Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Laxa View Post
    Työnantajan kanssa pitkään käytyjen palkkaneuvottelujen saattelemana oma E39 jälkeinen elämä jatkuu F30 320dA xDriven kanssa keväämmällä. Kyseinen kottero lähti perjantaina tilaukseen. Tuleva näyttää oliko valinta mieleinen. Koeajokokemukset viimeisen puolen vuoden ajalta ovat vahvistaneet päätöksen tekoa.
    No niin, joku sentään pystyy E39:stä luopumaan.

    Minulla taas spektrianalyysit ovat alkaneet vahvistamaan sitä, että minulle ei ikinä tule dieseliä. Sen normaalin traktori-äänen lisäksi niissä kaikissa näyttää olevan läsnä melkoisen voimakas matalataajuinen ääni, tyhjäkäynnillä 22-25Hz. Tuo lienee se ilmiö jonka takia minun E39 tuntui oudon rauhalliselta F10 dieselien koeajon jälkeen. Tuota ääntä kun ei välttämättä kuule vaan enemmänkin aistii. Asia ei tietenkään matka-ajossa haittaa, mutta taajama-/kaupunkiajossa kylläkin.

    Täytyy käydä F30 328 jossain koeajamassa, sitä ei vaan taida Jyväskylässä olla?
    E39 528iA

    Comment

    • Eemeli
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1605
      • pk-seutu

      Originally posted by TJJ View Post
      No niin, joku sentään pystyy E39:stä luopumaan.
      Joo, mutta kun ei löytynyt mitään vastaavaa uudempaa järkevään hintaan, ostin jotain sellaista, joka ei edes yritä olla yhtä hyvä, laadukas, hiljainen tai mukava. Ainoa tapa päästä tuosta "E39 on kuningas" kierteestä

      Sinänsä E39:stä ei ole vielä luovuttu, mutta myyntiinhän se joutaa kunhan pari pikkuvikaa on korjattu. Ehkä se henkinen tuska ja ahdistus iskee vasta silloin...hehe.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Eemeli View Post
        Joo, mutta kun ei löytynyt mitään vastaavaa uudempaa järkevään hintaan, ostin jotain sellaista, joka ei edes yritä olla yhtä hyvä, laadukas, hiljainen tai mukava. Ainoa tapa päästä tuosta "E39 on kuningas" kierteestä
        Joo, jonkun vanhan japsin tms. osto olisi hyvä keino päästä eroon E39:n "kirouksesta".. Sillä ajaisi muutaman kuukauden ja sen jälkeen varmaan 1-sarjakin tuntuisi luksukselta ja todella hiljaiselta. Mutta eihän tuota tietenkään kannata tehdä niin kauan kun E39 vaan kulkee ja toimii.
        E39 528iA

        Comment

        • Laxa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1363
          • Tampere

          Originally posted by TJJ View Post
          No niin, joku sentään pystyy E39:stä luopumaan.

          Minulla taas spektrianalyysit ovat alkaneet vahvistamaan sitä, että minulle ei ikinä tule dieseliä. Sen normaalin traktori-äänen lisäksi niissä kaikissa näyttää olevan läsnä melkoisen voimakas matalataajuinen ääni, tyhjäkäynnillä 22-25Hz. Tuo lienee se ilmiö jonka takia minun E39 tuntui oudon rauhalliselta F10 dieselien koeajon jälkeen. Tuota ääntä kun ei välttämättä kuule vaan enemmänkin aistii. Asia ei tietenkään matka-ajossa haittaa, mutta taajama-/kaupunkiajossa kylläkin.

          Täytyy käydä F30 328 jossain koeajamassa, sitä ei vaan taida Jyväskylässä olla?
          Kyllä tuo oma diesel on meluisampi moottoriääneltään auton sisälle vrt F30 diesel. Mutta voi vain kuvitella suora6bensa moottorin tasoa dieseliin. En edes uskalla käydä ajamassa bensakoneella olevaa. Mikkelissä kävin tuossa sukuloimassa niin huomasin, että siellä on lähin 328 Jyväskylästä ajatellen - Karikon Autotalolla, nettiauto id 4770824.
          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
          EX: E61 530xdAT -07
          EX: E60 520dA Sedan -08
          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
          EX: E39 530dAT -02
          EX: E36 320iA -91
          EX: R1150RT -03

          Comment

          • bimmerE34
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 6209
            • Gotham

            E39 M5 on kyllä auto, mistä on vaikea parantaa.

            E60 530iA kattavalla varustelutasolla ei oikein tunnu nyt miltään tuon ämmän jälkeen.

            ///Pumppu Pojat Racing Team
            Metaline sport #40

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by bimmerE34 View Post
              E39 M5 on kyllä auto, mistä on vaikea parantaa.

              E60 530iA kattavalla varustelutasolla ei oikein tunnu nyt miltään tuon ämmän jälkeen.
              Mulla on ollu molemmat. Tai siis, ny on tuo E60 530iA "kattavalla varustetasolla" (josta kyllä puuttuu asioita, toki)

              Kyllä minä tosta uudesta enempi tykkään arkiajossa entä mitä tykkäsin M5:sta.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                Minä valitsin E39-korimallin lähes täysin fiilispohjalta ja siksi koska se omaan silmään näyttää tosi hienolta sisältä ja päältä. Moottorille en asettanut ostohetkellä kovia vaatimuksia, mutta hyvä 530i vähillä kilometreillä tuli vastaan, niin siinä se sitten oli. Sitä ennen bemareista tuli ajettua vain 330Ci:tä, mikä oli myöskin hieno. Lähellä oli myös, että olisin ostanut audin tai vw:n. Vasta jälkeenpäin on tullut tajuttua, kuinka hyvä auto E39 on ihan muutenkin. Lähes kaikki tyyppiviat ym. on tullut käytyä läpi ja rahaakin on palanut, vaikka suurimman osan hommista oon ite tehnyt. Enpä taida koskaan edes laittaa pois. Jätän vaikka harrasteautoksi. f10 on kyllä hyvän näköinen auto, mutta alkaa olemaan monet uudet autot niin isoja, ettei niitä saa minnekään parkkiin. E39:kään mikään pieni auto ole ainakaan kaupunkikäytössä.
                Last edited by Bomb5; 11-02-2013, 16:14.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • Tomppa80
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2088
                  • Raahe

                  Silloin tällöin ajelen entisellä e39:lläni. Edelleen jaksaa ihmetyttää auton mukavuus ja hiljaisuus. Kyllä e39 on ollut uutena kova pala premium markkinoilla. totesin juuri, että Alpina D10 on todella kovassa hinnassa edelleen saksassa. Halvin 8950€ ja eikös halvimmat ole paskoja... Kyllä mieleni silloin tällöin halajaa koliysiä.
                  Mercedes Benz E -07
                  BMW 523i -96
                  Volvo v70t5 -99
                  Harley Davidson Electra Glide -00
                  Solifer SM -75

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    Vähän olen miettynyt e90/91 xDrive LCI:tä e39:n seuraajaksi jos en aja nykyisellä 2016 saakka .

                    Jos päätyisi diiseliin niin mietityttää neloskoneiden ketjuongelmat ja kutoskoneiden termariongelmat. Onko LCI:n automaatti 8-lovinen? Mitä must-varusteita 3-sarjaan on saanut, e60 ja comfort-penkkejä ei taida saada millään, mikä on seuraavaksi paras vaihtoehto?

                    Onko kenelläkään linkata kuvia/listaa voll-versiosta?
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      Kävin la kaverin mukana ajamassa vähän käytettyä Golf VI TDI 4motion. Alla oli 17" contin kitkat. Pidin autosta yllättävän paljon, kaikki vaan toimii ja mitään merkittäviä puutteita en havainnut poislukien penkkiä joka ei tarjonnut hyvää tukea ristiselälle, reisille eikä takaraivolle. Diiseli raksuttaa mutta sille ei mahda mitään. Ajoasennon sai säätöjen puolesta hyväksi ja 190cm varrella mahtuu hyvin puikkoihin. Varustelu suomiautoksi hyvä joka näkyy hintapyynnissä (35k€). Suruttoman kaasunkäytön aikaansaama kulutus oli ajotietokoneen mukaan 5,9l.

                      Auton tehot riitti kyllä minulle, mutta eihän tuo mikään raketti ole, 1-sarjan diiseli-xdrivessä menoa on ihan eri tahtiin.

                      Saksasta saisi hyvin varusteltuja alle 30tkm ajettuja 20k€ pintaan+verot ja kun oikeasti uusia korimalli on just esitelty niin hinnat noilla viimeisillä käytetyilllä lienevät laskusuunnassa. Pitää tutkia onko noihin saanut parempia penkkejä, ainakin ristiseläntuki lienee ollut ruksittavissa.

                      Jos tarvitsisin uudempaa näppärän kokoista autoa niin voisi tämä olla vaihtoehto, jollakin selittämättömällä tavalla tästä tulee kokonaisuutena parempi fiilis kuin monista kilpailijoista. Ehkä tässä kavi niin että kun ennakko-odotukset eivät olleet korkealla niin Golf pääsi vähän yllättämään:think

                      Edit 1:Nähtävästi en vaan löytänyt ajossa "Ristiseläntuensäätö etuistuimissa ja etumatkustajan istuimen korkeudensäätö, Comfort- ja Highline sekä GTI ja GTD vakio."
                      Edit 2:Tuen säätö on perinteinen mekaaninen selkänojassa, etsin sähköistä nelikenttää alempaa, luulisi että "huippumallissa" olisi sähköinen säätö, mutta ei....eikä tuohon liene ollut parempia penkkejä tarjolla, toisin kuin uuteen VII-golfiin.
                      Last edited by 205/65-15H; 27-02-2013, 12:25.
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • Tomppa80
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 2088
                        • Raahe

                        Tällä hetkellä mulla on vuokralla 2viikkoa vanha farkku golf 1.6tdi. 3 päivää olen ajellut töihin sillä ja mietteet on jolseenkin, että ompa vaan hyvä auto. Hiljaisempi kuin uutena ostamani passat -07. Golfissa on hyvät varusteet jne. Voin suositella!
                        Mercedes Benz E -07
                        BMW 523i -96
                        Volvo v70t5 -99
                        Harley Davidson Electra Glide -00
                        Solifer SM -75

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7366
                          • Oulu

                          Originally posted by Tomppa80 View Post
                          Tällä hetkellä mulla on vuokralla 2viikkoa vanha farkku golf 1.6tdi. 3 päivää olen ajellut töihin sillä ja mietteet on jolseenkin, että ompa vaan hyvä auto.
                          Tosi vähän ajanut Golfilla koskaan, mutta aikoinaan koeajetusta Golf GT 1.4TSI DSG:stä jäi kyllä hyvä mielikuva, eikä myöskään uudemmista GTI/R32-Golfeista ole huonoa makua jäänyt.

                          Pari viikkoa sitten tuli koeajettua myös Golfin uusin kilpailija eli Mersun A-sarjalainen. Ja kun maahantuojan kiertue oli niin tietysti ajoon valikoitui tehokkain, Golf GTI:n kanssa melko identtisillä teknisillä spekseillä varustettu, A 250 BE A AMG Sport. Autossa oli siis 2-litrainen bensaturbo 155kW/211hv, 7G-DCT -automaatti ja AMG Sport -paketti. Ensivaikutelma oli erittäin hyvä niin päältä kuin sisältäkin. Poikkeuksellista uudeksi C-segmentin autoksi on mataluus. Sisutus näytti hienolta ja hyvinkin sporttiselta. Penkkien niskatukien muotoilu toi mieleen enemmän jonkin urheiluauton, vaikka itse istuinosa ei kovin hyvää sivutukea antanutkaan. "Hiilarilistaa" oli kojelaudassa riittävästi, tosin sitä en tiedä onko se oikeaa hiilaria. Penkin nahkaosat ovat esitteen mukaan keinonahkaa eikä Alcantaran näköinen kangaskaan ole Alcantaraa. Ratin sai erittäin lähelle, mutta istuimen istuinosaa ei saanut ihan tarpeeksi kallistetteua taakse (kuten Bemarin sporteissa saa).

                          Autossa oli alla Contin kitkat 225/45R17 kokoisina, ja toisin kuin useimmissa uusissa autoissa (ja varsinkin Bemareissa) tässä tuo koko näytti optisesti ihan järkevältä (ei siis liian pieneltä). Ihme juttu. Ajaminen oli todella vaivatonta, ohjaus hitaissa vauhdeissa erittäin kevyt ja viiksestä toimiva automaattiloota todella kätevä käyttää. Ratista löytyi tietysti läpyskät manuaaliseen pykältämiseen myös. Alusta ei tuntunut ollenkaan liian kovalta, mutta itseäni hämmästytti eniten miten vakaalta tämä tuntui näillä kitkoilla. Yleensä koeajoautot nuljuaa kitkoilla, ja usein myös nastoilla, aika paljon liikaa omaan makuun, mutta A-sarjalaisessa en tätä juurikaan huomannut. Alusta ja renkaat tuntui toimivan hämmästyttävän hyvin yhteen.

                          Mukavuus oli siis mainio eikä rengasmelukaan häirinnyt, mutta tuulensuhinat oli moottoritievauhdissa ihmeen kuuluvia. Kaikkein ärsyttävintä oli kuitenkin "sporttinen" moottorin ääni, joka kuului aina kun vähänkään enemmän otti kierroksia tai jarrutti moottorilla. Olisin luullut tuon olevan pakoääntä, mutta eihän sitä pitäisi moottorijarrutuksessa kuulua, joten jotain muuta kai se oli. Rasittavaa kuitenkin jo lyhyellä koeajolla ja minusta tuo pilaa ko. auton hienostuneisuuden melko pahasti.

                          Tuulilasin 1/2013 lyhyessä koeajossa ei autosta paljon sanota, mutta siinä tiivistelmän ensimmäinen plussa on moottorin äänet. Ei ne vaan minusta kuulostaneet hyviltä oikein missään tilanteessa, ei varsinkaan ylös asti kierrättäessä. Vaimo oli samaa mieltä.

                          Ergonomiassa en tykännyt siitä, vaihteiston E/S/M-moodin valinta oli keskikonsolin napista. Jos tätä tarttee vaihtaa usein niin napin painaminen on vähän turhaa kurottelua. Ois kätevää jos tuo nappi ois jotenkin vaihdeviiksessä tai ratissa. Ekomoodissa vaihteisto pitää kierrokset hyvin matalina. Vetoa moottorista löytyy vahvasti heti 2000 rpm jälkeen, sen alle ei ymmärrettävästi tapahdu paljoakaan.

                          En katsonut auton hintaa varusteineen kaupassa, mutta Tuulilasi listaa hinnaksi vakiovarustein 45 ke ja koeajovarustein 66 ke. Onhan siinä "Golfin korvikkeella" aika paljon hintaa. Taajamapyörittelyyn varmasti erittäin mukava laite kunhan vain tienpinnoissa on edes vähän pitoa tarjolla ettei tehot mene pelkkään sutimiseen. Ehkä tuulensuhinaankin löytyy joku lääke, sen jälkeen autolla on varmasti mukava ajaa matkaakin.
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 27-02-2013, 10:13.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Tomppa80 View Post
                            Tällä hetkellä mulla on vuokralla 2viikkoa vanha farkku golf 1.6tdi. 3 päivää olen ajellut töihin sillä ja mietteet on jolseenkin, että ompa vaan hyvä auto. Hiljaisempi kuin uutena ostamani passat -07. Golfissa on hyvät varusteet jne. Voin suositella!
                            Kyllä minäkin volkkareista koeajon jälkeen innostuin, mutta niissä on ongelma: sopivilla varusteilla sellainen maksaa aika paljon ja samalla hinnalla saa käytetyn 5-sarjan BMW:n, joka nyt kuitenkin on autona aika eri tasolla Golfiin/Sciroccoon nähden. Ja sitten kun lukee volkkareiden erilaisista ongelmista ja laadun putoamisesta, innostus hiipuu lopullisesti...

                            Tällä hetkellä näen itselläni E39:n jälkeiseksi autoksi vain yhden vaihtoehdon ja ehkäpä yllättäen (ottaen huomioon minun laivakommentit yms.) se on F10. Surround view varusteeksi, niin ehkä sillä pärjää... F10:ssä kun ei töki mikään muu kuin iso koko. Kaikki muu on sitten plussaa ja tuo ei vaadi kuin isot vanteet ja kevyen madalluksen näyttääkseen hyvältä. En minä tuota tietenkään ihan vielä hanki, pitää vielä harkita muutama vuosi...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • MMF
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 461
                              • Sipoo

                              Löytyykö kokemuksia Audi A6 quattrosta 3.0 tai 2.7 dieselillä, siis tämä toisiksi uusin malli.

                              E39 hintaluokassa mikään ei kiinnosta niin jos sitten pomppais seuraavaan hintaluokkaan. E61:nen ei myöskään oikein houkuttele.
                              E70 X5 3.0D -07
                              W124 200d
                              Hiace 4wd

                              EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                Uusi a-mersu on kyllä todella hyvä ajaa tuolla amg-paketilla. Alusta ja ohjaus todella onnistuneita
                                Kun taas uusi a3/golf ei ole mun mielestä ihan niin hyviä, vaikka loistavia nekin.
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎