Kertokaa tyhmälle mitä hyötyä tuosta ohjausiskarista on?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kepa View PostTäh? 400 euron osan takia jonka tarpeellisuus riippuu täysin omasta ajotyylistä. Mutta osta se smoto ja hauskaa piisaa!
Rykkösessä mulla ei aluksi ollut, mutta aika nopeasti hommasin, kun tuli sen verran "tilateita". Kiihdytykset, mutkista ulostulot varsinkin vähän epätasaisella alustalla voivat olla jopa vaarallisia ilman ohjausiskaria. Sai olla tosi varovainen ja piti tiedostaa asia.. Suitsissa oli vakiona (mulla on ollut K3 ja K5), mutta laitoin tilalle orkkista paremman WP:n säädettävän iskarin, koska olin rykkösessä tottunut laadukkaaseen iskariin (Öhlins).
Jaa, että riippuu vaan omasta ajotyylistä? Toki on niin, että ei sitä välttämättä tarvitse, jos ajelee vaikkapa rajoitusten mukaan aina. Silloin on varmaan tosi järkevää hommata esim. kilonen kyykky?Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostTonniset kyykyt todellakin tarvitsevat ohjausiskarin, kai se nykyään onkin jo kaikissa vakiona. Jyrkkä haarukkakulma yhdistettynä siihen, että pyörä haluaa keulia melko usein on vaarallista ilman ohjausiskaria. Toki ilman iskaria pärjää, mutta asia pitää tiedostaa ja ajaa sen mukaan, eli varovaisemmin useissa tilanteissa.
Rykkösessä mulla ei aluksi ollut, mutta aika nopeasti hommasin, kun tuli sen verran "tilateita". Kiihdytykset, mutkista ulostulot varsinkin vähän epätasaisella alustalla voivat olla jopa vaarallisia ilman ohjausiskaria. Sai olla tosi varovainen ja piti tiedostaa asia.. Suitsissa oli vakiona (mulla on ollut K3 ja K5), mutta laitoin tilalle orkkista paremman WP:n säädettävän iskarin, koska olin rykkösessä tottunut laadukkaaseen iskariin (Öhlins).
Jaa, että riippuu vaan omasta ajotyylistä? Toki on niin, että ei sitä välttämättä tarvitse, jos ajelee vaikkapa rajoitusten mukaan aina. Silloin on varmaan tosi järkevää hommata esim. kilonen kyykky?
Comment
-
-
Originally posted by N.u.t View PostVähän sama kuin sanoisi, että turha hommata yli 100 heppaista autoa jos ajaa rajoitusten mukaan. Niin...Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostTonniset kyykyt todellakin tarvitsevat ohjausiskarin, kai se nykyään onkin jo kaikissa vakiona. Jyrkkä haarukkakulma yhdistettynä siihen, että pyörä haluaa keulia melko usein on vaarallista ilman ohjausiskaria. Toki ilman iskaria pärjää, mutta asia pitää tiedostaa ja ajaa sen mukaan, eli varovaisemmin useissa tilanteissa.
Rykkösessä mulla ei aluksi ollut, mutta aika nopeasti hommasin, kun tuli sen verran "tilateita". Kiihdytykset, mutkista ulostulot varsinkin vähän epätasaisella alustalla voivat olla jopa vaarallisia ilman ohjausiskaria. Sai olla tosi varovainen ja piti tiedostaa asia.. Suitsissa oli vakiona (mulla on ollut K3 ja K5), mutta laitoin tilalle orkkista paremman WP:n säädettävän iskarin, koska olin rykkösessä tottunut laadukkaaseen iskariin (Öhlins).
Jaa, että riippuu vaan omasta ajotyylistä? Toki on niin, että ei sitä välttämättä tarvitse, jos ajelee vaikkapa rajoitusten mukaan aina. Silloin on varmaan tosi järkevää hommata esim. kilonen kyykky?
Ja tiedän kyllä millaista on ajaa kovaa ilman ohjausiskaria, koska meinasi aikanaan moisen puutteen takia olla hengenlähtö lähellä omistamani Gen1 10R Kawan kanssa joka on muutenkin vähän moottorin luonteen ja lyhyen akselivälin takia sellainen peli jonka kanssa tuli sellainen tunne, että yrittääkö pyörä tappaa kuskinsa.
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJos pyörä on tehtaalta lähtenyt ilman ohjausiskaria, se on tehty niin, ettei se se sitä välttämättä tarvitsekaan. Esim honda oli pitkään ettei ollut. Asia liittyy lähinnä ohjausgeometriaan. Toki ohjausiskarista ei liene haittaa.
Joo ja tiedän mikä on tankslapper.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Se nyt on ihan sama kuinka lujaa sä siihen mutkaan vedät, jos siinä on sopivasti epätasaisuutta.. Siitä kun lähtee woblaamaan, niin aika halpa on tollanen iskari siinä vaiheessa. Ei siis ole mitenkään kiinni siitä, ajatko täysillä vai rajoitusten mukaan. Toki niitä "tilanteita" ensimmäisellä vaihtoehdolla tulee hiukan erilailla.
Ajeleeko joku vielä niin vanhoilla pyörillä, ettei ole vakiona ohjausiskariaE70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostAjeleeko joku vielä niin vanhoilla pyörillä, ettei ole vakiona ohjausiskariaE36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
Originally posted by World L View PostAjelee niin vanhalla, ettei edes valmista settiä löydy mistään . Busan iskari mulla tuolla odottelis katteiden riisuntaa, että mahtuu kiinnikkeen tekemään. Tuli myös busan keula laitettua tohon, mutta ajellaan nyt katetulla siihen asti, että keksii fiksun valon keulalle.
Kyllä se vuosimallin 2001 R1 oli ajamistani pyöristä ensimmäinen, joka mielestäni todella tarvitsi sen ohjausiskarin.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostKäyttääkö joku oikeasti tuollaista orkkis "iskaria"
Mut mimmosia lie uudempien orkkis ohjausiskunvaimentimet? Esim K7-K8 Gixxeri mimmoista olen itelleni etsimässä on käsittääkseni sähköinen??E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostHahaa, välitön kuitti Itelläkin kyl WP:n iskari.
Mut mimmosia lie uudempien orkkis ohjausiskunvaimentimet? Esim K7-K8 Gixxeri mimmoista olen itelleni etsimässä on käsittääkseni sähköinen??
Mitä olen noita testaillut, niin löysiähän ne taitaa olla kovempaan ajoon. Ja mikä pahinta, ei ole säädettäviä.
Kuitenkin, pyörästä riippuen, se 200-500e hyvään Öhlins, bitubo, WP tms. säädettävään iskariin on kuitenkin melko pieni sijoitus IMO.:thinkDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostKäyttääkö joku oikeasti tuollaista orkkis "iskaria"
Ainakin Hondassa elektroninen vaimennin säätää vaimennusta nopeuden ja ajotavan mukaan. Käytännössä täysin huomaamaton kuskille kunnes sitä tarvitaan.
Visit Honda’s official corporate website for company details including sustainability, investor relations, newsroom, and employment opportunities.
Jammuista ja Suitsista ei onneksi kokemusta.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
Comment