Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paabo
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 4322
    • Lapinlahti City

    Originally posted by JiPe View Post
    Löytyykös täältä tietoa / kokemuksia Yamahan FZ6-N pyörästä? Vaikuttaisi omiin tarpeisiin ihan passelilta vehkeeltä. Toki myös kasisatanen ja tonninen ollut harkinnassa. Ihan uutta ei ole tarkoitus ostaa, mutta semmoinen 20-30tkm ajettu.
    On kokemusta, ajelin puolitoista kesää 2010-2011 vuoden 2008 fz6-n s2.lla. Mainio yleispyörä, todella huolleton peli oli ja helppo ajettava. Vääntöähän 600cc on rajoitetusti vaan vaan osaapa nuita vaihteita vaihdella. Siitä hyvä pyörä, että pitkiä matkoja ei ee mieli ajella kovasti ja 90-100km/h on hyvä matkavauhti vielä ajaa.

    Hinnat nuilla ei kummoisesti ole tullut alas, ostin 2010 toukokuussa kaks vuotta vanhan 5300km ajetun pyörän 5650€.
    E39 M5

    Comment

    • JiPe
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2548
      • Kuopio

      Originally posted by Paabo View Post
      On kokemusta, ajelin puolitoista kesää 2010-2011 vuoden 2008 fz6-n s2.lla. Mainio yleispyörä, todella huolleton peli oli ja helppo ajettava. Vääntöähän 600cc on rajoitetusti vaan vaan osaapa nuita vaihteita vaihdella. Siitä hyvä pyörä, että pitkiä matkoja ei ee mieli ajella kovasti ja 90-100km/h on hyvä matkavauhti vielä ajaa.

      Hinnat nuilla ei kummoisesti ole tullut alas, ostin 2010 toukokuussa kaks vuotta vanhan 5300km ajetun pyörän 5650€.
      Kokemukset tuntuvat olevan ihan hyviä muuallakin netin syövereissä. Kai se tuommoinen täytyy ostaa, kunhan pääsee XJ:stä eroon, kun ei matkapyörälle enää käyttöä ole.
      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        Tässä kun itse olen etsiskellyt matkapyöräksi paremmin soveltuvaa laitetta ja käynyt koeajamassa (vähän boksin ulkopuolelta myönnän) isoja kustomeja, niin täytyy sanoa, että BMW on jo vuonna 1984 onnistunut tekemään melko ällistyttävän mp moottorin. Esim. Suzukin 1500cc V2 alkoi liikenneympyrässä pykimään kakkosvaihteella @30km/h. Eli ykköstä olisi pitänyt tarjota. :think

        Kotiin ajaessa kokeilin piruuttaan omalla pyörällä isoimmalla pykälällä tuosta 30km/h lähteä kiihdyttämään ja sehän luonasi ilman mitään ongelmia tai sakkailuja. Eli samalla vaihteella voi halutessaan ajaa 30km/h tai 200km/h... Ei huano.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • BarFly
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 740
          • Seinäjoki

          Oliskos jollain kokemuksia yamaha xt660x pyörästä? Ku hakusessa olisi enska/smoto jolla vois käydä ajoittain kevyessä maastossa, ei mitää extremeä, mutta jolla pystyisi taittaa myös matkaa kohtuu mukavasti. Kylillä perseily ominaisuudet ei ole mulle tärkeitä

          Mitä muita vaihtoehtoja olisi n. 5 tonnin hintaluokassa?

          Last edited by BarFly; 18-04-2014, 12:55.
          e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
          e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot


          Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
          Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
          Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
          Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau

          Comment

          • olli90~
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 123
            • Kuopio

            itse ostaisin ehdottomasti hondan xr 650, eli sen nestekoneellisen.. niitä ei vaan oo tuoto suomeen uutena, joten aika harvoin hyviä myynnissä.. Osia saa kylläkin yhtä hyvin kun muihinkin hondiin. Moottori kestää ja viripalikkaa saa mualimalta.

            Comment

            • Paabo
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 4322
              • Lapinlahti City

              Tuohon sarjaan itse päätyisin ehdottomasti G650 X. Tekniikalla maailmalla ajettu avaamatta yli sataa tuhatta.

              E39 M5

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Originally posted by Tenox View Post
                Tässä kun itse olen etsiskellyt matkapyöräksi paremmin soveltuvaa laitetta ja käynyt koeajamassa (vähän boksin ulkopuolelta myönnän) isoja kustomeja, niin täytyy sanoa, että BMW on jo vuonna 1984 onnistunut tekemään melko ällistyttävän mp moottorin. Esim. Suzukin 1500cc V2 alkoi liikenneympyrässä pykimään kakkosvaihteella @30km/h. Eli ykköstä olisi pitänyt tarjota. :think

                Kotiin ajaessa kokeilin piruuttaan omalla pyörällä isoimmalla pykälällä tuosta 30km/h lähteä kiihdyttämään ja sehän luonasi ilman mitään ongelmia tai sakkailuja. Eli samalla vaihteella voi halutessaan ajaa 30km/h tai 200km/h... Ei huano.
                No eikös tuo nyt johdu välityksistä ennemmin ?
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  Originally posted by Tenox View Post
                  Tässä kun itse olen etsiskellyt matkapyöräksi paremmin soveltuvaa laitetta ja käynyt koeajamassa (vähän boksin ulkopuolelta myönnän) isoja kustomeja, niin täytyy sanoa, että BMW on jo vuonna 1984 onnistunut tekemään melko ällistyttävän mp moottorin. Esim. Suzukin 1500cc V2 alkoi liikenneympyrässä pykimään kakkosvaihteella @30km/h. Eli ykköstä olisi pitänyt tarjota. :think

                  Kotiin ajaessa kokeilin piruuttaan omalla pyörällä isoimmalla pykälällä tuosta 30km/h lähteä kiihdyttämään ja sehän luonasi ilman mitään ongelmia tai sakkailuja. Eli samalla vaihteella voi halutessaan ajaa 30km/h tai 200km/h... Ei huano.
                  Twinit rykii ja rytkyttää tunnetusti alakierroksilla, ei niillä voi kovin pienillä kierroksilla ajella. Useilla nelipyttyisillä pystyy. Kyllä monilla tonnisella kyykyilläkin voi ajaa vaikka kutosella 30km/h jos välttämättä haluaa ja puhtaasti se lähtee siitä kiihtymään, eli samalla vaihteella onnistunee 30km/h - 300km/h
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Hiace
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2011
                    • 1203
                    • Helsinki/Joensuu

                    Originally posted by BarFly View Post
                    Oliskos jollain kokemuksia yamaha xt660x pyörästä? Ku hakusessa olisi enska/smoto jolla vois käydä ajoittain kevyessä maastossa, ei mitää extremeä, mutta jolla pystyisi taittaa myös matkaa kohtuu mukavasti. Kylillä perseily ominaisuudet ei ole mulle tärkeitä

                    Mitä muita vaihtoehtoja olisi n. 5 tonnin hintaluokassa?

                    Mp-kortin ajaminen haaveissa ja tuota olen itsekin katsellut. Eli luokassa voisi ostaa. Kannattaa tsekata myös Yamaha Mt-03, jossa sama tekniikka mutta naku. Sillä tosin ei maastossa niin käydä...
                    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      No eikös tuo nyt johdu välityksistä ennemmin ?
                      Varmaan osin niistäkin. Ittellä on ollut kaikennäköistä häristintä R2, V2, R4 ainakin ja oman muistin mukaan mikään ei ole vaatinut ykköstä ympyräajossa.. :think
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Twinit rykii ja rytkyttää tunnetusti alakierroksilla, ei niillä voi kovin pienillä kierroksilla ajella. Useilla nelipyttyisillä pystyy.
                        Se on varmaan sitten vaan se, kun on niin tottunut noihin twineihin, että ihmetyttää nykyisen nelisylinterisen erilainen luonne. Sydän vetää tuonne R2, V2, Boxer (2) puolelle, mutta järki käskee ostamaan seuraavaksi pyöräksi (kun se matkailuun enempi tulee) rivinelosen. Saapa nähdä.

                        Tuossa on kavalkadi ex mopoista, jos jotakuta kiinnostaa: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u69t1op/HUDvE8Hx3F
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Twinit rykii ja rytkyttää tunnetusti alakierroksilla, ei niillä voi kovin pienillä kierroksilla ajella. Useilla nelipyttyisillä pystyy. Kyllä monilla tonnisella kyykyilläkin voi ajaa vaikka kutosella 30km/h jos välttämättä haluaa ja puhtaasti se lähtee siitä kiihtymään, eli samalla vaihteella onnistunee 30km/h - 300km/h
                          Näimpä! Nelareilla aiemmin ajaneena toi ex Ducati 848 oli suhteellisen hankala moottorin luonteeltaan ajaa. Risteykset piti käytännössä ajaa 1. tai 2. vaihteella ja isoimpia vaihteita jos halusit käyttää, niin vauhtia piti olla se vähintään 100km/h, että kone veti täristämättä. Sivupeileistäkään ei muuten nähny mitään, kun vapina oli sitä luokkaa. Tosin ei niistä muutenkaan nähny muuta ku omat kyynärvarret, ilmeisesti kädettömille tarkoitetut peilit. Ducatit on kyllä upean näköisiä pyöriä ja twinin soundit on mainiot varsinkin kunnon putkistolla, mutta normiajossa noi on ihan helvetistä juuri tuon moottorin luonteen ja ajoasennon takia. 2 kesää riitti mulle. Jos nyt jotain positiivista etsii, niin sain tuon sen verran edullisesti rahoitusyhtiöltä (ulosmitattu), että 2 vuoden jälkeen sain vielä omat pois tuosta.

                          Comment

                          • Ishvan
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 254

                            Originally posted by BarFly View Post
                            Oliskos jollain kokemuksia yamaha xt660x pyörästä? Ku hakusessa olisi enska/smoto jolla vois käydä ajoittain kevyessä maastossa, ei mitää extremeä, mutta jolla pystyisi taittaa myös matkaa kohtuu mukavasti. Kylillä perseily ominaisuudet ei ole mulle tärkeitä

                            Mitä muita vaihtoehtoja olisi n. 5 tonnin hintaluokassa?

                            Itse tullut kokeiltua tuota XT660 Tenereä. Sama tekniikkahan kuin tossa X:ssä. Pikkasen laimea kone tuohon painoon. Iso ja raskas. Viimeiset ajot tullut ajettua kaverin just rekatulla KTM 690 Endurolla R:llä, jossa kaikki hilppeet mitä tuohon vain sai. Siinä on komia peli. Tehoa, ääntä ja kulkua riitttää. Painoa ~150kg ja tehoa päälle 70hp. Ei nyt mitään maagista mutta menee pirun nätisti enskaks. Kevyt kuin mikä käsitellä. Aika ilolla tuppaa etusta ilmaan vielä isommillakin vaihteilla. Helvetin viihdyttävä peli ajaa. Ei voi kuin suositella.
                            -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              Originally posted by Esko View Post
                              Näimpä! Nelareilla aiemmin ajaneena toi ex Ducati 848 oli suhteellisen hankala moottorin luonteeltaan ajaa. Risteykset piti käytännössä ajaa 1. tai 2. vaihteella ja isoimpia vaihteita jos halusit käyttää, niin vauhtia piti olla se vähintään 100km/h, että kone veti täristämättä. Sivupeileistäkään ei muuten nähny mitään, kun vapina oli sitä luokkaa. Tosin ei niistä muutenkaan nähny muuta ku omat kyynärvarret, ilmeisesti kädettömille tarkoitetut peilit. Ducatit on kyllä upean näköisiä pyöriä ja twinin soundit on mainiot varsinkin kunnon putkistolla, mutta normiajossa noi on ihan helvetistä juuri tuon moottorin luonteen ja ajoasennon takia. 2 kesää riitti mulle. Jos nyt jotain positiivista etsii, niin sain tuon sen verran edullisesti rahoitusyhtiöltä (ulosmitattu), että 2 vuoden jälkeen sain vielä omat pois tuosta.
                              Samat fiilikset. Ajelin joskus muutaman kuukauden Aprilia RSV 1000 Millellä kun sellainen jäi käteen, vuosimalli oli muistaakseni 2004. Ihan uusi ajamaton pyörä. Oli kyllä suoraan sanoen aivan perseestä se moottori.. Hyvää siinä pyörässä oli jarrut, runko ja alusta. Huonoa moottori (tehoton, väännötön, tärisi ja lyhyt vetoalue), laatikon/kytkimen toimivuus ja helvetin raskas ajoasento. Se oli aivan sairaan tuskainen laite kaupunkiajossa, huh.. Kai se oli sitten sitä luonnetta Esim. twineistä liikkuu paljon tunteella kirjoitettua ylistystä (alaväännöstä ja luonteesta jne), jotka eivät pidä paikkaansa. Jos nyt välttämättä haluaa moottorin, jossa on lyhyt käyttöalue, joka tärisee ja joka antaa vähemmän tehoa ja vääntöä kuin vastaavan kokoinen R4, niin sitten suosittelen twiniä.
                              Last edited by Tylyttäjä; 20-04-2014, 09:23.
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • World L
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2011
                                • 270
                                • Kellokoski

                                Muutama päivä ihmeteltiin kun pyörä kuulosti v2:lta ja tehot oli hukassa. Kellään ei tullut mieleen epäillä tulppia . Ei näköjään kestänyt tulpat yhtä kesää kauempaa (alle 2tkm). Pyhien jälkeen vielä uusi akku, sitten enää tarvii uudet jarruletkut hankkia ja lokari maalata, mutta ne saa hetken odottaa, keskitytään nyt ajamiseen.

                                E36 320i cabrio -96
                                E46 330i sedan -00
                                F31 318d -14

                                Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎