Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by Micce///M View Post
    Onkos tuo K5/K6 myös ensimmäinen moderni ja ketterä kilokyykky jos vertaa muihin vanhempiin valtamerkkeihin? Esim. Yamaha, Honda jne?

    Alkanut itsellänikin pyöräkuume nousta ja siihen hommaan riittäisi jopa aikaakin. Kilokyykyt toki mielessä, mutta halu tehdä pidempää reissuakin on niin uudempi busa ja loppupään zx12r on ehkä kärkilistalla. Esim. Busan saa jo kohtuurahaan kun asettaa vuosimallin 2007-2009 haitariin ja kilometrit alle 30tkm. Kawoissa taas kilometreihin nähden hinnat aika korkeella. Toki poikkeuksiakin on, mutta ne myydään nopeesti.
    Kyllähän se 2004 tullut CBR 1000RR on myös loistava laite. Ei ehkä kuitenkaan yllä ihan K5 tasolle kokonaisuutena. Samoin 2004 ZX10R on tavallaan hauska vekotin, aika vikuri ajettava vaan ja suht ylävireinen motti. Yammun 2004 esitelty R1 oli mielestäni moottoriltaan surkea, todella heikko alhaalta, eikä ylhäälläkään tapahtunut tarpeeksi. Kyllä tuo K5/K6 taisi suurimman osan testeistäkin silloin voittaa, ja sillä voitettiin myös Superbiken MM.

    Tuossa testini vuodelta 2004, jolloin mulla oli vielä K3. Eli kyllä Blade ja ZX 10R olivat ainakin tietyssä suhteessa parempia kuin K3, mutta eivät mielestäni ihan K5-tasolle yltäneet:

    "Ajoin kummallakin peräkkäin alkukeväällä 2004:

    Tänään pari uutta pyörää listaan lisää; Kawasaki ZX 10R ja Honda CBR 1000RR Fireblade. Ajoin niillä ihan peräkkäin.

    Täytyy sanoo että mun mielestä Honda oli selkeesti parempi. Kawa oli muuten ihan jees, mutta ei ollu oikeen vääntöä ala/keskikiekoilla ja paljon vikurimpi ajettava kuin Honda.

    Honda oli paras pyörä ajettavuudeltaan mitä olen tähän mennessä testannut. Kawa ei ole juurikaan parempi kuin Suzuki, vähän vaan enemmän "race" asento ja ylävireisempi motti. Hyvähän sekin oli ja meni yläkierroksilla hienosti!

    Se Honda aktiivinen ohjausiskari toimii aivan uskomattoman hienosti! Se pyörä on vakaa kuin kivi vaikka tekis mitä! Ja en ymmärrä miks ne väitti testissä ettei Honda oikeen keuli, mä keulin sillä enemmän kuin Kawalla, koska oli niin tasapainoinen ja helppo ajaa. Kyllä se kaasustakin nostaa tassua ihan hienosti.

    Täytyy sanoa että oma Gixxer tuntuikin noiden kahden pyörän jälkeen jotenkin hiukan "vanhanaikaiselta", vaikka ei varmasti jää niille jalkoihin. Tuntu vaan melkeen kuin ois matkapyörällä lähtenyt kun hyppäsin taas sen puikkoihin.

    Lähti sitten vielä omasta pyörästä perä alta koeajojen jälkeen, äijä selvis pienemmin vaurioin kuin pyörä. Suitsa säilyi ajokunnossa tosin on vähän rujon näköinen.."
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • rgaweer
      BTCF Member
      • May 2012
      • 1670
      • Vantaa

      Kävin ajelemassa eilen kaverin myynnissä olevaa Husse 610 SM:ää. Ei se koko kesän jatkunut motokuume ainakaan laskenut.

      Tuo olisi mielestäni ihan hyvä kompromissi, kun haluan smoton, mutta ajan myös vähän matkaa(esim kehäteitä jne). Ei toki ole niin kevyt kuin joku enska, mutta onpahan mukavempi ja huoltovälitkin pidemmät. Joku 300cc 2T kiinnostaisi myös, mutta ei viitsisi kokoajan huoltaa eikä vissiin matka-ajossa kauhean mukavia ole.

      Muilla vastaavia mietteitä?:think
      E34 x2, E12 x2, E30
      E28 520i -82 & 520iA -86
      Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

      Comment

      • Gustaff
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 132

        Jos näitä muutaman vuoden ikäisiä olet osatamassa niin:

        610:n ja 510 smr:n omistaneena sanon, että valitse 510.
        Se öljyn ja suodattimen vaihto + sihtien ja ilmanputsarin puhdistus ei vie paljoa aikaa. Katuajossa riittää, että vaikka 1000 km välein huoltaa.

        Mulla meni 610:stä kone paskaks n. 3000 kohdalla (jakoketju) ja 510 n. 6000 kilometrin matkalla ei mitään vikaa.

        610 oli ruiskumalli ja putket sun muut mappaukset, mutta ei se vaan mihinkään mene verrattuna 510:iin. Se rupee kuitenkin kaivelemaan mieltä, että saishan tää olla vähän ärhäkämpi.

        Ajomukavuudessa ei ole juurikaan eroa. Kummatkin vaativat kierroksia etteivät rynkytä ja kovempaan penkkiin tottuu parissa viikossa.

        + onhan se 510 nyt saatanasti paremman näkönenkin.

        Comment

        • MTV
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 337
          • JKL

          Ei lähdetä mihinkään riisikuppitouhuihin pyöräpuolellakaan..eilen kävin hakee 79 HD Shovelin, stroukattu 1600cm3 pata, ihan hyvin tuntu motarilla vetävän
          Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
          E34 540iA -93

          Comment

          • rgaweer
            BTCF Member
            • May 2012
            • 1670
            • Vantaa

            Originally posted by Gustaff View Post
            Jos näitä muutaman vuoden ikäisiä olet osatamassa niin:

            610:n ja 510 smr:n omistaneena sanon, että valitse 510.
            Se öljyn ja suodattimen vaihto + sihtien ja ilmanputsarin puhdistus ei vie paljoa aikaa. Katuajossa riittää, että vaikka 1000 km välein huoltaa.

            Mulla meni 610:stä kone paskaks n. 3000 kohdalla (jakoketju) ja 510 n. 6000 kilometrin matkalla ei mitään vikaa.

            610 oli ruiskumalli ja putket sun muut mappaukset, mutta ei se vaan mihinkään mene verrattuna 510:iin. Se rupee kuitenkin kaivelemaan mieltä, että saishan tää olla vähän ärhäkämpi.

            Ajomukavuudessa ei ole juurikaan eroa. Kummatkin vaativat kierroksia etteivät rynkytä ja kovempaan penkkiin tottuu parissa viikossa.

            + onhan se 510 nyt saatanasti paremman näkönenkin.
            Juu kyllä reilusti lähemmäs 2010 vuosimallisia oon pitänyt silmällä kuin 2000.

            Tuo jakoketjuhan on ainakin noissa 610:ssä tyyppivika että se kuluu niin "nopeasti". Noin 10tkm välein on ihmiset sitä vissiin vaihtanut. Se että hajoaisi noin nopeasti en ole kyllä kuullut, mahtokohan olla joku maanantaikappale?

            Tuohon uskon kyllä että suo SMR olisi paljon ketterämpi peli painon ja menohalujen suhteen. Kaverilta olisi vain niin hyvä tarjous tuon 610 suhteen että en tiedä osaanko kieltäytyä. Ainakin tietäisi koko pyörän historian, öljyjä hän on siihenkin vaihellut 1000km välein(vaikka manuaalissa suositus 5k) jne. Öljynvaihdot, putsarit ym. ei kokemuksella ole mitenkään ihmeellisiä toimia ja tekee välillä ihan ruuvailun ilosta, enemmän mietityttää isommat koneremontit, männänvaihdot ym. Nuissa "kisasemmissa" pyörissä.

            Toisaalta kaverikin myy pyörää juurikin siitä syystä, että on hommannut kevyemmän ja ketterämmän tilalle. Hän ei kylläkään kauheasti matkaa ajele.

            Kiitokset kommentistasi! Pitää miettiä, polte on kova
            E34 x2, E12 x2, E30
            E28 520i -82 & 520iA -86
            Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by MTV View Post
              Ei lähdetä mihinkään riisikuppitouhuihin pyöräpuolellakaan..eilen kävin hakee 79 HD Shovelin, stroukattu 1600cm3 pata, ihan hyvin tuntu motarilla vetävän
              Voihan tuossa joku 65hv olla, varmaan ihan mukavasti vetää..


              Just toissapäivänä 74 shovelilla cruisailin, huomenna ajamaan linnacruising sporalla, tässähän muuttuu aivan hd mieheksi
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                Pojat puhuu asiaa
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • Venom
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2002
                  • 623
                  • Vantaa

                  Originally posted by Tylyttäjä View Post
                  K7/K8 kilonen olisi mielenkiintoinen rakentaa joskus. Siinä kun on edelleen sama isku kuin K5/K6:ssa, mutta softalla on pehmennetty kaasunvastetta aivan liikaa. Siinä on kuitenkin kehittyneempi konstruktio ja ruiskut yms.. Siihen kun laittaisi "peruspalikat" ja uudelleenohjelmoisi moottorinohjaimen kokonaan, niin saattaisi olla ihan hauska laite. Uudemmissa on sitten jo mun makuun liian lyhyt isku, alkaa kärsimään ala- ja keskialue liikaa, tyyliin S1000RR.
                  Minulla oli tuollainen K8 1000 gikseri, akran kokoputkistolla yms. hilppeillä, Samin autopajassa kävi säädätettävänä ja kyllähän se ihan hauska laitos oli.. Kevyesti nousi keula kiihdytyksissä jo kohtuu pienillä kierroksilla vaikka välitykset liian pitkät eri renkaiden johdosta.. (ykkösvaihteella maksimit joku 165 mittarinopeutta)

                  Nykyään ajelen -13 mallin ZZR 1400:lla, kiva peli sekin ja voimaa riittävästi vaikka iso möhkö onkin..

                  Comment

                  • MTV
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 337
                    • JKL

                    [QUOTE=Peltsii;3382584]Voihan tuossa joku 65hv olla, varmaan ihan mukavasti vetää..


                    Äläs nyt, jopa yli 70 kaakkia penkitetty takakumilta
                    Enkä ite oo ainaostaan hevosten perään pyörissä, jos oisin ni jollain ompelukoneella vinguttelisin 13000rpm
                    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                    E34 540iA -93

                    Comment

                    • Tomppa80
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2088
                      • Raahe

                      Tallikaverin H-D laitettiin uutena MecTec:illä Kalixissa. 1800cc pytyt jne. tehoa on hurjasti ja heti pieniltä kierroksilta alkaen. Tehoa on mahtavasti, manipuloimatta Dunloppi hieroo ihtensä paskaksi kun ottaa lahtöä, ja huom ei kytkinpommilla.

                      Tehokas H-D on oikeasti kokeilemisen arvoinen ilmestys.
                      Mercedes Benz E -07
                      BMW 523i -96
                      Volvo v70t5 -99
                      Harley Davidson Electra Glide -00
                      Solifer SM -75

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        Originally posted by Tomppa80 View Post
                        Tallikaverin H-D laitettiin uutena MecTec:illä Kalixissa. 1800cc pytyt jne. tehoa on hurjasti ja heti pieniltä kierroksilta alkaen. Tehoa on mahtavasti, manipuloimatta Dunloppi hieroo ihtensä paskaksi kun ottaa lahtöä, ja huom ei kytkinpommilla.

                        Tehokas H-D on oikeasti kokeilemisen arvoinen ilmestys.
                        Se on suhteellista, että mikä on tehokas.. Tuskin on edes 100hp renkaalla tuossa? MTV:llä oli tuo 1600cc ja takarenkaalla jopa päälle 70hp 600cc kyykyssä on jo 100hp tai yli renkaalla... 1000cc luokassa lähennellään jo 200hp takarengastehoja vaparina, ja isommissa enemmän. Tuollainen 1800cc matalakierroksinen HD:n vtwin ei pärjää edes suurimmalle osalle vakioista japsipyöristä.

                        Sutiminen ei liene nyt niin kummoinen temppu, toki sutiva HD lienee harvinaisempi.

                        Varttimailille vaan näyttämään, että miten nopea se on. Se on jo lähes mille tahansa HD:lle todella kova saavutus, jos pääsee 11s puolelle. 12s ajatkin tuntuvat olevan harvinaisia. Käväsin tänään Kiikalassa kattelemassa, kyllä siellä muutama HD:kin oli, mutta eivät ne taas oikein mihinkään menneet.
                        Last edited by Tylyttäjä; 09-08-2014, 16:59.
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          Originally posted by MTV View Post
                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Voihan tuossa joku 65hv olla, varmaan ihan mukavasti vetää..
                          Äläs nyt, jopa yli 70 kaakkia penkitetty takakumilta
                          Enkä ite oo ainaostaan hevosten perään pyörissä, jos oisin ni jollain ompelukoneella vinguttelisin 13000rpm

                          Kyllä ne HD:n väännöt ja varsinkin vääntöalueen laajuus ovat huvittavan näköisiä vs japsien nelipyttyiset +1000cc pyörät.. Jos tulee tuollaisia kommentteja, että niitä pitäisi kierrättää 13000rpm että menevät, niin ei ole ilmeisesti koskaan kokeillut. Monien 1000cc kyykkyjenkin koneet vetää täysin tasaisesti ja voimalla alhaalta saakka, eikä kierrosalue lopu 5000-6000rpm paikkeilla (kuten HD:n pannut), vaan laakea vääntökäyrä jatkaa siitä vielä about tuplat pidemmälle. Busassa yms. sitten vielä rajumpi ala- ja keskirekisteri. Käy kokeilemassa ja ylläty. Tuo on melko yleinen luulo, että japsisportteja pitää kierrättää, tai muuten ei tapahdu mitään.
                          Last edited by Tylyttäjä; 09-08-2014, 20:11.
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Varttimailille vaan näyttämään, että miten nopea se on.

                            Comment

                            • 525TurboIC
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 663
                              • Pomarkku

                              Tuli hommattua omaan xx:ään je-pistonsin takomännät niin saa 1200cc. Onko kellään tietoa tarviiko sytkää säätää ku puristussuhde nousee 11,5 ja vakio on 11? Ei vaan oikein löydy vm-99ruiskuun sopivaa commanderin ignition modulea... Onkohan tuolla minkälainen vaikutus tehoihin kun poraa 1200kuutioiseksi ja säädättää pc:n uudestaan?

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                Originally posted by 525TurboIC View Post
                                Tuli hommattua omaan xx:ään je-pistonsin takomännät niin saa 1200cc. Onko kellään tietoa tarviiko sytkää säätää ku puristussuhde nousee 11,5 ja vakio on 11? Ei vaan oikein löydy vm-99ruiskuun sopivaa commanderin ignition modulea... Onkohan tuolla minkälainen vaikutus tehoihin kun poraa 1200kuutioiseksi ja säädättää pc:n uudestaan?
                                En usko, että tarvitsee sytkää säätää. Toki sillä voisi muutaman hepan saada, mutta tuskin huomattavaa eroa. Ainakaan omassani ei ole tullut, vaikka on koitettu säädellä muutamaan otteeseen.

                                Tuo xx:n kone on kait vakiona 1137cc? Nousee 1200cc tasan, ja puristukset 0,5 pykälää? Veikkaan, että noilla muutoksilla tulee noin 15hp lisää, jos et tee muuta samalla esim. kanteen (kanavien muotoilua, seetejä, nokkia jne).
                                Last edited by Tylyttäjä; 09-08-2014, 20:13.
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎