.1.1992 tai sen jälkeen käyttöönotetut moottoripyörät (yli 175 cc) 103 dB(A)"
                  Last edited by henu; 09-06-2013, 17:26.
                  Ford Mondeo ST220
                  Suzuki GSX1300R Hayabusa

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6169
                    • Helsinki

                    Joo tuo melu juttu on aika shaipaa, mulla on kilpa putkisto motoon joka on hiljaisempi kuin vakio. Ei ole laillinen koska ei ole E-leimaa, muutenkin kyttäävät suuremmaksi osaksi noita yksi sylinterisiä motoja. En varmaan pysäyttele jotain 50 äijää joka ajaa suora rööristä harrikkaa, toisista lähtee niin kauhea metele.....Siis jos omaan vertaa, no ei ole mitään väliä kun on vakio
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • henu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 702
                      • 01520

                      kyllähä se on kiinni kuskista, kiinnittääkö skoudet huomioo. Vaikka kuinka on meluja, mut jos ajelee iisisti, ni saa ajella rauhassa
                      Kyl niitten huomion saa vaikka vakiopöntöillä jos ajaa ku mielenköyhä
                      Ford Mondeo ST220
                      Suzuki GSX1300R Hayabusa

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6169
                        • Helsinki

                        Originally posted by henu View Post
                        kyllähä se on kiinni kuskista, kiinnittääkö skoudet huomioo. Vaikka kuinka on meluja, mut jos ajelee iisisti, ni saa ajella rauhassa
                        Kyl niitten huomion saa vaikka vakiopöntöillä jos ajaa ku mielenköyhä
                        Kyllä kyllä mutta tuollaisesta yksisylinteristä motosta kun kuuluu tuo ääni vaikka ajaisi kuinka nätisti....
                        No ei voi mitään, pitää tuota vakiota ja that sit. Näin kansa valinnut, niin sillä mennään.
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • S^X
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 933
                          • Muurame

                          Originally posted by Sädde View Post
                          Joo tuo melu juttu on aika shaipaa, mulla on kilpa putkisto motoon joka on hiljaisempi kuin vakio. Ei ole laillinen koska ei ole E-leimaa, muutenkin kyttäävät suuremmaksi osaksi noita yksi sylinterisiä motoja. En varmaan pysäyttele jotain 50 äijää joka ajaa suora rööristä harrikkaa, toisista lähtee niin kauhea metele.....Siis jos omaan vertaa, no ei ole mitään väliä kun on vakio
                          Kummasti joo se V2-mölinä ei häiritse mutta auta armias jos kyseessä rivinelonen.

                          Viime kesänä mitattu 103db,tyhjäkäynnillä. Toki mittaus oli ns. epävirallinen mutta suuntaa-antava. Kyllähän tuo ihan tarpeeksi hönkii.
                          W208
                          W638
                          E36

                          Comment

                          • henu
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 702
                            • 01520

                            mua ei hetkauta twinit eikä rivineloset vaan nuo stn mopot ja skootterit
                            se o jotenki niin vi**n rasittava ääni.
                            Ford Mondeo ST220
                            Suzuki GSX1300R Hayabusa

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Ahvenistolla pari tuntia pärrätty tänään, radalla oli 1 henkilö minun lisäksi, ajamassa moottoripyörällä, eli todella hyvin oli tilaa. Hiton hyvin piti nuo pilot power 3 renkaat, ei minkäännäköstä lipsumista, kunhan sai renkaat lämpöseks. Eivät menettäneet pitoa useammankaan peräkkäisen kierroksen jälkeen


                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6169
                                • Helsinki

                                JEEEE jeee tälläistä on tulossa.....
                                http://www.europarl.europa.eu/news/f...le-check-rules
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎