Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Throttle
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 793
    • -

    525i kelpaa aluksi, sitten katotaan tartteeko isompaa.

    Comment

    • Haggis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1570
      • Wackyland

      Originally posted by Throttle View Post
      525i kelpaa aluksi, sitten katotaan tartteeko isompaa.
      Näin itsekkin ajattelin että vähintään 525i,kun aloin itselleni ekaa Bemaria ja e34:sta etsimään. Osta sitten 24v,niin kestää. Itselläni on tehot riittänyt hyvin vakiona.
      Käyttis:Kia Optima TF

      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14339
        • Oulu

        Originally posted by Throttle View Post
        525i kelpaa aluksi, sitten katotaan tartteeko isompaa.
        540i melkeenpä...
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Throttle
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 793
          • -

          Mitä eroa on sitten 12v ja 24v moottoreissa?
          Miksi pitää ostaa 24v?

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Throttle View Post
            Mitä eroa on sitten 12v ja 24v moottoreissa?
            Miksi pitää ostaa 24v?
            12v m20b25 tuottaa jotakin 170hv? joudut vaihtamaan jakopäänremmejä "vähän väliä"
            24v m50b25 tuottaa 192hv eikä tarvi jakopäänremmejä vaihdella ja kuluttaakin vähemmän kuin m20
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by Throttle View Post
              Mitä eroa on sitten 12v ja 24v moottoreissa?
              Miksi pitää ostaa 24v?

              No ne on eri moottorit.

              M50B25 eli 24v kannattaa ostaa siksi, että ei tarvii olla vaihtamassa kokoajan jakopäänosia, nokka akselia ja keinuvipuja yms. Kaikenlisäks M20 polttaa bensaa kun roviolla mutta takapyörillä se ei kyllä tunnu
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Throttle
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 793
                • -

                Eli ei kannata edes katsoa <-88 malleja?

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Originally posted by Throttle View Post
                  Eli ei kannata edes katsoa <-88 malleja?
                  kahtena ensimmäisenä vuonna tehtiin M20 12v moottorilla. Itse en ostaisi tuolla moottorilla
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Tuokki2
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 377
                    • hamina

                    Originally posted by Throttle View Post
                    Eli ei kannata edes katsoa <-88 malleja?
                    onhan noihin vanhempiinkin jälkeenpäin vaihdeltu m50 moottoreita.
                    Skyline R33 GT-R v-spec
                    Subaru legacy GT spec B -03
                    e39 528ia
                    ski-doo x600rs -07

                    Comment

                    • Haggis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1570
                      • Wackyland

                      Originally posted by Throttle View Post
                      Eli ei kannata edes katsoa <-88 malleja?
                      24v mallit taisi tulla myyntiin vuonna 91 ja vanos sitten lisättiin vuonna 92.
                      Käyttis:Kia Optima TF

                      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                      Comment

                      • Jansu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 315
                        • Pori

                        Itse ostin omani tasan tonnilla. On 24tappisella koneella, koneeseen laitettu rahaa noin 1,5ke (männät, öljypumppu, vesipumppu, kansi koneistettu, venttiilit uusittu, jakopää rempattu, visko, syyläri, peltipakosarja jne...)

                        ja alustaan tuhannen euroa (powerfleksin puslasarja, koni sport iskarit, kobran jouset)

                        Varusteitakin löytyy, kun ei ole suomiauto

                        Kärsivällisyys on iso sana auton ostossa! Välillä löytyy oikeasti halpoja JA hyviä, kunhan vaan jaksaa etsiä.
                        Omassa kuitenkin ruostevaurioita, mutta näyttää siltä, että hyvät kaupat tuli tehtya

                        E: ja toimiva E34 menee kuin juna ja on hiljainen. Alustasarjalla varustettuna on mukavan jäykkä, eikä volvomainen lulla
                        -E34 525ia Touring
                        -E36 323ia Touring ///M

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by Jansu View Post
                          Itse ostin omani tasan tonnilla. On 24tappisella koneella, koneeseen laitettu rahaa noin 1,5ke (männät, öljypumppu, vesipumppu, kansi koneistettu, venttiilit uusittu, jakopää rempattu, visko, syyläri, peltipakosarja jne...)

                          ja alustaan tuhannen euroa (powerfleksin puslasarja, koni sport iskarit, kobran jouset)

                          Varusteitakin löytyy, kun ei ole suomiauto

                          Kärsivällisyys on iso sana auton ostossa! Välillä löytyy oikeasti halpoja JA hyviä, kunhan vaan jaksaa etsiä.
                          Omassa kuitenkin ruostevaurioita, mutta näyttää siltä, että hyvät kaupat tuli tehtya

                          E: ja toimiva E34 menee kuin juna ja on hiljainen. Alustasarjalla varustettuna on mukavan jäykkä, eikä volvomainen lulla
                          Eli ostit tonnilla huippuvarustellun e34:sen mitä on korjattu(ilmeisestikkin juuri äskettäin) 2500eurolla?
                          M550d

                          Comment

                          • ruupanen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 5148
                            • Joensuu

                            Originally posted by Haggis View Post
                            24v mallit taisi tulla myyntiin vuonna 91 ja vanos sitten lisättiin vuonna 92.
                            9/1989 tuli ekat M50.
                            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9042
                              • Iisalmi

                              Originally posted by ruupanen View Post
                              9/1989 tuli ekat M50.
                              No ei kai. Eikö ollu 6/1990 ekat M50.

                              En tiedä mikä porukalla on niin M20-tekniikkaa vastaan. Itse ajelin pitkät pätkät M20 525:lla ja hyvin pelitti. Ja kuuluu se tuttu ruksutus, mitä ilman on hankala kuvitella ajavansa bemaria

                              Mutta kylläpä kun tuota nykyistä 530:ä etsin, niin tuli huomattua että vähän niitä on enää oikeasti hyväkuntoisia. Ja jos onkin, niin hinnat ovat pilvissä. Jos pitää edullisesti päästä niin kannattaa ottaa hakuun ne M20 525:t sekä 530. Harvemmalla on muuten hakurobotissa 530 käytössä, eli sellaisen voi saada hyvällä säkällä edullisestikin
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5148
                                • Joensuu

                                Originally posted by Harri G View Post
                                No ei kai. Eikö ollu 6/1990 ekat M50.
                                Kyl mie ainakin oon ollu siinä uskossa, et syyskuussa 1989 esiteltiin M50 ja alettiin puskemaan maailmalle.Esim. Realoem antaa 9/1989 ekan kerran M50 moottoriksi.

                                Bmw Club Finland väittää myös seuraavaa: "Jo vuonna 1983 aloitettiin kartoittamaan M20-moottorin jatkokehitysvaihtoehtoja ja uusia kansivaihtoehtoja kokeiltiin M20-moottoriin: projektissa M22 käytettiin kolmea ja M50:ssä neljää venttiiliä per sylinteri. Näistä jälkimmäinen havaittiin paremmaksi vaihtoehdoksi ja jatkokehittelyä jatkettiin kokeilemalla alumiinia sylinterilohkon valamiseen ja kehittämällä muuttuvaa venttiilinajoitusta (VANOS). Nämä uudet päätyivät tuotantoon vuonna 1989 esitellyssä kuusisylinterisessä M50-moottoriperheessä, jossa esiteltiinkin useita muita innovaatioita edellisiin moottoreihin verrattuna."

                                Asiasta enempi tietävät korjatkoon
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎