Ääni ehdottomasti e32, mallina ajattoman kaunis. Itsellä 2xe34 ja faijalla e32.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 ostamassa
Collapse
X
-
540 iA:ta ostamassa
Terve! Olen kiinnostunut kyseisestä automallista. Mitä kaikkea kannattaa huomioida ennen kaupantekoa? Eli mitä tyyppivikoja ja heikkouksia noissa on? Miten vaihteisto oireilee jos siinä on kuulakehä rikki? Auto on siis E34-koppainen.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Automaattivaihteiston venttiilikoneisto täytyy remontoida, jos pilipali muovikuulat on vielä alkuperäiset. Moottorin öljypumpun kiinnityspultit irtoaa ja öljypumppu irtoaa paikoiltaan. Vaatii siis kiristyksen. Alustassa ne samat puslat, nivelet ja tukivarret kuin muissakin Bemareissa aiheuttaa täristyksiä. Ovien alalaidat, takaluukun alaosa ja bensatankin luukun ympäristö ruosteessa. Siinäpä jo jotain tarkisteltavaa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Kävin autoa katsomassa ja ei ollut ruosteinen noiden vakiopaikkojen osalta, onneksi. Öljypumppua ei ole kiristetty, joten sen tiesin olevan edessä.
Myös vaihteisto on alkuperäinen mutta toimi mielestäni hyvin. Itselläni on tosin valitettavan vähän kokemusta automaateista. Onko tuo kuularemontti siis varotoimenpide, ennenkuin tapahtuu jokin iso vaurio vai enteileekö laatikko jotenkin mahdollisesta tulevasta remontista? Ja onko iso ja kallis homma? Onko tietoa pulttien kiristyksen hinnoista ja laatikon huoltamisesta merkkikorjaamolla? Myös laatikon öljyt olisi hyvä vaihtaa. Mikä on näiden vaihtoväli?E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by coupebemaristi View PostKävin autoa katsomassa ja ei ollut ruosteinen noiden vakiopaikkojen osalta, onneksi. Öljypumppua ei ole kiristetty, joten sen tiesin olevan edessä.
Myös vaihteisto on alkuperäinen mutta toimi mielestäni hyvin. Itselläni on tosin valitettavan vähän kokemusta automaateista. Onko tuo kuularemontti siis varotoimenpide, ennenkuin tapahtuu jokin iso vaurio vai enteileekö laatikko jotenkin mahdollisesta tulevasta remontista? Ja onko iso ja kallis homma? Onko tietoa pulttien kiristyksen hinnoista ja laatikon huoltamisesta merkkikorjaamolla? Myös laatikon öljyt olisi hyvä vaihtaa. Mikä on näiden vaihtoväli?
Kuulavikainen laatikko saattaa varoitella ennen isoa pamahdusta. Laittaa auton tasaiselle maalle ja laatikon vapaalle. Jos kuulavikaa, niin auto voi lähteä jonkin ajan päästä ryömimään liikkeelle. Toinen oire on se, että pakin päälle laittaessa joutuu painamaan kunnolla kaasua ennenkuin liikahtaa, usein pienen pamauksen säestämänä. Eli pikatarkistuksena auto käymään, laatikkoa vapaalle ja kahveelle. Jos auto on samassa paikassa kuin lähtiessä, ja pakin päälle laittaessa lähtee heti jarrun nostaessa liikkeelle niin laatikko lienee ainakin sillä hetkellä ok. 2-3t maksaa laatikko, kuularemontin teettää halvemmalla. En lähde arvaamaan sen tarkkaa hintaa.
Laatikon öljynvaihdosta on paljon keskustelua, ja vaihtamista ei aina pidetä hyvänä jos ei tiedä historiaa. Eli laatikko josta ei ole koskaan vaihdettu öljyjä saattaa hajota öljynvaihtoon paskojen lähtiessä liikkeelle.
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostPulttien kiristys ei maksa öljynvaihdon yhteydessä paljoakaan. Samalla voi putsata öljypohjan ja tarkistaa myös pumppublokin ruuvien kiristyksen lohkoon. Siellä on paksu tiiviste joka ajan mittaan vähän saattaa antautua ja päästää painetta takaisin öljypohjaan.Last edited by coupebemaristi; 14-06-2010, 18:20.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostPienemmän jossa on öljyproppu.
E: ennemmin ottaisin asian niin, että ihan yksi öljypohja löytyy. jossa on tollainen luukku
Ok. Asiasta kolmanteen kun en pysty jostain syystä aloittamaan uutta threadia... Läppärin asetukset perseellään? Eli kysymys kuuluu: Kuinka saan vaihdettua auton ulkopeiliin uuden lasin? Vanha on haljennut ja häiritsee minua. Uusi on jo ostettu ja odottaa asennusta. E36:ssa ilmeisesti samanlaiset peilit kun lasi myytiin samalla osanumerolla... Jos joku tietää miten vanha irtoaa niin auttakee... :thinkE30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by coupebemaristi View PostOk. Asiasta kolmanteen kun en pysty jostain syystä aloittamaan uutta threadia... Läppärin asetukset perseellään? Eli kysymys kuuluu: Kuinka saan vaihdettua auton ulkopeiliin uuden lasin? Vanha on haljennut ja häiritsee minua. Uusi on jo ostettu ja odottaa asennusta. E36:ssa ilmeisesti samanlaiset peilit kun lasi myytiin samalla osanumerolla... Jos joku tietää miten vanha irtoaa niin auttakee... :thinkLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostKurkkaat peilin alle(siis jos autossa paikoillaan), siellä on reikä. Sohit reikään esim. pienellä sokeripalameisselillä, siellä on sellainen "ratas" jota toiseen suuntaan pyöräyttämällä peili irtoaa ja toiseen suuntaan se kiinnittyy. Tuohon en osaa sanoa mitään onko E36 ja E34 samat peilit.
Jos asia on tosiaan noin niin tämäpä oli hyvä vinkki! Kiitoksia! Täytyypä tarkistaa heti kun joudan puuhastelemaan auton pariin. Muistaakseni tyrkytti samalla osanumerolla peilin lasia E36:een ja E34:ään vuosimallista -93 alkaen...E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostKurkkaat peilin alle(siis jos autossa paikoillaan), siellä on reikä. Sohit reikään esim. pienellä sokeripalameisselillä, siellä on sellainen "ratas" jota toiseen suuntaan pyöräyttämällä peili irtoaa ja toiseen suuntaan se kiinnittyy. Tuohon en osaa sanoa mitään onko E36 ja E34 samat peilit.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by coupebemaristi View PostJassoo. Tuossa autossani on jo ne uudemmat peilit (-93:sta eteenpäin), joten ei siellä alapuolella reikiä näkynyt. Kellään muita ehdotuksia peililasin irroittamiseksi?
E: ei siis omat kynnet, vaan ne autonLast edited by eldrin; 24-05-2010, 20:10.e60 530iA -04 Olivine Grün
e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
e34 540iA -94 Arktissilber///ex
Comment
-
-
e34 525 m tech
mites kellään tietoa tämmösestä http://www.nettiauto.com/bmw/525/3273262 penarista? Näyttäs hintaansa nähden olevan asiallisessa kunnossa ja tehon määrä kiihottas aivan ristuksen paljon opiskelijan budjettiin soveltuvassa paketissa. Jos joku vaan osais sanoo, onko tekniikka miten pommi ym. yleistä ettei tartteis lähtee 300 km suuntaansa ajelee turhaan. Ja sit mietin tuota ämmä tecciä tuossa, että liekkö miten ehta ja alkuperäinen sovellus?
Comment
-
-
Originally posted by Ssaannttttuu View Postmites kellään tietoa tämmösestä http://www.nettiauto.com/bmw/525/3273262 penarista? Näyttäs hintaansa nähden olevan asiallisessa kunnossa ja tehon määrä kiihottas aivan ristuksen paljon opiskelijan budjettiin soveltuvassa paketissa. Jos joku vaan osais sanoo, onko tekniikka miten pommi ym. yleistä ettei tartteis lähtee 300 km suuntaansa ajelee turhaan. Ja sit mietin tuota ämmä tecciä tuossa, että liekkö miten ehta ja alkuperäinen sovellus?
Onhan tuo muuten ihan kohtuuhintanen jos on hyvässä tikissä. Kuskin penkki näytti repeilleen reisituesta, miten mahtaa olla istuimen laita. Pyydä lisäkuvat sisustasta ja moottoritilasta, miksei ympäri autoa muutenkin. Jos vaikuttaa siistiltä niin miksei sitä vois käydä katsomassa jos mieli tekee. Omaan makuun tossa on aivan kuitenkin liian kehno varustelu että lähtisin edes katsomaan. Samaan rahaan saa jo muutakin. Toki ehdottomasti kannattaa ottaa se ehjempi vähän kalliimmalla, kuin se nettiauton halvin joka räjähtää kotimatkalla kappaleiksi. Tehojen takia tuota jos mietit, niin dynolappu noiden väitettyjen teholukemien tueksi olis ihan mukava nähdä.e60 530iA -04 Olivine Grün
e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
e34 540iA -94 Arktissilber///ex
Comment
-
Comment