Originally posted by BeemeR1
View Post
Autovero poistuu viimeistään 1.1.2016
Collapse
X
-
Originally posted by nullzwei View PostÖö tota öö, en jummarra. Käyttääkö, eli ajaako ne paljon a) enemmän hupia b) asiakas kyydissä. Mun mielestä taksin kaltainen työkalu pitää olla ajossa 24 h/vrk ja mieluusti lähes koko ajan maksava asiakas kyydissä.
Comment
-
Originally posted by Ramzez View PostOnhan tuo mielestäni selvää, että vaikka auto olisi koko ajan työajossa, niin kyllä ne käyttömaksujen korotukset näkyvät silti paljon ajavalla, kuten tässä tapauksessa takseilla.
Comment
-
Originally posted by Ramzez View PostOnhan tuo mielestäni selvää, että vaikka auto olisi koko ajan työajossa, niin kyllä ne käyttömaksujen korotukset näkyvät silti paljon ajavalla, kuten tässä tapauksessa takseilla.
jos käyttömaksut nousee, se nimenomaan suosii paljon ajavia ja nimenomaan takseja. Joku extra 400€ (joka taas suurinpiirtein vastaa koko autoveron tuottoa henkilöautoille jaettuna) ei tunnu siinä taksin 80000 km/a missään, vaan päinvastoin siirtää erittäin vähän ajavia taksin käyttäjiksi.F01 740d -11
F11 530d -13
E93 325 -07
ex: E38 730d -00
ex: E39 523AT -97
ex: E39 530dAT -00
Comment
-
Originally posted by Snow Dog View Postjoo, niinkuin nullzwei tuossa kommentoi, niin nyt on kyllä Ramzezilla ajatus hakusessa.
jos käyttömaksut nousee, se nimenomaan suosii paljon ajavia ja nimenomaan takseja. Joku extra 400€ (joka taas suurinpiirtein vastaa koko autoveron tuottoa henkilöautoille jaettuna) ei tunnu siinä taksin 80000 km/a missään, vaan päinvastoin siirtää erittäin vähän ajavia taksin käyttäjiksi.
Comment
-
Keskustelu on menossa taksijorinoihin. Toki ihan rakentavassa hengessä ja se on hienoa. (Itse taidan olla peruuttanutkin taksilla enemmän kuin moni teistä on maksullisesti istunut kyydissä... Takavuosina ajoin silloisen appiukkoEHDOKKAAN taksia melkoisen paljon.)
ASIAAN:
Katsokaapas oheisesta kohta (6)
Comment
-
Originally posted by nullzwei View PostKeskustelu on menossa taksijorinoihin. Toki ihan rakentavassa hengessä ja se on hienoa. (Itse taidan olla peruuttanutkin taksilla enemmän kuin moni teistä on maksullisesti istunut kyydissä... Takavuosina ajoin silloisen appiukkoEHDOKKAAN taksia melkoisen paljon.)
ASIAAN:
Katsokaapas oheisesta kohta (6)
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/com/com_com(2010)0603_/com_com(2010)0603_fi.pdf
Jotenkin vain tuntuu koko ajan siltä, että tässä ollaan menossa ojasta allikkoon, kuten jo nyt ollaan tehty, muuttamalla verotusta entistä epäreilummaksi nykyisen eduskunnan toimesta. Muuta en tiedä, mutta ainakin viime aikaiset veronkorotukset ja muutokset kohti "tasaveroa", ovat ainakin minulle tuottaneet lisää kuluja. Siksi suhtaudun hieman kriittisesti aiheeseen, että autovero olisi siirrettävä käyttöperusteiseksi, mahdollisesti jopa kokonaan. Mikään ei olisi minun mielestäni hienompaa, kuin korjata tätä nykyistä älytöntä ja mielivaltaista autoveropolitiikkaa, muttei sekään paljoa huvita, jos työssäkäynti kallistuu merkittävästi ja moni asia siinä ohessa.
Comment
-
Originally posted by Ramzez View PostJuu ei mennä jorinoihin, eikä minua henkilökohtaisesti ollenkaan haittaa olla väärässä. Olen paljon tyytyväisempi, jos jollakin on tarjota todellista faktatietoa aiheesta ja näin korjaa myös minun käsitystäni aiheesta. Eiköhän koko foorumin perusajatus ole auttaa toisiamme.
Jotenkin vain tuntuu koko ajan siltä, että tässä ollaan menossa ojasta allikkoon, kuten jo nyt ollaan tehty, muuttamalla verotusta entistä epäreilummaksi nykyisen eduskunnan toimesta. Muuta en tiedä, mutta ainakin viime aikaiset veronkorotukset ja muutokset kohti "tasaveroa", ovat ainakin minulle tuottaneet lisää kuluja. Siksi suhtaudun hieman kriittisesti aiheeseen, että autovero olisi siirrettävä käyttöperusteiseksi, mahdollisesti jopa kokonaan. Mikään ei olisi minun mielestäni hienompaa, kuin korjata tätä nykyistä älytöntä ja mielivaltaista autoveropolitiikkaa, muttei sekään paljoa huvita, jos työssäkäynti kallistuu merkittävästi ja moni asia siinä ohessa.
Mitä tulee tasaveroon, niin itse pidän sitä erityisen tervetulleena tapana uudistaa verotusta. Perustelen huomenna, nyt pitää keskittyä yhteen leffaan ja turhanpäiväisiin jorinoihin.
Comment
-
Originally posted by nullzwei View PostHey come on, et sä ole yhtään enempää väärässä kuin minäkään. Meillä on vain näkemykset, joita vaihdamme.
Mitä tulee tasaveroon, niin itse pidän sitä erityisen tervetulleena tapana uudistaa verotusta. Perustelen huomenna, nyt pitää keskittyä yhteen leffaan ja turhanpäiväisiin jorinoihin.
Comment
-
Originally posted by nullzwei View PostÖö tota öö, en jummarra. Käyttääkö, eli ajaako ne paljon a) enemmän hupia b) asiakas kyydissä. Mun mielestä taksin kaltainen työkalu pitää olla ajossa 24 h/vrk ja mieluusti lähes koko ajan maksava asiakas kyydissä.
Jos miljardin autoveropotti jaetaan tasaisesti kaikkien kesken, tulee sitä noin 350 euroa per vuosi per henkilöauto. Se sopii minulle ilman mutinaa.
Itse en nyt kykene laskemaan kuinka paljon bensan ja dieselin hintaa pitäisi nostaa tuon miljardin kerätäkseen. Jos se nousee kymmeniä senttejä litralta niin en ole ollenkaan varma kannatanko autoveron poistoa...?
Seuraava uutinen ei liity varsinaiseen aiheeseen, mutta jos dieselin hinta nousee 30 senttiä litralta niin siitä tulee paljon ajavalle (vaikka taksille) 5000-6000 euron lisälasku vuodessa. Jos "melko keskimääräisestä taksiautosta" (esim. V70 Volvosta) joutuu nyt maksamaan taksin verohelpotuksen jälkeen tonnin autoveroa niin autoveron kokonaan poistuessa säästäisi tuon tonnin, mutta saattaisi joutua maksamaan käytön verotuksen (polttoaineen hinnan) noustessa 6 tonnia enemmän, joten siinä jää 5 tonnia tappiolle. Tietysti sen viime kädessä maksaisi asiakas taksan korotuksessa, mutta kuinka paljon sitä on varaa korottaa ettei asiakasvirta vähene - ei välttämättä kovin paljoa.
Jokerina vielä se, että kaikki kumipyörillä liikkuvat tuotteet kallistuisi polttoaineiden kallistuessa. En mitenkään usko, että hankintamenon säästö siirtyisi tuotteiden hintaan asiakkaiden eduksi. Jos sellainen syntyy se siirtyy yhtiön kirjanpitoon omistajien eduksi, ja kohonneet kuljetuskustannukset siirtyy asiakkaiden maksettavaksi.
Mutta eihän me tiedetä miten verouudistus toteutetaan (jos toteutetaan ollenkaan) ja miten se mihinkin tarkalleen vaikuttaa, joten turha siitä on stressiä ottaa. Katellaan ja ootellaan...
Ympäristöperusteet tulossa voimaan, kuljetusalalle luvassa vaikeuksia
Verouudistus nostaa dieselin
hinnan bensiinin tasolle
Turun Sanomat 29.3 2010 01:30:26
Uusi polttoainevero nostaa dieselin hintaa jopa yli 30 senttiä litralta. Valtiovarainministeriö aikoo verotuksen avulla tasata hintaeroa bensiiniin. Verouudistus jyvittää polttoaineet paremmuusjärjestykseen niiden energiasisällön ja päästöjen mukaan. Ympäristöperusteinen veromalli on parhaillaan valmistelussa ja käyttöön se tullee ensi vuoden alussa.
– Verouudistuksen tavoitteena on vähentää liikenteen päästöjä ja toisaalta edistää uusien, ympäristön kannalta puhtaimpien ja parhaimpien biopolttoaineiden markkinoille tuloa. Nyt valmisteilla oleva veromalli kohtelee kaikkia moottoritekniikoita tasapuolisesti, neuvotteleva virkamies Leo Parkkonen valtiovarainministeriöstä sanoo.
Ensivaiheessa dieselin hinta nousee kahdeksan senttiä litralta. Vastaavasti kevennystä tulee käyttövoimaveroon. Bensiiniautolla ajaville uudistus ei tiedä lisälaskua.
– Voittajia tässä ovat kaikki ne, jotka ajavat vähän kuluttavilla autoilla, Parkkonen lisää.
Uudistuksessa haetaan ensisijaisesti uutta rakennetta polttoaineveroon, joskin valtion yhä tiukentuvan rahatilanteen paikkaamiseen on ehdotettu juuri energia- ja ympäristöverojen korotuksia.
Perheautoilijalle korotus tuo noin satasen, tukkiauton omistajalle 10 000 euron lisälaskun vuodessa.
– Ilman kompensaatiota tämä on kova pala kuljetusalalle, toimitusjohtaja Iiro Lehtonen Suomen Kuljetus- ja Logistiikka ry:stä korostaa.
Dieselin hintaan on kasvavia korotuspaineita koko EU-alueella. Verotuksen lisäksi hintaa nostaa kasvava kysyntä maailmalla.
Comment
-
Originally posted by BeemeR1 View PostSelvennetään ensin pari termiä: Kerran vuodessa maksettava ajoneuvovero/käyttövoimamaksu (dieselvero) perustuvat auton omistamiseen. Käyttömaksuksi luokittelen polttoaineiden veronkorotukset, jotka maksetaan jokaisen tankkauksen yhteydessä käytön mukaan.
Ymmärrän toki jos joku näistä esittää eriäviä mielipiteitä..F01 740d -11
F11 530d -13
E93 325 -07
ex: E38 730d -00
ex: E39 523AT -97
ex: E39 530dAT -00
Comment
-
Ennenkuin autovero poistuu, nii vielähähän tuota kerkee hiukan nostaa loppumetreillä:
"Valtiovarainministeriö esittää myös uusista autoista kannettavaan autoveroon korotusta. Keskimäärin korotus olisi 650 euroa autoa kohden veron ollessa tuolloin 7550 euroa autoa kohden. Käytettynä tuotujen autojen autoveron veronkorotus olisi keskimäärin 700 euroa kokonaisveromäärän noustessa 5400 euroon. Autoveron veroprosentti vaihtelisi CO2-päästöjen mukaan 10-50 prosentin välillä."
Nojoo, mut pitäähän se Kreikalle sitä rahaa jostain kerätä, suomalaiset autoilijat on aina hyvä vaihtoehto lypsää.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
jep jep, meniköhän tää nyt ihan oikein:think
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Originally posted by -Markus- View PostEnnenkuin autovero poistuu, nii vielähähän tuota kerkee hiukan nostaa loppumetreillä:
"Valtiovarainministeriö esittää myös uusista autoista kannettavaan autoveroon korotusta. Keskimäärin korotus olisi 650 euroa autoa kohden veron ollessa tuolloin 7550 euroa autoa kohden. Käytettynä tuotujen autojen autoveron veronkorotus olisi keskimäärin 700 euroa kokonaisveromäärän noustessa 5400 euroon. Autoveron veroprosentti vaihtelisi CO2-päästöjen mukaan 10-50 prosentin välillä."
Nojoo, mut pitäähän se Kreikalle sitä rahaa jostain kerätä, suomalaiset autoilijat on aina hyvä vaihtoehto lypsää.
Comment
Comment