Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    Originally posted by Peltsii View Post
    Kaikenlisäksi hyvän 525i saa 2500-3000€, hyvästä 540i kun joutuu maksamaan jo 5000-6000€, tässä puhutaan nyt hieman eri hintaluokan autoista:think Sama kun joku olisi ostamassa 316i niin toinen tulee sanomaan, että osta nyt se 328 vaan niin ei tuu paha mieli..
    Ei E34 mallista makseta 5t päälle ellei M5 ole. Jos se on tonnista tai parista kiinni, niin edelleen se Carina E ja P10 on se juttu.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      Originally posted by jsa014 View Post
      Ei E34 mallista makseta 5t päälle ellei M5 ole. Jos se on tonnista tai parista kiinni, niin edelleen se Carina E ja P10 on se juttu.
      Joo. Samaten se järkeväksi käyttöautoksi hankittu 540iA kannattaa ehdottomasti ostaa MAF- ja lambda-vikaisena, jotta bensaa palaisi mahdollisimman paljon. Köyhät kyykkyyn!
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Originally posted by jsa014 View Post
        Ei E34 mallista makseta 5t päälle ellei M5 ole. Jos se on tonnista tai parista kiinni, niin edelleen se Carina E ja P10 on se juttu.

        Jos puhutaan muutenkin parin tonnin autoista, niin tonnista tai parista kiinni, sehän on jo hinnan tuplaantuminen? Jos on ostamassa 15te E39:ä, miksei sitten osta samalla 30te E60? Kerralla se kunnollinen..

        Ja kaikista tyhmintä mitä voi tehdä, on ostaa joku 300tkm ajettu paska 540i, se vasta kalliiksi tulee
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          Originally posted by jsa014 View Post
          Muutenkin jos ne käyttökulut on se ykkösprioriteetti, niin 2-4t hintaluokassa joku Carina E tai Primera P10 on aika lyömättömiä...
          Originally posted by jsa014 View Post
          Ei E34 mallista makseta 5t päälle ellei M5 ole. Jos se on tonnista tai parista kiinni, niin edelleen se Carina E ja P10 on se juttu.
          Peltsi tuossa tiivistikin jo pointin, eli turha lähteä nyt vertaamaan autoja jos toinen maksaa tuplaten enemmän.
          M550d

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            Voi pupuset, anteeksi kovin että ehdotin harkitsemaan 540:stä. Lukaiskaapas ketju läpi, en minä ainakaan löytänyt summaa jolla auto pitää saada. Mainittiin 530V8, 525 ja 535. Joka antaa nettiautossa hintahaarukan 500-6000 tjsp. Johon mahtuu monta 540:stä. Ja sit alkaa huutelu että tyhmää verrata 2000 ja 4000 autoja, kun ei kukaan ole rahasta puhunut mitään.

            Joo, onhan kasin vakuutukset ja kulutus suurempi kuin 525, mutta jos alkuperäisen otsikon mukaan 530V8 ja myöhemmin 535 on listalla, niin ei 540 kauas putoa noista.

            On se ihme homma että jos otsikko on 525 vs 530V8 niin jos ehdottaa 540:stä joka MINUN kokemusten mukaan ei ole juuri sen kalliimpi ylläpitää kuin 525, mutta tarjoaa paljon enemmän, niin johan alkaa pärinä. Ja jos 520:n kulku ei riitä, niin ei se 525 pitkäaikaista iloa tuo.

            Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa, niin oikein mielelläni kuulisin kokemuksia myös alkuperäisen skaalan ulkopuolelta, usein kun on se uskomus että 4l kasi syö bensaa. Ja jos kuulenkin että se ei viekkään niin paljon enemmän kuin luulin, niin olisin hyvinkin kiinnostunut. Kuten olinkin kun olin aikoinaan ostamassa E34 525:sta ja päädyin 540:iin. Enkä päivääkään katunut.

            Ihme itkupotkufoorumi nykyään
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Originally posted by jsa014 View Post
              Voi pupuset,
              Ihme itkupotkufoorumi nykyään
              Ja myös oma asennoituminen voi vaikuttaa tähän että kaikki keskustelut ryöstäytyy käsistä, riittää kun yksi tyyppi vetää herneen nenään ja kirjoittaa vastaavan postauksen kuten juuri teit.

              Edit. Tässä vielä auton etsijän "kriteerejä":

              Elikkäs omistan BMW 520 -89 e34:sen ja nyt olen suunnitellut että vaihtaisin isompaan, mutta haluaisin tietää mielipiteitä että mikä kannattaisi ostaa ja että millain nuo kuluttavat ja kuinka ripeitä on..

              Autot joita olen miettinyt olisi siis:
              - 525
              - 530
              - 535

              Auton kulutus tarvisi pysyä melko samoissa lukemissa kuin 520:n (seka-ajossa ilman isompia kenkimisiä)
              Last edited by jumbo; 16-03-2010, 17:30.
              M550d

              Comment

              • GARFFi
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 5540
                • Kankaanpää

                Originally posted by jumbo View Post
                Ja myös oma asennoituminen voi vaikuttaa tähän että kaikki keskustelut ryöstäytyy käsistä, riittää kun yksi tyyppi vetää herneen nenään ja kirjoittaa vastaavan postauksen kuten juuri teit.

                Edit. Tässä vielä auton etsijän "kriteerejä":

                Elikkäs omistan BMW 520 -89 e34:sen ja nyt olen suunnitellut että vaihtaisin isompaan, mutta haluaisin tietää mielipiteitä että mikä kannattaisi ostaa ja että millain nuo kuluttavat ja kuinka ripeitä on..

                Autot joita olen miettinyt olisi siis:
                - 525
                - 530
                - 535


                Auton kulutus tarvisi pysyä melko samoissa lukemissa kuin 520:n (seka-ajossa ilman isompia kenkimisiä)
                En puhu jumbo sinulle, mutta threadin aloittajalle. Mitä luulet, pysyykö noiden kahden kulutus suurinpiirtein samassa ku 520? Ei siihen voi päälle laittaa hiustakaan. Mutta jos oikeesti oot sujut kulutuksen kanssa nii kaadun juuri tonne 535-540i akselille.

                Toivottavasti löydät etsimäsi
                MB E220 CDI -10
                Ex.VW T5.1 -11
                Ex. Ford Transit Custom -14
                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                Ex. VW Golf+ -06
                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                Ex. Honda CBR900RR -96
                Ex. E36 325i Coupé -94
                Ex. LADA 2105 1200S -89
                Ex. LADA 2107 1300S -87
                Ex. E36 320i -91

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Originally posted by GARFFi View Post
                  En puhu jumbo sinulle, mutta threadin aloittajalle. Mitä luulet, pysyykö noiden kahden kulutus suurinpiirtein samassa ku 520? Ei siihen voi päälle laittaa hiustakaan. Mutta jos oikeesti oot sujut kulutuksen kanssa nii kaadun juuri tonne 535-540i akselille.

                  Toivottavasti löydät etsimäsi

                  M60B30 kuluttaa suunnilleen samanverran normaaliajossa, kuin M20B20. Näin oman kokemuksen mukaan, tosin M20 oli automaatti ja M60 manuaali. Erittäin janoinen tilavuuteensa nähden toi M20
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    .

                    Ja kaikista tyhmintä mitä voi tehdä, on ostaa joku 300tkm ajettu paska 540i, se vasta kalliiksi tulee
                    Niin paljonkos sen pitäisi olla alle 300tkm sitten?

                    Meinaan vaan, että vuonna 1996 valmistettu auto on nyt 14 vuotias, eli vähemmän ajetut ovat harvassa tai ruuvattuja.

                    Jos autolla on ajettu merkittävästi vähemmän kuin 300tkm niin kai sen lukeman pitäis alkaa ykkösellä?

                    Millään järkisyyllä tuskin pystyy kukaan päteivöiytynytkään huijari perustelemaan edes itselleen e34:n omistamista käyttöautona.

                    (Perheeni ajaa vuodessa kahdella tai kolmella 80 luvun BMW:llä 30-40 Tkm. Kulunkien erotuksella uudempaan nähden lyhentelisi kivasti uuden rutinofin velkaa, mutta näillä mennään silti, ja kivaakin on ratin takana ollut)
                    Olli.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14340
                      • Oulu

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Ja kaikista tyhmintä mitä voi tehdä, on ostaa joku 300tkm ajettu paska 540i, se vasta kalliiksi tulee
                      307tkm mittarissa ja tekniikassa ei toistaiseksi ole ollut mitään.

                      Öljyt ja tulpat olen vaihtanut.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • turbopuusti
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 823
                        • Lahti

                        Eiköhän se mene niin että kattelet kaikkia haitarilla 525-540. Sitten kun sattuu sopivan siisti ja hintaansa nähden näppärä näkökenttään niin päräytät oikeen ostamaan auton. Näinkin vanhoissa autoissa puhutaan nyt kuitenkin yksilöistä eikä enää oo valittavana "eiku mä haluun sen ehdottomasti ilmastoinnilla ja sporttinahat on ihan must". e60 voi ehkä valkata sitten noista eri sisustan väreistä ym. Helposti tulee vaan muuta kautta kalliimmaksi auton pitäminen jos pelkästään tuijottaa tuohon bensalaskuun
                        e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                        Comment

                        • GARFFi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 5540
                          • Kankaanpää

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          M60B30 kuluttaa suunnilleen samanverran normaaliajossa, kuin M20B20. Näin oman kokemuksen mukaan, tosin M20 oli automaatti ja M60 manuaali. Erittäin janoinen tilavuuteensa nähden toi M20
                          Tarkottaako normaaliajo tässä nyt seka-ajoa?
                          MB E220 CDI -10
                          Ex.VW T5.1 -11
                          Ex. Ford Transit Custom -14
                          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                          Ex. VW Golf+ -06
                          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                          Ex. Honda CBR900RR -96
                          Ex. E36 325i Coupé -94
                          Ex. LADA 2105 1200S -89
                          Ex. LADA 2107 1300S -87
                          Ex. E36 320i -91

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Originally posted by GARFFi View Post
                            Tarkottaako normaaliajo tässä nyt seka-ajoa?
                            Tarkoittaa.
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Vaihdoin m20b020 moottorin tilalle m30b34 moottorin, keskikulutus laski pitkällä jänteellä litran.

                              Ajotapa ei itsessään muuttuunut, toki kaasu on nyt pienemmällä melkein kaikissa tilanteissa.
                              Olli.

                              Comment

                              • ka00z
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1805
                                • Varsinais-Suomi

                                m50b25 motti on tuohon varmaan noista kaikkista "järkevin" ja kyllähän siinäkin tehoa riittää, muttei se tuota koria mitenkään erityisen rivakasti vie.

                                Hinta-/laatusuhteeltaan varmaankin paras, mutta itse katselisin suoraan myös 540i (ja itseasiassa katselenkin).
                                W124 voll, markalla pidemmälle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎