Originally posted by Micce///M
View Post
Tuossa testini vuodelta 2004, jolloin mulla oli vielä K3. Eli kyllä Blade ja ZX 10R olivat ainakin tietyssä suhteessa parempia kuin K3, mutta eivät mielestäni ihan K5-tasolle yltäneet:
"Ajoin kummallakin peräkkäin alkukeväällä 2004:
Tänään pari uutta pyörää listaan lisää; Kawasaki ZX 10R ja Honda CBR 1000RR Fireblade. Ajoin niillä ihan peräkkäin.
Täytyy sanoo että mun mielestä Honda oli selkeesti parempi. Kawa oli muuten ihan jees, mutta ei ollu oikeen vääntöä ala/keskikiekoilla ja paljon vikurimpi ajettava kuin Honda.
Honda oli paras pyörä ajettavuudeltaan mitä olen tähän mennessä testannut. Kawa ei ole juurikaan parempi kuin Suzuki, vähän vaan enemmän "race" asento ja ylävireisempi motti. Hyvähän sekin oli ja meni yläkierroksilla hienosti!
Se Honda aktiivinen ohjausiskari toimii aivan uskomattoman hienosti! Se pyörä on vakaa kuin kivi vaikka tekis mitä! Ja en ymmärrä miks ne väitti testissä ettei Honda oikeen keuli, mä keulin sillä enemmän kuin Kawalla, koska oli niin tasapainoinen ja helppo ajaa. Kyllä se kaasustakin nostaa tassua ihan hienosti.
Täytyy sanoa että oma Gixxer tuntuikin noiden kahden pyörän jälkeen jotenkin hiukan "vanhanaikaiselta", vaikka ei varmasti jää niille jalkoihin. Tuntu vaan melkeen kuin ois matkapyörällä lähtenyt kun hyppäsin taas sen puikkoihin.
Lähti sitten vielä omasta pyörästä perä alta koeajojen jälkeen, äijä selvis pienemmin vaurioin kuin pyörä. Suitsa säilyi ajokunnossa tosin on vähän rujon näköinen.."
Comment