Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Mun 525ia on vienyt nyt viimeisen 16tkm aikana 8,8l/100km, eli perkeleen pienellä menee. Siinä siis kaikki ajot ja huollossa tyhjäkäynnit mukana, en tosin aja kaupungissa juuri lainkaan.

    Osta pois multa hyvä touring

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      #17
      Niin, kannattaa sitä järkeäkin käyttää. Vaikka 530i raukka ei tunnukkaan saavan minkään valtakunnan kannatusta, niin sehän näkyy hinnassa. Se vaan on väliinputoajamalli. En näe mitään syytä miksi semmoista ei voisi hommata jos kunto-varustelu-hinta-km politiikka on paremmalla tasolla kuin samanhintaisen 525i:n. Ei 530i V8:ssa ole mitään vikaa, muuta kuin että tämäkin threadi tuntuu lyttäävän mallin. Miksei olla erilainen nuori ja ottaa pois kuleksimasta sen järkevän hintaisen ja huippuvarustellun 530i:n.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14446
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Esko View Post
        No en nyt lähtisi jonkun 150tkm välein hajoavan vesipumpun takia pelkäämään yhtä konetyyppiä.
        No tämä ei ollut tarkoitukseni, eikä tuo pelota millään tavalla. Threadin aloittaja vain kysyi vakio ongelmista ja vastasin noilla eniten puhutuilla ongelmilla. Molemmista tottakai perus nikkari selviää...

        Omalle kohdalle tuo kuluts ei nyt niin haittaava kynnys ole, kun nuo edellisetkin ja nykyinen syö sen vähän reilu 10l mulla sekalaisessa ajossa.

        Entäpäs tuon M50B25:en perässä olevan automaatti laatikko? Ilmeisesti 5HP18? Sen ongelmat? Mitä kannattaa tarkistaa/pystyy ajossa tarkistamaan?
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Originally posted by zener View Post

          Entäpäs tuon M50B25:en perässä olevan automaatti laatikko? Ilmeisesti 5HP18? Sen ongelmat? Mitä kannattaa tarkistaa/pystyy ajossa tarkistamaan?
          Tuntuu olevan ikuinen laatikko jos edes joskus vaivaudutaan vaihtamaan öljyt. Ja jos sippaa niin romikselta uusi alle n.500€ ja taas mennään.

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #20
            Itsellä toiminut kyllä toi laatikko kuin unelma. Edellisessä autossa ei vaihtanut 2->3 kunnolla ja lähdöt oli aina niin hampaat irvessä, eikä (ihme) öljyjen vaihtokaan tuossa vaiheessa enää auttanut, mikä oli kyllä odotettavissa. Kyllä tuo oma ihan kivasti tuota löpöä hörppää kun ajo on melkeinpä pelkkää kaupunkia. Eipä sen väliä ole jos ei hirveästi niitä kilometrejä tule. Vissiin VANOS on vähän bensaystävällisempi ja jos manuaalina vielä ottaa tuon 525. Eikös kaikissa E34 farkuissa ole vanoksella tuo M50? Tuo taisi tulla -93 joten -92 farkut on vissiin ilman..
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • tenho.ite
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 159
              • kokkola

              #21
              525ia ehdottomasti. sellainen oli ja tulee toistekkin.
              ja eikös se automaatti ole lisävaruste.köyhät arpoo ite vaihteet
              Joskus minusta tuntuu kuin ymmärtäisin kaiken,
              sitten palaan tajuihini.

              Comment

              • Jucke
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 518
                • Keski-suomi

                #22
                Originally posted by pmv View Post
                Niin, kannattaa sitä järkeäkin käyttää. Vaikka 530i raukka ei tunnukkaan saavan minkään valtakunnan kannatusta, niin sehän näkyy hinnassa. Se vaan on väliinputoajamalli. En näe mitään syytä miksi semmoista ei voisi hommata jos kunto-varustelu-hinta-km politiikka on paremmalla tasolla kuin samanhintaisen 525i:n. Ei 530i V8:ssa ole mitään vikaa, muuta kuin että tämäkin threadi tuntuu lyttäävän mallin. Miksei olla erilainen nuori ja ottaa pois kuleksimasta sen järkevän hintaisen ja huippuvarustellun 530i:n.

                Juu tottakai, en nyt toki ole näillä perusteilla vielä ratkaisua tekemässä. Kunhan kyselen yleisiä mielipiteitä. Kuten sanottu, pitää vielä miettiä mutta periaatteessa kaikki vaihtoehdot ovat vielä auki väliltä 525 ->540.
                E34 ///M5 3.8 '93,
                ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                Comment

                • KariM
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 199
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Night-Wind View Post
                  Eikös kaikissa E34 farkuissa ole vanoksella tuo M50? Tuo taisi tulla -93 joten -92 farkut on vissiin ilman..
                  Kuten kirjoitit, 92 ilman. Joskus tollaisesta haaveilin, ja mielestäni ero juuri vm. 92 ja 93 autojen välillä oli pienissä kaupunkinopeuksissa aivan havaittavissa. Vanokseton tuntui varsin puutuneelta liikkeellelähdöissä. Automaatilla tietenkin.

                  Toinen muutos tuohon 93:een on ilmastoinnin kylmäaineen vaihtuminen R12:sta R134:aan. Nämä kaksi eroa saivat lopulta katselemaan nimenomaan vuosimalleja 93-95, mutta ei siitä sitten mitään tullut. Kumman ruosteisia romuja olivat jo pari vuotta sitten.

                  Automaatista vielä, kahdessa ajamassani oli sama vika, eli kickdownille potkaistessa kone veti hetken tyhjää, ja sitten vaihde kytkeytyi pelottavalla pamahduksella. Tämän suhteen täysin moitteettomallakin tuli ajettua, joten ei se ominaisuus ole.

                  Comment

                  • tomi
                    Administrator
                    • Jul 2002
                    • 2908
                    • Near Turku

                    #24
                    Entisen -92 525iA:n laatikko toimi kuin unelma vaikka mittari lähestyi jo 300tkm.

                    Autoa myydessäni tuntui vain tuo automaati olevan suurin kompastuskivi suurimmalle osalle ostajaehdokkaista.
                    F10 520d, E91 320d, E39 525iA Touring, E34 525iA, E30 325i, E30 316, E21 320

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14446
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by KariM View Post
                      Toinen muutos tuohon 93:een on ilmastoinnin kylmäaineen vaihtuminen R12:sta R134:aan. Nämä kaksi eroa saivat lopulta katselemaan nimenomaan vuosimalleja 93-95, mutta ei siitä sitten mitään tullut. Kumman ruosteisia romuja olivat jo pari vuotta sitten.

                      Automaatista vielä, kahdessa ajamassani oli sama vika, eli kickdownille potkaistessa kone veti hetken tyhjää, ja sitten vaihde kytkeytyi pelottavalla pamahduksella. Tämän suhteen täysin moitteettomallakin tuli ajettua, joten ei se ominaisuus ole.
                      Eikös tuo kylmäainemuutos tullut jo aikaisemmin? Ainakin itse muistelen, että tuli... Mutta kenties muistelen väärässä.

                      Eli siis ainakin kannattaa kickdowni testata koeajolla, entäpä muuta?
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Anselmo H
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 942
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by zener View Post
                        Eli siis ainakin kannattaa kickdowni testata koeajolla, entäpä muuta?
                        Ei sitä automaattia tarvi pelätä, kyllä rikkinäisen bongaa suht helposti.
                        Perusjuttuja ainakin se, että tasakaasulla laatikko pitää pykälän eikä ala arpomaan vaihteiden välillä. Mitään paukahduksia tai töksähteleviä vaihtoja ei saisi ilmetä. Toki kolahdukset voi johtua muualtakin voimalinjasta. Sitten tietysti ohjelmanapilla (Sport, Economy, Winter) pitää olla vaikutus askin toimintaan. Ehjä looda toimii hienosti, eikä sen pitäisi tehdä mitään outoa. Oma toiminut mainiosti, autolla ajettu 270tkm josta itse 100tkm, eikä moitteen sanaa.
                        F11 523iA Touring
                        E93 325i cabrio
                        E81 116i
                        Triumph Daytona 955i

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14446
                          • Oulu

                          #27
                          Joo, omaa automaatti laatikollista ei ole ollut, joten noista tietämys aika pieni. Jonkin verran on tullut ajettua automaateilla, tosin uudempaa ikäluokkaa omaavia. Onpahan kuitenkin hyvä tietää kikkoja sitten koeajotilanteeseen, kun sen aika sattuu tulemaan.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • eldrin
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 521
                            • Espoo

                            #28
                            En tiedä miten noissa pienempikoneisten automaateissa, mutta ainakin tosta oman auton (e34 540iA) automaatista varoteltiin että sitä kannattaa ihan kunnolla kiusata ennenkun ostopäätöstä tekee. Vaihde N-asennossa auto ei saa ryömiä mihinkään kun kaasua polkee, ja tottakai vaihteet pitää mennä helposti päälle. Tuossa askissa on myös olevinaan ns. ikuisuusöljyt joita ei huolto-ohjelman mukaan tarvitse koskaan vaihtaa, mutta ZF:n (vaihteiston valmistaja) oma lausunto asiaan on, että viimeistään 200tkm kohdalla alkaa öljynvaihto olla ihan ajankohtaista. Jos öljyjä ei ole jo vaihdettu, niin siitähän on helppo sitten kauppaa tehdessä muutama satanen tingata..
                            e60 530iA -04 Olivine Grün
                            e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                            e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                            e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                            e34 540iA -94 Arktissilber
                            ///ex

                            Comment

                            • Jucke
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 518
                              • Keski-suomi

                              #29
                              Kiitokset vaan kaikille vastanneille, auto on nyt hommattu. Ei tosin tullutkaan touringia, eikä kumpaakaan otsikon moottorivaihtoehdoista vaan e34 535i ruotsista. Pitää laittaa kuvia showroom:iin kunhan ehtii ottamaan.
                              E34 ///M5 3.8 '93,
                              ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14446
                                • Oulu

                                #30
                                M30B34 moottori on oiva valinta! Harmi, kun ei touringia maamoottorilla saa.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎