Originally posted by heijani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by heijani View Post"Budjetti"ratkaisuna kiinnostaisikin tuo Quaifen lukkoperä. Miten tuo vaikuttaa E39 540:n ajo-ominaisuuksiin etenkin talvella? Itse pidän DSC:n toimintaa hyvänä eli toimiiko se edelleen kuten ennenkin? Vai pitääkö vaan usko Hemiä ja siirtyä nastarenkaisiin, kun kolmatta talvea alla pyörivillä Michelin X-Ice kitkoilla tuntuu olevan liikkeellelähdossä ongelmia vähän turhan usein?
Mulla kun on tuossa 540:ssä juurikin tuo Quaife, joten voin hiukan tuohon valottaa.
DSC toimii aivan kuten normaalisti. Muistaakseni jossain on epäilty, että se aiheuttaisi pidon puuttuessa terävämpiä DSC:n "puuttumisia". Enpä ole itse moista huomannut.
Sen sijaan, nyt päivänä muutamana tässä tullut ajeltua kaikki ajot ilman DSC:tä, ja tuo köyhän miehen manuaali kytkettynä "steptronic manuaalimoodissa". Kyllähän tuo verrattuna perus lukottomaan perään selvästi enemmän tuo vakautta luistoihin. Pystyy ajamaan pitkiä luistoja ja auto etenee selvästi vakaammin ollessaan moisessa tilassa, eikä ole niin "herkällä" nakkomassa perää enempi sivulle kun hiukan annostelee kaasua lisää.
Minä en tommosessa kurvailussa ole vielä törmännyt siihen, että stepin manuaalipuoli vaihtelisi vaihteita itsekseen kuten mielipuoli, mutta niinhän se tekee, että jos rajottajaa vasten ajaa niin se pistää isommalle. Ei sitten aja rajottajaa vasten, niin ei vaihda.
En osaa sanoa, onko tuosta Quaifesta mitään isompaa iloa kuitenkaan. Se nyt ehkä hiukan muuttaa auton käytöstä vakaammaksi luistoissa, mutta liikkeellelähdön taikka DSC:n puuttumisherkkyyden suhteen en osaa itse erottaa minkäänlaista eroa tavis perällä varustettuun E39:iin.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTuossa ainakin aktiiviohjaus saa kritiikkiäkin osakseen, joku saman lehden uudempi juttu muistaakseni moitti sitä vielä selvemmin jossain toisessa mallissa.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postmutta mitä tapahtuu jos DSC yrittää korjata luistoa ja onkin lukko.. maalaisjärjellä ajateltuna se on vähä kuin nyppäis käkkäristä
Talviajossa tuo perän tietty irtonaisuus on minua eniten häiritsevä ominaisuus E39:ssä.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by heijani View PostMielenkiintoinen aihe. Vähän itsekin mietiskellyt teoreettisella tasolla seuraavaa Bemaria. Tämän ja viime talven johdosta on neliveto alkanut houkuttaa ja tällä hetkellä E61 LCI 530xi vaikuttaa mielenkiintoisimmalta vaihtoehdolta. Turbo yms. vaivat vähän mietityttää, mutta toisaalta eipä tuohon vähään aikaan tule kuitenkaan olemaan varaa. Nykyisen auton myyntihinta olisi kuitenkin sen verran alhainen, että myyminen ei muutenkaan hirveästi kiinnosta. Varsinkin kun kolme vuotta on jo takana ilman suurempia murheita (täytyy koputtaa puuta). Käyttöarvo alkaa jo olla varsin hyvällä tasolla.
"Budjetti"ratkaisuna kiinnostaisikin tuo Quaifen lukkoperä. Miten tuo vaikuttaa E39 540:n ajo-ominaisuuksiin etenkin talvella? Itse pidän DSC:n toimintaa hyvänä eli toimiiko se edelleen kuten ennenkin? Vai pitääkö vaan usko Hemiä ja siirtyä nastarenkaisiin, kun kolmatta talvea alla pyörivillä Michelin X-Ice kitkoilla tuntuu olevan liikkeellelähdossä ongelmia vähän turhan usein?
Ps. Helsingissä naapuri , uuden E-sarjan Mersun taksikuski, vaihtoi Hakkapeliitan nastoihin ja aivan tohkeissaan kehui. Oli jääny aiemmin varsin monta kertaa kitkoilla jumiin. Eka jumi autotallin ovensuulla. Ja luovutti työpäivän kesken mm. kolmen jumin jälkeen Noh, jonkun isi on ajanu läpi suomen kitkoillakin ongelmitta....
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostVuosien saatossa on tullut sellainen kuva, että kotimaiset julkaisut eivät ole oikein lämmenneet servotronic- ja aktiiviohjaus-tyyppisille toteutuksille esim. Bemareissa ja Audeissa. Tunnottomuutta ja keinotekoista ohjausvastetta on havaittu. Lehtiä lukemalla on tullut käsitys että esim. F10:n ohjaus olisi onnistuttu ryssimään totaalisesti. Onko kukaan päässyt itse testaamaan F10:n perusohjausta, poikkeaako se e39/e60 linjasta?
E60 ilman aktiiviohjausta on kuten E39 servolla.
E60 aktiiviohjauksella = . Aivan mahtava. Kaiken höpinän tunnottomuudesta ja muusta scheissesta saa tunkea poikittain sinne, minne aurinko paistaa vähempi. Se on todella mukava, looginen ja en osaa mitenkään sairastaa siitä yhtään mitään osa-aluetta. Radalla en ole ajanut sillä, mutta tokko tarviikaan, kyllä se tuntuis kummalta jos jotain valitettavaa siitä olisi. Se on yksinkertaisesti helmi, eikä kenenkään autoilusta nauttivan kannata edes harkita E60 ostoa ilman aktiiviohjausta.
F10 normiohjauksella = kuten E60 normiohjauksella, mutta pieni "flare" semmosta sähkösen tehostajan semi-tunnottomuutta siinä oli mukana. Ei häirinnyt itseäni, mutta voin kuvitella, että jonkun über-ohjaus-tunnokkuus-fetistin tuntumaan se varmaan ei miellytä samalla lailla kuin esim E39 servolla.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostTerve,
Mulla kun on tuossa 540:ssä juurikin tuo Quaife, joten voin hiukan tuohon valottaa.
DSC toimii aivan kuten normaalisti. Muistaakseni jossain on epäilty, että se aiheuttaisi pidon puuttuessa terävämpiä DSC:n "puuttumisia". Enpä ole itse moista huomannut.
Sen sijaan, nyt päivänä muutamana tässä tullut ajeltua kaikki ajot ilman DSC:tä, ja tuo köyhän miehen manuaali kytkettynä "steptronic manuaalimoodissa". Kyllähän tuo verrattuna perus lukottomaan perään selvästi enemmän tuo vakautta luistoihin. Pystyy ajamaan pitkiä luistoja ja auto etenee selvästi vakaammin ollessaan moisessa tilassa, eikä ole niin "herkällä" nakkomassa perää enempi sivulle kun hiukan annostelee kaasua lisää.
Minä en tommosessa kurvailussa ole vielä törmännyt siihen, että stepin manuaalipuoli vaihtelisi vaihteita itsekseen kuten mielipuoli, mutta niinhän se tekee, että jos rajottajaa vasten ajaa niin se pistää isommalle. Ei sitten aja rajottajaa vasten, niin ei vaihda.
En osaa sanoa, onko tuosta Quaifesta mitään isompaa iloa kuitenkaan. Se nyt ehkä hiukan muuttaa auton käytöstä vakaammaksi luistoissa, mutta liikkeellelähdön taikka DSC:n puuttumisherkkyyden suhteen en osaa itse erottaa minkäänlaista eroa tavis perällä varustettuun E39:iin.
TeroLast edited by -KK-; 08-01-2011, 21:24.
Comment
-
-
Originally posted by -KK- View PostHyvä kuulla näistä kommenteista. Vähän olisin kaivannut jo pari vuotta sitten tietoa, niin ei olisi tarvinnut arvailla näin pitkään. Omissa ajoissa tosiaan on ongelma tuo bemun kaivaminen lähtökuoppiinsa. Renkaan kuviot menee nopeasti tukkoon moskasta ja sitten bemu yrittää edetä yhdellä renkaalla tuloksettta. Katsotaan miten Quaifen kanssa sitten.
Jos pito-ongelmia ei ole tuossa mittakaavassa, niin silloin eroa ei varmaankaan huomaa, kuten esim. itellä lie tilanne.
Tero
ps> koska tää on mun alottama topic, käytän OP oikeutta ja sanon vielä: kitkat ei ole yhtä hyvät ko nastat .
edit: nyt tuli mieleen semmonen homma, että aikaisempina talvina on tuosta meikäläisen kodin lähellä olevasta risteyksestä ollut kyllä liikkeellepääsy aika ajoin melkosta arpomista sen suhteen, mihin väliin autolla ennättää kun "ei etene". Aikaisemmin siinä ei tosin ollut liikennevaloja, mutta joka kerta talvella siitä liikkeellelähtö oli aikamoista tuskaa aiemmilla E39:illä (lievä ylämäki). Tuon 540:sen vaihdettuani en ole kiinnittänyt koko asiaan mitään huomiota, joten liekkö tuolla Quaifella tuossa sittenkin näppinsä pelissä, mutten vaan osaa nähdä eroa koska tollaset asiat unohtuu aika nopeesti.Last edited by teropa; 08-01-2011, 21:51.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View Postps> koska tää on mun alottama topic, käytän OP oikeutta ja sanon vielä: kitkat on perseestä
Originally posted by TJJ View PostJos nyt joku ei tuota aikoinaan lukenut, niin E39:n talviajon ominaisuuksista ja omituisuuksista oli taannoin paljonkin keskustelua täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157605
En minä silloinkaan osannut sillä talvella ajaa, enkä näköjään kesälläkään, ainakaan "hankalassa mutkassa"...
Pakkoko se kerralla on olla täydellinen yksilö, näitä autoja voi vaihtaa useammin kuin kerran kymmenessä vuodessa
Ja ainahan sitä voi palata takaisin tuttuun ja turvalliseen E39:n jos E92 tuottaa pettymyksen.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostÄlä nyt ala manaamaan pahoja hemiä paikalle kun ollaan pysytty hienosti asialinjalla .
(piti lukea tota TJJ linkittämää topicciakin läpi... hyvä ketju)
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo nyt se E92 alle niin loppuu E39 kanssa tuskailu
Pakkoko se kerralla on olla täydellinen yksilö, näitä autoja voi vaihtaa useammin kuin kerran kymmenessä vuodessa
Ja ainahan sitä voi palata takaisin tuttuun ja turvalliseen E39:n jos E92 tuottaa pettymyksen.
Olen kyllä kuullut, että autoja voi vaihtaa useammin ja hiukan kateellisena olen seurannut kun jotkut sitä vaihtamista melkoisen sujuvasti harrastaa. Mutta enpä ole moiseen itse uskaltautunut, Bemun myymisen sietämätön vaikeus viestiketju ei siihen juuri ole innostanut...
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostTalviajossa tuo perän tietty irtonaisuus on minua eniten häiritsevä ominaisuus E39:ssä.
TeroBMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostMulla kun on tuossa 540:ssä juurikin tuo Quaife, joten voin hiukan tuohon valottaa.
Etenemiskyky on kyllä vakuuttava hakkanastoilla, että siihen ei mielestäni lukkoperää tarvitse.
Hauska huomata, että keskustelu mennyt E39 kehumiseen / parantamiseen entisestään. E9x liian pieni, E6x hyvä vain vollina (liian kallis) ja F1x liian kallis. Eli mennään näillä mitä on annettu.. -> kyykkyyn.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postmutuna sanoisin että qualife luultavasti toimii normiajossa ihan ok mutta mitä tapahtuu jos DSC yrittää korjata luistoa ja onkin lukko.. maalaisjärjellä ajateltuna se on vähä kuin nyppäis käkkäristä
Ei. Kyllä DSC toimii hyvin lukon kanssa oli se sitten torsen tyyppinen tai kitkalukko. Poikkeuksetta auton käytös muuttuu paremmaksi varsinkin talviolosuhteissa lukon ansiosta. Kysymyshän ei milloinkaan ole 100% lukosta, itseasiassa torsen tyyppisen lukon kanssa dsc toimii periaatteessa jopa paremmin kuin se toimii originaalin (M5) lukon kanssa joskin ei M5 talviominaisuuksissakaan ole suurempaa huomauttamista.
Itseasiassa juuri liikkeellelähtöön lukko tuo suurimman hyödyn jos olosuhteet ovat sellaiset että pitoa on niukasti. Luin jossain bmw markkinointi? materiaalissa kuinka asc+t ominaisuuksia oli ylistetty lukkoon nähden, kokemuksesta useilla autoilla suomen talvessa voin vannoa että mikätahansa toimiva lukko kyllä pesee asc+t :n(tai dsc:n) sutivan pyörän jarruttelut oikeissa tilanteissa mennen tullen ja palatessa.Last edited by WSE1; 08-01-2011, 22:28.
Comment
-
Comment