Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italia
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 245

    Kertokaa tyhmälle mitä hyötyä tuosta ohjausiskarista on?

    Comment

    • Tevu
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 28
      • Pälkäne

      Originally posted by Italia View Post
      Kertokaa tyhmälle mitä hyötyä tuosta ohjausiskarista on?
      Ohjaus on vakaampi kovemissa vauhdeissa ja estää woblaamista( etupää vatkaa eessun taas).

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        Originally posted by Kepa View Post
        Täh? 400 euron osan takia jonka tarpeellisuus riippuu täysin omasta ajotyylistä. Mutta osta se smoto ja hauskaa piisaa!
        Tonniset kyykyt todellakin tarvitsevat ohjausiskarin, kai se nykyään onkin jo kaikissa vakiona. Jyrkkä haarukkakulma yhdistettynä siihen, että pyörä haluaa keulia melko usein on vaarallista ilman ohjausiskaria. Toki ilman iskaria pärjää, mutta asia pitää tiedostaa ja ajaa sen mukaan, eli varovaisemmin useissa tilanteissa.

        Rykkösessä mulla ei aluksi ollut, mutta aika nopeasti hommasin, kun tuli sen verran "tilateita". Kiihdytykset, mutkista ulostulot varsinkin vähän epätasaisella alustalla voivat olla jopa vaarallisia ilman ohjausiskaria. Sai olla tosi varovainen ja piti tiedostaa asia.. Suitsissa oli vakiona (mulla on ollut K3 ja K5), mutta laitoin tilalle orkkista paremman WP:n säädettävän iskarin, koska olin rykkösessä tottunut laadukkaaseen iskariin (Öhlins).

        Jaa, että riippuu vaan omasta ajotyylistä? Toki on niin, että ei sitä välttämättä tarvitse, jos ajelee vaikkapa rajoitusten mukaan aina. Silloin on varmaan tosi järkevää hommata esim. kilonen kyykky?
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • N.u.t
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 202
          • Seinäjoki

          Originally posted by Tylyttäjä View Post
          Tonniset kyykyt todellakin tarvitsevat ohjausiskarin, kai se nykyään onkin jo kaikissa vakiona. Jyrkkä haarukkakulma yhdistettynä siihen, että pyörä haluaa keulia melko usein on vaarallista ilman ohjausiskaria. Toki ilman iskaria pärjää, mutta asia pitää tiedostaa ja ajaa sen mukaan, eli varovaisemmin useissa tilanteissa.

          Rykkösessä mulla ei aluksi ollut, mutta aika nopeasti hommasin, kun tuli sen verran "tilateita". Kiihdytykset, mutkista ulostulot varsinkin vähän epätasaisella alustalla voivat olla jopa vaarallisia ilman ohjausiskaria. Sai olla tosi varovainen ja piti tiedostaa asia.. Suitsissa oli vakiona (mulla on ollut K3 ja K5), mutta laitoin tilalle orkkista paremman WP:n säädettävän iskarin, koska olin rykkösessä tottunut laadukkaaseen iskariin (Öhlins).

          Jaa, että riippuu vaan omasta ajotyylistä? Toki on niin, että ei sitä välttämättä tarvitse, jos ajelee vaikkapa rajoitusten mukaan aina. Silloin on varmaan tosi järkevää hommata esim. kilonen kyykky?
          Vähän sama kuin sanoisi, että turha hommata yli 100 heppaista autoa jos ajaa rajoitusten mukaan. Niin...

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            Originally posted by N.u.t View Post
            Vähän sama kuin sanoisi, että turha hommata yli 100 heppaista autoa jos ajaa rajoitusten mukaan. Niin...
            Niinpä. Jos nyt yleensäkään hommaa vähänkään tehokkaamman tai nopeamman vehkeen, niin saako niistä mitään irti, jos tehoja ei koskaan käytä? Mielestäni ei.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • Kepa
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 353
              • Nokia

              Originally posted by Tylyttäjä View Post
              Tonniset kyykyt todellakin tarvitsevat ohjausiskarin, kai se nykyään onkin jo kaikissa vakiona. Jyrkkä haarukkakulma yhdistettynä siihen, että pyörä haluaa keulia melko usein on vaarallista ilman ohjausiskaria. Toki ilman iskaria pärjää, mutta asia pitää tiedostaa ja ajaa sen mukaan, eli varovaisemmin useissa tilanteissa.

              Rykkösessä mulla ei aluksi ollut, mutta aika nopeasti hommasin, kun tuli sen verran "tilateita". Kiihdytykset, mutkista ulostulot varsinkin vähän epätasaisella alustalla voivat olla jopa vaarallisia ilman ohjausiskaria. Sai olla tosi varovainen ja piti tiedostaa asia.. Suitsissa oli vakiona (mulla on ollut K3 ja K5), mutta laitoin tilalle orkkista paremman WP:n säädettävän iskarin, koska olin rykkösessä tottunut laadukkaaseen iskariin (Öhlins).

              Jaa, että riippuu vaan omasta ajotyylistä? Toki on niin, että ei sitä välttämättä tarvitse, jos ajelee vaikkapa rajoitusten mukaan aina. Silloin on varmaan tosi järkevää hommata esim. kilonen kyykky?
              Niin, se riippuu mielestäni siitä omasta ajotyylistä onko sille ohjausiskarille tarvetta eli löytyy myös varmasti niitä jotka eivät sillä pyörällä tuolla liikenteessä revittele sen kummemmin. Jos ajelee kovempaa, niin tuo ohjausiskari on aika halpa henkivakuutus silloin, sitä ei käy kieltäminen.

              Ja tiedän kyllä millaista on ajaa kovaa ilman ohjausiskaria, koska meinasi aikanaan moisen puutteen takia olla hengenlähtö lähellä omistamani Gen1 10R Kawan kanssa joka on muutenkin vähän moottorin luonteen ja lyhyen akselivälin takia sellainen peli jonka kanssa tuli sellainen tunne, että yrittääkö pyörä tappaa kuskinsa.

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Jos pyörä on tehtaalta lähtenyt ilman ohjausiskaria, se on tehty niin, ettei se se sitä välttämättä tarvitsekaan. Esim honda oli pitkään ettei ollut. Asia liittyy lähinnä ohjausgeometriaan. Toki ohjausiskarista ei liene haittaa.

                Joo ja tiedän mikä on tankslapper.
                Kyllä RN09 ainaki tarvitsee ehdottomasti, on niin epävakaa keula ilman sitä. Ja meinaatko, että ykköskoppanen 10R ei tarvii kans iskaria ?
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1223
                  • Pori

                  Se nyt on ihan sama kuinka lujaa sä siihen mutkaan vedät, jos siinä on sopivasti epätasaisuutta.. Siitä kun lähtee woblaamaan, niin aika halpa on tollanen iskari siinä vaiheessa. Ei siis ole mitenkään kiinni siitä, ajatko täysillä vai rajoitusten mukaan. Toki niitä "tilanteita" ensimmäisellä vaihtoehdolla tulee hiukan erilailla.

                  Ajeleeko joku vielä niin vanhoilla pyörillä, ettei ole vakiona ohjausiskaria
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • World L
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2011
                    • 270
                    • Kellokoski

                    Originally posted by Juspa View Post
                    Ajeleeko joku vielä niin vanhoilla pyörillä, ettei ole vakiona ohjausiskaria
                    Ajelee niin vanhalla, ettei edes valmista settiä löydy mistään . Busan iskari mulla tuolla odottelis katteiden riisuntaa, että mahtuu kiinnikkeen tekemään. Tuli myös busan keula laitettua tohon, mutta ajellaan nyt katetulla siihen asti, että keksii fiksun valon keulalle.
                    E36 320i cabrio -96
                    E46 330i sedan -00
                    F31 318d -14

                    Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Originally posted by World L View Post
                      Ajelee niin vanhalla, ettei edes valmista settiä löydy mistään . Busan iskari mulla tuolla odottelis katteiden riisuntaa, että mahtuu kiinnikkeen tekemään. Tuli myös busan keula laitettua tohon, mutta ajellaan nyt katetulla siihen asti, että keksii fiksun valon keulalle.
                      Toisaalta esim. tuollainen RF900 ei ole niin nuuka siitä, onko siinä iskaria vai ei. Ei ole niin radikaali geometria kuitenkaan eikä kevennä keulaakaan niin herkästi.

                      Kyllä se vuosimallin 2001 R1 oli ajamistani pyöristä ensimmäinen, joka mielestäni todella tarvitsi sen ohjausiskarin.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by Juspa View Post

                        Ajeleeko joku vielä niin vanhoilla pyörillä, ettei ole vakiona ohjausiskaria
                        Käyttääkö joku oikeasti tuollaista orkkis "iskaria"
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5148
                          • Joensuu

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Käyttääkö joku oikeasti tuollaista orkkis "iskaria"
                          Hahaa, välitön kuitti Itelläkin kyl WP:n iskari.

                          Mut mimmosia lie uudempien orkkis ohjausiskunvaimentimet? Esim K7-K8 Gixxeri mimmoista olen itelleni etsimässä on käsittääkseni sähköinen??
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Originally posted by ruupanen View Post
                            Hahaa, välitön kuitti Itelläkin kyl WP:n iskari.

                            Mut mimmosia lie uudempien orkkis ohjausiskunvaimentimet? Esim K7-K8 Gixxeri mimmoista olen itelleni etsimässä on käsittääkseni sähköinen??
                            600 gixxerissä on tuon ikäisessä ainakin ihan hydraulinen. Suizassa se vaan on piilossa katteiden takana, eikä sitä nää. Ei siis ole siinä perinteisesti tankin edessä, vaan alhaalla.

                            Mitä olen noita testaillut, niin löysiähän ne taitaa olla kovempaan ajoon. Ja mikä pahinta, ei ole säädettäviä.

                            Kuitenkin, pyörästä riippuen, se 200-500e hyvään Öhlins, bitubo, WP tms. säädettävään iskariin on kuitenkin melko pieni sijoitus IMO.:think
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • deeque
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 473
                              • Suomi

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Mitä olen noita testaillut, niin löysiähän ne taitaa olla kovempaan ajoon. Ja mikä pahinta, ei ole säädettäviä.
                              Ensiapuna noihin voi laittaa jäykemmät eväät sisään, millon ne ei enää niin perseestä ole.

                              Comment

                              • Juspa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1223
                                • Pori

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Käyttääkö joku oikeasti tuollaista orkkis "iskaria"
                                Käyttää..? Miksi ei käyttäisi? Vai kuittasitko asian "muka jotakin asioista tietävänä"?

                                Ainakin Hondassa elektroninen vaimennin säätää vaimennusta nopeuden ja ajotavan mukaan. Käytännössä täysin huomaamaton kuskille kunnes sitä tarvitaan.
                                Visit Honda’s official corporate website for company details including sustainability, investor relations, newsroom, and employment opportunities.


                                Jammuista ja Suitsista ei onneksi kokemusta.
                                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                                Ex.
                                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                                E90 320d -05 Schwartz 2
                                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                                E36 352i -91 Diamantschwartz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎