Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1570
    • Wackyland

    Itse katsoin m50 vuoden tuolta:http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
    "The BMW M50 is an I6 piston engine. It was introduced in March 1991 to replace the BMW M20 and was replaced by the BMW M52 in 1996."
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

    Comment

    • Throttle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 793
      • -

      Paljonko maksaa uusi kampura 535i:een ja kiertokanget?
      Ajattelin ostaa 535i josta menossa kanki mäsäksi, ja laittaa parempaan kuntoon ? :think

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by Haggis View Post
        Itse katsoin m50 vuoden tuolta:http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
        "The BMW M50 is an I6 piston engine. It was introduced in March 1991 to replace the BMW M20 and was replaced by the BMW M52 in 1996."
        -89 on m50 tullu m20:n rinnalle e34:ssä.
        b25 ilmeisesti 1/89 ja b20 9/89.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • mijupe
          Newbiemmer
          • Dec 2010
          • 1
          • Kemi

          520 vm.1993

          elikkäs ehkä oisin tuollasta laittamassa 520 vm.1993 aj.240tkm.

          mitäs tollasesta kannattas kattoa ku ostaa? ja onko tuollasessa jakopää ketjulla?? ei oikein noi bemarit ole hallussa ja toivon viisaimmilta vastauksia
          kiitos etukäteen

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16413
            • Asikkala

            Unohda, laiska romu. Ketjukone.

            Comment

            • Midway
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 157
              • Hamina

              No tietysti kattoo ettei se kone vuoda pahenmin mistään nesteitä ja paisuntasäiliö auki kun kone käynnissä ja tarkistaa ettei se kupli.

              Vaihdelaatikko ettei vuoda tai pidä ylimääräisiä ääniä kytkin pohjassa tai ylhäällä.

              Perä ettei äännä ja vuoda öljyä.

              Sit kaikki sähkölaitteet käy läpi mittariston kunnon ja lämmityslaitteen että tuleeko kylmää ja kuumaa kun säätelee...

              Siinä nyt aluks mitä tuli mieleen...

              Ruosteista puhumattakaan.

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                Originally posted by Midway View Post
                No tietysti kattoo ettei se kone vuoda pahenmin mistään nesteitä ja paisuntasäiliö auki kun kone käynnissä ja tarkistaa ettei se kupli.

                Vaihdelaatikko ettei vuoda tai pidä ylimääräisiä ääniä kytkin pohjassa tai ylhäällä.

                Perä ettei äännä ja vuoda öljyä.

                Sit kaikki sähkölaitteet käy läpi mittariston kunnon ja lämmityslaitteen että tuleeko kylmää ja kuumaa kun säätelee...

                Siinä nyt aluks mitä tuli mieleen...

                Ruosteista puhumattakaan.
                Sekä vielä koeajolla yrittää saada selville onko jossain väljää-->kieputtelee autoa eri suuntiin ja kevyesti heiluttaa rattia, tämä kertoo jo paljon onko jossain väljää.

                Tarkistaa että vaihteet menee hyvin päälle eikä pompi pois, muista myös pakki.

                Öljytikkua on hyvä myös vilkaista ettei ole jäähdytinnestettä joukossa.

                Kuunnella kuuluuko moottorista ylimääräisiä ääniä.

                Jarrut ja renkaat.

                Noilla ohjeilla luulis jo saavan käyttöauton jos kaikki on kunnossa.

                Comment

                • Tuokki2
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 377
                  • hamina

                  kannattaa käydä ajamassa jossain röykkyisellä tiellä niin kuulee mahdolliset pusla/alapalloviat hyvin, on noiden kolinoiden korjaus jo suht hintavaa että hinta tippuu myytävästä autosta varmasti. omasta autostakin oli kumpikin tukitangon pusla aivan väljä vaikkei mitään vapinaa/vetelyä ei esiintynyt.
                  Skyline R33 GT-R v-spec
                  Subaru legacy GT spec B -03
                  e39 528ia
                  ski-doo x600rs -07

                  Comment

                  • aikamatkaaja
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 601
                    • Pori

                    Pakko taas nostella kun kesä alkaa lähestymään ja tarkotuksena kesäks olis e34 ostaa ellei joku saa päätää kääntymään..

                    Kulutuksella ei ole suurta merkitystä, kunhan auto kestäisi ja sillä voisi hieman leikitellä pitkin kyliä.
                    Manuaali on melkein etusijalla ja teho

                    Olen miettinyt että se olis e34 525 24v, 535 tai 540. Mikä näistä olis se järkiostos missä teho tuntuisi ja kone kestäisi. Vai kannattaisko miettiä leikkikaluks ennemmin e30 tai e36? Toisaalta vaan toi tila houkuttaa..
                    e61 525i -05 & e23 732i -84

                    Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                    Comment

                    • illu^^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1703
                      • Kajaani

                      Originally posted by aikamatkaaja View Post
                      Pakko taas nostella kun kesä alkaa lähestymään ja tarkotuksena kesäks olis e34 ostaa ellei joku saa päätää kääntymään..

                      Kulutuksella ei ole suurta merkitystä, kunhan auto kestäisi ja sillä voisi hieman leikitellä pitkin kyliä.
                      Manuaali on melkein etusijalla ja teho

                      Olen miettinyt että se olis e34 525 24v, 535 tai 540. Mikä näistä olis se järkiostos missä teho tuntuisi ja kone kestäisi. Vai kannattaisko miettiä leikkikaluks ennemmin e30 tai e36? Toisaalta vaan toi tila houkuttaa..
                      Ite ainakin jättäisin nuo kolmossarjalaiset väliin, on vaan pieniä koppeja kun viitos ja seiskasarjan makuun päässyt..

                      Tuo 540 on kallein huoltaa ja korjata.

                      Tuommoisia mietteitä meikäläiselle tulee mieleen..

                      Comment

                      • Eetu
                        Banned
                        • Oct 2008
                        • 2843

                        Originally posted by aikamatkaaja View Post
                        Pakko taas nostella kun kesä alkaa lähestymään ja tarkotuksena kesäks olis e34 ostaa ellei joku saa päätää kääntymään..

                        Kulutuksella ei ole suurta merkitystä, kunhan auto kestäisi ja sillä voisi hieman leikitellä pitkin kyliä.
                        Manuaali on melkein etusijalla ja teho

                        Olen miettinyt että se olis e34 525 24v, 535 tai 540. Mikä näistä olis se järkiostos missä teho tuntuisi ja kone kestäisi. Vai kannattaisko miettiä leikkikaluks ennemmin e30 tai e36? Toisaalta vaan toi tila houkuttaa..
                        Itse ostaisin E34 535:en. Manuaalina.

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          Originally posted by illu^^ View Post
                          Tuo 540 on kallein huoltaa ja korjata.
                          ...ja 535 sitä korjausta vaatii kaikkein todennäköisimmin. Manuaaliaskinen 540 on aika huoleton peli.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • WhiteRussian
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 47

                            Originally posted by aikamatkaaja View Post
                            Pakko taas nostella kun kesä alkaa lähestymään ja tarkotuksena kesäks olis e34 ostaa ellei joku saa päätää kääntymään..

                            Kulutuksella ei ole suurta merkitystä, kunhan auto kestäisi ja sillä voisi hieman leikitellä pitkin kyliä.
                            Manuaali on melkein etusijalla ja teho

                            Olen miettinyt että se olis e34 525 24v, 535 tai 540. Mikä näistä olis se järkiostos missä teho tuntuisi ja kone kestäisi. Vai kannattaisko miettiä leikkikaluks ennemmin e30 tai e36? Toisaalta vaan toi tila houkuttaa..
                            Järkiostoksia ei mikään noista, osta corolla

                            Ja asiaan sano lääkäri,

                            Itselläni muutama e34 m50b25 koneella ollut enkä voi kun kehua. Suht' kohtuullisella kulutuksella kivasti tehoa ja vääntöä. Huollettavaa yleensä ollut vain venttiilikopan tiivisteen vaihto ja muut perus öljy- ja tulppahuollot tietenkin, jakopäästäkään kun ei tarvitse liiemmin huolehtia.
                            Nyk. e34 520i "Hartge"

                            ex. e30 325i Touring
                            ex.Ford sierra 2.0 teinituning
                            ex. e34 525i -92
                            ex. e30 320i -89
                            ex. e21 316 -82

                            Comment

                            • Bemon82
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 98
                              • keski-suomi

                              M50B25 on ok moottori e34:ssa. kohtuullinen kulutus, ei kauhean laiska ja kestävä moottori!
                              M30B35 on järkyttävän vanhaa tekniikkaa oleva öljyvatkain. vie vitusti bensaa vaikkakin kulkee ihan ok!
                              M60B40
                              M20 moottoreista ei kannata edes puhua tässä yhteydessä...

                              Mutta miksi unohdetaan M60B30 kokonaan?! mielestäni hakkaa 525:set ja 535:set 100-0! muka joku väliinputoaja malli :think M30B30 on sitä kyllä! kehitys on ottanut jätti harppauksen M30:stä M50:iin ja siitä M60 V8 moottoreihin... kyllä ne ainoat oikeat vaihtoehdot nopeaa ja "järkevää" kulutusta haluavalle E34 haaveilevalle on M60B30 530i ja M60B40 540i ja piste (M5/ Alpina mallit poislukien)

                              Ja kyllä! kaikista on kokemusta vaikka omissa nimissä kaikki mallit ole ollut.

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                Originally posted by r.w. View Post
                                ...ja 535 sitä korjausta vaatii kaikkein todennäköisimmin. Manuaaliaskinen 540 on aika huoleton peli.
                                Väärin.. oikein huollettuna kestää maailman ääriin, muistaa vaan vaihtaa öljyjä, säätää venttiilinvälyksiä ja tsekata nokan voiteluputken.

                                Originally posted by Bemon82 View Post
                                M50B25 on ok moottori e34:ssa. kohtuullinen kulutus, ei kauhean laiska ja kestävä moottori!
                                M30B35 on järkyttävän vanhaa tekniikkaa oleva öljyvatkain. vie vitusti bensaa vaikkakin kulkee ihan ok!
                                M60B40
                                M20 moottoreista ei kannata edes puhua tässä yhteydessä...

                                Mutta miksi unohdetaan M60B30 kokonaan?! mielestäni hakkaa 525:set ja 535:set 100-0! muka joku väliinputoaja malli :think M30B30 on sitä kyllä! kehitys on ottanut jätti harppauksen M30:stä M50:iin ja siitä M60 V8 moottoreihin... kyllä ne ainoat oikeat vaihtoehdot nopeaa ja "järkevää" kulutusta haluavalle E34 haaveilevalle on M60B30 530i ja M60B40 540i ja piste (M5/ Alpina mallit poislukien)

                                Ja kyllä! kaikista on kokemusta vaikka omissa nimissä kaikki mallit ole ollut.
                                B25:set on patalaiskoja kierroskoneita tuollaisessa malmikasassa. (tai no kulkeehan se yläkierroksilla ihan ok)

                                B30:set on välinputoajia, M30 aika syöppö ja M60 ei vaan vakuuta V8:na

                                B34 vetää mukavasti läpi koko kierrosalueen eikä kulutuskaan ole aivan mahdoton, riippuu nimittäin todella paljon kaasujalasta

                                B40 on jees, tosin huolloissa on se "kasi"-lisä, joten ei sekään ole ihan kukkaro ystävällisin.

                                PS. M30B35 moottoria ei ole E34-korissa.

                                EDIT: ja olen ajellut M20, M50, M30 ja M60 koneellisilla.
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎