Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by TJJ View Post
    En minä tuota tietenkään ihan vielä hanki, pitää vielä harkita muutama vuosi...
    Hyvän 528:sin saa ~50ke, ostamaan vaan. Ei paha hinta hyvästä autosta.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Hyvän 528:sin saa ~50ke, ostamaan vaan. Ei paha hinta hyvästä autosta.
      On vielä liian kallis ja eikös se pitäisi olla 535iA, ettei kohta taas tarvitse manata liian pientä tehoa... Taitaa olla xDrive tour syyllinen tähän minun nykyiseen F10-innostukseen, olihan F10:ssä kuitenkin laatufiilis ihan eri tasolla kuin F30:ssä ja käytettynä hintaluokka kuitenkin on melkein sama.

      Vaikka tuosta, väri toki on väärä:


      Ja taas voi vaan manata tuota ihanaa autoveroa...
      E39 528iA

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        Originally posted by TJJ View Post
        olihan F10:ssä kuitenkin laatufiilis ihan eri tasolla kuin F30:ssä ja käytettynä hintaluokka kuitenkin on melkein sama.
        Bingo, tosin paljon menee renkaiden piikkiin (F30 nastoilla). Jotenkin F30 kori tuntui veltolta verrattuna F10:iin. F30 on uudempaa suunnittelua, mutta silti oli yllättävän suuri ero F10:iin.

        F10:ssä ihastutti jousitus. Tien epätasaisuudet F10 nieli paljon paremmin kuin e60 ollen samalla suht jämäkkä. Onkohan omasta paras terä mennyt vai onok F10 noin huimasti parempi? Ei kyllä tule toista autoa mieleen, missä jämäkkyys ja pehmeys olisi näin hyvässä balanssissa (ja taustalla 2012 a6, 2011 s-mercedes, xf ym.).

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Eilen tuli myytyä kuningas ja jumalauto E39. Toivottavasti se palvelee uutta omistajaa yhtä hyvin kuin minuakin. Omaan myymiseen vaikutti se, että kilometrejä tulee 35-40tkm ja ei tuollainen isokoneinen bensa-auto enään ollut kovin järkevää pitää. Tai näin se tuli itselle perusteltua Oikeastihan auton vaihtamisessa ei ole järkeä ollenkaan.
          Last edited by Antsah; 15-03-2013, 07:37.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Antsah View Post
            Eilen tuli myytyä kuningas ja jumalauto E39. Toivottavasti se palvelee uutta omistajaa yhtä hyvin kuin minuakin. Omaan myymiseen vaikutti se, että kilometrejä tulee 35-40tkm ja ei tuollainen isokoneinen bensa-auto enään ollut kovin järkevää pitää. Tai näin se tuli itselle perusteltua Oikeastihan auton vaihtamisessa ei ole järkeä ollenkaan.
            Mitäs nyt tilalle?

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by Vanquish View Post
              Bingo, tosin paljon menee renkaiden piikkiin (F30 nastoilla). Jotenkin F30 kori tuntui veltolta verrattuna F10:iin. F30 on uudempaa suunnittelua, mutta silti oli yllättävän suuri ero F10:iin.

              F10:ssä ihastutti jousitus. Tien epätasaisuudet F10 nieli paljon paremmin kuin e60 ollen samalla suht jämäkkä. Onkohan omasta paras terä mennyt vai onok F10 noin huimasti parempi? Ei kyllä tule toista autoa mieleen, missä jämäkkyys ja pehmeys olisi näin hyvässä balanssissa (ja taustalla 2012 a6, 2011 s-mercedes, xf ym.).
              F30:stä ei kyllä mun koeajokokemuksen perusteella voi saada minkäänlaisilla renkailla hiljaiseksi, ainakaan tehtaan jäljiltä olevalla melunvaimennuksella. Oli se sen verran äänekäs kippo, että huh huh.

              F10 tuossa suhteessa täysin eri asia.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Minä kävin eilen istumassa muutamassa F10:ssä ja hiukan masennuin, sen kun piti olla täydellinen vaihtoehto E39:ille... En saanut rattia sopivaan kohtaan, se jäi liian ylös ja kauas. (Autot olivat tietty aitoja Suomi-autoja, joten karvalakkivarusteet tekivät penkin ja ratin tarkan säätämisen vaikeaksi.) Keskikonsoli on massiivinen ja kuskin jalkatila leveyssuunnassa tuntui pieneltä. Polvella painamalla taipuva ovipahvi ja todella muoviset ovien ulkokahvatkaan ei juuri säväyttänyt.

                Istuin myös GT:ssä (F07) jossa oli comfort penkit, ne kyllä saa kohdalleen, mutta ratti on siinäkin missä sattuu. Toki tilanne paranee jos penkin säätää ylemmäs, mutta en minä mitään maasturifiilistä halua.

                Ihmeellistä oli, että F30:ssä ei ollutkaan tuota ongelmaa, ratin säätövaraa on siinä kunnolla. Ja Volvossa (V60 se taisi olla) oli taas hyvät penkit ja ratin sain kohdalleen.

                Kovin on vaikeaa, mistä löytyy se täydellinen auto? Tässä käy kohta taas kuten aina ennenkin ja matka jatkuu E39:llä. Olisi pitänyt ostaa Teron auto...
                E39 528iA

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7366
                  • Oulu

                  Originally posted by Antsah View Post
                  ... kilometrejä tulee 35-40tkm ja ei tuollainen isokoneinen bensa-auto enään ollut kovin järkevää pitää.
                  2.5 on pienikoneinen. Tai siltä se ainakin ajaessa tuntuu, ei ehkä niinkään tankatessa. Mun kilsoilla ois kyllä isompikin mylly mielekäs vaihtoehto. Kiinnostaa myös mitä meinaat tilalle hommata.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Minä kävin eilen istumassa muutamassa F10:ssä ja hiukan masennuin, sen kun piti olla täydellinen vaihtoehto E39:ille... En saanut rattia sopivaan kohtaan, se jäi liian ylös ja kauas. (Autot olivat tietty aitoja Suomi-autoja, joten karvalakkivarusteet tekivät penkin ja ratin tarkan säätämisen vaikeaksi.) Keskikonsoli on massiivinen ja kuskin jalkatila leveyssuunnassa tuntui pieneltä. Polvella painamalla taipuva ovipahvi ja todella muoviset ovien ulkokahvatkaan ei juuri säväyttänyt.

                    Istuin myös GT:ssä (F07) jossa oli comfort penkit, ne kyllä saa kohdalleen, mutta ratti on siinäkin missä sattuu. Toki tilanne paranee jos penkin säätää ylemmäs, mutta en minä mitään maasturifiilistä halua.

                    Ihmeellistä oli, että F30:ssä ei ollutkaan tuota ongelmaa, ratin säätövaraa on siinä kunnolla. Ja Volvossa (V60 se taisi olla) oli taas hyvät penkit ja ratin sain kohdalleen.
                    Minkä kokoinen olet?

                    Kävin ajelemassa lisää f30. Alkoi tuntumaan paremmin käteen sopivalta, vaikka puutteita olikin. Jospa keväällä ehtisi Saksaan ajelemaan enemmänkin.

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Olisi pitänyt ostaa Teron auto...
                      Tietyllä tavalla olen vähän pettynyt, ettet ostanut. Se oli/on varmaan aika ainutlaatuinen yksilö. Olisi varmaan saanut arvoisansa kodin sieltä jyskälästä. Ei sillä että ostaja olisi mikään huono ollut, harrastaja hänkin.

                      No, jospa minä jossain vaiheessa rikastun ja haen sen takaisin kakkosautoksi.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Minkä kokoinen olet?

                        Kävin ajelemassa lisää f30. Alkoi tuntumaan paremmin käteen sopivalta, vaikka puutteita olikin. Jospa keväällä ehtisi Saksaan ajelemaan enemmänkin.
                        180cm, pitkät jalat, ei merkittävää paino-ongelmaa. F30 tosiaan olisi näppärän kokoinen ja edelleen muistelen miten hyvä sillä nelivedolla oli ajella. Eli se pitäisi oikeastaan olla 328iA xDrive. Toisaalta muistelen myös miten eleettömän jämäkästi F10 meni samalla tiellä jolla F30 oli meluisa pomppiva pikkuauto... F30 on halvalla tehty muoviauto ja onko se sitten sama vaikka ostaisi jonkun Kian... Ei tietenkään ajettavuusmielessä mutta noin muuten.

                        Noissa kun tuo hintaluokka alkaa olla sellainen, että en kyllä haluaisi missään asiassa kompromissia/taantumaa E39:iin verrattuna vaan kaiken pitäisi olla parempaa. Ja jos se homma tökkää jo muoviseen heiluvaan oven ulkokahvaan, niin ei se nyt lupaavasti ala...

                        Täytyy käydä istumassa Mersuissa... S-sarjalaisessa istuin ja siinäpä oli jännät penkit: istuinosassa oli pituuden säätö, mutta se ei ollut tuollainen jatkopala kuten Bemarin comfortissa vaan se koko istuinosa piteni, sitä siis oli siellä selkänojan sisällä aika runsaasti.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Täytyy käydä istumassa Mersuissa... S-sarjalaisessa istuin ja siinäpä oli jännät penkit: istuinosassa oli pituuden säätö, mutta se ei ollut tuollainen jatkopala kuten Bemarin comfortissa vaan se koko istuinosa piteni, sitä siis oli siellä selkänojan sisällä aika runsaasti.
                          Nuo ehkä parhaat penkit jotka on alle osunut tähän mennessä, myös hieronnat oli monipuoliset. Toki auton ohjaustuntuma sport-moodissakin oli tunnoton mutta muuten e39 tuntui traktorilta tuon jälkeen. Kyseessä oli pitkä jenkkiversio vm. 2006, S550 ja ajelukin tapahtui siellä.

                          Audi A7:ssa oli myös mielenkiintoiset lisävarustepenkit. Sivutukia sai säätää sekä selkä- että istuinosassa ja istuinosan pituudensäätö oli rullalla edessä, josta se sitten oikeni. Senkin jälkeen bemarin jatkopalaviritys tuntui vähän mielikuvituksettomalta.
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7366
                            • Oulu

                            Originally posted by teropa View Post
                            Tietyllä tavalla olen vähän pettynyt, ettet ostanut.
                            Täällä myös harmitti ja harmittaa vähän edelleen kun en pystynyt tuota silloin ostamaan. Oli vain omalta osalta huonoin mahdollinen hetki. Vaikka automaattiloota ei mun suosikkeihin kuulukaan riitti jo kun näki sen auton luonnossa.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Täällä myös harmitti ja harmittaa vähän edelleen kun en pystynyt tuota silloin ostamaan. Oli vain omalta osalta huonoin mahdollinen hetki. Vaikka automaattiloota ei mun suosikkeihin kuulukaan riitti jo kun näki sen auton luonnossa.
                              Saksassa yksi 15tkm ajettu 540ia myynnissä, jokin aika sitten oli myös 27tkm ajettu m-sport.

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Mitäs nyt tilalle?
                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                2.5 on pienikoneinen. Tai siltä se ainakin ajaessa tuntuu, ei ehkä niinkään tankatessa. Mun kilsoilla ois kyllä isompikin mylly mielekäs vaihtoehto. Kiinnostaa myös mitä meinaat tilalle hommata.
                                Minä taidan hypätä tuonne Honda leiriin. 2009 Accord 2.2i-dtec executive AT on tullut kokeiltua ja siihen olen tykästynyt. Executiveen kuuluu kaikenlaista kivaa lisävarustetta. Rengasääniä on hieman enemmän kuin e39, muttei paljoa että haittaisi. Mulla on noita Hondia ollut ennenkin joku 6 kpl.

                                E90 karsiutui sitten pois n-lohkon jakopäävikojen takia ja e60 maksaa vähän ajettuina liikaa. Bemarilta ei sitten vaihtoehtoja käytönnössä jäänyt. Merkit jotka mulle kelpaa on BMW, Honda ja Subaru käytännössä. Niin ja vanhat Datsunit
                                Last edited by Antsah; 15-03-2013, 13:09.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎