525i 24V tai 535i Jos ja kun itse ottaisin manuaalilla taitaisin kallistua kuitenkin tuohon 535:een. Oli entisessä meinaan sen verran mukavat soundit ja käyttövarmuus että oikeen ikävä tulee
525i 24V tai 535i Jos ja kun itse ottaisin manuaalilla taitaisin kallistua kuitenkin tuohon 535:een. Oli entisessä meinaan sen verran mukavat soundit ja käyttövarmuus että oikeen ikävä tulee
535, pomminvarma ja mukava vääntö ja ison kutosen ääni. 520 itsellä vei varmaan justiin saman kuin tuo 535:nen..
530i M30 en ottais, jotenki väliinputoaja
535i M30 kestävä(varauksin), kakku maistuu kulkuun nähden
525i M50 moderni, mukavasti tehoa, kohtuu kulutus kunnossa ollessaan, ei niin pomminvarma kuin M30
530i M60 V8 , soppa maistuu suurin piirtein saman verran, kun 535:selle, uudempaa tekniikka, likimain samanlailla liikkuu
Summa summarum, ei noissa mahdottomia eroja ole kulutuksen ja kulkemisen suhteen, kun on tässä vaiheessa kyse yksilöistä. Kunnossa oleva M30 voi viedä vähemmän, ku ruokottamassa kunnossa oleva M50. Kestävyydetkin vähän niin ja näin. Eri moottoreissa eri heikot kohdat, mutta kulueriä tulee jokaisen kohdalla olemaan, kun tämän ikäisistä autoista on kysymys. Itse ottaisin mahdollisimman siistin ja hyväkuntoisen, koneella ei niin väliä kuhan on kunnossa. Omat lempparit M50 ja M60, en oo koskaan käyttöautossa ymmärtäny museoauton konetta, mutta makunsa kullakin. (ei herneitä)
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
530i M60 V8 , soppa maistuu suurin piirtein saman verran, kun 535:selle, uudempaa tekniikka, likimain samanlailla liikkuu
M60B30 ei todellakaan vie ainetta suurinpiirtein samanverran kuin M30B34. Siinä seka ajossa, jossa M30 vie ainetta 16l/100km, menee M60 13l/100km. Matka ajossa sitten eroa ei olekaan kuin litra puoltoista M60 hyväksi.
M60B30 ei todellakaan vie ainetta suurinpiirtein samanverran kuin M30B34. Siinä seka ajossa, jossa M30 vie ainetta 16l/100km, menee M60 13l/100km. Matka ajossa sitten eroa ei olekaan kuin litra puoltoista M60 hyväksi.
No joo voi olla, että kaupunkiajossa toi M30 haukkaa enemmän, ei oo niin suurta kokemusta, mutta mitä sekalaisista kulutuksista kuullut niin ei noissa suurta eroa ole. Riippuu tietenkin taas kerran yksilöstä. Jos on esim. imuvuotoja tai jotain muuta feelua niin kyllä se kakku siinä tapauksessa maistuu.
E: Noista kuitenkin rankkaisin kulutuksen mukaan M50->M60->M30.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
M30 vie esim. kylmäkäynnistyksen jälkeen tolkuttomia määriä polttoainetta ekat kilometrit. Mutta itse omistanut 2kpl 535i, enkä ole päässyt kummalakaan edes 3litran päähän tämän 530i kulutuksesta
mikä noissa m50:ssä niin heikkoa on kun niitä mollataan?
ainoot mitä itelle tulee niin nuo (me) nuoret kun noita lastuja pitää asennella ja laulattaa sitä konetta yli 7000rpm:n niin menee niistä kai vaikka mitä solmuun kun ei ole siihen tarkoitettu
foorumiltakin löytyy jokunen vakio konekkin ylipaineella eikä mistään totaali leviämisistä kukaan ole puhunut
mikä noissa m50:ssä niin heikkoa on kun niitä mollataan?
ainoot mitä itelle tulee niin nuo (me) nuoret kun noita lastuja pitää asennella ja laulattaa sitä konetta yli 7000rpm:n niin menee niistä kai vaikka mitä solmuun kun ei ole siihen tarkoitettu
Tähän haluaisin itsekin vastauksen. Henk. koht pidän ainakin M50 moottoria erittäin hyvänä ja kestävänä, anturiviat tai kuluva vanos ei tee siitä huonoa konstruktiota. M30 on varmasti joskus 70 luvulla ollut hyvä moottori, nykypäivänä kelpaa lähinnä verkonpainoksi
nyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..
Mitä eroja on tolla 525 vanhalla ja uudella koneella?
Ja nyt sit vielä eroja noiden kulutuksista, kestävyydestä ja onko isoja vakuutuseroja..?
Onko noilla paljonkin esim. kiihtyvyysero?
Tuo 520 on ollut kyllä hyvä auto ja olen tykännyt, eikä ole juurikaan tuo laiskuuskaan haitannut (tosin olen ajellut sillä vain talvella). Nyt silti rupeaa jo hieman tuntumaan että tarvis hieman tehokkaampi olla ja myös tuntuu että tuo 520 vie aika paljon menovettä verrattuna siihen miten laiska se on :S
edit: Kannattaako 325:sta ottaa edes vertailuun, onko millanen ajaa ja onko pieni (takapenkkitilat) ja onko lainkaan niin vakaa esim maantiellä mitä on 500sarja..
nyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..
Mitä eroja on tolla 525 vanhalla ja uudella koneella?
Ja nyt sit vielä eroja noiden kulutuksista, kestävyydestä ja onko isoja vakuutuseroja..?
Onko noilla paljonkin esim. kiihtyvyysero?
Tuo 520 on ollut kyllä hyvä auto ja olen tykännyt, eikä ole juurikaan tuo laiskuuskaan haitannut (tosin olen ajellut sillä vain talvella). Nyt silti rupeaa jo hieman tuntumaan että tarvis hieman tehokkaampi olla ja myös tuntuu että tuo 520 vie aika paljon menovettä verrattuna siihen miten laiska se on :S
edit: Kannattaako 325:sta ottaa edes vertailuun, onko millanen ajaa ja onko pieni (takapenkkitilat) ja onko lainkaan niin vakaa esim maantiellä mitä on 500sarja..
Vanha M20, venttiilit naputtaa, nokka akseli kuluu sileeks, jakopää remmillä mitä saa kokoajan olla vaihtamassa, bensaa palaa kun nuotiolla polttais. Ei voi mitenkään verrata M50 moottoriin, M50 on historiaa ja M20 esihistoriaa. Kulutuksessa suuri ero, voisin vielä sanoa M50 olevan kestävämpikin ja kyllähän se paremmin kulkeekin.
E36 325 on pienempi auto kuin E34 sisätiloiltaan ja vempula ajettava verrattuna E34. Lisäksi E36:lla ajaessa saa pitää peltoreita päässä muovin nitinän ja rengasmelun ym melun takia
M60B30 ei todellakaan vie ainetta suurinpiirtein samanverran kuin M30B34. Siinä seka ajossa, jossa M30 vie ainetta 16l/100km, menee M60 13l/100km. Matka ajossa sitten eroa ei olekaan kuin litra puoltoista M60 hyväksi.
Taas riippuu yksilöstä, kyllä mulla oli 2v ajan mitä 535 oli niin kulutus 12-14L Ja sai venttiilin nousua päivittäin, ei ikinä moottorissa mitään 100tkm aikana. -40asteestakin kylmänä tulille ja pelas
525i 24V tai 535i Jos ja kun itse ottaisin manuaalilla taitaisin kallistua kuitenkin tuohon 535:een. Oli entisessä meinaan sen verran mukavat soundit ja käyttövarmuus että oikeen ikävä tulee
Ei voi tulla E34 M5:sen äänien jälkeen ikävä 535:sen ääniä
Mä en kyl ymmärrä tota ainaista M30 moottorin kehumista. Vie ihan helvetisti soppaa verrattuna kulkuun. Eikä noi todellakaan ole enään mitään pomminvarmoja koneita. Ehdottomasti käyttikseen mieluummin M50 tai M60 moottori. Esim. toi usein mollattu M60B30 kone voittaa maamoottorin 7-0 ja menee muuten yllättävän vähällä aineella ja ei ole ainakaan 535:sta yhtään hitaampi!
Taas riippuu yksilöstä, kyllä mulla oli 2v ajan mitä 535 oli niin kulutus 12-14L Ja sai venttiilin nousua päivittäin, ei ikinä moottorissa mitään 100tkm aikana. -40asteestakin kylmänä tulille ja pelas
Ei riipu niinkään yksilöstä, vaan käytöstä. Kyllä minäkin sain maamoottorin(automaatti, manuaali yksilöni ei juurikaan pienemmällä mennyt) menemään 12.4l/100km keskikulutuksella kun oikein taloudellisesti ajeli eikä paljon keskustassa. Mutta tuo V8 vie sen 13-13.5l/100km vaikka kuinka rankoo menemään kylärallia, maamoottorilla saa samanmoisessa ajossa helposti kulumaan 16++l/100km. Mutta mikäs ihme se nyt on, toisessa moottorissa on erittäin vanhanaikainen moottorinohjaus+sen informaatio järjestelmä(anturit, ilmaMÄÄRÄ mittaus) ja mekaanisesti vanhentunut moottori+0.5l lisää iskutilavuutta, niin miksi pitää viimeiseen asti puolustella etteikö 0.5l pienempi 100x modernimpi moottori veisi reilusti vähemmän polttoainetta?:think
Comment