Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by teropa View Post
    Alpina oli sillon listalla aiemmin, mutta se sai väistyä nykyisen tieltä.
    Mutta jos haikailet hiukan lisää tehoa, eri väriä ulkopuolelle ja sisustaan ja auton pitäisi yhä olla automaatti E39, niin Alpina voisi olla ratkaisu "ongelmaan". Tosin ei se minun silmään ulkoisesti näytä yhtä hyvältä kuin M-sport ja sisälläkin on omat ongelmansa.
    E39 528iA

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Sisustan verhoilee uusiksi, se ei paljoa maksa.
      Taasko meillä on hintakinaa

      Sisustan uudelleenverhoiluun en näkisi muita vaihtoehtoja kuin kokonaan toisen auton Individual-sisustus. Uutena noita tuskin kukaan hankkii mutta käytettyjä löytynee, joista joutuu sitten ehkä jotain kulunutta uusimaan.

      Tämä siksi että en ole vielä törmännyt verhoilijaan joka tekisi edes likimain yhtä viimeisen päälle laadukasta jälkeä kuin Individual-paja. Arvaan että tämä aiheuttaa reaktioita mutta jälkikäteen verhoillut autot ovat näyttäneet laatunsa jo monesti esim pakkaskelien jälkeen tai kesähelteillä. Jos vaikka sauma on ollut näyttelytasoista ja materiaalivalinnat kalleimmasta päästä, on silti jokin luukku mennyt nahkeasti kiinni tai verhoilu irronnut taustalimauksestaan muutaman talven jälkeen. Siitä on vielä pitkä matka tehdastekoiseen sisustukseen joka kestää päivittäistä käyttöä vaihtelevissa olosuhteissa yli kymmenen vuotta. Omassa on Individual-nappaverhoilu vuodelta 2001 ja ainoa sanominen osuu kuskinpenkin istuinosan nahkan venymiseen. Jälkikäteen verhoilutin ratin ja kojelaudan.. Niiden jälki häiritsi silmää jo tuoreeltaan vaikka ne tehtiin uusiksi moneen kertaan ja nyt muutaman vuoden käytön jälkeen ne ovat hävettävän surkeassa kunnossa.

      Itse käytin verhoomoa jota on kehuttu monessa yhteydessä mutta laatukäsityksiä näyttää olevan monenlaisia.

      Koko sisustuksen tekeminen Individual-tyyliin maksanee parista tonnista kymppitonniin (ellei enemmänkin) ja sillä parilla tonnilla ei oikeasti saa muuta kuin pahan mielen. Ebaysta saattaa saada koko individual-sisustuksen siihen rahaan..
      ---

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by -Tapi View Post
        Taasko meillä on hintakinaa
        Toivottavasti ei. Tosin voi olla parempi etten kommentoi tähän(kään) topiciin enää. Parilla tonnilla hyväksi kehuttu verhoomo tekee uudet verhoilut, laadusta en tiedä. Jotkut ainakin kehuneet.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6321
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by Boiga View Post
          Hiljaisuuden puolesta e39 farkun jälkeen tuo e61 farkku on hiljaisempi. Toki sedan e39 on yhtä hiljainen kuin tuo e61.. Itse kahden e39 (sedan ja farkku) päädyin e61 tuplaturbo himmeliin, dieselistä kun ei e39:ssä ollut enää oikein järkevää jatkumoa
          Ajettavuuden osalta pidän kyllä tuota uudempaa femmaa vakaampana (toki dd ja aktiiviohaus yms löytyy tuosta omasta) mutta sisustan puolesta molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa Yhdistettynä noiden sisustat ollaan aika hyvin F10 sisustaa

          Katselin tuossa kuvia koneelta ja ex beige e39 m-sport sedani oli vaan todella hieno, sellaisen kelpuuttaisin vielä

          PS: käyn taas vilkuilemassa nettiautosta löytyisikö sopivaa josta haaveilla
          Mun mielestä kanssa tuo 535d on hiljasempi kuin tuo ämmä,siinä on 18" renkaat ja farkussa 20" ja farkku on parempi ajaa..
          Molemmathan on siitä hauskoja että melu ei paljoa muutu oli 80 tai 180 vauhtia.
          Ehkä se paras E39 olisi M5 jossa tämä uudempi laatikko joka E6x sarjassa

          Jotain piristystä pitää talven aikana keksiä tuohon femmaan jotta saa sekin polvet veteläksi
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • IIIolut
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 382
            • Mikkeli

            Originally posted by veku View Post
            Jotain piristystä pitää talven aikana keksiä tuohon femmaan jotta saa sekin polvet veteläksi
            Evolven softasta on hyvä aloittaa
            E61 ///M5 -07
            F15 X5 40e ///M-Sport -16

            Ex. E39 ///M5 -01
            -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by veku View Post
              Mun mielestä kanssa tuo 535d on hiljasempi kuin tuo ämmä,siinä on 18" renkaat ja farkussa 20" ja farkku on parempi ajaa..
              Mikä siinä E61:ssä on ajamisessa parempaa? Toki ohjaus jo toimintaperiaatteen mukaan pitäisikin olla parempi kuin M5:ssä, mutta entäpä verrattuna E39 530i yms. joissa on hammastanko? Tosin minun mielestäni esim. VW Scirocco oli parempi ajaa kuin E39...
              E39 528iA

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6321
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by TJJ View Post
                Mikä siinä E61:ssä on ajamisessa parempaa? Toki ohjaus jo toimintaperiaatteen mukaan pitäisikin olla parempi kuin M5:ssä, mutta entäpä verrattuna E39 530i yms. joissa on hammastanko? Tosin minun mielestäni esim. VW Scirocco oli parempi ajaa kuin E39...
                No ainakin tämä meidän auto menee kuin juna kelillä kuin kelillä ei vikuroi ohituksissa tai urissa,M5 taas on vikuri ohituksissa ja haistelee tien urat aika hyvin.

                Toki suurin syy voi olla se että ämmän renkaat alkaa olla vaihtokunnossa.
                Hyvä tuo ämmä on ajaa kun vaan tie on kunnossa

                Mitä tuolla Evolve softalla saa aikaseksi ?
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • smo83
                  Banned
                  • Dec 2009
                  • 1988
                  • oulucity

                  Originally posted by veku View Post
                  haistelee tien urat aika hyvin.
                  se on sitä motorsporttia, kyllähän "kilpa-autossa" pitääkin tuntea tie

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    Originally posted by IIIolut View Post
                    Evolven softasta on hyvä aloittaa
                    Onko kellään tässä maassa puoluettomia penkitystuloksia ennen ja jälkeen Evolven softan asennusta?
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • jrbeemer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1844
                      • Muurame

                      Originally posted by Cell View Post
                      Noi X-bemarit on jotain kamalaa, mä en ole henk. koht. ikinä tajunnut niitä. Kalliita ja epämukavimpia autoja missä olen istunut, niin mekkerin kuin bemarinkin maasturit. Korkeammasta näköalapaikasta turhan kova "hinta" :think
                      käyppä kokkeileen X5 4.8is. Alkaa tuntumaan maasturiki mukavalta

                      E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                      Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                      Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                      Comment

                      • 174000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2008
                        • 1176
                        • Tuusula

                        Suurinpiirtein samasta hintaluokasta tuli itselle bensa e39:n jälkeen pöllö-öljy e38. Jos ajaa paljon matkaa, e38 on osuva valinta, kun e38:n koon tuomat hyvät puolet korostuvat. Lisätila, vakaus, hiljaisuus ja usein paremmat varusteet e39:iin verrattuna eikä dieselin ollessa kyseessä karski moottorin ääni vaivaa niinkään matka-ajossa. Toisin samat ongelmat, kuten pienet ruosteet, alusta, jarrut yms. vaivaavat tässäkin. Tosin 250tkm lähestyessä samat vaivat löytynevät autoista merkistä tai mallista riippumatta.

                        Nelihenkisen perheen kamat suolloutuvat helposti kyytiin, jos ei mitään megarattaita ole. Ja lisätila vitoseen verrattuna sisällä on vaan lisää plussaa, tosin pitkäjalkaisia lapsia omaavalle pitkähkölle kuljettalle L-mallinen seiska lienee ehdoton valinta. Lisäksi takapenkin turvavöiden ovenpuoleinen lukitus on pientä luksusta.

                        Duunikuvioiden muuttuessa ja ajomäärän pienentyessä toivottavasti siirtynen todennäköisesti V8 e39, kun pitää sekin testata. Tai jospa sittenkin pienempään ja uudempaan. We'll see..
                        Last edited by 174000; 22-11-2012, 06:35.
                        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                        '02 VW Golf 1.4i
                        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                        Comment

                        • salomaa
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 158
                          • Järvenpää

                          Miksi e39 v6:set on melkein tuplasti kalliimpia kuin v8:sit, onko nuo jotenki vika herkkiä ?

                          Comment

                          • smo83
                            Banned
                            • Dec 2009
                            • 1988
                            • oulucity

                            Originally posted by salomaa View Post
                            Miksi e39 v6:set on melkein tuplasti kalliimpia kuin v8:sit, onko nuo jotenki vika herkkiä ?
                            tarkoitat varmaan r6. kasista on monella luulo että tulee kalliiksi:think

                            Comment

                            • crane
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 6392
                              • Ex Lappilainen, nykyään etelä

                              tjaa mulla kyllä tulee olemaan seuraava siirto v8 e39:sta -> v8 e65:een.

                              Comment

                              • salomaa
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 158
                                • Järvenpää

                                Joo siis r6:sta tarkoitin. No tuleeko v8:sit sitten kalliimmiksi ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎