Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7366
    • Oulu

    Originally posted by Vanquish View Post
    E9X
    potentiaalisin seuraaja -330i, suorakutonen manuaalilla=puristin valinta=)
    Tämä on juuri myös mun ajatusmalli ollut aina välillä. Mun auto kun on perusvarusteinen 6-koneinen manuaali M Sport niin tuo olisi looginen jatko sille. Ja M Sportina E90 sopii jopa silmään kohtuullisesti kun on sopivat vanteet ja sopivan matala. Eli tärkeintä on tuo itselle sopiva voimalinja, muu hyvä ja varusteet on sitten bonusta jos niitä saa. Tässä toki auttaa myös se että 335(x)i on niin paljon kalliimpi.

    Originally posted by TJJ View Post
    E39:n osalta tosin tuo ohjauksen tunnokkuus ihmetyttää, mitä se mielestäsi tarkoittaa? Keskialueellahan ohjaus on hidas ja epätarkka.
    Kyllä minusta E39:n ohjauksessa on kuitenkin aitoa tuntumaa tiehen ainakin kohtuullisesti, jos nyt ei erityisen paljon ehkä olekaan. Ohjauksen hitaus ei tässä mielessä ole mikään ongelma. Eikä se keskialue ole minusta ollenkaan epätarkka.

    Originally posted by -Tapi View Post
    Pitää todella nauttia sen "ajodynamiikasta" tms jos se antaa omistamisen iloa pidemmäksi aikaa.
    Tässä nyt puhuit E60:stä, mutta kyllä mä ainakin olen saanut E39:stä omistamisen iloa pitkäksi aikaa ilman massiivista varustelua. Olen kai vähän puristi, mutta jossain määrin iteselle tarpeettomat varusteet tuntuu enemmän haitalta kuin edulta. Tottakai ne varusteet on mukavia, mutta itse pärjään mainiosti ilman sähköpenkkejä ja kattoluukkua, tai E39:n navia. Jos taas olisin E60 ostamassa niin se mistä en haluais tinkiä ois ne ajamiseen liittyvät varusteet, eli kunnon ratti, kunnon penkki (komfort jos se on paras ja taitaa olla aina sähkösäätöinenkin?), DD, aktiiviohjaus (jos se on parempi kuin tavallinen, en tiedä vielä), kaarrevalot, ja aktiivivakkari.

    Mutta tottakai olen muuten samaa mieltä sun ja Teron kanssa siitä että raskas varustetaso lisää käytetyn auton haluttavuutta todella paljon. Ja varmaan mullakin seuraavassa autossa on vaatimustaso paljon korkeampi noitten suhteen kun on täältä foorumilta tullut oppia ammennettua.

    Originally posted by -Tapi View Post
    Ei huono mutta esim aktiiviohjauksellisen E60:sen jälkeen perusmalli tuntuu huonolta eikä juuri esimerkkisi Mondeosta poikkeavalta (itse asiassa Mondeossa on kyllä parempi ohjaus kuin perus-E60:ssa..).
    Mä en tykkää Mondeon ohjauksesta, eilenkin 300 km ainakin sillä ajoin. Jos E60 on huonompi niin...

    Originally posted by teropa View Post
    ps> raskaasti varustellusta E39:stä hyppy lähes karvalakki E60:een ei todellakaan kannata. Kokeiltu on.
    Ei se sun E60 minkään karvalakki silti ollu.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 07-01-2011, 09:35.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • MMF
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 461
      • Sipoo

      Perhana tätä threadia. Olin jo päässäni miettiny valmiiksi että seuraava kakkosauto on e46 330i mutta nyt alkoi houkuttelemaan myös tuo e39.

      Toki se olisi aivan liian iso kakkosautoksi mutta jos se nyt on niin pirun hyvä kun kaikki toitottaa niin kai sitäkin olisi kokeiltava!

      Onko e39 NIIN paljon parempi kuin e46? Ja mä haen lähinnä tota 3.0 litran bensaa jota myös paljon moottorina hehkutetaan...
      E70 X5 3.0D -07
      W124 200d
      Hiace 4wd

      EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Kyllä minusta E39:n ohjauksessa on kuitenkin aitoa tuntumaa tiehen ainakin kohtuullisesti, jos nyt ei erityisen paljon ehkä olekaan. Ohjauksen hitaus ei tässä mielessä ole mikään ongelma. Eikä se keskialue ole minusta ollenkaan epätarkka.
        Mutta sinulla ei ole Servotronicia? Se vielä lisää tuota ilmiötä, vaikka se muuten onkin mainio lisävaruste. Tarkkuus parani selvästi 18" renkailla mutta yhä tuo tietty hitaus siinä on eikä tarkkuuskaan mitään huippuluokkaa ole. Nähdäkseni, jotta tuosta tulisi "täydellinen", pitäisi vaihtaa puslat Powerflex-pusliin, laittaa alle 19-20" renkaat ja löytää nopeampi ohjausnivel/hammastanko (V8-malleissa ilmeisesti onnistuisi vaihtamalla tuo M5:stä). Mutta onpa taas melkoinen ähellys jotta E39 pystyisi samaan mihin jotkut autot pystyy vakiona. Ja rengasmelu olisi sen jälkeen aikamoinen.

        Koska pahasti pelkään, että ohjauksessa on kyse BMW:n ominaisuudesta eli sama juttu muissakin malleissa, niin tähänkin asiaan toivon aktiiviohjauksen tekevän muutoksia. Ainakin netistä luettujen juttujen perusteella aktiiviohjaus muuttaa ohjausta juuri toivomallani tavalla. Minähän en siis tietenkään koeaja autoja, mutuilen vaan ja jatkan E39:llä ajoa...
        E39 528iA

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7366
          • Oulu

          Originally posted by 205/65-15H View Post
          Itse painottaisin nelivetoa enemmän kuin yhtäkään muuta yksittäistä varustetta seuraavassa autossa, toki auton perusrakenteen täytyy olla mukava ja hiljainen (lue: e60530Xi manuaali).
          Tuokin on ollut vahvasti mielessä, mutta silti en ole ihan 100% varma olisinko paljon onnellisempi autonomistaja jos mulla ois neliveto. Jotenkin tuntuu että sitten pitäis olla joku toinen auto takavetokikkailuun kuitenkin. Ei kai auta kun alkaa ostaa vaimolle joku takaveto kakkosautoksi ensin ja odotella LCI E60 hinnanlaskua.

          Originally posted by 205/65-15H View Post
          Kun mietitään ihan perus karvalakki e39:siä, niin kannattaa pitää mielessä että se on jo perusrakenteeltaan huomattavan kehittynyt auto, niin hiljaisuudeltaan, ohjaukseltaan, kuin ajettavuudeltaankin.
          Ikäisekseen se varmasti onkin, nyt vaan E39 on jo niin vanha että ikä alkaa väistämättä näkyä, vaikka nuo perusominaisuudet on toki aika pysyviä eikä niissä kehitystä tapahdu niin paljon kuin monissa muissa asioissa.

          Originally posted by 205/65-15H View Post
          Lisäksi prefacelift e39 523 on huomattavan suorituskykyinen bensa-auto tänäkin päivänä suomessa. Toki siinä on ollut loistava perusta rakentaa paremmin varusteltuja yksilöitä, mutta se on osittain nollasummapeliä useimmille auton ostajille. Hinta ja vakuutukset kallistuu, kulutus kasvaa, vikaherkkys nousee, massa kasvaa, ajettavuus ja ohjaus heikkenee (kasikoneet), mukavuus, joustovarat ja hiljaisuus heikkenee (M-sport).
          E39:ssä (ja toki myös E60) on hienoa juuri se että autosta saa hyvinkin erilaisia versioita. E39:ssä oikeastaan vain neliveto puuttuu.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1422

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Tuokin on ollut vahvasti mielessä, mutta silti en ole ihan 100% varma olisinko paljon onnellisempi autonomistaja jos mulla ois neliveto. Jotenkin tuntuu että sitten pitäis olla joku toinen auto takavetokikkailuun kuitenkin. Ei kai auta kun alkaa ostaa vaimolle joku takaveto kakkosautoksi ensin ja odotella LCI E60 hinnanlaskua.
            Vaimolle on tullut katseltua uutta (käytettyä) autoa. Käytiin koejamassa e6i 530XDA LCI. Eipä tullut MKIII-mondeota ikävä (kuten joskus e39:n kanssa), kerrassaan hieno ja vakaa esitys myös leikkimismielessä, käyttäytyy kuin takavetoinen, mutta tehon saa siirrettyä tiehen vaivatta lumipöperössäkin. Tuossa kombinaatiossa kick down-viive oli aivan mahdoton, joten bensamanuaali olisi hakusessa.
            Last edited by 205/65-15H; 07-01-2011, 09:35. Reason: typo
            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
            Ioniq5 AWD -22
            Leaf 40kwh -18

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7366
              • Oulu

              Originally posted by TJJ View Post
              Mutta sinulla ei ole Servotronicia?
              Ei ole.

              Originally posted by 205/65-15H View Post
              Vaimolle on tullut katseltua uutta (käytettyä) autoa. Käytiin koejamassa e6i 530XDA LCI. Eipä tullut MKIII-mondeota ikävä, kerrassaan hieno ja vakaa esitys myös leikkimismielessä, käyttäytyy kuin takavetoinen, mutta tehon saa siirrettyä tiehen vaivatta lumipöperössäkin. Tuossa kombinaatiossa kick down-viive oli aivan mahdoton, joten bensamanuaali olisi hakusessa.
              Juuri tämmöistä kommenttia olen kaivannutkin, eli onko 530xi leikkimiseen(kin) sopiva neliveto. Aikoinaan sekä TM että Tuulilasi kirjoitti että E60 on nelivetona vaikea ajaa luistoissa kun voimanjako etu- ja takapään välillä vaihtelee nopeasti. Ruotsalaiset taas kirjoitti että E90 nelivedoista homma toimii liukkaalla sitä paremmin mitä enemmän on tehoa, eli 335xi oli kuulemma paljon parempi kuin 325xi. Ilmeisesti riittävällä teholla saa kunnolla kaikki renkaat sutimaan ja siinä tilanteessa nelivedon voimanjako pysyy sitten paremmin vakiona, tai jotain sen suuntaista.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 07-01-2011, 09:39.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Pande
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1324
                • Helsinki

                Originally posted by MMF View Post
                Perhana tätä threadia. Olin jo päässäni miettiny valmiiksi että seuraava kakkosauto on e46 330i mutta nyt alkoi houkuttelemaan myös tuo e39.

                Toki se olisi aivan liian iso kakkosautoksi mutta jos se nyt on niin pirun hyvä kun kaikki toitottaa niin kai sitäkin olisi kokeiltava!

                Onko e39 NIIN paljon parempi kuin e46? Ja mä haen lähinnä tota 3.0 litran bensaa jota myös paljon moottorina hehkutetaan...
                Vähän ot, mutta se riippuu minkälaiseen käyttöön autoa haet.

                Molempia olen ajanut ja nyt kolmas e46 menossa, niin edelleen minulla katseet on ennemmin E46/E9x kuin e39/E60. Voisin itse jopa 1 sarjan coupea harkita, mutta on vielä sen verran hinnoissaan.

                Eli minun mielestä se ei ole niin paljon parempi kuin E46, tietyt ominaisuudet ovat parempia kuten hiljaisuus ja tietynlainen tasaisuus ajossa. Mutta E46 on taas kevyempi ja parempi viedä mutkaa ja omaan silmään nuorekkaamman ja nuorelle paremmin sopiva.

                Käy testaa molempia ja mieti käyttötarkoituksiasi
                Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                sigpic

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1422

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Ei ole.
                  Juuri tämmöistä kommenttia olen kaivannutkin, eli onko 530xi leikkimiseen(kin) sopiva neliveto.
                  Oli normiohjauksella. Itse (tosi) vanhana saabistina olen tottunut raskaahkoon mutta tunnokkaaseen ohjaukseen. Eipä tuosta XDrive-tekniikasta ollut mitään valittamista, toki visiitti oli n. 30minuuttia josta vaimo ajoi pääosan. Heurekan parkkialueella tuli leikittyä. Erityisesti hämmästytti pito ja vakaus esim. lumisessa ulostulorampissa kehälle, kun alla oli 18" Hancookin kitkat. Ainoa moite häneltä tuli halvan näköisestä kojelaudasta, itseä noissa mietityttää tekniikan kestävyys, onko liian haasteellinen vaimon käyttöautoksi, joten holdissa projekti toistaiseksi :think?

                  Olen jopa alustavasti miettinyt vaimolle Pösön 3008 Hybrid4-mallia joka on tulossa suomeen syksyllä, vääntävä neliveto 99g Co2 päästöllä. Early Adopterin rooli käy tosin yleensä kalliiksi.
                  e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                  e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                  Ioniq5 AWD -22
                  Leaf 40kwh -18

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Kävinpä sitten tutkimassa autoja ja kyllähän E92 on hieno... Korimalli on mielestäni tämänhetkisistä BMW:n malleista onnistunein. Istuma-asennon sai kohdalleen: penkki ala-asentoon, kallistus maksimiin. Ratti tietty jää hiukan liian kauaksi, se on ongelma melkein kaikissa autoissa. Hiukan ahtaan tuntuinen se sport-penkki kuitenkin oli (toki päästin ilman niistä sivuista). Pitäisi saada päivän testiin tuollainen jotta osaisi sanoa meneekö noissa hermot vai ei...

                    Istuin myös F10:n sport-penkissä ja se oli selvästi leveämpi. Toisaalta F10 tuntui jo istuessa älyttömältä laivalta. Ja istuin myöskin Minissä, siinäpä alkaa auton koko olla kohdallaan, ei ole keulakaan liian kaukana.. Mutta on se vaan liian muovinen ja erikoinen sisältä. Ja kokeilin Audi A4:n sport-penkkiä, ei oikein vakuuttanut, jotenkin se muutti selän asentoa väärään suuntaan tms.

                    Täytyy mennä mittanauhan kanssa tutkimaan E92:n oven avautumista, en oikein saanut selvää pitääkö sitä avata enemmän (1. asentoon) kuin normaalisti jotta sisään pääsee.

                    Eli tiivistäen: jos autoa vaihdan, ja BMW:n ostan, niin ainoa vaihtoehto taitaa olla E92. Koeajo toki voi muuttaa mielen, siis jos melujen suhteen äänimaailma on 80-luvun Nissanista...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      perus karvalakki e39:siä, niin kannattaa pitää mielessä että se on jo perusrakenteeltaan huomattavan kehittynyt auto, niin hiljaisuudeltaan, ohjaukseltaan, kuin ajettavuudeltaankin. Lisäksi prefacelift e39 523 on huomattavan suorituskykyinen bensa-auto tänäkin päivänä suomessa. Toki siinä on ollut loistava perusta rakentaa paremmin varusteltuja yksilöitä, mutta se on osittain nollasummapeliä useimmille auton ostajille. Hinta ja vakuutukset kallistuu, kulutus kasvaa, vikaherkkys nousee, massa kasvaa, ajettavuus ja ohjaus heikkenee (kasikoneet), mukavuus, joustovarat ja hiljaisuus heikkenee (M-sport).
                      Ok, ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, mutta silti en oikein ymmärrä sitä logiikkaa, että varustamalla E39:iä saat puhtaaseen ajokokemukseen jotain ongelmia, taikka lisäkulunkeja. Ei E39 tai E60 eroa toisistaan tuossa minusta millään tavalla. Jos ostaa paremmin varustellun auton, isommalla moottorilla, niin pääsääntöisesti ne maksaa enemmän ja vakuutukset on kalliimpia. Jos ostaa karvalakin ja itse varustelee sitä, niin ei se ole lopputuloksen kannalta minusta yhtään sen parempi tie pois "karvalakkiudesta".

                      Jos verrataan esim. jälkiasennettua ei-OEM alustaa vs. M-Sport II E39:ssä, niin enpä ole vielä tähän päivään mennessä ajanut E39:iä, jonka jälkiasennusalusta miellyttäisi minua enempi kuin BMW M-Sport II.

                      Muita tuninkeja voi tehdä korinosiin, sisustan osiin mutta minusta jälkiasennetut ei-OEM ratkaisut enempi halventaa autoa omissa silmissä kuin lisää sen arvoa. Ja eihän ne jälkikäteen hankitut erilaiset plug&play osat ilmasia ole. Niiden asennus vie myös aikaa/rahaa ja lopputuloksesta ei aina ole niin takeita.

                      Jos ajaa isokoneisella E39:llä, niin ei se ole downgreidaus ajettavuudessa millään tavalla. Sen vähän, mitä kuulamutteriohjaus ja raskaampi kone keulalla tasapainoa häiritsee, se tulee korvatuksi moninkertaisesti auton vaivattomassa ajettavuudessa moottorin lisääntyneen voiman ansiosta.

                      Minusta E39 kannattaa ostaa "kaupan hyllyltä" (lue: käytettynä, mutta tunaamattomana) sellaisilla varusteilla jotka itse autoon haluaa. Ostamalla karvalakin ja viilaamalla siitä mieleisensä on tietysti mahdollista, mutta en itse arvosta sellaista autoa enkä halua niitä murheita joita sellasten projektien tiimoilta kuitenkin usein tulee. OEM palikoidenkin retrofittaus on haastavaa, saatikka sitten muunlainen modaus.

                      Ymmärrän hyvin, että tämä on vain meikäläisen mielipide asiaan, ja moni on täysin toista mieltä.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by MMF View Post
                        Onko e39 NIIN paljon parempi kuin e46?
                        Ei ehkä haluamasi vastaus, mutta kyllä se on.

                        edit: pitäsköhän sitä vähä perustellakin

                        E39 on

                        - hiljaisempi
                        - vakaampi
                        - tilavampi
                        - laadukkaamman tuntuinen (ainakin minusta)

                        E46 on

                        - pienempi ja näppärämpi
                        - kevyempi
                        - talvella leikkisämpi "viedä"


                        Jos haluat pienehkön, näpsäkän kaupunkialueen kuljettimen, joka pesee ison osan muista vastaavan kokoluokan autoista 100-0, osta ihmeessä E46. Jos haet autolta rauhallisuutta, hiljaisuutta mutta silti äärettömän hauskoja ja sporttisiakin ominaisuuksia jossain määrin, osta E39.

                        Omassa taloudessa E39 540iA ja E46 316i.

                        Tero
                        Last edited by teropa; 07-01-2011, 11:17.
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Minulle olisi tärkeää (tiettyjen varusteiden lisäksi) hyvä ajoasento.
                          Hyvää ajoasentoa Bemarista ei meinaa saada. Kaikissa istutana jotenkin matalalla. Sellaista kunnon ryhdikästä asentoa ei saa, tulee katto vastaa (etenkin jos on kattoluukku).

                          Originally posted by MMF View Post

                          Onko e39 NIIN paljon parempi kuin e46?
                          On. E46 on halvalla tehty muovihäkötin e39:sin rinnalla. E46:sen ainut etu on neliveto.

                          E36:ssa oli lämmönsäädöt molemmin puolin, mutta e46:sta ne uupuu. Ihme säästöä.

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1422

                            Originally posted by teropa View Post
                            Ei E39 tai E60 eroa toisistaan tuossa minusta millään tavalla.
                            E60:een taitaa olla hankalampi lisätä OEM-osaa.

                            Originally posted by teropa View Post
                            Jos verrataan esim. jälkiasennettua ei-OEM alustaa vs. M-Sport II E39:ssä, niin enpä ole vielä tähän päivään mennessä ajanut E39:iä, jonka jälkiasennusalusta miellyttäisi minua enempi kuin BMW M-Sport II.
                            Tältä foorumilla olen muistaakseni lukenut että osa M-Sport II käyttäjistä haluaisi pehmeämmän alustan, varmaan makuasia.

                            Originally posted by teropa View Post
                            Muita tuninkeja voi tehdä korinosiin, sisustan osiin mutta minusta jälkiasennetut ei-OEM ratkaisut enempi halventaa autoa omissa silmissä kuin lisää sen arvoa.
                            Tarkoitin OEM-osia. Itse ostin halvan ja hyvän karvalakin jossa perusauto on kunnossa. Toki siinä oli varusteita enemmän kuin normi suomi-autossa. Halusin ehdottomasti automaatti-ilmastoinnin, kangaspenkit, vakioalustan, 15" renkaat, manuaalin, alle 100tkm mittarissa ja sopivan värin. Tuohon olen lisännyt OEM M-Sport ratin ja comfort penkit (Ikulle kiitokset), vaihdevälin lyhennys ja nahkanuppi pitäisi saada vielä aikaiseksi, sitten sen kait voisi vaihtaa pois kun enää en keksi miten tuota voisi parantaa.

                            Originally posted by teropa View Post
                            Jos ajaa isokoneisella E39:llä, niin ei se ole downgreidaus ajettavuudessa millään tavalla. Sen vähän, mitä kuulamutteriohjaus ja raskaampi kone keulalla tasapainoa häiritsee, se tulee korvatuksi moninkertaisesti auton vaivattomassa ajettavuudessa moottorin lisääntyneen voiman ansiosta.
                            Tuosta olen vähän eri mieltä. Ei se lisäteho ja vääntö pelasta autoa yhtään jos kuskilla on sanomista esim. ohjausvasteessa tai puskemiskäytöksessä. Tehoa tarvitaan silloin tällöin, mutta ohjata autoa pitää 100% ajoajasta. Tässä suhteessa tasapainoisin paketti taitaa edelleen olla e39 530i manuaali.

                            Originally posted by teropa View Post
                            Ymmärrän hyvin, että tämä on vain meikäläisen mielipide asiaan, ja moni on täysin toista mieltä.
                            Arvostan ja kunnioitan näkemyksiäsi ja tapaasi esittää asiat. Paljon olen oppinut sinunkin postauksista.
                            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                            Ioniq5 AWD -22
                            Leaf 40kwh -18

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by 205/65-15H View Post
                              Tältä foorumilla olen muistaakseni lukenut että osa M-Sport II käyttäjistä haluaisi pehmeämmän alustan, varmaan makuasia.
                              Minä muistelen, että se oli Tero joka sen halusi. Mutta ehkä alusta on nyt pehmennyt ja muuttunut hyväksi?
                              E39 528iA

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Hyvää ajoasentoa Bemarista ei meinaa saada. Kaikissa istutana jotenkin matalalla. Sellaista kunnon ryhdikästä asentoa ei saa, tulee katto vastaa (etenkin jos on kattoluukku).

                                E46:sen ainut etu on neliveto.
                                Mielestäni matalalla istuminen on "se juttu" bemarissa. Kokeileppa vaikka koeistua edellistä Saab 95:sta. Hassu efekti, melkein kuin pakulla ajaisi. Ehkä parhaan fiiliksen istumismukavuudessa on jättänyt nykyinen 7-sarja, säätöjä riitti laajalti, ero esim. e60:een on huomattava. Myös Audi A4 Sportpenkeillä on vakuuttava kokemus. Uusi seiska nelivetoisena on meikän unelma-auto tällä hetkellä vaikka en ole koskaan edes ajanut sillä. Ehkä vuonna 2016 ei tarvitse enää maksaa rekisteröintiveroa....toivottavasti unelmat karisee sitä ennen

                                Kattoluukun antaisin mielelläni omastakin kulkineesta pois, jos sais vaan peltiä tilalle. Mitään hyvää en tuosta lisävarusteesta ole vielä keksinyt. Itsellä pituutta 190cm, painottuen jalkoihin, luukun ja pään väliin jää muutama sentti.

                                E46 neliveto taitaa olla kiinteällä jakosuhteella, eli ei saa XDriveä.
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎